Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så "The other guys" i går.

 

Er det bare jeg i min feber-rus som syntes at dette var en meget morro film?

 

Synes den var meget annerledes i forhold til mange andre komedier jeg hjar sett i det siste og jeg lo høyt(bruker aldri å gjøre det nåpr jeg er alene i et rom) opptil flere ganger.

 

kort oppsumert:

verdens(new yorks) to tøffeste politimenn dør og to outsidere kommer inn og redder dagen etter masse forviklinger.

Lenke til kommentar

Jeg så "The other guys" i går.

 

Er det bare jeg i min feber-rus som syntes at dette var en meget morro film?

 

Synes den var meget annerledes i forhold til mange andre komedier jeg hjar sett i det siste og jeg lo høyt(bruker aldri å gjøre det nåpr jeg er alene i et rom) opptil flere ganger.

 

kort oppsumert:

verdens(new yorks) to tøffeste politimenn dør og to outsidere kommer inn og redder dagen etter masse forviklinger.

 

Synes ikke Will Ferell passet så godt den rollen han hadde i den filmen der, om du ikke har sett noen filmer med Will Ferell før så vil jeg virkelig anbefale deg det, spesielt om du synes The other guys var hysterisk morsom.

Lenke til kommentar

Anchorman, The 40 Year Old Virgin, Superbad og til en viss grad Step Brothers er filmer som jeg ikke bare husker, men ser om igjen og om igjen. Det kommer så tydelig frem at skuespillerne improviserer, kjenner hverandre godt og leker seg, og det gjør filmene svært underholdende. Spesielt Anchorman er fantastisk, da den faktisk ikke har en skikkelig handling. Den skulle handle om bankranere, så ble det pandabjørnen og til slutt var det bare en rekke hysteriske vignetter hvor Will Ferrell, David Koechner, Paul Rudd og Steve Carrell leker seg. Den slår meg faktisk som vår tids Caddyshack, en film hvor improv er alfa omega og handlingen faktisk forsvant til fordel for gode scener. Det henger ikke sammen i det hele tatt, men det er fantastisk.

Lenke til kommentar

Match Point

Woody Allen, 2005

 

Jeg har sett alt for lite Woody Allen-filmer, ser jeg, for dette var nok et syn som ikke fallt i usmak. Det er noe i det å observere den Britiske elitens daglige liv som er fornøyelig, og når det i tillegg blandes inn en sunn dose Scarlett Johansson blir jeg ikke mindre revet med. Filmen føles veldig moden og har en stemning som på tross av sin bekvemmelighet ikke mister min oppmerksomhet, og om jeg først skal velge noe å pirke på så har manusets kvalitet en tendens til å variere, men dette uten å svekke filmen noe mer nevneverdig. 8/10

 

18427047.jpg

Endret av Dr. Van Nostrand
Lenke til kommentar

Skyline (2010)

 

Etter all slaktingen av denne filmen overalt, hadde jeg små forhåpninger.

Men etter å ha sett den, skjønner jeg ingenting

 

For hva som er dårlig med den begriper ikke jeg.

Tvert i mot dette var en gedigen positiv overraskelse.

 

Står ikke tilbake for noen filmer i samme sjanger etter min mening.

Den hadde spenning, bra skrekknivå, bra handling, bra laget aliens. Realistisk

i formen og aldri kjedelig.

 

Så hva er egentlig dårlig? Skuespillet var kanskje ikke av det helt store. Men så var det ikke de mest kjente skuespillerne heller. Og det ble veiet opp av alt det andre, skuespillet var ikke det viktigste her.

 

Ikke var den typisk Hollywood i stilen heller. Ingen unøvendig kosmetikk.

 

Nei dette var slett ikke bortkastet 1.30 time. Tiden gikk tvert imot alt for fort, ville gjerne hatt mer.

 

Dette burde være en selvskreven Sci-fi/alien film for de som liker det.

 

8/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Other Guys (2010)

 

Åpningssekvensen med Sammy L. Jackson er bare hysterisk vittig.

Will Ferrell er som vanlig improvisasjonskongen, for en mann - eg hyller fyren!

 

Mark Wahlberg gjør en bra rolle også, likte han mer og mer igjennom filmen.

 

Slet med å finne underholdning i et par ting dog, som alle TLC-referansene til sjefen og det der...

 

Alt i alt 7/10. Jeg lo godt gjennom hele filmen!

 

Par quotes som gjorde det for meg:

 

 

Allen Gamble: Gator's bitches better be using jimmies!

 

P.K. Highsmith: Ay, ay, ay! If I wanna hear you talk, I'll shove my arm up your ass and work your mouth like a puppet!

 

Christopher Danson: Aim for the bushes.

 

Allen Gamble: At age 11, I audited my parents. Believe me, there were some discrepancies, and I was grounded.

 

 

det var bare noen.

Lenke til kommentar

Syns Tom Hanks har gjort flere veldig gode roller, blant annet i The Terminal og The Green Mile. Men dette er vel som med alt annet en smak sak. Jeg har ikke vært i tvil siden den dagen jeg så Forrest Gump for første gang om at Hanks er en av de aller beste.

 

Å si at han er en middelmådig skuespiller som bare er heldig med valg av filmer han spiller i blir helt feil. Har han ikke vært en av nåtidens beste skuespillere hadde han heller ikke fått spillt i så mange gode filmer som han har.

 

For å slenge inn min kommentar på et tilfeldig sted vil jeg påstå de fleste skuespillerne er svært dyktige. Det er en grunn til hvorfor tusenvis prøver seg, men bare noen svært få blir kjente. Jeg tror det har mye å si at de får bli med i filmer hvor de får vise hva de egentlig kan. For å ta Tom Hanks som et eksempel liker jeg ikke fyren noe særlig, og veldig mange av filmene hans hadde jeg aldri giddet å se. Dan Brown ble kjent etter DaVinci Code, men for folk som er interessert i den sjangeren er det lett å se hvor ræva han egentlig er som forfatter. Jeg så DaVinci Code på dvd uten å syntes den var noe særlig bra, men Tom Hanks gjorde en bra jobb likevel. Jeg har prøvd å se begge Transformersfilmene, men klarte ikke å noen av dem ferdig i strekk. Shia LeBouf var elendig i begge filmene, og jeg ble ikke akkurat noen fan av ham etter den. Den fjerde Indy-filmen var ræva, og det er tydelig Harrison Ford begynner å bli litt for gammel for sånne filmer. Men når det er sagt vil jeg si Shia gjorde en svært bra jobb i den. Han overrasket meg stort, og jeg hadde ikke hatt noe imot en Indy-lignende film med ham i hovedrollen.

 

Poenbget er at det er mye som skal til for å si hvor bra eller dårlig en skuespiller er. Han/hun må få lov til å virkelig vise hva han/hun kan, og de må samtidig la de andre også få vise hva de kan. Senest i går kveld satt jeg og så Hulk Hogan's Celebrity Wrestling, der noen tvilsomme "kjendiser" blir lært opp til wresting. Da de skulle ha kamp sloss de i tag-team, altså to på hvert lag. Den ene prøvde å ha hele kampen alene for å unngå å bli stemt hjem, og jeg innrømmer han gjorde en ganske bra jobb for en amatør. Problemet var at det skulle være to stk på laget, noe han helt glemte. Nettopp derfor likte jeg han ikke noe særlig.

 

Det samme gjelder filmer. At en fyr er en bra skuespiller er en ting, men han/hun må også ha et bra samspill med de andre for å få dem til å prestere. Arnold er den perfekte Terminator, men uten Linda Hamilton ville filmene blitt svært kjedelige. ;)

Lenke til kommentar

Skyline (2010)

 

Etter all slaktingen av denne filmen overalt, hadde jeg små forhåpninger.

Men etter å ha sett den, skjønner jeg ingenting

 

For hva som er dårlig med den begriper ikke jeg.

Tvert i mot dette var en gedigen positiv overraskelse.

 

Står ikke tilbake for noen filmer i samme sjanger etter min mening.

Den hadde spenning, bra skrekknivå, bra handling, bra laget aliens. Realistisk

i formen og aldri kjedelig.

 

Så hva er egentlig dårlig? Skuespillet var kanskje ikke av det helt store. Men så var det ikke de mest kjente skuespillerne heller. Og det ble veiet opp av alt det andre, skuespillet var ikke det viktigste her.

 

Ikke var den typisk Hollywood i stilen heller. Ingen unøvendig kosmetikk.

 

Nei dette var slett ikke bortkastet 1.30 time. Tiden gikk tvert imot alt for fort, ville gjerne hatt mer.

 

Dette burde være en selvskreven Sci-fi/alien film for de som liker det.

 

8/10

 

 

Noe ala samme dur som District 9?

Lenke til kommentar

The Town (2010) 9/10

As he plans his next job, a longtime thief tries to balance his feelings for a bank manager connected to one of his earlier heists, as well as the FBI agent looking to bring him and his crew down

post-38451-0-40800500-1291592384_thumb.png

 

Forventer sjelden mye av en slik type film. I beste fall en god action flick med high-adrenalin tempo og slick kjør hele veien. Denne filmen var en positiv overaskelse innenfor sjangeren og har mer dybde enn man er vant til. En klar 9er i mine øyne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skyline

 

Kule effekter, historie med potensialer, men desverre så er den dårlig..

 

5,6/10

 

Wow! Det var tynt.

 

Kommer sikkert mange sånne. Mitt råd; ikke hør for mye på dem - se først filmen selv!

 

Dette er en film folk enten elsker eller hater ser det ut til. Og det diskuteres så det ryker etter. Bare sjekk diskusjonene under filmen på IMDb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...