Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Skulle tro at alle så at det var en dårlig spøk.

 

Heseblesende action = tafatt, rævdårlig action.

 

de beste effektene jeg har sett noen gang = effektene var jalla som faen. Dårlig cgi fra helvete.

 

skuespillerne satser alt og jeg har sjeldent sett mer troverdige prestasjoner innen film = jalla som juling. Som forventet egentlig.

 

twists som fikk magen min til å surre rundt i ekstase = Ble ikke overrasket en eneste gang. Ikke av det de ville at jeg skulle bli overrasket over ihvertfall.

 

Kjærlighetshistorien i filmen er fantastisk = det å dra inn noe slikt i denne filmen, samt gjøre det så dårlig, vel, det er en stor vits.

 

jeg håper virkelig vi ihvertfall får en trilogi = nei takk

 

 

Sånn egentlig 3/10. Men siden jeg storkoste meg igjennom nesten hele filmen så fortjener den er par karakterer til. Lenge siden jeg har ledd så mye under en film. Da får den 5/10. Men igjen, jeg får vondt i magen av stygg, ekkel overbruk av cgi, derfor må jeg trekke et poeng.

 

4/10

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Natural Born Killers (1994)

 

Skrevet av Quentin Tarantino og regissert av Oliver Stone.

 

Mickey (Woody Harrelson)og Mallory (Juliette Lewis) Knox som har begge hatt en fæl barndom, reiser rundt Route 666 og dreper folk kun for moro. Av mange blir de sett på som helter. Filmen handler også om medias syn på saken.

 

Skuespillet er flott, handlingen er god ( ikke fantastisk ) og det er noen stilige action-scener. Jeg synes den beste delen er

Fra de er i fengselet til slutten av filmen

 

 

Filmen er veldig trippy. Bildet kan bli kornete noen ganger

 

post-196157-0-95705300-1291130268_thumb.png

 

og det kan bli helt grønt, en annen farge eller svart hvitt.

 

post-196157-0-25655800-1291130120_thumb.png

 

Dette kan gå greit, men det verste er når alt blir filmet skrått ( bildet svaier frem og tilbake) dette går igjen gjennom hele filmen og jeg følte meg nesten sjøsyk.:sick:

Mot slutten forsvinner alle disse effektene litt.

 

 

Filmen får en7/10 av meg. Den var underholdene men den var litt skuffende.

Effektene blir litt for mye noen ganger, dette gjør filmen slitsom å se på.

 

Bildeeer :D

 

post-196157-0-30211000-1291132644_thumb.png

post-196157-0-91771400-1291132681_thumb.png

 

 

Anmeldelsen min ble kanskje litt rotete :whistle:

Endret av olehh
Lenke til kommentar

The Prophecy II (1998)

 

Så denne ved en feil. (Skulle egentlig se den første)

 

Ikke det helt store. Men det ble litt forivirrende, sikkert fordi jeg ikke har sett den første først.

 

For mye av filmen foregikk i mørke, noe som trakk ned.

Og skuespillet var ganske labert. Brittany Murphy som "Izzy" gjorde best figur etter min mening.

 

C. Walken vet jeg ikke om passet særlig i rollen som engel. Og det var noen merkelige engler og måten de oppførte seg på. Lite sannsynlig med andre ord. Virket ikke som de var fra himmelen hvertfall. Skal ikke engelen Gabriel være Kristen?

 

Regner med å se den første også, for den er trolig noe bedre.

 

4,5/10

Lenke til kommentar

The Pacific

 

Har endelig fått kavet meg til å se denne på bluray så klart.

 

Jeg var ikke sikker på om jeg skulle vente til før jeg reviewet den, da jeg er litt ør og lykkeruss etter å ha sett den, på samme måte som jeg var når jeg så bob første gang.

 

Kan hende karakterer settes ned når det har godt litt tid. Men men, jeg syns faktisk denne er bedre enn Bob PÅ NOEN PUNKTER, karaktrene er mer intresange, en fordel og ulempe er at du nå følger flere enheter i stede for en, du følger soldater i 1st, 5th og 7th Marines fra 1st Marine divisjonen, samt et kort inblikk i 5th marine divisjon.

 

Jeg liker det, men andre vil sikkert ikke like det, men det er med på å splitte fokus, Bob var om EASY, det beste kompaniet i det beste regimentet i den beste divisjonen i USAs militære(i følge dem selv)

Vel maries har altid sett på seg selv som de egentlig beste i usas militære,

 

En ting jeg aldri har likt med Bob er anti klimakset de 3 siste episodene skjer det ikke så mye, de er viktige episoder for karaktrene og for å vise hvordan det var å være i easy, de kunne ikke bare finne på at easy invaderte berlin og drepte hitler, men det er en sakte nedtrapping.

I pacific de slåss til siste sekund, det var bare 3 uker etter de vant ved okinawa at krigen sluttet.

Filmen er også noe mindre senimental, det er ikke så mye brotherly love og kose osv. Mer konflikt innad

 

Serien er også merkant anderledes i action, tyskerne slåss som amerikanerne, soldatenes liv var viktige, tyskerne brukte de samme taktiske manøverne som de allerite, det gjør ikke japanere, de stormer inn i maskingeæver ild og faller som fluer, det er en grunn til at ved disse slagene i stillehavet var antall døde 1 mot 5, ELLER MER, altså for hver marine eller soldat som døde, døde det MINST 5 japanere, ved okinawa, døde det 12 000+ amerikanere, pluss noe commenwhelth piloter sov, mens over 100 000 japanere døde, og her var det de amerikanske som måtte angripe, disse tallene kan ikke bare forklares med bedre amerikansk utstyr, det må være taktikk og strategi inn i bilde, hadde 100 000 tyksere ligget i huler og i bunkere med MGr ville langt flere enn 12 000 amerikanere være døde.

 

Serien er støre en BOB bob handlet om 12-20 soldater, det er nesten alt vi ser, 12-20 karakterer som slåss mot tyksere,

 

Her ser du 100 marines storme over en flyplass, slag senene her er større enn opnings senen i Saving private ryan.

 

Serien har en hel episode knyttet til slutten av krigen og hvordan det går med de vi ble kjent med, Sledge er en utrolig fin karaker, han er ektremt sympatisk og bare en flott karakter og virklig persjon å følge.

 

Det som jeg nå lurer på som vil være avgjørende er å finne ut hvor mye av serien er oppspinn, i bob var det en del ting som ikke hente som ble tatt, med slaget i begynnelsen av episode 3 av Bob hente egentlig ikke, slik, i bøker jeg har lest fra soldatene i easy, sier dem at de bare vandret inn i byen. og ingen av dem kan huske et slikt stort og fancy slag.

 

Jeg vet ikke nok om hendelse i Pacific for å si om det er mye fantasi i serien eller ikke. jeg ser nå serien med PIP og så langt i de to første episode har serien stemt med minnene til soldatene som enda er i live.

 

Uansett, om serien er bedre enn BOB total er ukjent enda for meg, men begge seriene er 10/10

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

The Pacific

 

 

Har endelig fått kavet meg til å se denne på bluray så klart.

 

Jeg var ikke sikker på om jeg skulle vente til før jeg reviewet den, da jeg er litt ør og lykkeruss etter å ha sett den, på samme måte som jeg var når jeg så bob første gang.

 

Kan hende karakterer settes ned når det har godt litt tid. Men men, jeg syns faktisk denne er bedre enn Bob PÅ NOEN PUNKTER, karaktrene er mer intresange, en fordel og ulempe er at du nå følger flere enheter i stede for en, du følger soldater i 1st, 5th og 7th Marines fra 1st Marine divisjonen, samt et kort inblikk i 5th marine divisjon.

 

Jeg liker det, men andre vil sikkert ikke like det, men det er med på å splitte fokus, Bob var om EASY, det beste kompaniet i det beste regimentet i den beste divisjonen i USAs militære(i følge dem selv)

Vel maries har altid sett på seg selv som de egentlig beste i usas militære,

 

En ting jeg aldri har likt med Bob er anti klimakset de 3 siste episodene skjer det ikke så mye, de er viktige episoder for karaktrene og for å vise hvordan det var å være i easy, de kunne ikke bare finne på at easy invaderte berlin og drepte hitler, men det er en sakte nedtrapping.

I pacific de slåss til siste sekund, det var bare 3 uker etter de vant ved okinawa at krigen sluttet.

Filmen er også noe mindre senimental, det er ikke så mye brotherly love og kose osv. Mer konflikt innad

 

Serien er også merkant anderledes i action, tyskerne slåss som amerikanerne, soldatenes liv var viktige, tyskerne brukte de samme taktiske manøverne som de allerite, det gjør ikke japanere, de stormer inn i maskingeæver ild og faller som fluer, det er en grunn til at ved disse slagene i stillehavet var antall døde 1 mot 5, ELLER MER, altså for hver marine eller soldat som døde, døde det MINST 5 japanere, ved okinawa, døde det 12 000+ amerikanere, pluss noe commenwhelth piloter sov, mens over 100 000 japanere døde, og her var det de amerikanske som måtte angripe, disse tallene kan ikke bare forklares med bedre amerikansk utstyr, det må være taktikk og strategi inn i bilde, hadde 100 000 tyksere ligget i huler og i bunkere med MGr ville langt flere enn 12 000 amerikanere være døde.

 

Serien er støre en BOB bob handlet om 12-20 soldater, det er nesten alt vi ser, 12-20 karakterer som slåss mot tyksere,

 

Her ser du 100 marines storme over en flyplass, slag senene her er større enn opnings senen i Saving private ryan.

 

Serien har en hel episode knyttet til slutten av krigen og hvordan det går med de vi ble kjent med, Sledge er en utrolig fin karaker, han er ektremt sympatisk og bare en flott karakter og virklig persjon å følge.

 

Det som jeg nå lurer på som vil være avgjørende er å finne ut hvor mye av serien er oppspinn, i bob var det en del ting som ikke hente som ble tatt, med slaget i begynnelsen av episode 3 av Bob hente egentlig ikke, slik, i bøker jeg har lest fra soldatene i easy, sier dem at de bare vandret inn i byen. og ingen av dem kan huske et slikt stort og fancy slag.

 

Jeg vet ikke nok om hendelse i Pacific for å si om det er mye fantasi i serien eller ikke. jeg ser nå serien med PIP og så langt i de to første episode har serien stemt med minnene til soldatene som enda er i live.

 

Uansett, om serien er bedre enn BOB total er ukjent enda for meg, men begge seriene er 10/10

 

 

Kjempe review Gunfreak, å jeg er faktisk enig med deg i alt du sier her. Helt enorme serier begge to. BOB ligger kanskje hårstået foran, men det tror jeg er fordi jeg så den først, å den derfor gjorde større inntrykk på meg enn TP klarte.

 

Kan legge til at både bilden og lyden er helt sinnsykt bra på denne BD utgaven, noe de som sitter på fet hjemmekino vil merke :)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Sånn egentlig 3/10. Men siden jeg storkoste meg igjennom nesten hele filmen så fortjener den er par karakterer til. Lenge siden jeg har ledd så mye under en film. Da får den 5/10. Men igjen, jeg får vondt i magen av stygg, ekkel overbruk av cgi, derfor må jeg trekke et poeng.

 

4/10

 

Hvordan kan en film du storkoste deg gjennom få dårlig karakter?

 

Fordi grunnen til at jeg storkoste meg er fordi den var så dårlig at jeg satt og lo og lo og lo og lo. På samme måte som jeg kan høre igjennom dårlig musikk og storkose meg fordi det er dårlig.

Lenke til kommentar

Det som gjør Band of Brothers så utrolig engasjerende er karakterene man etterhvert blir så utrolig glad i. The Pacific, etter én gjennomgang mangler i stor grad disse karakterene, med ett eller to unntak. TP blir for fragmentert, svevende og kald til at jeg blir nevneverdig engasjert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter denne Tjallafiguren. Nå har jeg ikke fulgt de glade laksene i Easy Company siden det tidlig 00-tall (så det blir fjollete å begi seg utpå noen dypborende komparativ analyse), men The Pacific har noen graverende problemer med karakterene det er verdt å bemerke seg:

 

1) Vi kastet rett ut i dette stillehavshelvetet uten at det er satt av særlig med tid til introduksjoner. Det gjør de første episodene til seriens svakeste, rett og slett fordi anonyme japser skyter på nesten like anonyme yanks.

 

2) Seriens tre hovedpersoner hopper hele tiden inn og ut av fokus, og krysser sjelden grad stier i jungelen. I det jeg blir på hils med denne krølltoppen Leckie, blir han plutselig skrevet ut, og så skal jeg investere tid og følelser på jyplingen Sledge. Og da får vi plutselig servert en episode dedikert til helten Basilone. Det mangler rett og slett en god og samlende rytme her. Litt som moderne jazz.

 

3) Hvor er de gode bikarakterne? Jeg kan telle sørstatsgeneralen og han freaky kidden fra 24 med de store øynene. I en scene lager de et stort nummer ut av en overordnet som dør, men jeg klarte virkelig ikke skjønne hvem det var snakk om (og jeg koker ikke nudler når jeg ser på serier). Et stor problem.

 

Det er en grunn til at The Pacific aldri har og vil oppnå samme status som BoB, og det er ikke bare snakk om timing.

Endret av KjemikerJon
Lenke til kommentar

Er bare det at når jeg anmeldte The Expendables skrev jeg vel noe i samme duren som deg angående ereksjon under filmen fordi den var så badass, og Ramius nølte selvsagt ikke med å spørre om jeg var homo, den kverulanten.

 

Det er forskjell på kverulanter og troll!

 

Forresten, Depp og Jolie i ny film; sammen! Oh boy.

Lenke til kommentar

12 Angry Men (1957)

 

Hva skal man si?

 

12 menn, et rom, magisk!

 

10/10

 

Nå har jeg hørt så mye om denne at jeg tror jeg bare må få sett den. Er egentlig ikke fan av gamle filmer, så tenker meg å skaffe remaken fra 1997 som visstnok skulle være like bra, og noen sier det er bedre faktisk.

 

Har ikke sett remaken, men jeg anbefaler orginalen på det varmeste! Hvis du er villig til å prøve å se se en gammel film da :)

Lenke til kommentar

Er bare det at når jeg anmeldte The Expendables skrev jeg vel noe i samme duren som deg angående ereksjon under filmen fordi den var så badass, og Ramius nølte selvsagt ikke med å spørre om jeg var homo, den kverulanten.

 

Det er forskjell på kverulanter og troll!

 

Forresten, Depp og Jolie i ny film; sammen! Oh boy.

 

Vet, men av og til tror jeg faktisk han er seriøs, så jeg velger å klassifisere ham som en slags half-breed.

Lenke til kommentar

12 Angry Men (1957)

 

Hva skal man si?

 

12 menn, et rom, magisk!

 

10/10

 

Nå har jeg hørt så mye om denne at jeg tror jeg bare må få sett den. Er egentlig ikke fan av gamle filmer, så tenker meg å skaffe remaken fra 1997 som visstnok skulle være like bra, og noen sier det er bedre faktisk.

Se '57-versjonen. Det er verdens beste inngangsbillett til gamle filmer.

 

Du blir gjenfødt. :)

Lenke til kommentar

12 Angry Men (1957)

 

Hva skal man si?

 

12 menn, et rom, magisk!

 

10/10

 

Nå har jeg hørt så mye om denne at jeg tror jeg bare må få sett den. Er egentlig ikke fan av gamle filmer, så tenker meg å skaffe remaken fra 1997 som visstnok skulle være like bra, og noen sier det er bedre faktisk.

Se '57-versjonen. Det er verdens beste inngangsbillett til gamle filmer.

 

Du blir gjenfødt. :)

 

Okei okei, dere har overbevist meg, da blir det 57' versjonen isdenfor :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...