Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

 

Ta en titt på Cargo. Fikk 8/10 av meg.

 

PS den er IKKE så action tempo som traileren viser. Synes den var mer som en Twilight Zone version av 2001.

 

http://www.youtube.com/watch?v=TZnLZmfwbhU

 

Takk for tipset, har nå nettopp sett den.

Og må bare si meg enig, det er en av de beste sci-fi filmene jeg har sett på en stund

 

Bra space-flyging, bra stemning og bra musikk.

 

Den gav meg assosiasjoner til Alien og litt 2001.

 

En film som bør ses av alle som liker den type sci-fi

 

Tror jeg havner på akkurat samme karakter: 8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, har nå nettopp sett den.

Og må bare si meg enig, det er en av de beste sci-fi filmene jeg har sett på en stund

 

Bra space-flyging, bra stemning og bra musikk.

 

Den gav meg assosiasjoner til Alien og litt 2001.

 

En film som bør ses av alle som liker den type sci-fi

 

Tror jeg havner på akkurat samme karakter: 8/10

 

 

 

Så bra! Enig at den er et av de bedre Sci-Fi filmer på en lang stund. Den og Moon.

 

Digger åpnings scenen med den byen! Helt nydlig. Satt sikklig bra steming og "space" følelse for filmen. Greit nok den er kraftig CGI, men bra design må jeg si...minner meg på RAMA...som jeg håper de lager film av snart...

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Taxi Driver i kveld. Var i et veldig rolig og avslappet humør da jeg så den, så det satt stemningen veldig fint. Veldig rolig og lite som skjer igjennom hele filmen, før det tar av til slutten. Glad jeg så den. Likte stemningen ved den veldig godt. 8/10.

Endret av Mr. Graves
Lenke til kommentar

Det var nokså forutsigbart, og allerede 1/3 inn i filmen hadde vi misstanke på hvordan dette skulle ende. Det var tragisk å se at vi hadde rett.

Kan du utdype dette litt?

 

Om du vil:

 

 

 

Det med kona, var det ganske opplagt at han måtte "confront" henne på slutten.

 

Også da de fant han "legen" som laget dopet, også ble han forstyrret mens han snurret på snurrebassen var det ganske klassisk at vi skulle få en sånn slutt "om han er enda i et drøm" type senario.

 

 

 

EDIT: Jeg kan også legge til hva min terori om filmen er:

 

 

 

Det hele dreide seg om kona og døden hennes. Helt fra starten. Dette oppdraget de fikk med "inception" var å få han Cobb til å fokusere på noe annet. Mens han selv ble utsatt for inception.

 

Ariadne var i min meining en "plant" av f.eks politiet. Om du legger merke så driver hun å grave om kona fra starten av. Du husker at Cobb kommenterte hvor fort hun lærte, dette tror jeg var fordi hun var trent til det. Også husker du hvordan hun overdreiv bruken av "drømmen" selv da Cobb sa hun ikke måtte gjøre det, dette var for å provoserte frem kona sånn at hun kunne konfronterer Cobb om det hele. Og ikke for å snakke om hvordan hun hoppet inn i hans drøm

 

Vi også husker "Don't think of elephants" scenen. Vel, igjen så driver Ariadne å press på om kona sånn at han teker på henne "ubevist" selv mens de er på oppdraget.

 

Så det hele er nesten som "Minority Report" der de gikk inn i hodet hans for å finne ut omstendighetene rundt døden hennes.

 

Er ivertfall sånn jeg ser på det hele.

 

 

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

 

Fremdeles masse man kan fundere på i etterkant. Hva som var drøm og ikke f.eks. Det er ikke alltid så åpenlyst som det ser ut til med en gang.

 

 

Ja der er jeg enig. Det er dette som er filmens styrke. Ikke selve filmen, men heller diskusjonen rundt den. Vi satt i godt over 1 time og pratet om det.

 

PS

Jeg la til en EDIT på posten min der jeg forteller min teori ang filmen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

District 9 (2009)

 

Totalt annerledes enn hva jeg forventet. Leste en kommenter her inne jeg trodde hadde røpet hele handlingen, heldigvis var filmen mer enn et enkelt plotpunkt. Filmen er laget i mokumentary stil men skifter på et punkt sømløst over i spillefilm, for så senere å skifte tilbake.

 

Settingen gir en fin referanse til Apartheid og hvordan flyktninger blir behandlet. Det var noen rare øyeblikk som jeg ikke tror greide gi meg den følelsen de var ment å gi, men karakterene ble skildret godt og man fikk et elsk eller hat forhold til enkelte.

 

Alt i alt: Jeg satt med åpen munn og stirret hele filmen. Absolutt en anbefaling, men ingen date-film og ikke anbefalt å se mens man spiser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1408 (2007)

1408 hverken skremmer meg eller er særlig verdt tiden. Den er basert på Stephen Kings novelle ved samme navn og er regissert av den svenske regissøren Miakel Håfstrøm. Denne inneholder skuespillere som den middelmådige og halvdårlige John Cusack, men har også med den dyktige, velkjente og generelt mye bedre skuespilleren Samuel L.Jackson. Den skal få cred for sine noen skvettende og små ekle scener som foregår i hotellrommet og i atmosfæren ellers, men noe mye mer får den ikke.

 

Vi er altså da sammen med Mike Enslin (Cusack) som er en forfatter som skriver grøsserhistorier fra kjente spøkelse hotell han besøker titt og ofte for å få inspirasjon. Her undersøker og studerer han dem først og finner ut om de diverse drapene og de mystiske hendelsene som har skjedd i enkelte av rommene. Han tar inn på Doplhin Hotel i New York og overbeviser til slutt manageren Gerard Olin (Jackson), som utallige ganger advarer han om å ta inn på rommet 1408, som de fleste da påstår er noe rart med. Mike sjekker inn på rommet og opplever da en hel del mystiske og skumle hendelser på rommet, noe som igrunn sier seg selv.

 

John Cusack spiller helt greit i sin paranoide rolle, Samuel L. Jackson er som alltid like veldreid, kul og mektig, mens manuset, dialogen og plottet bare er så som så. Ja, den er til tider litt skummel og interessant i deler av filmen, men i den hele sammenheng er denne filmen ikke så overbevisende eller fremdragende at det gjør at jeg blir så særlig revet med på historien vi blir fortalt. 1408 er bare en småkjedelig og kanskje i overlaget litt dum skrekkfilm som ikke er noe mer enn bare dette.

05/10

post-123100-0-87461000-1291067243_thumb.jpg

post-123100-0-04095100-1291067247_thumb.gif

post-123100-0-43120600-1291067253_thumb.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

 

G.I. Joe: The Rise of Cobra

GIJOE_cover.jpg

 

Husker jeg lekte litt med G.I. Joe leker når jeg var liten. Dæven så tøft det var. Og så kom denne filmen, og jeg har endelig fått sett den. Etter filmen fant jeg meg selv gråtende, og det var ikke fordi jeg var trist, nei, det var fordi jeg var i ekstase. Dette er et mesterverk av en film. Heseblesende action, de beste effektene jeg har sett noen gang, skuespillerne satser alt og jeg har sjeldent sett mer troverdige prestasjoner innen film og twists som fikk magen min til å surre rundt i ekstase. Kjærlighetshistorien i filmen er fantastisk, og jeg følte for første gang under en film hvor sterk kjærligheten faktisk kan være. Jeg ble sjokkert gang på gang, sjeldent sett en film hvor jeg ikke klarer å forutse en eneste ting av det som kommer til å skje. Slutten tyder på en fortsettelse, og jeg håper virkelig vi ihvertfall får en trilogi. Dette kan lett bli dette millenniets Star Wars i kvalitet og betydning for film og kultur generelt.

 

Kort fortalt, den suverent beste filmen jeg noensinne har sett.

 

10/10

 

Nå skal jeg spille spillversjonen av denne fantastiske filmen på PS3. Vi snakkes etter at jeg har rundet den og sett denne filmen igjen x antall ganger. Fantastisk!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...