Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Synes ikke at Tom Hanks er noe bra skuespiller i det hele tatt. Joda, FILMENE han spiller er veldig gode, men dette er ikke pga hans skuespillings evne.

 

Han er akkurrat som Harrison Ford. Kan kunn spille 1 utrykk og stil, men han er flink til å velge filmer som er underholdende eller innholder gode plott.

 

Ingen av filmene hans skuespilling "hovedpunktet" til filmens suksee, men heller innholdet. Faktisk, så kan du lett bytte han ut til en annen skuespiller. Tror ikke at en av hans filmer ville lid av å ikke ha Tom Hanks i den.

 

Han har blitt et "merke". Ser du Tom Hanks i noe, kan du nesten være sikker på at filmen er god. Selvom hans skuespilling er veldig flatt og likt alt annet.

 

 

Jeg sier ikke at jeg ikke liker han, men at hans skuespiller evne er kraftig oppskrytt.

 

Synes denne beskrivelsen passer mer til Tom Cruise enn Tom Hanks. Har du sett en Tom cruise film har du sett de fleste med tanke på skuespiller prestasjoner. Synes Tom Hanks gjør fenomenale tolkninger av rollene sine og gir mye av seg selv i rollene.

 

Når man ser på de typer filmer han har spillet inn ser man mange forskjellige rolletolkninger. Forest Gump er totalt annerledes enn Saving Private Ryan for å si det slik. Det er ikke alle skuespillerne som kan gå fra å spille en tilbakestående som forteller livshistorien sin til å spille soldat og leder med sterke komplikasjoner i en fenomenal film fra andre verdenskrig.

 

Er enig med å kalle Tom Hanks en av de store skuespillerne blant Jack Nicholson, Morgan Freeman, Sean Connery. Er i alle fall skuespillere jeg blir å huske mye lengere enn vise andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når vi først er inne på gode skuespillere: Daniel Day Lewis er helt rå. Hittil har jeg kun sett There Will Be Blood, Gangs of New York og The Ballad of Jack and Rose, men hvis det er variasjon man ser etter i en skuespiller så er det bare å ta en titt (har til gode å se My Left Foot, men etter hva jeg har hørt skal dette også være impressive stuff).

 

http://www.youtube.com/watch?v=jrkw1UgX3q0

Endret av Dr. Van Nostrand
Lenke til kommentar

"UU uuu jeg hater Cruise fordi han hoppet i sofaen til Oprah!!111"

 

"Uuu uuu jeg hater Cruise fordi han er scientolog uu uu!!"

 

Bryr meg fillern om hva gode skuespillere gjør i fritida si, jeg. Om mel gibson slang dritt om jøder i fylla slutter jeg ikke se på Mad Max.

Hvem i helsikke har nevnt noe om hva de gjør på fritiden? Det har kun vært diskusjon om skuespillet de gjør, og filmene deres.

 

Er forøvrig enig med AvidG angående Hanks, med unntakk av Forrest Gump. Den filmen er rimelig perfekt for gutten.

Lenke til kommentar

Syns Tom Hanks har gjort flere veldig gode roller, blant annet i The Terminal og The Green Mile. Men dette er vel som med alt annet en smak sak. Jeg har ikke vært i tvil siden den dagen jeg så Forrest Gump for første gang om at Hanks er en av de aller beste.

 

Å si at han er en middelmådig skuespiller som bare er heldig med valg av filmer han spiller i blir helt feil. Har han ikke vært en av nåtidens beste skuespillere hadde han heller ikke fått spillt i så mange gode filmer som han har.

Lenke til kommentar

men han er flink til å velge filmer som er underholdende eller innholder gode plott.

 

Ingen av filmene hans skuespilling "hovedpunktet" til filmens suksee, men heller innholdet.

Akkurat dette er jeg enig i. Synes likevel han er en meget god skuespiller selv om han ikke er blant de aller, aller beste.

 

Vi har det komfortabelt her i vesten, hvor vi kan sitte bak våre 10.000 kroners PC'er og syte over skuespillerinstitusjoner som Tom Cruise og Tom Hanks.

15.000 kr. :cool:

Lenke til kommentar

Kan man forsåvidt si om alt annet og, "så lenge vi har mat og vann".

 

Jeg bommet litt på min kritikk. Det var mer: "nå begynner vi å få jævlig lite å diskutere når vi sier at navnebrødrene Tom er dårlige skuespillere". Man må nesten spørre om ordet dårlig har blitt såpass utvannet at alt som ikke er umiddelbar Daniel Day Lewis og nå-studerer-jeg-nesehårene-til-subjektet-nivå er dårlig. Du blir ikke en A-lister i Hollywood ved å være dårlig.

 

Ja, er mye bedre å være vemmelig mot folk i et forum som du alltid gjør, ikke sant?

 

Jeg har vært vemmelig èn gang. Ikke la det henge over meg i min resterende og planlagte 2-års forumkarriere.

Lenke til kommentar

 

Jeg har vært vemmelig èn gang. Ikke la det henge over meg i min resterende og planlagte 2-års forumkarriere.

 

2 år du liksom..jeg registrerte meg i 2002 for å få hjelp med en harddisk. I'm still here. Det er som herrroin. Når du først har fått smaken, er det et hællllllvete å komma ut igjen. (uttalt på norsk film-1980 språk)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hva synes du om Shia LaBeouf?

 

Desverre tror folk at det finnes en automatisk kobling mellom "å ikke like" og "dårlig". LeBøff spiller en type karakter (se; smånerd ungdom som prater for mye) mange ikke liker, men han er jo god til å spille den type karakterer. Det faller han helt naturlig, virker det som, og noen må jo ta de rollene også.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar
Hva synes du om Shia LaBeouf?

 

Desverre tror folk at det finnes en automatisk kobling mellom "å ikke like" og "dårlig". LeBøff spiller en type karakter (se; smånerd ungdom som prater for mye) mange ikke liker, men han er jo god til å spille den type karakterer. Det faller han helt naturlig, virker det som, og noen må jo ta de rollene også.

 

Nei vist ingen spiller de rollene, hadde kanskje folk sluttet å skrive dem, vi kan vel drømme

 

Unasett jeg har sett Windtalkers

 

Det er mange mindre gode krigsfilmer gjennom historien, men dette må være en av de absulutt dårligste, dette er en av mine personlig hat filmer, så hvorfor ser jeg på den, vel etter jeg så Pacific har jeg blitt helt PTO modus, så da må jeg se de filmene som er fra den delen av WW2, det virker som Woo bestemte seg for, hey nå skal jeg bruke 140 millioner dollar på å lage historiens dårligste krigsfilm, og det har han greid, jeg må si jeg koser meg over at denne filmen ikke i nærheten tjente inn hva den kostet.

 

Filmen er så full av klisjeer at selv såpe opra skuespillere blir kvalme, noen filmer er gøy å se pga. de er så dårlige, skrekk filmer kan være underholdene når de er dårlige, samme med katastrofe filmer, er en katastrofe film ufrivillig komisk vel da er den festlig, men en krigsfilm kan ikke være underholdene når den er dårlig, den er bare dårlig og flau.

 

I filmen virker det som amerikanere og japanere har byttet ut høy eksplosiv ladinger med bensin bomber, de fleste av eksplosjonene er bare fargerike brannbomber, som er veldig kult på dårlige sci-fi filmer, men i en krigsfilm blir det komisk, på slutten har japsene en kanon på størelse med Holmenkollbakken og granaten de bruker må bæres av 4 mann, den har egen kruttlanding for å få den til å fly, det betyr at du har kanskje 80-120kilo høyeksplosiver i den, men eksplosnjoen er bare en ildkule, en annen rar ting, er at du ser kulene treffe sanden, men japsene dør alikavel, et skudd, et treff i sanden en død japse, veldig rart.

 

Så klart skytes nesten alle våpen fra hofta, Cage funker bare ikke som en kul hardbarket kar, han er en voksen nærd og det er det. Dette er mer en flau action film, en krigsfilm. Resten av karakterne er dårlige klisjeer, du har blant annet rasisten som lærer å respektere indianerne.

 

Dette er en pill råtten film, 2/10

Lenke til kommentar

Topp 10 A-list anno 2009

 

1. Will Smith

2. Johnny Depp

3. Brad Pitt

4. Tom Hanks

5. George Clooney

6. Will Ferrell

7. Reese Witherspoon

8. Nicolas Cage

9. Leonardo DiCaprio

10. Russell Crowe

 

A-listen er jo ikke nødvendigvis en refleksjon av skuespillerprestasjoner, men derimot en pekepinne på hvor suksessfulle filmene vedkommende har spilt i har vært. Will Smith er slikt sett den "tryggeste" skuespilleren du kan ha i en film, basert på tidligere suksessfulle prosjekter og en rekke andre faktorer, som bla.a Se&Hør-sladder, promoarbeid, omdømme etc. Cruise har jo rast fra nesten topplassering og helt ut av lista på 3-4 år. Grunnen er vel i grunn opplagt. Altså: skuespillerevner (om det kan måles) har lite å si. Dvs. man trenger ikke å ha skuespillerevnene til Daniel D. Lewis for å komme inn.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...