Keiseren av Grønland Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Sex in a city 2 Går det an å spille så dårlig? Noen virkelig flaue øyeblikk for karakteren Carrie Bradshaw, som krangelen over sofaen, hvor det virket mer som to skuespillere rutinemessig øvde på de samme scenene gang på gang. Har disse karakterene blitt mere ekstreme stereotyper enn før, eller har de alltid vært sånn. Hvem klarte og holde unna latteren med replikker som "We have the luxury to design our life"? Jeg syns forresten alltid det har vært svært dårlig moral i denne serien, og for meg er det skildret åpenbart, men ikke for alle andre tror jeg, problemet er at den aldri kommer tilbake og biter disse menneskene i rompa. De bare fortsetter i det samme sporet sitt hele tiden, og hele historien til serien lever på forhindring av karakterutvikling. Jeg trodde vertfall jeg skulle få se et par pupper i denne filmen, men dessverre var de mer tildekket enn vanlig. Homsbryllupp, overfladiske damer og et altfor stort og unødvendig fokus på klær, er ikke noe denna karen liker. Vil bare understreke at hovedrollen ser ut som et kosteskaft med to svarte øyne, og hvis jenter ser opp til disse som rollemodeller, ikke ta det som en overraskelse at dere ikke får dere ordentlige kjærester. Én scene jeg lo litt av: flørten med luksusprostiuerte Samantha i utendørsrestauranten foran det arabiske paret. Terningkast 1 Endret 7. oktober 2010 av Ramius Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå skal jeg på ingen måte forsvare 2'ern siden jeg ikke har sett den, men jeg må si Sex and the City er rett og slett en glimrende serie. Den ultimate kjæresteserien hvor man kan kakle i timesvis om temaene en episode tok opp og noe så definitivt mer enn jentestemplet som det har fått. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå skal jeg på ingen måte forsvare 2'ern siden jeg ikke har sett den, men jeg må si Sex and the City er rett og slett en glimrende serie. Den ultimate kjæresteserien hvor man kan kakle i timesvis om temaene en episode tok opp og noe så definitivt mer enn jentestemplet som det har fått. Hvis du kan kakle i timesvis om noe så hjernedødt som dette, så er jeg jævlig glad for at jeg ikke kjenner deg. Serien er for jenter, men betyr ikke at den er bra for det. Vi har en rekke mannlige alternativer som jeg ville dømt like sønder og sammen. 1 Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Iron Man 2 (2010) Tildels vittig, altfor mange tilsynelatende "viktige" uviktige personer (fx pepper og stark expo) som jeg bryr meg lite om, altfor lite action og altfor for mye tidskrevende historiemøl --> fungerer på noe, feiler på en del. 5/10 Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Enig med tjalla i forhold til Sex and the City. Serien har et ufattelig bra manus, og jeg har også diskutert den med flere av mine venner og venninner. Har du sett serien, Ramius, eller hoppet du rett inn i den andre filmen? Skal sies at jeg ikke har sett siste film. Endret 8. oktober 2010 av HeHauken Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Barry Lyndon Spoilers ahead: Spesiel film, selve handlinga er helt uintresant, en kjip Ire som drar på kjedelige eventyr, det som gjør filmen bra er at den er som et levende maleri, dette gjør at alle utesener er en fryd for øyet, men de betyr også at sener som er inne ofte er litt kjipe, dette er spesielt merkbart i siste duel, inne i et kjedelig fjøs eller noe, gjør senen veldig kjedelig, dette gjør at alle sener ute er flott og vakre, alle sener inne er kjedelige. Håper ikke du synes duellen på slutten var kjedelig bortsett fra at den er inne - en utrolig ladet (pun intended) scene som lager et utrolig klimaks. Perfekt bygging oppover, spenning, nerve. Alle innescenene er forresten skutt med ekte stearinlys og har ingen kustig belysning, just so you know. Kubrick var verdens største perfeksjonist. Jeg greier ikke å bli intersert i historien til Barry, han er en kjip og kjedelig karakter, det filmen har, er masse gode suporting characters, som ofte er mye mer intersante enn hovedrollen. - Barry er Usympatisk men det er kanskje poenget, hans eneste oppge gående oppførsel er at han ikke er en direkte feiging, han gjør minst en heltemodig handling i krig og han skyter ikke sin stesønn i den siste duelen. ellers er han ufyslig egentlig, og han får vel som fortjent. Det er jo nettopp derfor han er en interessant karakter. Filmens hovedperson er en drittsekk vi følger rundt. Han bryr seg ikke om noen andre enn seg selv. Men han endrer seg mot slutten, han blir glad i sønnen som må ga han fortapt, og han unngår å skyte Lord Bullingdon (stesønnen) i duellen mot slutten. Han vinner det moralske og menneskelige spillet han egentlig ikke brydde seg noe om. Slagsenene er korte og greie og det jeg mest legge merker til der er lyden, filmen er nå 35 år gammel, og har oversakende gode muskett lyder, viss man ser på Waterloo som bare er 5 år eldre er lydene der håpløse hvert skudd er bare sound in a box, samme lyder som sikkert ble brukt i western filmer på 40tallet, totalt veike og ingen ting med virkligheten å gjøre. Men i Barry Lyndon har musketter den riktige lyden, ja lyden er ikke rivende som dagens filmer, men muskettene har den riktige "crackle of musket" når en volley fyres av. Det merkes at noe tid har blitt brukt på lyden her, og med den dagens teknologi var lyden vedlig bra. Ja, det er klart det er perfeksjonert - det er jo Kubrick. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Nå skal jeg på ingen måte forsvare 2'ern siden jeg ikke har sett den, men jeg må si Sex and the City er rett og slett en glimrende serie. Den ultimate kjæresteserien hvor man kan kakle i timesvis om temaene en episode tok opp og noe så definitivt mer enn jentestemplet som det har fått. Hvis du kan kakle i timesvis om noe så hjernedødt som dette, så er jeg jævlig glad for at jeg ikke kjenner deg. Serien er for jenter, men betyr ikke at den er bra for det. Vi har en rekke mannlige alternativer som jeg ville dømt like sønder og sammen. Haha, du virker jo ikke så glup så gleden er min. Jeg mener selvfølgelig ikke prat om serien i seg selv, men de ulike relasjonsproblemene den tar opp. Alt fra de store temaene til f.eks "kysse etter å ha sugd/sleiket partneren". Den appellerer kanskje umiddelbart til kvinner, men jeg mener nå menn har mye å lære av serien. Som HeHauken sier: serien er veldig godt skrevet - morsom, frekk og ikke minst engasjerende. Til både serien og ditt forsvar så er vel ikke akkurat 2'ern regnet som et mesterverk. Altfor lang og for mye klær (visstnok) som du også påpeker. Det virker nå ellers som om du har hoppet rett til filmen uten å ha sett særlig på serien. Dette blir litt som å anbefale svin til en muslim, men jeg anbefaler deg å se første episode. Endret 8. oktober 2010 av tjalla Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (Nå skal jeg på ingen måte forsvare 2'ern siden jeg ikke har sett den) De fleste her er nok ikke fikus nei *humrer* Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Cold Mountain var bare mitt paa treet , sovnet flere ganger....litt dumt aa se film naar man er troett. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Barry Lyndon Spoilers ahead: Spesiel film, selve handlinga er helt uintresant, en kjip Ire som drar på kjedelige eventyr, det som gjør filmen bra er at den er som et levende maleri, dette gjør at alle utesener er en fryd for øyet, men de betyr også at sener som er inne ofte er litt kjipe, dette er spesielt merkbart i siste duel, inne i et kjedelig fjøs eller noe, gjør senen veldig kjedelig, dette gjør at alle sener ute er flott og vakre, alle sener inne er kjedelige. Håper ikke du synes duellen på slutten var kjedelig bortsett fra at den er inne - en utrolig ladet (pun intended) scene som lager et utrolig klimaks. Perfekt bygging oppover, spenning, nerve. Alle innescenene er forresten skutt med ekte stearinlys og har ingen kustig belysning, just so you know. Kubrick var verdens største perfeksjonist. Jeg greier ikke å bli intersert i historien til Barry, han er en kjip og kjedelig karakter, det filmen har, er masse gode suporting characters, som ofte er mye mer intersante enn hovedrollen. - Barry er Usympatisk men det er kanskje poenget, hans eneste oppge gående oppførsel er at han ikke er en direkte feiging, han gjør minst en heltemodig handling i krig og han skyter ikke sin stesønn i den siste duelen. ellers er han ufyslig egentlig, og han får vel som fortjent. Det er jo nettopp derfor han er en interessant karakter. Filmens hovedperson er en drittsekk vi følger rundt. Han bryr seg ikke om noen andre enn seg selv. Men han endrer seg mot slutten, han blir glad i sønnen som må ga han fortapt, og han unngår å skyte Lord Bullingdon (stesønnen) i duellen mot slutten. Han vinner det moralske og menneskelige spillet han egentlig ikke brydde seg noe om. Slagsenene er korte og greie og det jeg mest legge merker til der er lyden, filmen er nå 35 år gammel, og har oversakende gode muskett lyder, viss man ser på Waterloo som bare er 5 år eldre er lydene der håpløse hvert skudd er bare sound in a box, samme lyder som sikkert ble brukt i western filmer på 40tallet, totalt veike og ingen ting med virkligheten å gjøre. Men i Barry Lyndon har musketter den riktige lyden, ja lyden er ikke rivende som dagens filmer, men muskettene har den riktige "crackle of musket" når en volley fyres av. Det merkes at noe tid har blitt brukt på lyden her, og med den dagens teknologi var lyden vedlig bra. Ja, det er klart det er perfeksjonert - det er jo Kubrick. Ja, greit nok, jeg kan se at jeg undervurderte karakteren til Barry, og ja duelen på slutten er veldig bra, antagligvis en høyst realistisk vising av en duel, speislet oppkastinga, jeg kunne selv tenke meg at jeg ville gjøre det i min første eller tiende duel. Men du må innrømme at hadde duelen vert i en flott grønn eng, eller under et stort eike tre med flotte farger, hadde det vært enda bedre, Jeg tror at viss noen virklig setter seg ned og lager en sikkelig Bluray ut av denne ville det vært ypperlig, fikse svakheter i lyden(som den ekko lyden i noen sener) fikse fargene så det blir enda bedre osv. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Nå skal jeg på ingen måte forsvare 2'ern siden jeg ikke har sett den, men jeg må si Sex and the City er rett og slett en glimrende serie. Den ultimate kjæresteserien hvor man kan kakle i timesvis om temaene en episode tok opp og noe så definitivt mer enn jentestemplet som det har fått. Hvis du kan kakle i timesvis om noe så hjernedødt som dette, så er jeg jævlig glad for at jeg ikke kjenner deg. Serien er for jenter, men betyr ikke at den er bra for det. Vi har en rekke mannlige alternativer som jeg ville dømt like sønder og sammen. Haha, du virker jo ikke så glup så gleden er min. Jeg mener selvfølgelig ikke prat om serien i seg selv, men de ulike relasjonsproblemene den tar opp. Alt fra de store temaene til f.eks "kysse etter å ha sugd/sleiket partneren". Den appellerer kanskje umiddelbart til kvinner, men jeg mener nå menn har mye å lære av serien. Som HeHauken sier: serien er veldig godt skrevet - morsom, frekk og ikke minst engasjerende. Til både serien og ditt forsvar så er vel ikke akkurat 2'ern regnet som et mesterverk. Altfor lang og for mye klær (visstnok) som du også påpeker. Det virker nå ellers som om du har hoppet rett til filmen uten å ha sett særlig på serien. Dette blir litt som å anbefale svin til en muslim, men jeg anbefaler deg å se første episode. Blablabla. Hilsen Mannfolk (23) Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Skulle aldri i verden tro at du er 23 utifra hva du til tider skriver... ...men det er vel forskjell på mental alder og fysisk alder... (en annen ting; hva i hule heite fikk deg til å tro at du skulle få se ett par pupper i denne filmen?) Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 Det at du er 23 gjør deg ikke akkurat mindre infantil. Tvert om muligens. Hilsen Mannfolk (26) Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Tror dere har sett formye at Sex in the City så mye "drama" dere skaper.... 2 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja, greit nok, jeg kan se at jeg undervurderte karakteren til Barry, og ja duelen på slutten er veldig bra, antagligvis en høyst realistisk vising av en duel, speislet oppkastinga, jeg kunne selv tenke meg at jeg ville gjøre det i min første eller tiende duel. Men du må innrømme at hadde duelen vert i en flott grønn eng, eller under et stort eike tre med flotte farger, hadde det vært enda bedre, Jeg tror at viss noen virklig setter seg ned og lager en sikkelig Bluray ut av denne ville det vært ypperlig, fikse svakheter i lyden(som den ekko lyden i noen sener) fikse fargene så det blir enda bedre osv. Joda. er faktisk en duell som foregår på en åker ute, og duellen som får Barry til å måtte forlate hjemstedet sitt foregår i grønne omgivelser. Men jeg ser poenget ditt. En blu-ray-utgave håper jeg kommer snart! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Ja, greit nok, jeg kan se at jeg undervurderte karakteren til Barry, og ja duelen på slutten er veldig bra, antagligvis en høyst realistisk vising av en duel, speislet oppkastinga, jeg kunne selv tenke meg at jeg ville gjøre det i min første eller tiende duel. Men du må innrømme at hadde duelen vert i en flott grønn eng, eller under et stort eike tre med flotte farger, hadde det vært enda bedre, Jeg tror at viss noen virklig setter seg ned og lager en sikkelig Bluray ut av denne ville det vært ypperlig, fikse svakheter i lyden(som den ekko lyden i noen sener) fikse fargene så det blir enda bedre osv. Joda. er faktisk en duell som foregår på en åker ute, og duellen som får Barry til å måtte forlate hjemstedet sitt foregår i grønne omgivelser. Men jeg ser poenget ditt. En blu-ray-utgave håper jeg kommer snart! Ja det er noe av poenget, alle duelene som forandrer livet til Barry burde skje i idylliske omgivesler, hans far dør en vakker vår dag, barry har en duel som gjør at han må rømme, det aller beste ville være om den siste duelen skjedde en vakker solrik høstdag med gule løv osv. for å singalisere at Barry er eldre og det er slutten på den lekene tiden. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Det at du er 23 gjør deg ikke akkurat mindre infantil. Tvert om muligens. Hilsen Mannfolk (26) Tviler på at du er noe mannfolk gitt. Som kakler om en jenteserie i flere timer. 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 Så så jenter, nå må dere ikke bli for personlige og off-topic her. 3 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Det at du er 23 gjør deg ikke akkurat mindre infantil. Tvert om muligens. Hilsen Mannfolk (26) Tviler på at du er noe mannfolk gitt. Som kakler om en jenteserie i flere timer. [dramaqueen]Jaja. Skal vi avslutte drittslengingen og "diskusjonen" før jeg virkelig må ty til idolet ditt? Det oste jo ikke akkurat mannfolk av den "mannen", ergo er du ikke mannfolk. Hurra![/dramaqueen] Endret 8. oktober 2010 av tjalla 4 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 8. oktober 2010 Del Skrevet 8. oktober 2010 (endret) Gingerdead Man 2: Passion of the Crust Jeg aner ikke hva som er verst: At noen tenkte en pepperkakemann kunne bli et bra monster, eller at det er kommet en oppfølger. Filmen starter med en kort oppsummering av en første filmen: I den første blir en skurk drept og kremert. Mora sender asken til et bakeri (?). Bakeren har asken i en pepperkakedeig, skjærer seg, søler blod oppi deigen og baker den uansett (!). Når den er i ovnen slår lynet ned eller noe sånt (vetta fanken, det er fort oppsummert i begynnelsen av denne). Vips har vi... øh... morderisk pepperkake. I denne foregår handlingen i et filmstudio. En dame kommer med en pizzaeske med kaker, inkludert en pepperkakemann. Pepperkakemannen er levende og går litt berserk uten at noen oppdager det før langt ute i filmen. Alt dette er de bra delene av filmen. Handlingen bortsett fra det er... um... øh... vetta fanken. Fyr i rullestol og assistenten, søstra eller hva fanken hun er får en omvisning rundt i studioet. Pepperkaken dreper folk. Og det er stort sett alt. Denne anmeldelsen ble en del lengre enn jeg regnet med, fordi jeg ikke aner helt hva jeg skal si om den. Jeg skammer meg over å ha ledd mye gjennom hele flimen, men ikke fordi det er bra. Selv introsangen er bare Bad Reputation av Joan Jett & The Blackhearts med ny tekst. Seriøst, de har ikke engang prøvd å endre tempoet. Mener den første er fra 80-tallet, så de effektene er tvilsomme. Denne er fra 2008, så effektene er overraskende bra til å være en pepperkake. På mange måter har jeg lyst til å glede meg til Gingerdead Man 3-D: Saturdan Night Cleaver i 2011. Det blir en bra guilty pleasure. Vurdering: 1/10 (legg til et poeng pr liter øl du har drukket) Endret 8. oktober 2010 av vikingkylling 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå