nybb Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) The Crazies [2010] Tja. En helt OK grøsser vil jeg si. Veldig forutsigbart plot, men jeg liker det. 5/10 Salt [2010] Ble tvunget med på kino av dama for å se denne. Tenkte at dette er vel en helt OK film det, Angelina is back og greier... Faktisk så overrasket den meg. Lynkjapt serverer den oss et ganske innviklet og ikke minst pirrende plot. Ganske mange cheezy actionscener, men hvis man ser bort ifra det, så likte jeg denne veldig mye bedre enn jeg trodde jeg ville. 7/10 Nå skal jeg sette meg ned og kose meg med Barry Lyndon Endret 7. september 2010 av nybb Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 KjemikerJon: du er inne på noe vesentlig - men er det bokmediet i seg selv, eller er det forventningene som ødelegger? Bøker inneholder noe finurlig kalt sider med bokstaver og hvis forfatteren virkelig gidder kan han fylle opp verket sitt med disse. Problemet med denne praksisen er at den gjør det vanskelig for filmskaperne å få med seg alt over på det brede lerrett (med mindre noen innfører et slags overnattingskonsept på kinoer hvor publikum kan få se filmer over flere dager). Konsekvens: Mye av bokfettet må parteres bort. Heldigvis er jeg så velsignet at jeg kun leser ufilmbar stemorslitteratur fra den lokale kiosken. Jeg slipper med andre ord å savne noe når jeg ser på adapasjoner, og kan i så måte nyte filmen for det den burde være: et selvstendig verk. Til slutt vil jeg slenge ut påstanden om at Master & Commander er den beste glemte storfilmen fra 00-tallet. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Nå skal man heller ikke glemme seerens fantasi og derpå en skuffelse når man ser at filmen ikke stemmer overens med forestillingen i det man leste boka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ghosts Italian style 2/6 Medioker farse om et par som flytter inn paa et slott , filmen er verken litt skummel eller morsom.....slutten er dog litt morsom men det er det hele. Woman of the river 4/6 Loren blir dubbet av en annen paa den engelske versjonen , litt uvant....som regel hennes egen stemme. Her jobber hun paa en aalfabrikk men flytter siden til en annen plass , hennes bf er involvert i smugling....gidder ikke roepe hele plottet , filmen var kurant. Lenke til kommentar
Rajah Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ben X (2007) Ben er annerledes, og plages hver eneste dag av de to "bestevennene" hans. Han bruker masse tid på et online spill, et sted hvor hverdagens faenskap ikke plager han. En dag sier Scarlite, hans medspiller, at hun tar toget til hans stasjon for å møte han.. Filmen var grusomt bra. Enkelte scener var sterke og provoserende å se på, og filmen tar opp et viktig tema - mobbing og dens konsekvenser. Skuespillet i filmen var svært imponerende, og filmens struktur var god. Tilbakeblikk-scenene på Bens barndom gir inntrykk om foreldrene og Bens tilværelse, og fremtidige intervju med karakterene i filmen bygger opp stemningen gjennom filmen. Se den. Jeg sitter enda med en slags spent følelse i magen etter å ha sett filmen, og jeg kan ikke tolke det som annet enn et godt tegn. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Så akkurat Kick Ass nå. Hadde trodd den var snn grei nok, men den var virkelig langt over forventningene Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Så akkurat Kick Ass nå. Hadde trodd den var snn grei nok, men den var virkelig langt over forventningene Det er ganske tydelig at det er forholdet mellom Hit Girl og Big Daddy som driver denne filmen, men selv skulle jeg ønske at det ble fokusert mindre på Kick Ass og mer på de førstnevnte. Ellers er det en knasende god film med untak av Red Mist som ikke passer inn i det hele tatt. Selv gir jeg den 8+/10 Lenke til kommentar
torboe Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Date Night En veldig middelmådig film. Må være ærlig å si at jeg ikke så ferdig hele filmen for den ble rett og slett for kjedelig. Håper virkelig Steve Carell kommer med noe nytt og bra snart, i stedet for å spille på de samme rollene om og om igjen.. 3/10 Endret 8. september 2010 av torboe Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Så akkurat Kick Ass nå. Hadde trodd den var snn grei nok, men den var virkelig langt over forventningene Det er ganske tydelig at det er forholdet mellom Hit Girl og Big Daddy som driver denne filmen, men selv skulle jeg ønske at det ble fokusert mindre på Kick Ass og mer på de førstnevnte. Ellers er det en knasende god film med untak av Red Mist som ikke passer inn i det hele tatt. Selv gir jeg den 8+/10 Det er jo sinnsykt tøft at 4 superhelter blir vaklet inn i noe slikt sammen, som faktisk har betydning for alle sammen. En kul utvikling av plottet spør du meg da.. Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Big Daddy og Hit-Girl er krydderet i Kickass. Det er smaken som sitter igjen. Alt annet er deig. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hva ville vel filmen vært uten de alle andre karakterene? Kun blodbad og henrettelse. Lenke til kommentar
......... Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Date Night En veldig middelmådig film. Må være ærlig å si at jeg ikke så ferdig hele filmen for den ble rett og slett for kjedelig. Håper virkelig Steve Carell kommer med noe nytt og bra snart, i stedet for å spille på de samme rollene om og om igjen.. 3/10 I den nye Dinner For Schmucks er Steve Carell veldig morsom! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Det tviler jeg på. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hva ville vel filmen vært uten de alle andre karakterene? Kun blodbad og henrettelse. Vel det var skuespilleren til Red Mist jeg ikke likte, og jeg har ikke noe imot Kick Ass det ble bare for mye av han. I teorien hadde denne filmen klart seg utmerket godt med bare Hit Girl og Big Daddy - kanskje den hadde blitt enda bedre? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Hadde den smurt på enda mer med en kombinasjon av vold og grovere incestantydninger så hadde jeg nok digga den mer. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hadde den smurt på enda mer med en kombinasjon av vold og grovere incestantydninger så hadde jeg nok digga den mer. Har inntrykk av det er slik i teikneserien. Lenke til kommentar
......... Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Mr.Nobody (2009) Mr.Nobody er en stilful, tidsforvirrende film med forestillinger og tanker om flere liv samtidig, flere liv man ønsker og at man ikke bare trenger å velge bare et liv man skal leve, men flere. Flere liv i framtiden og fortiden samtidig. Denne filmen er surrealistisk, spesiell, sær og et kunstverk å se på. Hovedrollen blir spilt av Jared Leto som kanskje er like kjent for film som for musikken hans i bandet 30 Seconds To Mars. Men etter å ha sett han i filmer som Requim For A Dream, Panic Room, Lord Of War, Chapter 27 og Mr.Nobody begynner jeg å like han skikkelig godt som skuespiller. Fyren har et talent som griper meg på et vakkert vis. Han mestrer både på musikk og filmfronten, noe som er beundringsverdig. Filmen er regissert av den belgiske Jaco Van Dormael og filmen har flere gode skuespillere som Sarah Polley, Diane Kruger og Rhys Ifans. Dette er en merkelig og rar film i bunn og grunn med et utrolig spekter og univers sammen med visuelle effekter og mange spørsmålstegn som gjør Mr.Nobody til en veldig interessant og fordypende film som en ikke kan la være å få med seg. 9/10 Orange County (2002) Orange County er en morsom, underholdene og en generelt god komedie. Skuespillerelisten består av sønnen til selveste Tom Hanks, Colin Hanks, sammen med Jack Black, Schuyler Fisk, Catherine O'Hara, John Lithgow, Leslie Mann, Bret Harrison, Kyle Howard pluss Chevy Chase i en liten rolle som læreren. Handlingen er slik: Den unge tenåringen, Shaun, bor i "The O.C" og bruker all sin tid på stranda med venner og kjæresten. En dag dør en av kompisene i en surfeulykke. Shaun begynner å tenke på livet osv hvor han en dag finner en bok liggende i sanden skrevet av Marcus Skinner. Han blir betatt av forfatteren og leser den utallige ganger og bestemmer seg for å bli forfatter. Han søker seg inn på drømmeskolen Stanford og fra der begynner ting å skje. Shauns foreldre er skilt og har hver sine problemer. På den ene siden har vi Catherine O'Hara som spiller en ulykkelig mor som er sammen med en gammel krypling i rullestol, Jack Black som broren, villstyringen og dophodet Lance samt hushusholdersken Lupe. På den andre siden er John Lithgow den travle og opptatte business faren, Leslie Mann som den utroe kjæresten sammen med den bråkete og ukontrollerte sønnen på 5-6 år. Denne filmen er en helt vanlig komedie med et helt greit plott, men Orange County er en glakomedie som tar liv, kjærlighet, håp og humor i bruk med Shauns unormale, sære og gale omgangskrets. 07/10 Endret 8. september 2010 av ......... Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Macgruber Bedre enn Expandables i vertfall. Bedre hyllest til 80-tallet også. Fikk meg til å le flere ganger, og var ikke så dårlig som mange skal ha det til. God teknisk kvalitet på filmen, og komikerne gjør en god jobb. Det er ikke en storkomedie som Nakne Pistol og Evan Almighty. Husker når Chris Jerico ble introdusert, tenkte jeg "seriøst, har de virkelig fått med han der?". Jeg så nemlig Macgruber-innslaget på WWE, som også er minst like falskt som Saturday Night Live. Deretter fortsatte de med introen av alle WWE-stjernene. Bare synd de ikke fikk med Undertaker En del kvalme scener jeg kunne vært foruten... sellerien i rompa og lignende. Terningkast 3 Endret 8. september 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 storkomedie som Evan Almighty. Hahaha. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Moon [2009] Merkelig film. Den skildrer menneskets ensomhet veldig godt. Desverre følte jeg meg litt ensom da jeg så den selv.. Den engasjerte meg rett og slett ikke. Den er treig, og pirrer ikke nysgjerrigheten min nok. Det tar seg en del opp mot slutten, da jeg faktisk er nysgjerrig nok til å vite hva i svarte som skjedde med fyren. Helt OK, film, men frister virkelig ikke med gjensyn. 5/10 Btw. Sovna etter 10 min. med Barry Lyndon i går kveld Skal se den så fort som mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå