Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal man først anbefale filmer fra 50-tallet til en som ikke liker så gamle filmer så ville jeg heller foreslått North by Northwest, 12 Angry Men, The Bridge on the River Kwai, Rififi eller kanskje western eller samurai-filmer.

Enig med Dorian der. Ellers er det jo noen gode James Dean filmer og fra andre storheter på tiden.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

National Tressure

 

En god versjon av davinci code, mens sistnevnte er kjedelig og alt for selvhøytidlig, er førstnevnte morsom, lett og evertyrlysten, Cage er en elendig action helt, men er en veldig kul akademiker helt, filmen tar seg aldri for seriøst du vet at det altid vil gå godt osv.

Ja alle sånne konspirasjons filmer er små dumme og tullete, men denne filmen er såpass lett og lekende at du aldri irritierer deg over ektermt overkompliserte gåter osv.

Så kort sagt, har du planer om å se Davincy code, se denne i stede.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Riget

 

Von Triers miniserie på 4 deler. Etter å ha sett Breaking The Waves, Dancer In The Dark og Dogville vil jeg si at dette var noe helt annet en jeg forventet. En små-spsiell serie om hendelser i det danske rikshospitalet "Riget". En hel del artige og intressante karakterer (spesielt Helmer. "DANSKJÆVLAR!!!"), en dose skrekk og en lett kryderblanding med humor. Favoirttdelene med hver episode var når sluttkredittene kom og Von Trier driver selv og kommenterer hendelsene ("Om du ønsker å bruke mer tid med oss, husk å ta det gode med det onde"). Var dessverre en del punkter underveis der det tedenserte til å bli kjedelig. Har Riget II liggende, så de får vel kjørt seg snart.

Lenke til kommentar

Riget

 

Von Triers miniserie på 4 deler. Etter å ha sett Breaking The Waves, Dancer In The Dark og Dogville vil jeg si at dette var noe helt annet en jeg forventet. En små-spsiell serie om hendelser i det danske rikshospitalet "Riget". En hel del artige og intressante karakterer (spesielt Helmer. "DANSKJÆVLAR!!!"), en dose skrekk og en lett kryderblanding med humor. Favoirttdelene med hver episode var når sluttkredittene kom og Von Trier driver selv og kommenterer hendelsene ("Om du ønsker å bruke mer tid med oss, husk å ta det gode med det onde"). Var dessverre en del punkter underveis der det tedenserte til å bli kjedelig. Har Riget II liggende, så de får vel kjørt seg snart.

Andre sesong er dessverre svak i forhold til den første.

Lenke til kommentar

The Expendables

 

Dette var egentlig bare en haug med action most sammen i en sørpe. Gjespet meg igjennom filmen, selv gode skuespiller kunne ikke redde denne. Dog pluss for noen fete scener, men nei, tror jeg jaggu kunne laget en bedre film sjæl om jeg bare hadde hatt nok penger.

 

2/10

Lenke til kommentar

^

Enig i den! Føler at de andre filmene i stor grad er laget for å trekke folk som ikke leser bøkene (siden bokfansen kommer nesten uansett).

 

Kan skjønne hvorfor den ikke er så godt motatt hos folk som ikke vet så mye om HP dog. Denne filmen må forklare ganske mye (for å gjøre alt klart til å fokusere på det siste slaget i neste film), og det er mange ting de ikke går så godt inn i (hvordan de finner ut at Hary tryller, og forhekselsen det er lagt på ordet "Voldemort" blandt annet).

 

Det gjør meg derimot ingen ting, jeg er glad de endelig har laget en film først og fremst til fansen!

 

Veldig mange fine bakgrunner og (hvordan man nå skal si det) spesielt i scenen når

Dobby dør. Veldig trist, og passet veldig bra at det ikke var noen forstyrrende elementer i bakgrunnen, syns jeg.

 

 

Ellers elsker jeg Magiministeriet, det ser så utrolig bra ut!

Lenke til kommentar

Star Wars - 6 filmer

 

Har denne uken sett alle 6 filmene etter hverandre i riktig rekkefølge.

Noe jeg aldri har gjort før, men det var definitivt verd det

 

Noe kan virke litt dumt til tider, men det er så genialt satt sammen at det finnes neppe noe lignende som kan matche dette.

Aliens muligens, men er ikke sikker.

 

Ikke et eneste banneord( såvidt jeg kan huske) eller noe annet vulgært synes jeg også trekker opp. Det er bra gjort, og befriende i en tid da vulgaritet har en tendens til å gruse til å ødelegge mange fimer.

 

Hele den røde tråden i filmene er også interessant. Det er som en slags "Bibel"-historie fra en annen verden(galakse) Kampen mellom "det gode og onde"(kraften). Jomrufødsel, forledelse til det onde (den mørke kraft). Og også en slags paralell til "AntiKrist", farmveksten av onde terroriserende makter som Romerriket og NaziTyskland (Keiseren og the Empire)

 

Vil ikke framheve noen av filmene foran andre, synes de er stort sett like bra alle. Så jeg gir alle 8/10

Lenke til kommentar

The Expendables (2010)

 

Såg denne igår kveld.

 

Herregud for noe møkk! Ingen av scenene var noe minneverdig. Ikke annet enn standard action, med dårlig "one liners", og ufattlig dårlig skildring av personene (forventet pga det var jo så mangen av de!).

Der forsøker å kaste inne litt følelser når Stallone og Rourke prater, men det hele ender opp å være latterlig.

 

CGI effektene, særlig blodet/drapene trekker filmen kraftig ned! Alt skiller ut!

 

Rambo er bedre enn dette! Og den var jo nesten 40 minutter kortere!

 

Van Damme gjorde det riktig og takket nei. Ser for meg at han sitter der og ler.

 

2/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...