Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Drag me to Hell (2009) imdb: http://www.imdb.com/title/tt1127180/

Jeg tenkte jeg skulle skremme meg selv litt mens jeg er sykemeldt. Det ble jeg ikke. Kansje effekten mangler når man ser den hjemme. Noe det sikkert er. Men det hjelper ikke på når man får "scary movie" følelse av å se filmen. Skuespillerprestasjonene er jo igrunn svært dårlige. Når hun gamle dama gulper opp grønn gugge her og der, ble det mer humoristisk og scarymovie- aktig enn ekkelt.

4/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nokas

Må si det var en bra film. At jeg bor så nærme Stavanger gjør det jo litt spessielt og se den.

Eneste minuset må vel være at enkelte replikker ble levert på en monoton måte, men dette kan nok skje når man bruker amatørskuespillere.

8/10

Lenke til kommentar

4.3.2.1. (2010)

post-140267-1286009866,615_thumb.jpg

VELDIG underholdende film!

Vi følger 4 jenter som alle opplever noe spesielt. De klarer å blande seg opp i et diamant ran. Mer enn det forteller jeg ikke om plottet.

Filmen splitter seg opp i 4. Vi følger den ene jenta fra et punkt, så går filmen tilbake til punktet, og vi følger ei annen. Sånn går filmen til vi har følgt alle 4, de ender opp sammen og filmen så spiller ut til et konklusjon.

Mye action, spenning, musikk, bra dialog, humor, sex, og interessante personer. Lang film på 2 timer, men det er ikke noe langtrukken i det hele tatt.

Filmen har også et hysterisk morsom cameo med Kevin Smith

Anbefales om du liker slike "se en historie fra forskjellige synspunkter" type ting.

8/10

http://www.youtube.com/watch?v=ksefMcA8whQ&feature=player_embedded

Har den et alternativt navn eller noe? Finner den ikke

Lenke til kommentar

Solomon Kane (2009)

post-140267-1286123904,1978_thumb.jpg

Ble overrasket. Hadde INGEN forventinger, hadde heller ikke hørt om filmen eller sett trailer. Bare såg koveret, leste plottet, tok en sjanse.

Ikke forvent noe dyp handling. Alt er veldig forutsigbart, og er bygget på et standard blueprint for slike epic filmer.

Solomon Kane stammer fra Robert E. Howard, mannen bak Conan the Barbarian.

Klassik "Good vs Evil". Kan sammenligne med Van Helsing , med en dash av Dantes Inferno.

Effektene var middels, særlig i begynnelsen. Men filmen leverer et godt underholdnings nivå.

De skal vist nok lage 3 filmer av serien. Gleder meg om dette stemmer!

7/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Solomon Kane (2009)

post-140267-1286123904,1978_thumb.jpg

Ble overrasket. Hadde INGEN forventinger, hadde heller ikke hørt om filmen eller sett trailer. Bare såg koveret, leste plottet, tok en sjanse.

Ikke forvent noe dyp handling. Alt er veldig forutsigbart, og er bygget på et standard blueprint for slike epic filmer.

Solomon Kane stammer fra Robert E. Howard, mannen bak Conan the Barbarian.

Klassik "Good vs Evil". Kan sammenligne med Van Helsing , med en dash av Dantes Inferno.

Effektene var middels, særlig i begynnelsen. Men filmen leverer et godt underholdnings nivå.

De skal vist nok lage 3 filmer av serien. Gleder meg om dette stemmer!

7/10

Kul film ja, med ett sinnsykt heftig lydspor. 3 filmer sider du? Visste jeg ikke, men håper også det blir noe av det :)

Lenke til kommentar

Vel, de har sakt de har planlagt at det skal være et trilogy. MEN bare om de første blir noe suksee....

Så jeg håper...

"Solomon Kane is the first part of a trilogy -- Solomon's adventures take him to Africa so there's all sorts of places we can go with this character. But only if this one is successful. "

Kilde: http://www.rottentomatoes.com/m/solomon_kane/news/1871176/3/five_facts_about_solomon_kane/

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg ikke ha rett til det? Jeg gav den en sjanse, det var ufattlig drit.

du så sånn cirkus 1/5 av filmen, med en kompis? nei nå synes jeg du var tynn, regardless av hvor dårlig starten var. det blir som om jeg skulle avfeid et spill en time ut i det, det går jo ikke an. det er forsåvidt greit, men man legger ikke ut en public vote om det for å evt gi folk feil inntrykk. Nå ser jeg jo at filmen kun har 4.5 i rating så jeg har egentlig ikke noe problem med å tro på deg når du sier den er drit, jeg synes bare det blir feil å rate et produkt man ikke har sett fullt ut. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg ikke ha rett til det? Jeg gav den en sjanse, det var ufattlig drit.

du så sånn cirkus 1/5 av filmen, med en kompis? nei nå synes jeg du var tynn, regardless av hvor dårlig starten var. det blir som om jeg skulle avfeid et spill en time ut i det, det går jo ikke an. det er forsåvidt greit, men man legger ikke ut en public vote om det for å evt gi folk feil inntrykk. Nå ser jeg jo at filmen kun har 4.5 i rating så jeg har egentlig ikke noe problem med å tro på deg når du sier den er drit, jeg synes bare det blir feil å rate et produkt man ikke har sett fullt ut. :)

Nah, er uenig.

Når du har sett MYE film i livet klarer du fort å se om noe er bra eller dårlig.

Samme som når du hører musikk. Klarer fort å bedømme en sang innen 1 minutt. Jeg trenger ikke å høre et hel LadyGaga sang for å vite at jeg HATER den type musikk.

Kunst klarer du å bedømme etter et rask glans. Jeg trenger ikke stå og se på et bilde i X timer for å se om den faller i smak.

Jeg trenger ikke spise en hel fisk for å finne ut om jeg liker den.

Sånn er det med alt her i livet. Første inntrykk er det som sitter. Å pine seg igjennom noe i sin helhet hjelper ikke å øke kvaliteten.

Lenke til kommentar

For ta dagens filmer:

Poltergeist

Enkelt og greit Paranormal Activity på speed.

7/10

Dracula: Prince of Darkness

Den var cheesy, skuespillerene overspillte til de grader og historien var veldig enkel. På den andre siden så inneholder den Dracula, Christopher Lee og det er en hammer film.

6.5/10

Nokas

Jeg kom akkurat hjem fra Nokas og min mening er noe todelt. På den ene siden så har du en realistisk ran-film med mye spenning. På den andre siden har du en veldig dårlig spillt film. Norske skuespillere er ikke akkurat kjent for å være de beste, det hele føles veldig stivt og kunstig. Reaksjonene på de ansette i Nokas er noe av det mest ufrivillige morsomme jeg har sett på lenge, og jeg har sett en del Hammer horror og Roger Corman filmer i det siste. Alt dette til side, så syntes jeg den hadde en del intens action og den var veldig underholdene. Også alltid gøy å se når de er på kjent plasser og det var interessant og vite hva som egentlig skjedde der (vi var i stavanger den dagen, jeg var rundt 11 år, så jeg fattet jo ikke dritten).

7.5/10

Lenke til kommentar

Kul film ja, med ett sinnsykt heftig lydspor. 3 filmer sider du? Visste jeg ikke, men håper også det blir noe av det :)

Ahhh gud ja! Musikken var kanon! Fikk gåshud av det til tider.

Fikk særlig frysninger da han sa:

"If I kill you, I am bound for Hell. It is a price I shall gladly pay!"

And start the ass kicking!!! Woohooo!! :dribble::new_woot:

Lenke til kommentar

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)

Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole er laget av regissøren Zack Snyder, mannen bak storsuksesser som Dawn of the Dead, 300 og Watchmen. Samtidig kommer filmen fra samme studio som ga oss Happy Feet. Nå har Zack Snyder hoppet over til animasjonsfilm og 3D. I dette storslagne eventyret får vi stemmer fra blant annet Jim Sturgess, Geoffrey Rush, Emily Barclay, Anthony LaPaglia, David Wenham, Ryan Kwanten, Hellen Mirren, Sam Neil og Hugo Weaving. Filmen er hovedsaklig basert på de tre første bøkene i Guardiens of Ga'Hoole serien skrevet av Kathryn Lasky.

Historien tar oss med inn i ugleverden som handler om Soren, en drømmende og vennlig ugle som har med sine søsken fått høre en hel rekke av gamle historier og myter om de såkalte "The Guardiens" av faren. En dag blir han og broren Kludd kidnappet av de såkalte "The Pure Ones". Det viser seg at unge ugler er tatt fra foreldrene og skal rekruteres til å bli Tytos, soldater for den onde Metalbeak og hans kone Nyra. De blir delt inn i to forskjellige grupper, de sterke og de svake. Kludd blir valgt til å trene hardt for å bli en av de beste, mens Soren går blant de såkalte "pickers" fordi han ikke vil ta del i noe han ikke syns er riktig. Ting tar seg opp når Soren blir venner med flere andre ugler som joiner han på oppdraget for å finne de legendariske "The Guardiens" slik at de kan få hjelp til å overvinne den onde uglehæren og befri de uskylde rekruttene. Dette blir litt av en tur Soren og vennene begir seg ut på når de etterhvert forstår at skjebnen er i deres hender og skjønner hvor mye som står på spill og hva som må til for å redde den gigantiske og mektige ugleverden.

Denne filmen har gått etter er den klassiske fortellingen mellom det onde mot det gode, hvor man kjenner at blant annet Disney klassikeren Løvenes Konge er brukt. Landskapet er fylt av skog, fjell og hav sammen med fantastiske dyr som gjør det enda mere virkelig og givende å se på. Animasjonen og teknologien her er målløs og jeg er overbevist om at dette er noe av det vakreste innen animasjon i dag.

I de 90 minuttene filmen varer setter man seg fullstendig inn i historien om den modige Soren, "The Pure Ones" mot "The Guardiens", samt de artige og inspirerende uglevennene. Historien ombringes og framheves av en helt fantastisk vakker verden av heltemodige, praktfulle og majestetiske ugler som aldri før har vært skildret på en så episk, visuell, rørende og detaljerik måte som bare i seg selv er grunn nok til å se denne filmen i 3D. Den er en av tiårets beste animasjonsfilmer og er nå min favoritt.

Legends of the Guardiens: The Owls of Ga'Hoole er en beroligende film å se på som i bunn og grunn handler om modighet, vennskap, kjærlighet, bedrag, rivalisering og inspirasjon som omfavner eventyret om helten, de onde mot de gode og skjebnen til de fantastiske uglene og deres mektige, enestående og store ugleparadis. Alt i alt så er dette en gripende og bra animasjonsfilm. 8.5/10 Anmeldelsen er basert på den originale versjonen.

post-123100-1286140318,1851_thumb.jpg

post-123100-1286140321,9684_thumb.jpg

post-123100-1286140328,866_thumb.jpg

post-123100-1286140363,143_thumb.jpg

post-123100-1286141105,1945_thumb.jpg

Endret av .........
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager men jeg kunne bare ikke dy meg.

Når du har sett MYE film i livet klarer du fort å se om noe er bra eller dårlig.

Jeg er i utgangspunktet helt enig i dette. En trenger ikke engang å ha sett mye film, noen filmer treffer rett og slett ikke. Ditto for bøker.

Samme som når du hører musikk. Klarer fort å bedømme en sang innen 1 minutt. Jeg trenger ikke å høre et hel LadyGaga sang for å vite at jeg HATER den type musikk.

Her må jeg bare si meg uenig. En god del musikk, t.o.m. av artister man liker trenger av og til litt tid til å finne seg til rette i underbevisstheten. Dette er ikke noe jeg kan bevise eller referere til en kilde, annet enn at dette er et kjent fenomen i min krets.

Men du skal ha ros for å ha nevnt den mest ulikelige (er egentlig ulikelig et norsk ord?) artisten i verden, og jeg er igjen enig at man trenger ikke mange sekunder før man har fått sin dose Gaga.

Beklager men jeg kunne bare ikke dy meg.

Jeg trenger ikke spise en hel fisk for å finne ut om jeg liker den.

Delvis feil. Man må jo prøve noe flere ganger før man kan si om man liker det eller ei. Eksempelvis kan det ta noen forsøk før man liker brokkoli, oliven, kaffe, rå fisk, ikke minst øl og vin, osv.. Vær helt ærlig, likte du din aller første pils? (krysser fingrene for at du liker det nå)

Og tilbake til emnet. err.. Nå husker jeg ikke hvilken film det var jeg skulle anmelde :blush:

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Aliens (1986)

En god sci-fi action. Dette er oppfølgeren til Alien. God gammel underholdning med monstre og skyting. Det er noe fantastisk med Sigourney Weaver som Ellen Ripley. Synes likevel det er noe som mangler, kanskje ting er litt for åpenbare. Liker bedre den første filmen, den er kategorisert som grøsser. Likte utrolig godt den siste kampscenen, ved luftluka. Anbefales.

Håper det var Special Edition du så, som er 20 minutter lengre enn orginalen, for den synes jeg løfter helhetsinntrykket av filmen endel :)

Ja, det var den jeg så. Filmen er absolutt god, likte den bare den første bedre :)

Lenke til kommentar

Vi kan umulig ha sett samme film. For PoP er maks 4/10 og da føler jeg meg snill. Historien var kjedelig og lite engasjerende, skuespillet fantes ikke overraskende og satt regelrett og kjedet meg i kinosalen når jeg så den.

Vi så nok den samme filmen, om det ikke er mange Prince of Persia-filmer ute og går. Kanskje 7,5/10 var for høyt, men ikke enig i at den er nedpå 4/10, jeg kjedet meg ihvertfall ikke, ble underholdt, og likte den, så da er den rundt 6-7/10 (Vil vel sette den til 6,5/10 etter nærmere ettertanke).

Pineappe Express 2008

Typisk Judd Apatow, Evan Goldberg og Seth Rogen-komedie. Godt at jeg synes at det meste av disse komediene er morsome. Stoned-komedier har jeg sansen for - det er liksom bare å lene seg tilbake og kose seg. Og le. Temmelig ordinær historie, men som oftest med denne gjengen så gjøres det bedre enn mange andre. Elsker slosskampen mellom Dale, Saul og Red. Rett og slett en solid komedie, ikke på nivå med Superbad, men så absolutt severdig. Også er Bobby Lee med!

7,5/10

Bill & Ted's Excellent Adventure 1989

Keanu Reeves beste rolle? Uansett så ga denne en liten nostalgitripp da jeg husker å ha sette denne og oppfølgeren en gang når jeg var yngre. Teit film hele veien gjennom, men heldigvis ikke så teit at det blir dårlig. Lo litt underveis, men så absolutt ingen virkelig god komedie.

4/10

Hostel 2 2007

Ikke spesielt bra film. Hadde hørt at den var ganske fæl, men det er kanskje 1ern? Uansett, så blir det bare en standard skrekkfilm, men noe mer blod og ting som skjer utenfor bildet som sikkert er helt jævlig å bli gjort med, men siden det ikke filmes direkte så mister det litt sin sjokkverdi/inntrykk. Eneste jeg likte var at

den jeg trodde at skulle være helten ikke var det allikevel.

Også har de med en islending!

4/10

El labrinto del fauno 2006

Merkelig at jeg ikke har sette denne før nå. Har stått på vil-se-lista, men alltid glemt den når jeg skal se film. Filmen er veldig god den, realistisk og brutal nok på den realistiske siden, og fantastisk nok på fantasysiden, men skulle ønske at det var mer av fantasydelen. For lite filmer om den spanske borgerkrigen, vil gjerne se mer? Gøyalt med spansk, og de snakket sakte nok til at jeg, med min lille spanskkunnskap, klarte å følge med her og der - men takk for undertekst!

8,5/10

Kick Ass 2010

Gladvold og en humoristisk stemning. Har ikke lest tegneserien, men fikk lyst til det nå! Allikevel så synes jeg ikke at den balanserer nok mellom humor og alvorlighet - blir for komisk hele veien igjennom, sitter og venter på noe morsomt når det er på det mest alvorlige. Tar opp samme tema som Watchmen, på en måte, nemlig hva som skjer når vanlige folk prøver å være superhelter, men med veldig forskjellig tilnærming, for Kick Ass sin del komikk. Liker dog Watchmen best. Samma det. Filmen, er som jeg synes jeg sier ofte (for ofte?), solid og underholdende, og nok en gang kjeder jeg meg ikke nevneverdig. Usikker på karakter, begynner å tvile litt med tanke på hva jeg ga Prince of Persia-filmen, for denne er bedre. Ender på:

7,5/10 (med mulighet for oppgradering, kanskje også nedgradering med mer ettertanke)

Lenke til kommentar

Hostel 1 er bare bedre fordi den har mye mere pupper.

Oppfølgeren Bill & Ted's Bogus Journey er faktisk bedre enn forgjengeren. Der må de bl.a. slåss mot onde robotversjoner av seg selv fra fremtiden og slå Døden i diverse brettspill for å slippe ut av Helvete. Og Døden finner det like godt å bare joine dem og henge med videre.

http://www.youtube.com/watch?v=aIeFo9zzdVg

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, litt snodig å tenke på at Keanu Reeves omtrent gikk rett fra Ted Theodore Logan til stuffy britisk Jonathan Harker i 1800-talls dress og slips i Bram Stoker's Dracula.

Den feika engelske aksenten er litt cringeworthy men han gjør en grei rolle ellers i filmen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

4/10 til Bill & Ted's Excellent Adventure er ensbetydende med dårlig smak :p

Tror nok vi som er litt eldre og vokste opp med disse filmene har ett litt annet forhold til de enn dagens ungdom som ser de for første gang nå (og som de sier; ungdommen nå til dags :no: ).

STATION!

http://www.youtube.com/watch?v=ySnqiYi40sI&feature=related

Winger's Battle Stations er fortsatt en god sang :) (jeg så Winger live samme året som Bogus Journey kom ut...men nå sporer jeg av...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...