thadon Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Kongen av Bastøy Unge uskikkelige gutter ble sendt til Bastøy hvor dem ble strippet for identitet og verdighet. Ikke ulikt en mildere form for konsentrasjonsleir. Herlig film som fikk meg til å bli skikkelig forbanna. Vil kalle denne filmen en mer kompleks Ondskan, hvor temaet er likt. En av favorittdelene var den metaforiske hsitorien om hvalen. Et bittelite hakk for langdryg dog. 8.5\10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 (endret) The Town (2010) The Town er en av årets beste filmer! 10/10 Ben Affleck i en 10/10 film? No, just No...... Endret 17. desember 2010 av AvidGamer 1 Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Tron Legacy 28 år etter Tron kom så er det klart for en oppfølger og det er litt av en film som blir servert. Gikk glatt over mine forventninger. Den er sexy, smart, stylish og ikke minst veldig underholdene. Det største minuset med filmen er manuset. Det kunne godt a vært oppdatert mer. 4/5 Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Tron: Legacy Knallbra! Lenke til kommentar
......... Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 The Town (2010) The Town er en av årets beste filmer! 10/10 Ben Affleck i en 10/10 film? No, just No...... Ja, det er en 10/10 film og har ikke hensikt å forandre på det. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Tron: Legacy Knallbra! Bra, jeg skal på 3D kino på søndag å se den Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Lebanon (2009) Vi følger fire israelske stridsvognførere i krig i Libanon. Hele handlinga foregår inni tanksen, eller det de ser fra tanksen. Alt dette bidrar til å gjøre filmen veldig klaustrofobisk og man kommer tett innpå soldatene. Du føler etter hvert at du sitter sammen med stakkarene. Das Boot gå å legg deg! Det er skittent, klamt, fuktig, varmt og dårlig stemning. Jeg er, som sikkert de fleste norkse filmseere, mest vant til å se skildringer av amerikanske soldater i krig. De er som oftest portrettert som disiplinerte, med høy moral og mye team spirit. Selv om de kan slite til tider er det alltid en som driver dem framover. Her derimot er ikke noe av det til stede. Det virker som om denne tanksen er den siste plassen på jord de vil være. Og jeg klandrer de ikke. Nå er jeg ikke sikker, men hvis tilfellet er at unge israelske menn blir tvunget ut i krig har de lyktes her med å feste misnøyen med det på film. Det jeg likevel savner er rett og slett litt mer historie. Det er ikke mye man lærer akkurat. Her er det kun tankslivet som er i fokus, det er så vidt vi vet hvorfor de sitter der og skjelver. Men man kan jo undres på om israelere vil lage en krigsfilm med så mye handlingsbeskrivelse, hvis de skal lage krigsfilm blir den nok som dette. Og det er greit nok, for det fungerer veldig godt. 8/10 Lenke til kommentar
Simminator Skrevet 17. desember 2010 Del Skrevet 17. desember 2010 Sin City (2005) handlingen kan leses på imdb jeg elsker hvordan filmen ser ut. at det er svart/hvitt med enkelte elementer i farge gir en utrolig kul effekt. Dessuten er bokpreget, med "fortellere" enda et kult pluss. I tillegg er det ikke noe negativt at Quentin Tarantino har vært med som gjeste regissør ^^ andre gangen jeg ser på 'n. liker den bedre nå enn første gangen, da var det så vidt jeg så imellom fingrene mine blodfobien har blitt bedre med tiden 8/10 2 Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 The Town (2010) The Town er en av årets beste filmer! 10/10 Ben Affleck i en 10/10 film? No, just No...... Ja, det er en 10/10 film og har ikke hensikt å forandre på det. En god film uten tvil, men for min del var det ingen 10/10 film. 8/10 herfra! 2 Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Kongen av Bastøy Unge uskikkelige gutter ble sendt til Bastøy hvor dem ble strippet for identitet og verdighet. Ikke ulikt en mildere form for konsentrasjonsleir. Herlig film som fikk meg til å bli skikkelig forbanna. Vil kalle denne filmen en mer kompleks Ondskan, hvor temaet er likt. En av favorittdelene var den metaforiske hsitorien om hvalen. Et bittelite hakk for langdryg dog. 8.5\10 Så Kongen av Bastøy i kveld, og den var bra nok den, men er litt uenig med deg i en del ting. Vet ikke helt hva du mener når du sier den var mer "kompleks" enn Ondskan, synes ingen av dem er særlig komplekse, men Ondskan er hvertfall en mye bedre film spør du meg. Jeg likte den metaforiske hvalhistorien godt i begynnelsen, men de kunne godt ha droppet å fortelle den så mange ganger, følte at jeg fikk det veldig inn med teskje på slutten. Kongen av Bastøy: 7/10 "bra til å være norsk" (lurer på når jeg sier det for siste gang) Ondskan: 9/10 "veldig bra film" The Town (2010) The Town er en av årets beste filmer! 10/10 Ben Affleck i en 10/10 film? No, just No...... Ben Affleck har hatt noen crappy roller, men han er egentlig en bra kar. The Town minnet meg om de gode filmene hans fra 90-tallet, bør sees 8/10. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 The Town (2010) The Town er en av årets beste filmer! 10/10 Ben Affleck i en 10/10 film? No, just No...... Ja, det er en 10/10 film og har ikke hensikt å forandre på det. En god film uten tvil, men for min del var det ingen 10/10 film. 8/10 herfra! Enig, en god film, men absolutt ingen 10er film.. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Jeg er helt enig i at Ondskan er en bedre film Det jeg mente med en mer kompleks versjon er at i Kongen Av Bastøy så har man langt flere karakterer og deres forhold å forholde seg til. Nå er det en liten stundt jeg har sett Ondskan så jeg skal ikkve være bastant på dette. Men i Ondskan så hadde man 4 karakterer å holde seg til: Erik(hovedpersonen?), han kvalme sjefskaren som jeg ikke hsuker navnet på, den Finske jenta og romkameraten, og alle de gikk ut i fra Eriks karakter. Mens i KAB så hadde alle karakterene noen andre å forholde seg til. Vertsfaren og bestyreren, bestyreren og Erling, bestyreren og Olav etc etc. Det er det jeg mener med en mer kompleks versjon av Ondskan. Men som sagt, jeg likte også Ondskan bedre. SInnet i meg kokte på slutten, og guuuuud hvor deilig de siste scenene var. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Frozen (2010) Parker: "Hey, it could be worse right?" Dan: "How could it be worse?" 1/10 3 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Lebanon (2009) ... bah, trodde dette handlet om libanesere, der tok jeg grundig feil. Endret 18. desember 2010 av amir90 Lenke til kommentar
dr.dr. Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 American: The Bill Hicks Story Matt Harlock & Paul Thomas, 2009 Bill Hicks var den første som fikk meg til å innse hvor bra standup-komikk kan være, og på tross av å være relativt ukjent er han hyllet som en av tidenes mest revolusjonerende komikere. Filmen er imponerende i måten den legger frem Hicks’ livshistorie ved bruk av intervjuer og animasjoner satt sammen av bilder og videoklipp, men det overrasker meg allikevel ikke at det jeg vil si er viktige(re) aspekter i mannens liv, som f.eks. hans filosofi og kampen mot sensur, blir bagatellisert. Om noen ønsker å lære mer om mannen er denne filmen et godt utgangspunkt, men for å ta et dypere dykk anbefaler jeg i tillegg å lese boken Love All the People. 6.5/10 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Er Tron Legacy en fortsettelse fra den på 80tallet? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 I tillegg er det ikke noe negativt at Quentin Tarantino har vært med som gjeste regissør ^^ Hva mener du han tilførte filmen? 1 Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 Er Tron Legacy en fortsettelse fra den på 80tallet? Nå har jeg ikke sett den første, men virket som en uavhengig oppfølger. Gikk bare fint å se nr 2 uten å se nr 1. Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Det går fint ann å se Tron Legacy uten å ha sett Tron. Alt som trengs blir forklart i begynnelsen på Legacy. Endret 18. desember 2010 av Wacom Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Felon En utrolig bra film i mine øyne, gode skuespillere og et plott som jeg kan tro på. Synes Stephen Dorff gjør en bra jobb i filmen og får meg til å leve meg inn i hvordan han har det, fengslet og uten mulighet å hjelpe kona sin som sliter med de hverdagslige problemene. Skildrer også veldig godt hvordan fengselslivet er og hvor hardt det er. Val Kilmer gjorde som vanlig en bra jobb også, liker veldig godt skuespillerene og har vel ikke noe negativt å si om hans rolle i filmen. Filmen er vel verd å se i mine øyne. Terningkast 5/6 =) Endret 18. desember 2010 av -Léon- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå