Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Så den filmen på kino her om dagen. Du får hva du forventer, verken mer eller mindre(Ivertfall ikke mer) Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 så om jeg forventer tidenes beste film? Lenke til kommentar
torboe Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Da blir du til de grader skuffet.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Skal man først anbefale filmer fra 50-tallet til en som ikke liker så gamle filmer så ville jeg heller foreslått North by Northwest, 12 Angry Men, The Bridge on the River Kwai, Rififi eller kanskje western eller samurai-filmer. Enig med Dorian der. Ellers er det jo noen gode James Dean filmer og fra andre storheter på tiden. Endret 19. november 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 National Tressure En god versjon av davinci code, mens sistnevnte er kjedelig og alt for selvhøytidlig, er førstnevnte morsom, lett og evertyrlysten, Cage er en elendig action helt, men er en veldig kul akademiker helt, filmen tar seg aldri for seriøst du vet at det altid vil gå godt osv. Ja alle sånne konspirasjons filmer er små dumme og tullete, men denne filmen er såpass lett og lekende at du aldri irritierer deg over ektermt overkompliserte gåter osv. Så kort sagt, har du planer om å se Davincy code, se denne i stede. 7.5/10 Lenke til kommentar
thadon Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Riget Von Triers miniserie på 4 deler. Etter å ha sett Breaking The Waves, Dancer In The Dark og Dogville vil jeg si at dette var noe helt annet en jeg forventet. En små-spsiell serie om hendelser i det danske rikshospitalet "Riget". En hel del artige og intressante karakterer (spesielt Helmer. "DANSKJÆVLAR!!!"), en dose skrekk og en lett kryderblanding med humor. Favoirttdelene med hver episode var når sluttkredittene kom og Von Trier driver selv og kommenterer hendelsene ("Om du ønsker å bruke mer tid med oss, husk å ta det gode med det onde"). Var dessverre en del punkter underveis der det tedenserte til å bli kjedelig. Har Riget II liggende, så de får vel kjørt seg snart. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 noen som har sett 'skyline' ennå? vil veldig gjerne høre tanker om denne filmen dersom du har. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Riget Von Triers miniserie på 4 deler. Etter å ha sett Breaking The Waves, Dancer In The Dark og Dogville vil jeg si at dette var noe helt annet en jeg forventet. En små-spsiell serie om hendelser i det danske rikshospitalet "Riget". En hel del artige og intressante karakterer (spesielt Helmer. "DANSKJÆVLAR!!!"), en dose skrekk og en lett kryderblanding med humor. Favoirttdelene med hver episode var når sluttkredittene kom og Von Trier driver selv og kommenterer hendelsene ("Om du ønsker å bruke mer tid med oss, husk å ta det gode med det onde"). Var dessverre en del punkter underveis der det tedenserte til å bli kjedelig. Har Riget II liggende, så de får vel kjørt seg snart. Andre sesong er dessverre svak i forhold til den første. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Pleier dessvere å være slik. 4 timer er uansett ikke så dyrebar tid at det gjør noe. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 The Expendables Dette var egentlig bare en haug med action most sammen i en sørpe. Gjespet meg igjennom filmen, selv gode skuespiller kunne ikke redde denne. Dog pluss for noen fete scener, men nei, tror jeg jaggu kunne laget en bedre film sjæl om jeg bare hadde hatt nok penger. 2/10 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1: Er utrolig stor fan av bøkene, men har ikke likt filmene noe særlig. Dette er definitivt den beste filmen i serien! Koste meg veldig, med bra skuespill og godt driv i plottet. Filmen var også tro mot boken. 9/10 Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 ^ Enig i den! Føler at de andre filmene i stor grad er laget for å trekke folk som ikke leser bøkene (siden bokfansen kommer nesten uansett). Kan skjønne hvorfor den ikke er så godt motatt hos folk som ikke vet så mye om HP dog. Denne filmen må forklare ganske mye (for å gjøre alt klart til å fokusere på det siste slaget i neste film), og det er mange ting de ikke går så godt inn i (hvordan de finner ut at Hary tryller, og forhekselsen det er lagt på ordet "Voldemort" blandt annet). Det gjør meg derimot ingen ting, jeg er glad de endelig har laget en film først og fremst til fansen! Veldig mange fine bakgrunner og (hvordan man nå skal si det) spesielt i scenen når Dobby dør. Veldig trist, og passet veldig bra at det ikke var noen forstyrrende elementer i bakgrunnen, syns jeg. Ellers elsker jeg Magiministeriet, det ser så utrolig bra ut! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Star Wars - 6 filmer Har denne uken sett alle 6 filmene etter hverandre i riktig rekkefølge. Noe jeg aldri har gjort før, men det var definitivt verd det Noe kan virke litt dumt til tider, men det er så genialt satt sammen at det finnes neppe noe lignende som kan matche dette. Aliens muligens, men er ikke sikker. Ikke et eneste banneord( såvidt jeg kan huske) eller noe annet vulgært synes jeg også trekker opp. Det er bra gjort, og befriende i en tid da vulgaritet har en tendens til å gruse til å ødelegge mange fimer. Hele den røde tråden i filmene er også interessant. Det er som en slags "Bibel"-historie fra en annen verden(galakse) Kampen mellom "det gode og onde"(kraften). Jomrufødsel, forledelse til det onde (den mørke kraft). Og også en slags paralell til "AntiKrist", farmveksten av onde terroriserende makter som Romerriket og NaziTyskland (Keiseren og the Empire) Vil ikke framheve noen av filmene foran andre, synes de er stort sett like bra alle. Så jeg gir alle 8/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 The Expendables (2010) Såg denne igår kveld. Herregud for noe møkk! Ingen av scenene var noe minneverdig. Ikke annet enn standard action, med dårlig "one liners", og ufattlig dårlig skildring av personene (forventet pga det var jo så mangen av de!). Der forsøker å kaste inne litt følelser når Stallone og Rourke prater, men det hele ender opp å være latterlig. CGI effektene, særlig blodet/drapene trekker filmen kraftig ned! Alt skiller ut! Rambo er bedre enn dette! Og den var jo nesten 40 minutter kortere! Van Damme gjorde det riktig og takket nei. Ser for meg at han sitter der og ler. 2/10 1 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Pfft, skjerpings. Expendables er en strålende hyllest til 80- og 90-tallets actionfilmer. Det eneste den feiler på er bruken av CGI-blod fremfor griseblod/tyttebærjuice. 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 (endret) 80 talls action filmer er LANGT bedre enn dette mølet. Episode med Magnum PI er tøffere.... Endret 21. november 2010 av AvidGamer 1 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 En kopi (eller hyllest om du vil) vil naturligvis ikke klare å replikere stemningen fra 80-tallet. Forsøket er derimot himla bra. Magnum PI er forresten knall. 2 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Jeg vet at målet var en hyllest, men det hele var så dårlig utført. Teknisk, og fremføring. Action scenene var lav tempo, men de slengte inn masse kamera risting bare for å gi inntrykk av intensitet. Jet Li var litt mer underholdning, men han hadde med seg egne folk som laget hans scene®. 1 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 21. november 2010 Forfatter Del Skrevet 21. november 2010 (endret) Jeg er for en gangs skyld enig med Avid. Rett og slett en veldig kjip hyllest uten god action og ikke minst totalt blottet for humor og sjarm. Machete var heldigvis hakket bedre. Endret 21. november 2010 av tjalla 1 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 21. november 2010 Del Skrevet 21. november 2010 Vampires Suck Kortfattet: Bedre enn originalen. Karakter 2/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå