BadSmile Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Ran (1985) En film jeg har drøyd lenge. Hvorfor er ett godt spørsmål, tror det er spilletiden som har stått i veien. Selv om filmen egentlig ikke er så veldig lang. Uansett så bør man ikke bli skremt av spilletiden, fordi her går tiden fortere enn fort. Selv om starten er treg for noen, så tar filmen av etterhvert med forskjellig godbiter. Favorittscene er uten tvil den i bildet over. Faen ass, så jævla bra bruk av sountrack og bilder. Farger og kinematografi er også nydelig. Overbruken av blod har også satt seg i minnet mitt. Jævla bra spilt av skuespillerne, selve faren som blir gal, møkka kjerringa som hjernevasker brødrene osv. Klassisk Shakespeare! Episke kamper som vanlig. Fikk nesten vondt inni meg å se folk falle av hester sånn. Tror stuntmennene fikk kjørt seg godt under innspilling. For ikke ikke snakke om åpningscenen. Begynte rolig, svært rolig. Ble fort kjent med karakterene bare på den lille scenen. Nei, dette var en overraskelse. Mindre krig enn forventet, mere drama enn forventet, og i dette tilfelle så var det perfekt. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 The Expendables Fy faaaan for en film! Bedre guttefilm skal du lete lenge etter. Rett og slett bare helt rå. Kudos til Stallone! 8/10 Lenke til kommentar
Uncle Albert Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Episke kamper som vanlig. Fikk nesten vondt inni meg å se folk falle av hester sånn. Tror stuntmennene fikk kjørt seg godt under innspilling. Jeg var seriøst bekymret for stuntmennene da jeg så den. Det forundrer meg ikke om det brakk et ben eller hundre. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Robin Hood Mye bedre enn jeg trodde. Det siste slaget var episk og godt gjennomført. Et flott eventyr av en film som akkurat klarer å løfte seg over midten av treet. Herlig med en skikkelig ridderfilm igjen, og spesielt orginale måter å skildre Robins bueskytterferdigheter, istedenfor for dem samme gamle pilsplittinga. Terningkast 4 Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Sikkert anmeldt hundre ganger, men jeg kjører på Schindlers Liste Det er lite negativt å si om denne filmen. Steven Spielberg viser seg fra sin beste side. Egentlig gidder jeg ikke å skrive så mye, ettersom jeg antar de fleste har sett den. Til dere som ikke har sett den: Se den. Du er antageligvis yngre enn 20, og selv om filmen er i svart hvitt, garanterer jeg en opplevelse av de få. "Terningkast" 9/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Master and Commander Lenge siden jeg har sett den, sist jeg så den var rett før jeg oppgradete kablene på annlegget mitt og det er nå snart et år siden, det var et hærlig gjennsyn. Folk sier man skal se Transfromers eller SPR for å teste lyden i annlegget, jeg sier det er denne filmen man skal bruke til det, faktisk er filmen så utrolig bra laget at jeg aldri tror den kommer til å bli foreldret, filmen er allerde 7 år gammel, men kunne ikke bli laget bedre i dag(i tanke på digitale effker og lyd) Et skip under Napoleons krigene er på mange måter den ultimate settingen for drama og action og ikke minst muligheter for en ektremt stor dybde i lyd bilde. Fra første sekund på skipet drukner man i lyder, knirkering, bjeller som ringer, hosting, snøfting osv. Det er så utrolig mye lyd uten at det blir rotete. Etter bare 3-5 minutter blir lydbildet knust av kanonkuler som river gjennom treverket på skipet, selv mitt beskjedene anlegger fryder seg i lyden. Detaljene i filmen er overveldene, noe den må være med tanke på bøkene, skal ikke kalle meg ekspet på Partick O'Brian sine bøker da jeg bare er i ferd med å bli ferdig med bok 3. Men det er utrolig dybde, man drar virklig tilbake i tid. Når jeg satt å så på filmen, prøvde jeg å finne ting jeg ikke likte med den, men jeg fant ingen ting, den er så forseg gjort og komplett at ikke noe manger og det er heller ikke for mye så det blir kjedelig. Crowe viser at han virklig er god på jobben sin, han er Jack Aburey, Også når jeg satt å så på filmen prøvde jeg å finne ut hvorfor akurrat denne perioden er så fasinerende for meg, det er vel noe med at den er så nærme oss men samtidig så langt unna. Filmen er en spesiell Action film, der du innimellom stopper opp og spiller klassik musikk eller sammler inn eksotiske dyr. En film jeg liker 100%, ikke noe jeg ikke liker med den, lyd, effekter, handling, skuespillere, alt kommer sammen og lager en virklig flott film. 10/10 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Robin Hood Mye bedre enn jeg trodde. Det siste slaget var episk og godt gjennomført. Et flott eventyr av en film som akkurat klarer å løfte seg over midten av treet. Herlig med en skikkelig ridderfilm igjen, og spesielt orginale måter å skildre Robins bueskytterferdigheter, istedenfor for dem samme gamle pilsplittinga. Terningkast 4 Hvilket Robin Hood??? Link til imdb for faen, tar ikke så mye arbeid! Endret 6. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Tipper han mener den nye med Russell Crowe, ikke disney versjonen med rever og neshorn, eller Erroll Flynn-filmen fra 1938. Som fortsatt er best. 3 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Tipper han mener den nye med Russell Crowe, ikke disney versjonen med rever og neshorn, eller Erroll Flynn-filmen fra 1938. Som fortsatt er best. Fins LANGT flere Robin Hood titler enn de. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) Men in Tights = Helte i underhylere på dansk..det visste jeg ikke. 1938 og 1973 tegnefilmen slår alle sammen i støvlene. Ikke minst tegnefilmer pga hysterisk morsomme bikarakterer som Sir Hiss. Og 1938 for Erroll Flynn som nærmest er skapt til å være RH, og alle de flotte sverdscenene i gamle slott. Endret 6. september 2010 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Master & Commander Storslått og kaotisk action. Kaoset begynner tvert, storslått og realistisk. Lyd, bilde, atmosfære, alt perfekt. Det blir for stort, siden enkeltpersonene i dramaet står i andre rekke. Det er en nødvendig prioritering for å få til den enorme audiovisuelle slagkraften som denne filmen leverer, men fremdeles - jeg savner karakterbygging tidlig. Det filmen har gjort bra er å skildre livet om bord når det er på det mest kaotiske. Størrelsen på skipene og det enorme mannskapet. Det klarte ikke boken å gjøre i like stor grad. Min vurdering er strekt preget av den utmerkede boken denne filmen er basert på, og da holder ikke filmen mål. 7/10 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Disse fordømte bøkene altså. Ødelegger alltid. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Juleniss1 Skrevet 6. september 2010 Populært innlegg Del Skrevet 6. september 2010 For Hire aka. Lethal Ninja (1991) Viktige og mindre viktige karakterer: Karl Stiles: Vår kjære borgemester. Har visstnok gjort mye bra for byen -- Akkurat hva er ganske uklart. Deborah, Corinne, Mandy og Noname Stiles: Borgemester1s perfekte og alltid støttende familie. Will Stiles: Karls yngste sønn. He knows karate! J.D Makay: Vår helt. Pedofil karateinstruktør på dagtid, og ninja om natten. Carmine: Mafiasjef og kvinnemishandler. Egentlig en ganske grei kar. Sonny: Makays gamle karatekamerat, og Carmines sønn. Sliter med å velge mellom å drepe for pappa, eller å ære de gamle karatekodeksene. Han velge stort sett det førstnevnte. Politimester Bastian: Sitter på toppen og styrer det hele. Vil avsette borgemesteren, så han kan smugle narkotika og dermed kunne ta over hele verden. Eller noe. Rachel: Ubrukelig person som aldri kan bestemme seg om hun er god eller ond. Kan av en eller annen grunn stort sett finnes i borgemesterens hus. Zeke: Cross-dressing goon. Boom Mike: Filmens allestedsnærværende hovedperson. Hva skjer? Er ikke alltid like lett å si hva som skjer i denne filmen, fordi filmen virker å være klippet sammen ganske tilfeldig til tider. Men politiet sliter vissnok i Chinatown, fordi de er kinesere, og derfor kan alle kung fu. Politimester Bastian (aner ikke hva han heter) krever mer penger, og da er borgemester Stiles i hardt vær. Han har nemlig brukt opp alle byens penger på...noe. Sannsynligvis det enorme huset hans (ja, hvem som er gode eller slemme i denne filmen er noe uklart). Bastian ser da sitt snitt til å endelig bli kvitt Stiles, ved å forlange at Stiles selv hansker med kriminaliteten i Chinatown. Hvis ikke det skjer, vil Bastian Sladre til pressen. J.D Makays subtile hint om at han trenger en jobb. Heldigvis er Wills karatelærer Makay alltid klar for å hjelpe. Han vil kun ha 1 million dollar fra byens bunnskrapte kasse for jobben. Stiles sier litt motvillig ja (han skulle nok gjerne brukt pengene selv), mens unge Will Stiles er kjempeglad, fordi det betyr at han får mer tid med (i) Makay. Makay går til straks til arbeid, og det er her den virkelige moroa begynner. En rekke fantastiske twister utfolder seg, og avslører et manus som er like lite gjennomtenkt som å hyre en mikrofon-mann med parkinson's. Måten filmen er klippet sammen på, vitner faktisk om noen ambisjoner. Problemet er at de også må ha vært fullstendig talentløse, så resultatet blir like så. Alle de absurde scenene, og filmens relativt raske tempo gjør likevel dette til en særdeles fornøyelig affære. Veldig morro. Én glad ninja The Ninja and the Thief http://www.youtube.com/watch?v=1lMC-vk9it8 'Bare Godfrey Ho kunne sette en gjeng ninjaer som jakter på en 3-hjuls bil på rulleskøyter på film'. Det er feil. Godfrey Ho tok denne scenen (og resten av filmen), dubbet og klippet den om, og klippet inn noen scener med Richard Harrison. Godfrey Hos 'Ninja Thunderbolt' er morro den, men den originale filmen 'The Ninja and the Thief' av Tommy Lee er kanskje enda bedre. Her får vi servert fantastiske stunt, flotte slåsscener, høye spark fra damer i kjoler og noen pupper, uten at NIN JA-bånd, fryktelig dubbing og Richard Harrison dukker opp. Én glad ninja Shaolin Dolemite (1999) Ta ca 100 min fra Robert Tais Ninja: The Final Duel, dub inn litt moderne ghetto-prat, og klipp inn noen scener med Rudy Ray Moore i solbriller og Hawaii-skjorte som ikke mumler annet enn 'motherfuckas'. Dubbingen er ikke morsom nok til å holde interessen oppe i 110 min. Men det er mye fantastiske klipp hentet fra 'Ninja: The Fianl Duel' her. Se opp for ninjaen som bruker puppene som våpen, og kampen hvor "Abbot White" blir drept. http://www.youtube.com/watch?v=vMq5C0Po16w Én uttrykksløs ninja. Urban Ninjas (2006) Etter å ha sett DVD-coveret til denne DVD'n: ...Åpningsreklamen: http://www.youtube.com/watch?v=cuL7uICX-gM ...og DVD-menyen (ja, dette er faktisk DVD-menyen): ...er det kun én tanke i hodet mitt: Dette kommer til å bli smertefullt. Filmen handler om to brødre som bestemmer seg for å redde nabolaget fra doplangere, etter at en nabogutt blir drept. På veien blir vi vitne til noe av det av de verste slåssscene noen gang festet på film (Les: Digital minnebrikke). Resten av filmen går ca slik: - We ninjas now. - Ahhhhhhhnnng! - What's that smell? - .... - You forgot to flush! - Feels good man. Det ble absolutt en smertefull ferd, men filmen klarte også å overraske positivt. Tidvis var filmen ganske underholdende dårlig. Én ninja i smerter The Man From Hong Kong (1975) Ble litt skeptisk da i Sammo Hung fikk bank av en teit australsk dude, og Jimmy Wang Yu purte ei raillstøgg australsk dame (som ville ha igjen hangglider'n sin) i løpet av de første 10 minuttene. Men snart kommer Wang Yu seg til Australia. Og etter litt småjåss handler det kun om Wang Yu. Wang Yu som kicker ass, Wang Yu som kjører i stykker biler, og generelt Wang Yu som er helt vill. Wang Yu er ikke den mest stilfulle Kung Fu-stjernen. Men det han mangler i stil, gjør han opp med ren brutalitet. I like. Én veldig glad ninja. 12 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Fornøyelig anmeldelse,dagens Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Master & Commander Storslått og kaotisk action. Kaoset begynner tvert, storslått og realistisk. Lyd, bilde, atmosfære, alt perfekt. Det blir for stort, siden enkeltpersonene i dramaet står i andre rekke. Det er en nødvendig prioritering for å få til den enorme audiovisuelle slagkraften som denne filmen leverer, men fremdeles - jeg savner karakterbygging tidlig. Det filmen har gjort bra er å skildre livet om bord når det er på det mest kaotiske. Størrelsen på skipene og det enorme mannskapet. Det klarte ikke boken å gjøre i like stor grad. Min vurdering er strekt preget av den utmerkede boken denne filmen er basert på, og da holder ikke filmen mål. 7/10 Jeg syns faktisk filmen er veldig tro mot bøkene, de har tatt litt fra forskjellige bøker og latt noe være igjen, det ville være umulig å lage en film om feks den første boka, det er alt for mye som skjer, du skal introdusere karakterne som da aldri har møtt hverandre, de må bli kjent, så har ud alle toktene som skjer osv. Det at de har laget en egen liten historie som konsenterer seg om en enkelt hendelse var et must for å lage en 2 timer lang film, bøkene er alle mellom 400-500 sider lange, det er mye som skjer ofte mange måneder av tid går i løpet av bøkene, du har jakten på damer som ikke hadde blitt noe god film osv. Og Crowe er Jack, akurrat som han er beskrevet i boka, samme er Bettany Stephen. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 MacGruber (2010) Gledet meg til denne, og nok en gang blir jeg skuffet. Filmen hadde MYE stoff å ta fra. Men brukte de MacGyver matriale i det hele tatt? Svært svært lite. Jeg tviler at de som lagte filmen har noen gang sett TV serien!! Det de skulle heller ha gjort var laget en spoof på Demolition Man og hatt MacGruber nedfossent, men når han blir tint henger han etter i 80 tallet som TV serien...DET kunne vært bra. Isteden blir vi møtt med en skitten språkelig, blodig drapsmann som liker å lage "feller" og har hockeysveis. Humoren er blandet. Av og til lo jeg, men for det meste var det absurd dårlig, og forsøkte bare å sjokkere med blod, og penis vitser. Langt fra MacGyver med andre ord. 2/10 Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 masse tl;dr neida, kjempebra at folk gidder å skrive, men orker ikke lese det før i morgen... natta Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 (endret) KjemikerJon: du er inne på noe vesentlig - men er det bokmediet i seg selv, eller er det forventningene som ødelegger? Noe av det jeg liker best med filmmediet er at det faktisk er mulig å bli bergtatt av en film man har knapt har hørt om, samtidig som at filmer som er godt tatt imot av andre kan være totalt skivebom. Gunfreak: ja. Jeg er klar over det - men jeg setter bevisst listen (for?) høyt for filmadapsjoner av virkelig gode bøker. En gang i blandt hender det at filmen når opp for meg, men når det ikke skjer så er det fint å nevne hvorfor. Fallhøyden er stor når man skal lage film av en god bok, og uansett hva resultatet blir så vil man ikke treffe alle perfekt. Endret 6. september 2010 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Kjempegøy tenkte jeg da jeg hørte vi skulle skrive en filmomtale i engelsken. så fikk jeg vite at vi skulle skrive om Narnia (2005) Jaja, får prøve å gjøre det beste ut av det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 (endret) Puppet Master: Axis of Evil Den niende i den endeløse rekken av Puppet Master-filmer. (nr ti om man tar med Puppet Master vs Demonic Toys.) t. Handlingen denne gangen er satt til andre verdenskrig. Danny jobber på et hotell der en viss Toulon er gjest. Da nazier prøver å få ham til å gi dem hemmeligheten for å vekke dukker til live dreper han seg selv, og Danny rapper dukkene. Kort tid etter oppdager han at de samme nazistene jobber sammen med japanere for å sprenge en våpenfabrikk, men det kan vi jo ikke ha noe av. Plottet er llitt vel tynt, men strengt tatt trenger man ikke så mye mer. Det er dukkene som er hovedpersonene og de folk vil se. (ellers hadde det jo ikke blitt ti filmer så langt.) De er ganske bra animerte her, og en ny dukke dukker (hehe) opp. Det burde derfor ha blitt ganske bra, og det er det, til en viss grad. Det som trekker ned er noe av den dårligste prestasjonen jeg har sett noensinne av skuespillerne. Spesielt hun japanske dama er latterlig dårlig. Det meste av dialogen høres ut som er lest opp fra manuset fra folk som ikke aner hva et TV er. Man skulle tro de fikk en femtilapp på deling for å lese opp linjene etter å ha fått sidene av manuset utdelt helt tilfeldig. Det aller verste er slutten. "If it's a war she wants... she's gonna get it." Rulletekst. Oppfølger, anyone? Vurdering: 4/10 Morsom film til tider, men av helt feil grunn. Endret 7. september 2010 av vikingkylling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå