Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Troll 2 er en klassiker av helt feil grunn, og Mega Piranha holder seg helt klart i samme stil. Det er bare å nyte. Jeg har ikke ledd så mye av en film på lenge, men ikke fordi den var bra. :p

Edit: Ny film.

Basket Case

Hadde hatt lyst til å se denne ganske lenge. Jeg burde ha ventet enda lengre.

Vurdering: 3/10

Endret av vikingkylling
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dragon Hunters (2008)

2008-12-24-DragonHunters.jpg

En visuelt fantastisk film. Her har skaperne virkelig ikke slitt med fantasien om hvordan ting skal se ut. Historien var ikke så mye å skryte av; anti-helter som skal drepe en stor drage, og sammen har de en et rart og blått, snakkende dyr og en jente med munndiaré. Men som sagt - det visuelle gjorde opp for det. Den var fin å se på, lyden var kjempebra og de klarte også å skape en viss stemning i forhold til dragen de skulle møte (og jeg må først og fremst si at det var sinnsykt digg å se hvor stor den var når den først kom til syne, og den minnet meg veldig om en slags kjempe som du ser i spillet Shadow of the Colossus. Ikke utssende, men størrelsesmessig.

Filmen var absolutt verdt tiden jeg brukte på å se den.

(Slenger med enda et bilde av filmen siden det óg var fint å se på)

dh02ua6.jpg

Etter den hyggelige animasjonsfilmen, så jeg en svært hyggelig komedie.

DVD'n av Dagfinn Lyngbø's stand-up show Evolusjon.

Mannen er genial. Nuff said.

42405.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Cliffhanger

The good old times, classisk 90talls action, ikke for bra, man fryktlig gøy, filmen er ikke alt for tullete, men man skal ikke se for dybt under historien, fordi da blir det kanskje litt mye av det gode. John Lithgow spiller en veldig morsom rolle, og han er altid god, egentlig er han en litt for god skuesppiller for en slik film, men det er en bra kombo.

En av stalones beste fra 90tallet, testosteron fylt action, som ikke er for bra man ikke dårlig, akurrat passe.

7.5/10

Lenke til kommentar

Iron Man 2

Ville Tony Stark konstruert en oppdatert drakt som var dårligere enn den forrige på alle måter? Nei, så klart ikke, mannen er jo ikke evneveik. Så hvorfor i Odins navn lager de en oppfølger som er dårligere enn den forrige på alle måter? Vi får bare håpe de kommende trikot-filmene ikke preges av like ujevnt parkinsonarbeid.

post-216175-1284289680,2828_thumb.gif

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dragon Hunters (2008)

2008-12-24-DragonHunters.jpg

En visuelt fantastisk film. Her har skaperne virkelig ikke slitt med fantasien om hvordan ting skal se ut. Historien var ikke så mye å skryte av; anti-helter som skal drepe en stor drage, og sammen har de en et rart og blått, snakkende dyr og en jente med munndiaré. Men som sagt - det visuelle gjorde opp for det. Den var fin å se på, lyden var kjempebra og de klarte også å skape en viss stemning i forhold til dragen de skulle møte (og jeg må først og fremst si at det var sinnsykt digg å se hvor stor den var når den først kom til syne, og den minnet meg veldig om en slags kjempe som du ser i spillet Shadow of the Colossus. Ikke utssende, men størrelsesmessig.

Filmen var absolutt verdt tiden jeg brukte på å se den.

(Slenger med enda et bilde av filmen siden det óg var fint å se på)

dh02ua6.jpg

Etter den hyggelige animasjonsfilmen, så jeg en svært hyggelig komedie.

DVD'n av Dagfinn Lyngbø's stand-up show Evolusjon.

Mannen er genial. Nuff said.

42405.jpg

Så du den originale franske versjonen eller den engelske?

Endret av Onyx
SIterer bilder.
Lenke til kommentar

Selv hadde jeg motsatt opplevelse av filmen. Jeg forventet en ny The Royal Tenenbaums, og selv om humoren er noe lik, ble jeg overrasket over hvor mye bedre Steve Zissou var. Ikke le-ut-høyt-humor, men supersjarmerende quirky humor man humrer av. Uten tvil en av mine favorittkomedier.

Og er det ikke litt rart å gi en dritkjedelig komedie 4/10?

Lenke til kommentar

Robin Hood (2010)

Syns den var heller skuffende. Akkurat som den ikke var helt ordentlig laget liksom. Ridly Scott kan da mye bedre enn dette, og skulle ikke mangle ressurser.

Det ble for mye dill. Langdryge sekvenser med unøvendig ting som ikke hadde trengt vært der, og egentlig ikke så mye som skjedde.

Var dette historien om Robin Hood..? Var hvertfall noe helt annet enn det jeg har sett før. Og så var det så mye rotete som skjedde.

Var håpløst å henge med helt hvem som var hvem, og hvem som var alliert eller fiender med hvem. For et surr, liker bedre at det er noenlunde ryddig og enkelt.

4/10

Lenke til kommentar

Du begynner å bli gammel groenn hvis du ikke klarer å henge med på en så enkel film som Robin Hood. Det er forøvrig ikke historien om Robin Hood, men hvordan han ble Robin Hood. De historiene som du har kjennskap til, kommer kronologisk sett, etter Scott sin film.

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg motsatt opplevelse av filmen. Jeg forventet en ny The Royal Tenenbaums, og selv om humoren er noe lik, ble jeg overrasket over hvor mye bedre Steve Zissou var. Ikke le-ut-høyt-humor, men supersjarmerende quirky humor man humrer av. Uten tvil en av mine favorittkomedier.

Og er det ikke litt rart å gi en dritkjedelig komedie 4/10?

Jeg pleier ikke å ha noe problem med sær humor, men denne her tok jeg bare ikke i det hele tatt. Men jeg kan se for meg at det finnes folk som digger humoren.

4/10 er i mine øyne en veldig dårlig karakter, skal mye til å få meg til å hate en film så mye at jeg ser på det som en 1'er (kommer bare på den norske filmen "Kalde Føtter" som eksempel på dette). Det var jo ålreite skuespillere og en del pene scener osv i The Life Aquatic, men problemet var at jeg kjedet meg under hele filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...