Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sylvester var aldri død;

 

http://www.youtube.com/watch?v=ObUuFsYgyGE

 

En av de kuleste actionfilmene som noensinne har blitt laget. And.... that's a fact!

 

For å holde meg ontopic; Jeg så Planet Terror for andre gang her om dagen. For ørtende gang beviser Robert Rodriguez at han er storebroren i paret Rodriguez/Tarantino. Dette er rett og slett en ekstremt underholdende film som kiler meg på alle de rette stedene.

8/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Med tanke på at Rocky Balboa egendhendig gjennopplivet muskelmannens karriere må jeg si at du gir ordet fadese en artig modernistisk vri.

Du vet at de siste filmene Sly har en rolle, har han skrevet\laget selv ja?

Rocky-Rambo-The Expendables.

 

Artig vri du.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Order No. 027 (1986)

 

Sør-Korea er trist, mørkt og jævelig. Her skyter man kvinner i ryggen, banker småbarn og alle kjører rundt i små, grønne, amerikanske jeep'er. Men når fedrelandet kaller, må man trå til, og derfor sniker en gruppe Nord-Koreanske soldater seg inn i Sør-Korea. Hvordan de klarte det er uvisst, men det er egentlig ikke så viktig, for soldatene er der for å banke Sør-Koreanere -- og det gjør de. En hel landsby av de faktisk.

 

kungfuorder27northkorea.jpg

- "I have come here to chew bubblegum and kick ass... Sadly I've never seen bubblegum." :(

 

Action-sekvensene er ganske underholdene. De er på ingen måte glattpolerte, men heller litt kaotiske og vi får et inntrykk av at ting faktisk gjør vondt. I tillegg er det mye spektakulære spark, og en del ville stunts. Det hele minner egentlig litt Panna Rittikrais tidligere filmer.

 

Mellom "slagene" får vi servert ost fra øverste hylle. Hadde ikke undertekster, men man trengte ikke det for å se at de priset hjem, fedreland og heroiske kamerater med tårer i øynene hver gang en Nord-Koreaner døde.

 

http://www.youtube.com/watch?v=hq-vkwlMa2Q

 

Morsomt var det likevel. 1 tommel opp for Best Korea.

Endret av Juℓenissen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edge of Darkness (mini-serien fra 1985)

 

Herlig mørkt drama om en far hvis datter har rotet seg i en verdensomspennende konspirasjon. Dette er tv på sitt beste. Her får vi ikke skytescener an mass, men herlig drama fra øverste hylle. Jeg greide selvfølgelig å starte på disk 2 og så alle de 3 siste delene før jeg oppdaget at jeg var på feil disk, så avsluttningen ble meget forutsigbar, selv om jeg la serien vekk noen uker og håper på at gullfiskhukomelsen min slo hardt og brutalt til. Men slutten ble alikvel fornøyelig.

 

9\10

Lenke til kommentar

La science des rêves

Michel Gondry, 2006

 

Det er alltid fornøyelig å se en moderne film laget på den gode gamle måten, og Gondry viser seg å være en dugelig historieforteller òg. Det er litt færre «hvordan i helvette laget han dette»-øyeblikker enn hva jeg hadde forventet, og manuset varierer voldsomt i kvalitet, men ellers er filmen lett å like, og ikke minst frydet jeg meg over Gael García Bernals artige påfunn. Liker du Eternal Sunshine of the Spotless Mind er det ikke utenkelig at du liker denne også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Four Lions ble en middelmådig opplevelse for min del. Har ingenting imot svart, britisk humor, men dette oste av dårlig gryterett. Litt The Office, Pegg/Frost og en skvett Guy Ritchie. Noen scener jeg trakk på smilebåndet, men ellers veldig forglemmelig. Et modig konsept, men humoren føltes så utrolig... "sett-det-veldig-mange-ganger før" 3/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Siden du er i Sly-mode, se på Cliffhanger også. Den er kos, der er han også veldig trivelig men fortsatt macho fjellklatrerhelt.

 

En av de morsomste filmene hans er Demolition Man, han river av seg utallige onelinere og alle er morsomme.

Er jo litt komedie også den, da. Wesley Snipes er også kul i den.

 

F.eks.

 

 

Det er ulovlig å banne i den fremtiden, og banner du får du umiddelbart utskrevet en bot fra en maskin. Og sly finner ikke dasspapir på toalettet, bare en merkelig skjell-greie. Så han går bort og banner i 5 minutter til maskinen, så får han masse bøtelapper og går inn på dass igjen

 

 

 

Kickass.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Siste filmen jeg så var Piranha. Jeg synes den var veldig bra, althougt de fleste andre som så den var skuffet. Så den kun i 2D, p datænerd min hjemme med noen venner. Genialt lagd. Eneste jeg ikke likte var at de stedene du skvatt, var det på grunn av musikken; og ikke noe som skjedde. Hvis du ikke har sett den, så gjør det. "død snø møter Jaws". Gir den 8/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...