Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Starship Troopers

 

Så den i Blu ray, og må si det gjorde seg bra.

 

Dette er space-krigs-sci fi omtrent på nivå med Star wars filmene.

Og har en del til felles med dem. Feks de store stjerneskipene ligner de i Star wars.

Man er vel utviklingsmessig ikke kommet fullt så langt som i dem, og jeg lurer på hvilket åarstall omtrent en kan regne med nivået vil være ca der disse filmene er?

 

Fin spaceflyging, ok fremstilte aliens, bra handling og gode effekter.

Noen logiske/fysiske lempfeldigheter (som i Star Wars og de fleste spacefimer), men skitt la gå. Trivelig eventyr, god jobb - god film

 

7,5/10

Lenke til kommentar

Love & Action in Chicago (1999)

 

Har sett denne et utall ganger, fordi jeg liker stilen i filmen. Den har et humoristisk tilsnitt. Bra musikk, stil og omgivelser.

 

Handlingen er bra i seg selv, men utførelsen faller desverre noe mer igjennom enn den burde.

 

Kathleen Turner er vel den eneste skuespilleren fra A-stallen her, men også hun virker temmelig giddeløs i denne filmen. Litt synd, for den har potensiale. Og temaet er interessant: en exterminator på statens lønningsliste, hans liv og uliv.. for å si det sånn.

 

Den tar seg dog opp mot slutten, som gjør den verd å se. Om man liker filmer av det slaget.

 

Aldri bortkastet for meg hvertfall.

 

5,7/10

Lenke til kommentar

Bridge over the river kwai

 

Etter å sett haisommer filmene er dette en gledlig forandring, gammel og god film, briljante skuespillere som ikke er å få lengre, flott gammeldags score, flotte bilder, og god gammaldags Technicolor farger. Jack Hawkins i stor from, Alec Guinness som ærke typisk britisk offiser som faller ned i galskap.

 

Flott film, er vel en av de beste farge filmene fra 50tallet. og flott krigsfilm.

 

9/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Other Guys (2010)

 

Herlig, SYK humor, og herlig useriøsitet som aldri blir for teit. Er så vannvittig mange "usannsynlig" bra scener filmer, som f.eks at Will Ferrel, en helt vanlig politimann som går for å være en "taper", har en av klodenes deiligste kvinne som kjæreste, Eva Mendes. Slike "whaaat?" ting gjør filmen bare genial.

 

Elsk den, eller hat den.

 

7,5/10

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Paranormal Activity 2

 

Brukte kjennskapen meg som seer hadde til eneren, til å overaske.

Så til tross for at filmen gir mer av det samme, og du vet hva du kan forvente, så er den fortsatt nyskapende innen de gitte rammene.

 

Flere roller involvert enn den første; en hund, en datter, en sønn og en hushjelp + pluss et par, og søsteren til kona, som er hovedpersonen i eneren.

Annerledes spenningskurve som gjorde at jeg skvatt fire ganger.

 

Bonus for en orginal sidehistorie: Filmen starter før eneren, men slutter etterpå. Liker disse filmene veldig godt, men den var ikke like bra som den første, fordi konseptet nå er etablert fra før. Men verdt å se for alle som likte enern.

 

Er snill i dag og kom rett fra kinoen, så derfor får den:

Terningkast 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kanskje jeg hadde gitt den en treer i morgen. :ph34r:

Lenke til kommentar

 

 

Vampire Girl vs Frankenstein Girl

 

Er litt vanskelig å anmelde denne da jeg vet veldig mange av dere vil hate den. Tittelen alene sannsynligvis nok til å skremme bort en del. Dere kan gå tilbake til Casablanka, Gudfaren og andre gørrkjedelige filmer. Jeg vil ha action, og det får jeg så det synger her. Jeg gidder ikke ta historien da det ikke akkurat er komplisert. Jente møter gutt. Enda en jente møter samme gutt. Første jente er vampyr. Andre jente dør, blir forbannet og går berserk. Hihi.

 

På mange måter tviler jeg på at denne filmen kunne ha blitt laget i Hollywood i dag. Hellraiser får en remake, men for tenåringer. Men denne? Hint:

 

 

Er Saw blodig? Yeah, right. :p Blodet spruter fra halsen til en fyr, og hun vampyrdama danser rundt i glede med åpen munn. Og dette er en av de normale scenene.

Men denne filmen er japansk, på godt og vondt. De som er lite vant med japanske filmer og splatterfilmer kan nok hate den, og handlingen kan være litt rar til tider. Fyren som spiller hovedrollen sammen med de to jentene har stadig nye kommentarer som narrative når nye folk introduseres. Det gjør det lett å finne ut hvem som er hvem. Men samtidig er det ikke alle som tilsynlatende har en plass i filmen. Noen har for eksempel null kontakt med de tre hovedpersonene og handlingen deres til langt ute i filmen. Jeg likte historien deres også (de prøver å delta i mesterskap i å kutte armene sine...), men er man ikke vant med japanske filmer kan det fort bli forvirrende.

 

En ting jeg må kommentere litt er selve Vs-problemet. Vi snakker Vampire Girl mot Frankenstein Girl. (kjenner du ingen av dem? Det gjør ingenting.) Hvem skal man heie på? En arrogant vampyr som ikke har noe imot å drepe hvem som helst som kommer i veien, eller en arrogant bølle som nekter å godta at hun ikke får viljen sin? Jeg valgte å heie på begge. Vampire Girl er hakket mer sympatisk, men Frankenstein Girl er kulere. Vi snakker en jente som skrur av armen sin med skrujern for å bruke den som boomerang. :p

 

Men alt i alt vil jeg si det er en svært bra film, og jeg lo nesten gjennom hele filmen. En del seriøs prating blir det jo, men hold ut! Jeg gidder ikke spolere noe, men liker du introen liker du definitivt slutten.

 

Om jeg bare klarer å finne mangaen til en bra pris. Hmpf. :blush:

 

Vurdering: 8.5/10

Lenke til kommentar

Problemet med de japanske morosplatter-filmene er at de kjører alle de gode scenene i traileren på youtube, og alt som er imellom er stort sett drit kjedelig fyllstoff som å bli med hjem til maskinjenta sin leilighet og se henne ta seg av sin funksjonshemmede lillebror i 15 minutter ellernoe like døvt..så man kan egentlig se trailern så har man sett alle splatterscenene og droppe resten.

 

Men er man otaku og elsker alt fra japan og skulle ønske man var født der fordi man ville "passet perfekt inn", da er det sikkert fint.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hehe, du har ikke sett mye japansk film, ser jeg. :p Skulle de stappet alt det morsomme inn i traileren ville den vært over en time. :p Det er fint lite "passe inn" greier her. For å si det på denne måten: En rimelig psykopatisk sykesøster skulle hjelpe legen med å partere et lik. Resultatet ble noe alá en rock-musikkvideo, sykesøsteren med to økser, blod som sprutet og legen med en ryggrad som gitar. Og det er en av de rolige scenene du snakker om. :p

 

Edit: Jeg måtte slå opp ordet 'otaku', og bryr meg fint lite om hva det betyr. Jeg elsker bra film, samme hvilket land den er fra. Enkelt og greit.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Killers (2010)

 

Veldig dårlig.

 

2/10

 

 

The Sorcerer's Apprentice (2010)

 

Litt bedre. Det hele starter vannvittig dårlig på alle nivåer. Kullisene, handlingen osv. Men så når vi kommer til dagens tid, blir det litt bedre.

 

Hele filmen hadde et "Neverending Story" følelse til det. Og det var morsomt å se hvordan Disney plasserte ting fra Fantasia, og The Sword in the Stone, inn i filmen. Det er sikkert mer, men jeg la ikke merke til det.

 

Grei famlie eventyr film.

 

5/10

 

 

Inception (2010)

 

Ikke helt som jeg forventet. Var veldig bra, men ikke særlig orginal. Jeg likte konseptet, men hele forbredelsen på oppdraget var mye mer interessant enn selve hendelsen.

 

Det var nokså forutsigbart, og allerede 1/3 inn i filmen hadde vi misstanke på hvordan dette skulle ende. Det var tragisk å se at vi hadde rett.

 

Det var litt plagsomt med "Stormtrooper" nivå skyte scener (fienden klarer ikke å treffe en dritt selv med få meters avstand), og jeg følte meg nesten fornærmet at ressisøren trodde at folk ikke ville legge merke til flere tåplige action scener.

 

Korridor secenen er utentvil høydepunktet. Var morsomt å se at de tok et av de eldste "spesical effects" triksene og fornyet det.

 

Alt i alt et meget underholdende film, men jeg personlig synes at alt snakket over hvor "dyp" og "mind fuck" filmen er er helt ufortjent. Uorginalt, masse ideer tatt fra andre filmen klisset sammen. Det fungerer bra, men den er ikke annet enn en "One time watch" film.

 

8/10

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med de japanske morosplatter-filmene er at de kjører alle de gode scenene i traileren på youtube, og alt som er imellom er stort sett drit kjedelig fyllstoff som å bli med hjem til maskinjenta sin leilighet og se henne ta seg av sin funksjonshemmede lillebror i 15 minutter ellernoe like døvt..så man kan egentlig se trailern så har man sett alle splatterscenene og droppe resten.

 

 

Dette er jo bare feil

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Karius og Baktus

 

En real klassiker dette, handlingen foregår i tennene til Jensegutt, der to bakterier har slått seg til ro. Disse to heter Karius og Baktur.

Karius er den eldste av de to, og har en slags lederolle. Han fremstår som en sadistisk liten jævel. ''Han vet akkurat hvor han skal slå for å utføre Jens maksimal smerte''.

Hans yngre bror Baktus derimot er en overambisiøs fyr, ønsker å leve bedre enn alle de andre. Noe som ender i katastroffe.FEllestrekk: Tony ''Scareface'' Montana.

 

Filmen har en god dose humor, velplasserte musikalske nummre og en real dose varme.

Et fint motpol til dagens sjeløse Disney.

 

Anbefalles til alle og enhver.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Vampire Girl vs Frankenstein Girl

 

 

Er litt vanskelig å anmelde denne da jeg vet veldig mange av dere vil hate den. Tittelen alene sannsynligvis nok til å skremme bort en del. Dere kan gå tilbake til Casablanka, Gudfaren og andre gørrkjedelige filmer. Jeg vil ha action, og det får jeg så det synger her. Jeg gidder ikke ta historien da det ikke akkurat er komplisert. Jente møter gutt. Enda en jente møter samme gutt. Første jente er vampyr. Andre jente dør, blir forbannet og går berserk. Hihi.

 

På mange måter tviler jeg på at denne filmen kunne ha blitt laget i Hollywood i dag. Hellraiser får en remake, men for tenåringer. Men denne? Hint:

 

 

Er Saw blodig? Yeah, right. :p Blodet spruter fra halsen til en fyr, og hun vampyrdama danser rundt i glede med åpen munn. Og dette er en av de normale scenene.

Men denne filmen er japansk, på godt og vondt. De som er lite vant med japanske filmer og splatterfilmer kan nok hate den, og handlingen kan være litt rar til tider. Fyren som spiller hovedrollen sammen med de to jentene har stadig nye kommentarer som narrative når nye folk introduseres. Det gjør det lett å finne ut hvem som er hvem. Men samtidig er det ikke alle som tilsynlatende har en plass i filmen. Noen har for eksempel null kontakt med de tre hovedpersonene og handlingen deres til langt ute i filmen. Jeg likte historien deres også (de prøver å delta i mesterskap i å kutte armene sine...), men er man ikke vant med japanske filmer kan det fort bli forvirrende.

 

En ting jeg må kommentere litt er selve Vs-problemet. Vi snakker Vampire Girl mot Frankenstein Girl. (kjenner du ingen av dem? Det gjør ingenting.) Hvem skal man heie på? En arrogant vampyr som ikke har noe imot å drepe hvem som helst som kommer i veien, eller en arrogant bølle som nekter å godta at hun ikke får viljen sin? Jeg valgte å heie på begge. Vampire Girl er hakket mer sympatisk, men Frankenstein Girl er kulere. Vi snakker en jente som skrur av armen sin med skrujern for å bruke den som boomerang. :p

 

Men alt i alt vil jeg si det er en svært bra film, og jeg lo nesten gjennom hele filmen. En del seriøs prating blir det jo, men hold ut! Jeg gidder ikke spolere noe, men liker du introen liker du definitivt slutten.

 

Om jeg bare klarer å finne mangaen til en bra pris. Hmpf. :blush:

 

 

Vurdering: 8.5/10

Bestilte meg denne nå etter å ha lest anmeldelsen din, så får vi se om jeg liker den slags også. :)

Lenke til kommentar

Vampire Girl vs Frankenstein Girl

 

 

Er litt vanskelig å anmelde denne da jeg vet veldig mange av dere vil hate den. Tittelen alene sannsynligvis nok til å skremme bort en del. Dere kan gå tilbake til Casablanka, Gudfaren og andre gørrkjedelige filmer. Jeg vil ha action, og det får jeg så det synger her. Jeg gidder ikke ta historien da det ikke akkurat er komplisert. Jente møter gutt. Enda en jente møter samme gutt. Første jente er vampyr. Andre jente dør, blir forbannet og går berserk. Hihi.

 

På mange måter tviler jeg på at denne filmen kunne ha blitt laget i Hollywood i dag. Hellraiser får en remake, men for tenåringer. Men denne? Hint:

 

 

Er Saw blodig? Yeah, right. :p Blodet spruter fra halsen til en fyr, og hun vampyrdama danser rundt i glede med åpen munn. Og dette er en av de normale scenene.

Men denne filmen er japansk, på godt og vondt. De som er lite vant med japanske filmer og splatterfilmer kan nok hate den, og handlingen kan være litt rar til tider. Fyren som spiller hovedrollen sammen med de to jentene har stadig nye kommentarer som narrative når nye folk introduseres. Det gjør det lett å finne ut hvem som er hvem. Men samtidig er det ikke alle som tilsynlatende har en plass i filmen. Noen har for eksempel null kontakt med de tre hovedpersonene og handlingen deres til langt ute i filmen. Jeg likte historien deres også (de prøver å delta i mesterskap i å kutte armene sine...), men er man ikke vant med japanske filmer kan det fort bli forvirrende.

 

En ting jeg må kommentere litt er selve Vs-problemet. Vi snakker Vampire Girl mot Frankenstein Girl. (kjenner du ingen av dem? Det gjør ingenting.) Hvem skal man heie på? En arrogant vampyr som ikke har noe imot å drepe hvem som helst som kommer i veien, eller en arrogant bølle som nekter å godta at hun ikke får viljen sin? Jeg valgte å heie på begge. Vampire Girl er hakket mer sympatisk, men Frankenstein Girl er kulere. Vi snakker en jente som skrur av armen sin med skrujern for å bruke den som boomerang. :p

 

Men alt i alt vil jeg si det er en svært bra film, og jeg lo nesten gjennom hele filmen. En del seriøs prating blir det jo, men hold ut! Jeg gidder ikke spolere noe, men liker du introen liker du definitivt slutten.

 

Om jeg bare klarer å finne mangaen til en bra pris. Hmpf. :blush:

 

 

Vurdering: 8.5/10

Bestilte meg denne nå etter å ha lest anmeldelsen din, så får vi se om jeg liker den slags også. :)

 

Håper du liker den. Selv vil jeg nok se den om igjen ganske snart. :)

Lenke til kommentar

I'm Still Here havner i sjangeren "mockumentary" som er regissert av Casey Affleck og skrevet av Affleck selv sammen med Joaquin Phoenix. Hele meningen med denne filmen var å følge en periode i Joaquins liv hvor han med sin påstand om at han slutter som skuespiller får helskjegg, langt hår, sniffer kokain, ligger med horer, drikker seg full og hans mål om å bli en rapper. Etter hans påstand og spesielt etter hans oppmøte på talkshowet hos David Letterman i Januar 2009 trodde ikke verden sine øyner hvor fikk vi se både hans utseende og personlighet totalt forandret. Dette ville disse to lage en dokumentar om og samtidig lure hele verden med Joaquin sin langvarende og forstyrrende karakter.

 

Her får vi se Joaquin som en kokainmisbruker og strevende rapper, regissøren Casey er også med i deler av filmen, samt noen glimt av P.Diddy som han skal gjøre et samarbeid med og en liten scene med Ben Stiller som diskuterer en filmrolle med Joaquin før han bestemte seg helt og holdent for å bli en rapper.

 

Uansett hvor interessant det er at denne mannen lurte oss og at han holdt så lenge på en karakter, tar filmen med unødvendige og kjedelige diskusjoner som egentlig ikke er så underholdene. Det er en helt grei "mockumentary" med mange problemer, diskusjoner, krangler og oppdagelser for den dyktige og kjærlige Joaquin som rett og slett utførte et eksperiment som til en viss grad fungerte. Jeg ble hvertfall lurt.

05/10

 

Denne hysteriske filmen kan kategoriseres som en av Will Ferrells flere morsomme filmer. Her regissert av Josh Gordon og Will Speck med blant andre Ben Stiller som produsent. Hovedrollene består av Will Ferrell, Jon Heder, Will Arnett, Amy Poehler, Jenna Fischer og Craig T. Nelson. Og som dere kanskje vet er det skøyter det dreier seg om.

 

Filmen har igrunn et enkelt plott. Rivalene Chazz Michael Michaels (Ferrell), en sex avhengig, tatovert og kjepphøy isdanser, og Jimmy MacElroy (Heder), en talentfull og feminin isdanser, havner i slåsskamp på scenen under medaljeutdelingen i OL hvor de begge får delt førsteplass. Dette fører til at de begge blir utestengt fra De Olympiske Lekene for livet som igjen fører til at de til slutt går sammen etter 3 og et halvt år for å danse som et par, noe som de har lov til. Dette ser ikke bra ut for søsknene Stranz (Arnett) og Fairchild Van Waldenberg (Poehler) som sammen har danset på isen hele sine liv og kan kalles de store stjernene innen sporten. Nå må Chazz og Jimmy overgå rivaliteten og stå sammen som et par og klare å slå søsknene Waldenberg.

 

Jeg må simpelthen si at jeg elsker Will Ferrell som skuespiller. I omtrent alle filmene han har gjort er han utrolig morsom og underholdene og kan regnes som en av verdenes morsomste menn. Jeg ler mye gjennom denne filmen av karakterene, men Will er den største grunnen til at jeg så denne filmen. Den holder sine ord, men Blades Of Glory inneholder ikke like mye sjarm, humor og den gode dynamikken som Ferrell og karakterene i hans andre filmer ellers har. Det er en fornøyelig film, men ikke den beste av de.

07/10

post-123100-0-04513500-1290965811_thumb.jpeg

post-123100-0-40122100-1290965821_thumb.png

post-123100-0-26368300-1290965831_thumb.jpg

post-123100-0-56527000-1290965839_thumb.jpg

post-123100-0-18471400-1290965845_thumb.jpg

post-123100-0-93201400-1290965858_thumb.jpg

Endret av .........
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avatar

 

Ble å se denne for annen gang, siden jeg har hatt dilla på space-filmer for tiden.

 

I BR denne gang, som jo gjorde et betydelig bedre inntrykk enn dårlig kinokvalitet som var første gang jeg så den.

 

Men må nok holde fast på at dette er heller labert. Relativt forutsigbart og ikke så orginalt man vil ha det til. Cameron kan da bedre, og burde fått mye mer ut av dette prosjektet her.

 

Heller ikke en stemning som faller i smak. For mye romantisering og patetiske utrykk. Akkompagnert av barnekor og divese melankolsk "messing" i forskjellige partier. Slikt er ikke helt min stil

Filmen var også gjort unøvendig lang for en såpass enkel historie.

 

5/10

 

 

Ghost Busters (1984)

 

Artig gjensyn med denne, som er temmelig morsom til tider.

Rick Moranis er en riktig komisk prototype på en "nerd". Og satt ekstra farge også på denne filmen.

 

6,6/10

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Bewitched (2005)

Her har regissør Nora Ephron, kjent fra å lagd filmer som You Got M@ail, Sleepless In Seattle, When Harry Met Sally og Julie and Julia, satt sammen en filmversjon basert på den gamle og populære tv-serien Bewitched som gikk fra 1964 til 1972. Her får vi selveste Nicole Kidman og Will Ferrell i hovedrollene sammen med Shirley MacLaine, Michael Caine, Jason Schwartzman, Kristin Chenoweth, Heater Burns, Jim Turner, Stephen Colbert og en liten opptreden av Steve Carrell. Jeg må nevne at filmen ikke er en direkte re-make av tv-serien, men en såkalt "dekonstruksjon" av den som Wikipedia så fint kaller det.

 

Handlingen tar for seg Isabel Bigelow (Kidman) som er en blond, vakker og ung heks som bestemmer seg for å slutte med magi for å satse på et heller normalt og middelmådig liv på jorden. Hennes far Nigel (Caine) er skeptisk og bevist på at hun er ikke er i stand til det menneskelige liv. Hennes påstandelige middel-liv når forventningene enda høyere da hun møter Jack Wyatt (Ferrell), en litt mislykket og egoistisk skuespiller som har i oppgave å finne en til å spille heksa og hans kone Samantha i en moderne versjon av den gamle tv-serien Bewitched. Jack ser hennes potensial og overtaler henne til å bli med på nyinnspillingen av serien, samtidig som Isabel tenker at denne mannen kan være en hun kan slå seg ned og leve et normalt liv med. Som suksessen kommer blir hun etterhvert mer populær enn Jack selv og fra der av velger han å gi henne et mindre fokus i serien som fører til komplikasjoner og morsomheter. Utover faller begge for hverandre hvor det kommer til at Isabel nå må avsløre sin hemmelige identitet, noe som betyr overraskelser og enda mere humor.

 

Med et klassisk preg over filmen, Nicole Kidmans veldreide skuespill og Will Ferrells hysteriske humor er dette faktisk ikke en så aller verst film. Det er den typiske fortellingen og alle de romantiske klisjeene til stede, men den har et lystig, smart og energisk elementbruk og skuespill som interesserer meg bittelitt. Det er selfølgelig et stort pluss at jeg er stor fan av Ferrell og hans arbeid, men også Kidmans rolle, hele stemningen, dialogen og de andre bi-rollene gjør at jeg syns at Bewitched alt i alt er en generelt grei, fengende og underholdene film, noe som er målet til filmskaperne. Et klassisk, moderne og småmorsomt verk å se på, men mere er det ikke.

07/10

post-123100-0-84665200-1290977070_thumb.jpg

post-123100-0-45195000-1290977076_thumb.jpg

post-123100-0-98153000-1290977080_thumb.jpg

post-123100-0-28854800-1290977346_thumb.jpg

post-123100-0-83038700-1290977356_thumb.jpg

post-123100-0-13390500-1290977361_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...