Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Death at a Funeral (2010)

Dette var for meg en helt grei fim. Jeg lo ganske godt et par ganger men ble aldri helt revet med, men alt i alt helt grei underholdning.

Har hørt at den Britiske versjonen fra 2007 er mye bedre?

Gleder meg til å se den!

Den britisk er veldig morsom. Det tragiske her er jo at remaken er totalt unødvendig. Filmen er nesten en blåkopi av den britiske, pluss afro-amerikanske skuespillere og elendig skuespill, minus den gode humoren og gode skuespillet fra den originale. Dvs, vanlig butt raping fra hollywood.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rope (1948)

Jaja da har jeg sett min første hitchcock film som jeg ikke likte. Filmen er som et teaterstykke, og det fungerer nogenlunde bra, bortsett fra det faktum at jeg ikke liker teater... Det er et par kule scener og james stewart blir jeg aldri lei av. Men alt i alt så var dette en veldig tam film med veldig få mystiske og spennende aspekter. Det var i tillegg utrolig forutsigbart hva som kom til å skje. Så hva sitter man igjen med? Jo et middelmådig teaterstykke på film.

4.5/10

Dial M for Murder (1954)

Selvom det er et par uker siden jeg så denne filmen så ville jeg ta den opp i sammenheng med rope. Disse filmene er på en måte ganske like, men Dial M for Murder er rett og slett mye, mye mer spennende, mystisk og underholdende.

9/10

Lenke til kommentar

Bør se North by Northwest, Vertigo, Family Plot, og Rear Window. Sykt bra Hitchcock filmer!

Har sett alle de bortsett fra Family Plot :) Og ja jeg er helt enig, de tre er veldig gode. (Vertigo 10/10, Rear Window 9.5/10, North By Northwest 8.5/10)

edit: ser også at cypheron posta rett før meg, og ja Psycho har jeg også sett. (7.5/10)

Jeg har i tillegg 14 usette hitchcock filmer igjen i hylla, så her er det mye å se fram til. Men neste film blir nok Four Lions (2010) som jeg fikk i posten idag :)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

The book of eli:

Alle forstår vel at dette er en film om en barsk helt som banker rumpe over alt.

Forøvrig:

- "Dragon Hunters (2008)" var en visuell nytelse av de sjeldne, anbefales på det sterkeste.

- "Tell no one (2006)" var en av de bedre filmene jeg har sett på lang tid.

(gi meg flere soundtrack som denne filmen http://open.spotify.com/album/7juR82Jns4wii1omOUXlv6)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

De tre siste jeg så…

The God Who Wasn't There (2005)

En personlig Indie-dokumentar som omfatter Gud og Jesus' eksistens. Greit interessant, men finnes nok bedre filmer på dette området. Likevel oppfyller den kravene. 7/10

Twelve Monkeys (1995)

Godfilm, men ikke top notch-stjernestatusen i min bok. Bruce er god, Pitt er god, alle er gode. 8/10

The Ghost Writer (2010)

Et langtsomt thrillerdrama som virkelig klarte å engasjere meg hele veien. I litt over to timer får vi servert en interessant story som foregår på en fantastisk setting, som er en regnfull liten øy i USA. Ewan McGregor og Pierce Brosnan passer begge i sine roller, og (snart) 95-år-gamle Eli Wallach gjør en liten, men viktig birolle. Bortsett fra slutten som jeg er usikker på om jeg likte, så var dette virkelig en av de bedre filmene jeg har sett på lenge. Se denne! 9/10

Lenke til kommentar

Shadow of a Doubt (1943)

Bra drama men det er ikke nok spenning. Jeg synes det skjer rett og slett for lite til at jeg blir virkelig engasjert. Så det blir som med Rope; gode skuespillerprestasjoner men det som faktisk skjer er ikke interessant nok. I tillegg så var klippingen litt rar...

5/10

Sleuth (1972)

Rar, morsom, interessant og spennende. Disse ordene beskriver denne filmen ganske godt. Men høydepunktet i filmen er helt klart Laurence Olivier som spiller STRÅLENDE, det er verdt å se filmen bare pga han.

8/10

Endret av sureup
Lenke til kommentar

The Expendables: var overraskende kjedelig som en actionfilm. Ventet meg over-the-top-volden som vi fikk i Rambo 4, men i stedet fikk vi servert noe som føltes mer som PG-13. Campy film er campy film, kan man si. Dette var rett og slett veldig kjip camp i såfall. Nei, man får sette sin lit til Machete. 2/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...