Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Synes vel egentlig ikke at noen av disse bildene spoiler så fryktelig. Bortsett fra personene og karakterene som er med i filmen.

Det har ingenting med at de spoiler noe. De er bare rett og slett i veien. :)

 

Hvorfor har du de med i det hele tatt, egentlig? De er jo bare et kjapt bildesøk på Google unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes vel egentlig ikke at noen av disse bildene spoiler så fryktelig. Bortsett fra personene og karakterene som er med i filmen.

Enig med det andre skriver her. Bildene har jo tilsynelatende ingen hensikt, og det er åpenbart ikke bare jeg som synes de er unødvendige. Du må gjerne inkludere dem i innleggene dine, men det hadde altså vært fint om de ble lagt i en spoiler.

Lenke til kommentar

Personlig hater jeg at bilder ligger i spoiler. Jeg åpner den som regel uansett og da er det like greit å bare ha lastet de inn med en gang. Særlig gjelder dette i bildetråder. Er man der for å se bilder så må man forvente bilder, og det er helt unødvendig med spoiler.

 

Bare fortsett punktum. Anmeldelsene dine er veldig bra på mange måter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den nye Harry Potter-filmen

Helt ok. Jeg skjønte ikke handlingen, for å være helt ærlig, det virket som de for det meste vandret rundt uten å vite hva som foregikk. Jeg kan heller ikke huske så mange scener, og den hadde ingen spesielt gode set pieces som virkelig skilte seg ut slik de andre hadde. Jeg fikk også en merkelig Twilight-vibe av det hele, ikke minst fordi de sier ordet flere ganger i filmen, men også fordi de blir jaget gjennom skogen av folk som ser ut som vampyrer. Anyway, midt på treet, håper den siste er mer spennende. Dette var veldig ufullstendig og halvveis.

Lenke til kommentar

Personlig hater jeg at bilder ligger i spoiler. Jeg åpner den som regel uansett og da er det like greit å bare ha lastet de inn med en gang. Særlig gjelder dette i bildetråder. Er man der for å se bilder så må man forvente bilder, og det er helt unødvendig med spoiler.

 

Bare fortsett punktum. Anmeldelsene dine er veldig bra på mange måter.

 

Ja, godt poeng der. Tusen takk, godt å høre at du liker dem.

Endret av .........
Lenke til kommentar

 

 

POLTERGEIST

(blue-ray)

 

Kort sagt er denne filmen et bra eksempel på at gamle filmer funker som bare faen. Den kom i 1982, og selv nå er den vanvittig nifs til tider. Det starter med en liten teaser, før ting roer seg ned en stund så vi blir kjent med karakterene. Men ganske tidlig begynner det å bygge seg opp med enkle grøss, før det begynner å ta helt av. Nå er det strengt tatt sånn alle skrekkfilmer driver på, men Poltergeist er helt klart noe for seg selv. Vi snakker hjemsøkt-hus film, men selv om de fleste bare blir tåpelige parodier på hverandre er det enkelte som fungerer. Poltergeist er helt klart en av de beste som er laget. Det aller meste fungerer. Jenten foran TVen passer perfekt. Selv til å være en så gammel film (nåja) er effektene fortsatt svært bra, og historien veldig bra skrevet. Kanskje ikke så rart med tanke på at denne filmen er laget av Steven Spielberg. ;) Den fyren er et geni.

 

Skulle jeg trukket ned på noe er enkelte grøss litt for forutsigbare, og enkelte scener ser ut til å være kuttet litt for tidlig. Det kan være fordi dette er blue-ray versjonen, men det kan også være selve filmen. Jeg har ikke sett den på veldig lenge før i natt. Det er over tyve minus ute, og jeg har ikke giddet fyre opp i ovnen før jeg satte på filmen. Underveis begynte jeg å fryse, men jeg la knapt merke til det. Alien er fortsatt tidenes beste skrekkfilm, men Poltergeist er på en solid andreplass.

 

Vurdering: 9/10

 

Edit: Heh, jeg spiste en halv pære, men glemte å spise resten. 'nough said.

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

The Expendables

 

Veik film, du får 80talls og 90talls filmer som har mye mer omph i seg en denne, Die Hard er over 20 år gammel men har mye mer omph når det kommer til volden og spesielt skytinga. Når De fyrer løs med MP5 i die hard er d et HØYT og BRÅKETE som våpen skal være, i denne filmen høres våpene ut som kruttlapp pistoler bortsett fra super duper hagla. Kanskje det er derfor de er så kjipe og homsepatrulien aktig, fordi hagla skal virke mye høyere og kulere?

Filmen er en time for kort og da er den en time med action for kort, filmen skulle vært 2.5 timer og den skulle hatt 2 timer med action.

 

Eneste høydepunktet er når Arnold, Bruce og Sylvester er i samme rom, desvere er dette alt, alle de andre i filmen er små jenter i skoleuniform i forhold til disse gigantene, hele filmen skulle bare vært Arnold i cammo som dreper sør amerikanske drug dealers, Bruce i singlet som dreper tyske terrorister og Sylvester i bar overkropp som dreper komunister, det skulle vært hele filmen.

 

Jason Statham er en tølper, en wannabe en dust, han skulle holdt seg til smale engelske filmer om betting og folk som dør på festlige måter, han fortjener ikke være i samme film som de tre store.

 

Nei dette var tullete jentete femi saker, bestemorra mi på 90 har mer testosteron enn denne filmen.

 

3/10

Lenke til kommentar

The Other Guys (2010)

 

To av New Yorks mest ettertraktete og mediaomtalte detektiver dør og etterlater seg et tomrom som må fylles. En plass som detektiv Terry (Wahlberg)ønsker å oppnå. Desverre er hans partner Alan (Ferrel) ikke helt likesinnet som Terry. Detektivparet kommer over en stor sak, noe som kan være deres mulighet til å oppnå status.

 

Filmen er morsom og herlig på mange måter, men selve historien er kansje litt for platt. Men det gjør ikke så mye, da man stadig må le av alle detaljene som er presset inn i filmen. Flott film hvis man er ute etter en god latter :) 7/10

Lenke til kommentar

They Live (1988, Carpenter)

 

1zmgobs.png

 

80'talls filmer er ikke min største favoritt sjanger. Vel ingen sjanger, men kunne ha vært det, ihvertfall Carpenter sine filmer. Sier ikke det er dårlig, bare ikke min type greie. Snakker da om filmer med tøffe menn i skinnjakke og "dårlig" spesiell musikk i bakgrunnen. Vanskelig å beskrive, men om du har sett ett fåtall 80 talls, så forstår man sikkert mine ord. Denne filmen derimot funket som veldig god underholdning, startet veldig bra, men tapte seg litt mot slutten. Kult å se hovedpersonen gå amok på diverse forbispaserende. Veldig samfunnskritisk film, som forsåvidt funket godt. En småtøff slossscene som varte i en evighet, stygge aliens og solbriller. God undeholdning.

Endret av Mr. BadSmile
Lenke til kommentar

Dette ikke fult så imponerende eventyret er hverken magisk eller underholdene for meg. Og med M. Night Shyamalan bak roret er det ikke akkurat en så stor overraskelse. Han slo gjennom i karrieren sin med den gode og velkjente klassikeren The Sixth Sense i 1999, men i de siste årene har han ikke akkurat kommet med de mest overbevisende eller storslående filmene som har gjort noe særlig suksess. Her har han gått for asiatisk mytologi og basert filmen sin på tegneserien "Avatar: The Last Airbender" som på Nickelodeon gikk fra 2005 til 2008 med tre sesonger og ble veldig populær. Dette ville Shyamalan lage film om og det ble jo som sagt ikke et alt for bra verk han har satt sammen.

 

Denne første historien vi blir fortalt tar for seg den første sesongen i tv-serien hvor det hele handler om de fire forskjellige elementene: Ild, vann, luft og jord hvor disse elementene representerer fire store riker som er imot hverandre. Gutten Aang (Noah Ringer), som kalles "The Avatar", er den eneste som er i stand til å mestre alle elementene. Når han forsvinner angriper Ildnasjonen Luftnasjonen for å utrydde befolkningen på grunn av deres fremtidige planer om verdensherredømme. Det går hundre år og den såkalte "firelorden" Ozai, spilt av Cliff Curtis, fortsetter å herje og fange alle som har en såkalt "bending" evne i Jord-og Vannnasjonen. Samtidig finner søsknene Katara og Sokka, spilt av Nicola Peltz og Jackson Rathbone, en mytisk og bortekommen gutt som viser seg å væren Aang, den siste "Avataren" og den siste av de såkalte Luft-nomadene. Disse tre drar på en reise for att denne guten skal oppnå "Waterbending" og hans skjebne gjennom å sikre verdensfreden. Langs veien må de kjempe mot Prince Zuko (Dev Patel), Commander Zhao (Aasif Mandvi) og Ild-lorden selv.

 

Filmen inneholder et middelmådig og lite overbevisende skuespill, historien og plottet er uengasjerende og ikke så fengende eller interessant at det hverken gjør at jeg liker filmen noe særlig eller blir imponert. Jeg liker The Sixth Sense, Unbreakable, Signs og The Village, men denne er ikke noe særlig å skryte av som definitivt hører til Shyamalans litt mindre bra filmer. Ikke misforstå, den har god effekter og er visuell og kul å se på, men det er ikke nok for att filmen blir bedre på noen måter. Det er heller ikke noen skuespillere her som det er verdt å nevne.

 

Konklusjonen er altså at The Last Airbender er en skuffelse både på historie, skuespill, manus og dialog, samt stemning. Alt dette gjorde at den eventyrirske filmfølelsen forsvant og både spenning, interesse og underholdning faktoren ikke var å finne noe sted i denne filmen. Den mangler glød, intensitet, overbevisning, dyktig og veldreid skuespill og framstår som tåpelig tull man ikke engasjerer seg i eller tror på. Bortsett fra de tekniske effektene og filmtriksene er The Last Airbender i bunn og grunn en dårlig film som tar for seg asiatisk kampsport, mystikk og jordens fire elementers kamp mot hverandre. Og det verste er at Mr. Shyamalan har planlagt to oppfølgere

04/10

post-123100-0-13966900-1290808855_thumb.jpg

post-123100-0-76722200-1290808859_thumb.jpg

post-123100-0-15645500-1290808863_thumb.jpg

post-123100-0-77922200-1290808869_thumb.jpg

post-123100-0-66592000-1290808894_thumb.jpg

Endret av .........
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (2003)

 

Wow...

Jeg har aldri noen gang vært så avslappet under en film uten å kjede meg. Treg film så absolutt, men herregud så vakkert. Sitter fortsatt med en ekstremt avslappet sinsstemning etter å ha sett den. Vet ikke om det er så mye mer å si egentlig, dette er en film som bare må oppleves. Herlig musikk i tillegg som passer utmerket inn med den flotte naturen vi får servert.

9,5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...