Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tron Legacy (3D)

 

Da har jeg nettopp sett denne filmen og er vel litt skuffet, hadde ikke noe spesiell forventninger heldigvis. For meg ble bare hele konseptet litt for dumt. Jeg skjønner at det kunne funket i klassikeren fra 1982 (selv om jeg ikke har sett den), men i 2010 ble det bare litt teit. Litt som om de skulle lagd en remake av blade runner i dag med sine "Atari 999238". Jeg satt igjen med en følelse at denne filmen hører til i åttei tallet, til trass for at den var polert med syke effekter og Daft Punkt.

 

Handlingen var vel grei nok begynte spennende og sånn passe interessant, men et sted i midten sånn ca etter (minimal spoiler......)fighten med daft punk datt jeg ganske av. Resten av action scenene var bare overdramatiske og ikke noe kule, fikk ikke noe kick eller følelse av at dette var rått i det hele tatt.

 

Bilde var helt greit, skjønner ikke helt hvorfor denne filmen skulle være i 3D. Merket ikke noe merkbart med det egentlig bortsett fra når det var helt tydelig lagt opp for en 3D scene. Fargene virket også litt kaldere enn ifra trailerene. Spesielt "The good guys" sine farger skuffet, veldig dø hvitfarge på dem. Trodde først det bare var en foreløpig farge som alle hadde før de valgte side elns, men det viste seg at alle labba rundt i den bortsett fra de onde. Ellers var det lite pent å se på, en mørk, tam og uinteressert gråfarge lå over hele skjermen.

 

5/10

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste her som synes The town var kamille-te-søvndyssende kjedelig?

forutsigbart, overspilling som tyter ut av alle hull, elendige pålagte Irish accenter med vekslende hell, og Helgenen-aktige forklednings-runke-maratoner som bare blir for lett..

 

two thumbs down..

 

The Town hadde bra action-scener, syns jeg, men alt av prating og klisjé-dritt var bare tull : )

hadde gitt den en toer.

Lenke til kommentar

Dan In Real Life (2007)

Gjensyn med denne filmen :)

Det er kult å se Steve Carell spille noe annet enn den typiske superdumme karakteren. Dette er ikke en ren komedie, selv om den er veldig morsom til tider :) Bra storyline og fantastisk soundtrack (av selveste Sondre Lerche :p) gjør denne til en av mine favoritter =). 8/10

 

A Nightmare on Elm Street (2010)

Ok, før dere sier noe. Hadde det vært opp til meg så hadde jeg sett den gamle versjonen først. Men det var allerede bestemt at vi skulle se denne filmen på skolen i dag, så lite jeg kunne gjøre. Anyways.

Synes filmen var ganske underholdende, småskummel, skvatt et par ganger :p. Ganske kult plott, men jævlig urealistisk da :p Alt i alt en underholdende film som jeg velger å gi 6/10. :thumbup:

Endret av TM B
Lenke til kommentar

Den Brysomme Mannen (2006)

 

Fantastisk! Settingen er surrealistisk, et hypermoderne helvete; totalt blottet for følelser og noe som i det hele tatt minner om menneskelig kontakt. God samfunnskritikk - satt på spissen. Og, den beste norske filmen jeg har sett, denne vipper Elling av tronen. (Jeg har ikke sett det omtalte mesterverket Reprise…). Denne må alle se!

 

Veldig bra film (og ikke "bra til å være norsk"). 6/6. :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste her som synes The town var kamille-te-søvndyssende kjedelig?

forutsigbart, overspilling som tyter ut av alle hull, elendige pålagte Irish accenter med vekslende hell, og Helgenen-aktige forklednings-runke-maratoner som bare blir for lett..

 

two thumbs down..

 

The Town hadde bra action-scener, syns jeg, men alt av prating og klisjé-dritt var bare tull : )

hadde gitt den en toer.

 

Nei uff, vi kan ikke godta prating.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste her som synes The town var kamille-te-søvndyssende kjedelig?

forutsigbart, overspilling som tyter ut av alle hull, elendige pålagte Irish accenter med vekslende hell, og Helgenen-aktige forklednings-runke-maratoner som bare blir for lett..

 

two thumbs down..

 

The Town hadde bra action-scener, syns jeg, men alt av prating og klisjé-dritt var bare tull : )

hadde gitt den en toer.

 

Nei uff, vi kan ikke godta prating.

 

hehehehehehehehheehhh

 

Jeg mener at det var for mye off-topic, som ikke hadde noe med filmen å gjøre.

 

EDIT: Det er godt mulig det hadde noe med filmen å gjøre, men det var fortsatt kjedelig å høre på : )

 

 

Jeg kan også si min mening og "Wall Street".

Den er bra for de som liker aksjer og som kan litt økonomi.

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Den Brysomme Mannen (2006)

 

Fantastisk! Settingen er surrealistisk, et hypermoderne helvete; totalt blottet for følelser og noe som i det hele tatt minner om menneskelig kontakt. God samfunnskritikk - satt på spissen. Og, den beste norske filmen jeg har sett, denne vipper Elling av tronen. (Jeg har ikke sett det omtalte mesterverket Reprise…). Denne må alle se!

 

Veldig bra film (og ikke "bra til å være norsk"). 6/6. :thumbup:

Dette minner meg om at jeg burde ta et gjensyn med Den Brysomme Mannen snart. Mange år siden jeg så den, jeg har på følelesen at jeg kommer til å like den bedre nå.

 

Hvorfor har en så filminteressert person som deg ikke fått med deg Reprise ennå?

 

Jeg skal se TRON: Legacy på kino en av de nærmeste dagene og jeg har fått med meg at folk er misfornøyd med 3D-opplevelsen, er det noen som kan fortelle mer om dette? Noen som har sett filmen både med og uten 3D kanskje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...