Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg er for en gangs skyld enig med Avid. Rett og slett en veldig kjip hyllest uten god action og ikke minst totalt blottet for humor og sjarm. Machete var heldigvis hakket bedre.

 

Jeg er også helt enig. Elendig film spør du meg. En ting er at dialogen er LATTERLIG og skuespillerne ikke engang en-dimensjonelle, men når til og med actionscenene er kjedelige, da er det ikke mye igjen å hylle.

 

I tillegg synes jeg det er irriterende å se folk som unnskylder det elendige manuset og de umåtelig flaue one-linerne med at det er en "hyllest". For det første er dette ingen unnskyldning, for det andre har klassikerne faktisk litt morsomme og treffende one-linere.

 

 

2/10 fra meg. Se heller A-team. (Som også er en hyllest, men kanskje til en annen type 80-tallsfilm)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Deep Blue Sea

 

Monstrene er haier. Handlingen foregår stort sett i tørre rom. Noen som ser et problem her? :p Eller for å ta et eksempel har man en film kalt "The Lift". Hele greia handler om en morderisk heis (!). Tag-linen er ganske enkelt: "Take the stairs... take the stairs... for God's sake, take the stairs!" Så hvorfor gjør de ikke det? Når femte person er drept av en heis må du være bra blåst for å ta heisen igjen. I samme enda av skalaen har man en film om en morderseng (!). Den kan kun skade folk om de går inn i et falleferdig hus og legger seg ned i sengen. Men joda, her dør folk på rekke og rad. Geez... :p

 

DBS lider av mye av det samme. Du står i et rom under vann, kun beskyttet av et vindu. Vinduet holder på å bryte sammen. Men løper du? Neida. Du står og venter. Og venter. Og venter. Og venter. Vinduet ødelegges, vannet fosser inn - og da løper du? Legg så til at "du" i denne sammenhenger er nesten alle folkene i hele filmen, så ser man problemet.

 

Noen morsomme scener er det, men vi snakker ikke frivillig morsomt. Kokken overrasket meg også. "You killed my bird!" Boom! :p

 

Vurdering: 2/10

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar

Seven Pounds [2008]

 

Vertsforeldrene mine overtalte meg til å se denne filmen sammen med meg. Jeg hadde ingen anelse om hva den handlet om, og jeg må jaggu meg si at denne var utrolig mye bedre enn forventet!

Will Smith spiller bra som denne mystiske karen som drar rundt for å hjelpe folk. Handlingen utvikler seg godt, og slutten er vanvittig god. Se denne folkens, hvis dere vil ha ekte romantikk, følelser og drama.

8/10

 

poster_seven_pounds.jpg

Endret av nybb
Lenke til kommentar

Lost Boys 3: The thirst

 

Ugg, en vampyr film som suger, og ikke på den gode måten! :thumbdown:

 

2/10

 

 

 

Scott Pilgrim vs. the World (2010)

 

Jeg fatter ikke oppstyret rundt denne filmen. Synes den var særdeles dårlig. Det beste var humoren og dialogen, men all "slossingen" følte jeg var antiklimax og kjedlig.

 

Virker som om de slengte på masse farger og lys så trekkes alle drittungene til det "oooh, så kult!"... Vel, ikke jeg. Følte at det hele var dårlig. Jeg likte første kampen mot han indiske, og håpet at resten av filmen skulle klare å levere samme nivå av "skildringer av personen", men den skuffet.

 

Litt kult å se Jason Schwartzman, han var utentvil den mest "utstrålende" figuren i filmen. Dumt det var så lite av han.

 

Personlig hadde jeg likt filmen bedre om den holdt seg til den vittige dialogen og "subtle humor" som tok sted.

 

4/10

 

(tenker meg jeg får gjennomgå for å ikke like filmen, men vi er alle forskjellige)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Er Lost Boys: The Thirst oppfølger til ett eller annet?

Ang Scott Pilgrim likte jeg den, av hva jeg forstår er den ganske lik som tegneserien. En av de mest underholdende filmene jeg har sett i år, på høyde med Kick Ass.

 

 

Låt den rätte komma in (2008)

 

Veldig annerledes vampyrfilm, som handler like mye om oppvekst og identitet som blodsuging. Jevnt over godt skuespill, spesielt av de unge. Litt treg til tider, spesielt i starten mens jeg prøvde tilpasse meg filmens rytme. Blir spennende å se om den amerikanske versjonen blir i nærheten av like bra.

 

Alt i alt: En fin film om oppvekst, identitet og vennskap med hint av vampyr.

Lenke til kommentar

Lost Boys 3: The thirst

 

Ugg, en vampyr film som suger, og ikke på den gode måten! :thumbdown:

 

2/10

 

 

 

Scott Pilgrim vs. the World (2010)

 

Jeg fatter ikke oppstyret rundt denne filmen. Synes den var særdeles dårlig. Det beste var humoren og dialogen, men all "slossingen" følte jeg var antiklimax og kjedlig.

 

Virker som om de slengte på masse farger og lys så trekkes alle drittungene til det "oooh, så kult!"... Vel, ikke jeg. Følte at det hele var dårlig. Jeg likte første kampen mot han indiske, og håpet at resten av filmen skulle klare å levere samme nivå av "skildringer av personen", men den skuffet.

 

Litt kult å se Jason Schwartzman, han var utentvil den mest "utstrålende" figuren i filmen. Dumt det var så lite av han.

 

Personlig hadde jeg likt filmen bedre om den holdt seg til den vittige dialogen og "subtle humor" som tok sted.

 

4/10

 

(tenker meg jeg får gjennomgå for å ikke like filmen, men vi er alle forskjellige)

Hvis du skulle gjennomgå for noe så er det å si ting som at de slengte på farger for å tiltrekke drittungene. Du har jo sett hvor mange forskjellige som har likt denne filmen, og likevel har du ikke en gang vurdert at det er noe med filmen som du ikke ser. Du går rett på "Jeg blir ikke like lett imponert som drittungene", og det er jo litt trasig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

DG: Kan man bruke "noe du ikke ser"-argumentet om hver eneste film du ikke liker? Altså kritisere deg for at du ikke ser det vi andre ser. Jeg mener, han har da registrert hva som er særskilt med filmen - tegneserieestetikken og flashy farger, og han liker det ikke. Jeg er utrolig nok, igjen helt enig med Avid: for min del en ganske middelmådig film. Jeg har dog ingen problemer med å skjønne at den har fått oppmerksomhet. Den appellerer jo til en ganske konkret målgruppe.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

 

Hvis du skulle gjennomgå for noe så er det å si ting som at de slengte på farger for å tiltrekke drittungene. Du har jo sett hvor mange forskjellige som har likt denne filmen, og likevel har du ikke en gang vurdert at det er noe med filmen som du ikke ser. Du går rett på "Jeg blir ikke like lett imponert som drittungene", og det er jo litt trasig.

 

Feiler deg? Jeg har ikke sett noen som har anmeldt filmen her. Skal innrømme jeg går ikke inn her hver dag. Og jeg siktet ikke på noen i det hele tatt.

 

Jeg sier "drittunger" fordi det hele virket som et gigantisk "cheap trick" for å trekke drittunger til å like en film som de ellers ikke ville likt. Jeg ser for meg at dersom filmen hadde holdt seg i klassisk stil, ville den blit en mer "juno" type film. Og pga dette ville ikke så mangen likt det. Så derfor slengte de på masse glitter.

 

Det verste er at reviews jeg har lest om filmer tar opp nesten bare alt det visuele og "kule" kamp scenene, og ikke handlingen og person forholdene. Så det ser ut som de fansy lysene har gjort jobben, men på en annen side klarte å blende folk for selve innholdet. Som er rett og slett ikke bra.

 

Nå har jeg ikke lest tegneserien, ikke at det skal være nødvendig å må ha lest bakgrunnstoff for å se en film.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

DG: Kan man bruke "noe du ikke ser"-argumentet om hver eneste film du ikke liker? Altså kritisere deg for at du ikke ser det vi andre ser. Jeg mener, han har da registrert hva som er særskilt med filmen - tegneserieestetikken og flashy farger, og han liker det ikke. Jeg er utrolig nok, igjen helt enig med Avid: for min del en ganske middelmådig film. Jeg har dog ingen problemer med å skjønne at den har fått oppmerksomhet. Den appellerer jo til en ganske konkret målgruppe.

Jeg synes det kan brukes hver gang jeg leser noe som for meg virker som "Jeg ser ikke hva andre ser i filmen - hva skjer med at alle andre enn meg tar feil?", spesielt når man avviser det som at det er for småbarn. Scott Pilgrim fikk en del negative anmeldelser fra godt voksne folk som trodde at det eneste interessante med filmen var kræsj og smell og farger og lys, og da føler jeg at man går glipp av svært, svært mye av det som er interessant med filmen fordi man ikke klarer å se forbi det mest åpenbare. Det minner meg om en diskusjon her på forumet for noen måneder siden der en som sa at han satt pris på teknisk god film ikke klarte å se noe positivt med Fight Club fordi budskapet var så nihilistisk - det er jo så mye mer med den filmen å nyte, så mange smarte løsninger og interessante vrier, og likevel henger man seg opp i den ene detaljen man selv ikke klarer å se forbi og avviser filmen. Det blir for trasig. Jeg sier det igjen som jeg har sagt mange ganger før - føler man at noe er overvurdert av folk som man som oftest er enig med så er det sannsynlig at man ikke har gitt filmen en skikkelig sjanse. Evt at man har en sperre som gjør at filmen, uavhengig av kvalitet, aldri vil appelere til deg.

 

Jeg har ihvertfall forsøkt å bli mer ydmyk når det gjelder sånt, og det har hjulpet meg å se det positive i filmer som kanskje har mer å tilby enn jeg først trodde. Unntaket er Avatar, men den er det få som forsvarer på noe annet enn et estetisk plan, noe mine øyne ikke fysisk kan se (som er grunnen til at jeg ikke liker 3D).

Endret av Dorian Gray
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Avid: Du snakker som om stil og form er helt uten betydning og at det rent visuelle er uten verdi, som en kontrast til hva du kaller innhold, altså historien/karakterer. Det rent visuelle er da også en del av filmopplevelsen og særskilt når en film er basert på en tegneserie så åpner det for flashy farger, tekstbobler, morsom klipping - en leken film. Du, i likhet med meg trenger ikke å like filmen, men å hevde at filmen utelukkende er et føleri med kidsa blir feil. Hadde man kjørt en mer nøktern tilnærming til temaet hadde hele filmen hadde vært totalt annerledes og det blir igjen så meningsløst å prate om. Det blir som å si at Superman ikke skal være udødelig, råsterk og heller ikke kunne fly i en av hans filmer. Hva sitter du igjen med da? En kjærlighetshistorie mellom den stygge andungen og den lekre prinsessa som vi har sett ørten ganger før. Ta filmen på dens egne premisser, or don't!

Endret av tjalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avidgamer er kanskje litt vel bombastisk i sine uttalelser, og det kan provosere litt. At tegneseriestilen er myntet på barn tviler jeg egentlig på.

 

Når det er sagt har alle rett på sin mening.

 

Jeg personlig likte ikke filmen i det hele tatt, jeg ble opptiktig skuffet. Uinteressant plott og karakterer, i tillegg til alt for mange og lange slåsskamper. Trodde det skulle være en morsom film, men jeg tror ikke jeg lo en eneste gang utenom helt i starten.

 

Dette kommer fra en fyr som både elsker spill og har spilt i band. Jeg har rikitgnok et avslappet forhold til tegneserier.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Vel, det er nok den dårlig norske ordforådet min som gjør at jeg virker så "frekk". Selvom jeg er en ganske så direkt person til vanlig, men jeg forsøker alltid å være høflig.

 

I mitt hode ville jeg si "The movie attempts to thrill kiddies with lights and show. Well, I was not."

 

Kanskje jeg skulle begynne å anmelde i engelsk...

 

Beklager om ting kommer ut feil. Jeg ser ofte at jeg blir missforstått, og det er frustrerande fordi i mine øyner tolker jeg det jeg har skrevet i en helt annen måte.

 

PS, Dorian og tjalla siste kommentarer takklet jeg ikke lese, når avsnitt mangler blir det hele vansklig å lese.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...