Lawliet Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Er det remaken du snakker om nå eller? Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 The Soloist (2009) En svært god film om journalisten Steve Lopez, som kommer over en hjemløs musiker, og skaper etter hvert et unikt forhold til mannen som han prøver å hjelpe tilbake til samfunnet. Flott musikk, et bra tema og et utrolig bra skuespill av både Robert Downey jr. og Jamie Foxx gjorde filmen til en god opplevelse. Sekvensen hvor begge sitter og hører på konserten, alene, i Walt Disney Consert Hall, var veldig fin. Samurai Avenger: The Blind Wolf (2009) Haha, fantastisk dårlig. Den skulle sikkert ikke bli tatt seriøst, men denne var ganske håpløs. Dette er nok en typisk B-film for spesielt interesserte, som i tillegg har sansen for dårlig skuespill, en teit historie, og en god del blod og gørr. Den virket tilsynelatende til å være basert på en manga, og om det er sant, burde den ha holdt seg slik, og ikke på lerretet. Metro 123 (2009) Denne var hyggelig å se på. En litt over middels god actionfilm med Travolta og Washington. Den hadde en fin oppbygging, og selv om en som oftest vet slutten på slike filmer, så er de alltid litt spennende å få det med seg. Med Tony Scott som regissør og med Brian Helgeland som manusforfatter så klarer de som oftest å gjennomføre det ganske greit - en ganske severdig film som gir deg god underholdning og et lite og fornøyd smil om munnen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Du bør se orginalen til Metro 123. MYE bedre. 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 El laberinto del fauno 2006 Blu Ray In 1944 fascist Spain, a girl, fascinated with fairy-tales, is sent along with her pregnant mother to live with her new stepfather, a ruthless captain of the Spanish army. During the night, she meets a fairy who takes her to an old faun in the center of the labyrinth. He tells her she's a princess, but must prove her royalty by surviving three gruesome tasks. If she fails, she will never prove herself to be the the true princess and will never see her real father, the king, again. Spennende film og bra konsept, volden var utrolig følesladet (hvis det gir mening), var enkelte scener som toppet hollywood effekter joker mouth anyone? creeepy! Merk, alle i filmen snakker spansk og dette er ikke en barnefilm, så ikke la dere lure av coveret. Slutten er også åpen ettersom som hvordan du tolket historien og hvordan den ble framstilt. 9/10 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 NOES 2010 virket for meg som en lipgloss edition av den gode gamle. Lenke til kommentar
pi. Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Aliens (1986) En god sci-fi action. Dette er oppfølgeren til Alien. God gammel underholdning med monstre og skyting. Det er noe fantastisk med Sigourney Weaver som Ellen Ripley. Synes likevel det er noe som mangler, kanskje ting er litt for åpenbare. Liker bedre den første filmen, den er kategorisert som grøsser. Likte utrolig godt den siste kampscenen, ved luftluka. Anbefales. Trainspotting (1996) Fantastisk film. Det ene øyeblikket satt jeg og klukklo. Det neste hadde jeg tårer i øynene. Trainspotting treffer virkelig nerva. En grunn til dette tror jeg er filmens fantastiske karakterer. Ewan McGregor fascinerer meg, og Ewen Bremner er hysterisk som Spud. Den skotske aksenten i filmen gjør den eksotisk, det er morsomt å høre på. Anbefales varmt, til dere som ikke har sett den. Dette er en film som tåler gjensyn mange ganger. http://http://www.youtube.com/watch?v=PUOTs55KY40 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 Legendary Jeg hater å si det, men selv om WWE er fullt av dårlig skuespill, er de virkelig store stjernene der av bedre kalliber. John Cena er blant dem, og bruker ferdighetene sine, i å formidle en film om hans påståtte fag Wrestling. Han har en kvalitet som gjør at man lett kan lese han, og virker jordnær og ukomplisert. Den følger derimot Karate Kid-formelen. Ung gutt uten far blir banket av pøbler - ung gutt begynner med kampsport - ung gutt er først pingle før han så blir sterk - ung gutt får seg kjærste - ung gutts forhold til treneren er ryggraden i filmen - filmen avsluttes med en turnering og et godt resultat som markerer enden av reisen. Det eneste som er forskjellig er hvilken kampsport det gjelder, beliggenheten og skuespillerne. Jeg syns derimot navnet "Legendary" er misledende. Det handler ikke om legender i denne filmen, men noe så intimt og smått som skoleidrett. Flere gode skuespillerprestasjoner trekker filmen opp, men dens forutsigbarhet og skamløse kopiering av tidligere filmer som nettopp Karate Kid, gjør at den mister fjes. Terningkast 3 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. september 2010 Del Skrevet 30. september 2010 I traileren til Legendary gis det en kommentar som går omtrent slik: "Legends isnt always about greatness but about the struggle" Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Den Siste Revejakta (2008) Som stor fan av Ambjørnsen sin klassiker så var jeg veldig spent på denne. Skuffelsen var stor da jeg i den første halvtimen måtte finne meg i at regissør Imtiaz Rolfsen hadde tatt seg, etter min mening, for store friheter og klusset med plottet i boka. Skuffelsen går så over, etter hvert som filmen fortsetter, og kvaliteten blir bedre. Å gjøre en bok om til en film er ikke alltid like lett, men jeg syntes Imtiaz Rolfsen mestrer dette godt etter en skuffende start. Filmen er bare 80 minutter lang, og da må det taes noen snarveier. Filmen har et-par hysterisk morsomme scener, og Joner og Broch er gode i hovedrollene, spesielt førstnevnte i rollen som Carl F. Vang. Av bi-rollene så er Bjørn Sundquist som vanlig sjef som Stalin-Knudsen. Man får 70-tallstemningen i tillegg. Det er et pluss. 6.5/10 The A Team (2010) La meg først starte med å si at jeg er en gigantisk fan av den orginale serien på 80-tallet. Mr. T som B.A. Barracus, som alltid måtte dopes ned hver gang gjengen skulle fly, Murdoch som alltid måtte få hjelp til å rømme fra mentalsykehuset, samt den obligatoriske kickflippen på en random bil i hver eneste episode. Denne filmen var derfor en stor overraskelse for meg. Filmen er faktisk glimrende og klarer å være det den prøver å være; en herlig actionfilm, og ikke noe mer. Her er det flust med knalltøffe scener og humoren sitter løst. Rollene er gode, og thriller-elementene sitter som de skal. Spesielt Neeson og Cooper er solide i denne filmen. Et-par plotthull og geografiske blundere er det selvsagt, men det er ikke noe å bry seg om, mulig det bare er meg som flisespikker her. Er du glad i action bør du helt klart se denne. Denne burde vært en mye større hit på box-officen i sommer enn det den ble. Synd. 8/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Pelham 1-2-3 heter den..... Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Så Utryddelsen tirsdag ( http://www.filmweb.no/kino/article237302.ece). Utrolig sterk film. Trist og mektig.. Blir fremdeles sjokkert over menneskets ondskap. Nei, dette er nesten en "må se" film. Man blir psykisk sliten av å se på all ondskapen, men noen ganger trenger man å se en film som røsker i innvollene.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Aliens (1986) En god sci-fi action. Dette er oppfølgeren til Alien. God gammel underholdning med monstre og skyting. Det er noe fantastisk med Sigourney Weaver som Ellen Ripley. Synes likevel det er noe som mangler, kanskje ting er litt for åpenbare. Liker bedre den første filmen, den er kategorisert som grøsser. Likte utrolig godt den siste kampscenen, ved luftluka. Anbefales. Håper det var Special Edition du så, som er 20 minutter lengre enn orginalen, for den synes jeg løfter helhetsinntrykket av filmen endel Lenke til kommentar
sch0n Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 "The Taking of Pelham 123" heter den. Norsk tittel er "Metro 123" (...) School for Scoundrels Meget artig film. En fyr Samler sammen en gjeng med tapere for å skape løver ut av dem. Lo mye. Varmet litt. Anbefales. 7/10 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Finnes noe annet enn Special Edition av Aliens på DVD/BD? Har ikke sett noe annet siden VHS-tiden.. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Ja, jeg har Collections Extended edition på DVD. Dobble DVD og greier. Masse ekstra, forbedret lyd, og vannvittig menysystem. Endret 1. oktober 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 The Last Airbender Blæh. Skal jeg gidde å si noe her da. Har liksom sett det før. Er så mange av disse nye eventyrfilmene som lages kun for å være i 3d, hvor det plutselig skal bli mer spennende å se på ild og vann enn før. Svooooossssjjj..... vsssshshhhhioooouuuhhhhh, prffrfrfffrffttttt. En SNILL terningkast 3 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Største driten jeg har sett på lenge. Kunne halvvert filmen og forsatt sittet igjen med et levelig mengde med drit for drit var det så absolitt. Uengasjerende, direkte kjedelig og skuespillere som ikke er artig i det hele tatt. "Aaron Green har 72 timer på seg...blalblab" HVA FAEN? Filmen har ikke hastverk what so ever...en kunne forvente komiske situasjoner men det lider ut til det banale og mest kjedelige oppkastet jeg har sett på lenge. 2/10 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 (endret) Jeg som akkurat skulle til å trykke play. Finner lett noe annet da.. Endret 1. oktober 2010 av Bruker-127711 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Jepp det va ganske dårlig film Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 1. oktober 2010 Del Skrevet 1. oktober 2010 Hmm.......synes den var helt hysterisk morsom jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå