AvidGamer Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Nå diver du å ro som faen, or redigerer kommentarene dine hele tiden. Han er en "superhelt". At hans regler er anderledes enn disse andre "poster super heroes" har ingenting med saken å gjøre. Marvel skapte han og katagoriserer han som Super-hero, så det er han. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Må være morsomt å leve i en så sort-hvit verden som du lever i. For the record så har Marvel (som meg) katogorisert han som Antihelt. ''The Punisher (Frank Castle) is a fictional character, an anti-hero in the Marvel Comics Universe.'' ''The Punisher is a vigilante who employs murder, kidnapping, extortion, coercion, threats of violence and torture in his war on crime'' Endret 4. september 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Uansett er det MARVEL som skapte han, og de kaller han Superhero. Endret 4. september 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Nei, de kaller han antihelt. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Må være morsomt å leve i en så sort-hvit verden som du lever i. Det er nok det stort alle mennesker gjør for å klare å kommunisere med hverandre effektivt. AvidGamer, det var spennende opplysning du kom med. Og et sikkert bevis i din, og min sak. Men jeg vil gjøre det enda enklere. Når personer i filmer ruster seg til å kjempe for rettferdighet, eller balanse mellom godt og ondt, eller utøve hevn på et flertalls mennesker i sorte dresser, da vil jeg kalle dette for helteroller. Det er fordi det er dette alle drømmer om - å være sterk nok til å kjempe mot strømmen. Til å vinne umulige kamper. Til å overkomme de største utfordringene som står i veien for at vi skal få fred i sinnet. Dette er helterollene slik de har vært i 5000 år, og de har omtrent ingenting med virkeligheten å gjøre i det hele tatt. Derfor blir de superhelter. Endret 4. september 2010 av Ramius Lenke til kommentar
MrL Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Triangle (2009) Denne filmen startet så bra, men endte videre med en stor irritasjon over en såpass idiotisk handling som får deg til å rive deg i håret og spørre om det er mulig å være så dum. Mitt eneste håp var derfor en bra slutt som kunne gjøre opp for disse idiotiske handlingene som ble gjort, men alikvell ble det heller en slutt som man på en måte skjønte, men ikke virket helt logisk riktig. Antagligvis selvom jeg skjønte hovedpoenget, er dette en film med et puslespill som jeg ikke klart å pusle sammen alle bitene med. Jeg satt deretter bare frusterert resten av filmen etter 30-40% av filmen hadde gått over en idiotisk handling. Jeg sitter bare igjen med inntrykk av at filmen var teit, men kanskje jeg en dag skifter mening hvis jeg klarer å pusle alt sammen, men desverre har jeg ikke klart det, og selv etter en pang start er det synd at jeg må gi dette filmen en såpass dårlig karakter, håper som sagt den vil endres en dag. 5/10 Endret 4. september 2010 av MrLG Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 Batman sliter alltid med konseptet at han er like ille som superskurkene han jakter på. Han tar på seg maske og går ut for å drepe, akkurat som dem. Og for resten av menneskeheten er han en like stor freak som dem han jakter på. Han har flere ganger filosofert over om han faktisk hører hjemme på Arkham Asylum når han har vært innom der eller blitt holdt fange. Det ser du i nesten alle tegneseriebøkene, og TDK dykket litt ned i det. Batman er ingen helt. Han er heller en freak som er istand til å ta andre freaks. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 4. september 2010 Del Skrevet 4. september 2010 (endret) Punisher Warzone Mer rendyrket action i oppfølgeren, gjør det til en bedre film enn orginalen. Ikke noe halvhjerta drama her. Punisher fremstår som en lavbudsjetts Batman. Han holder til i en hule, kler seg i svart, snakker såvidt, er fysisk overlegen og har de beste våpnene, i tillegg til at han kun opererer om natten. Denne gangen er Punisher mer gjennomført som ikonisk karakter, men slipper ikke unna Batman-konnotasjonene. Det gjør heller ikke skurken Jigsaw, som minner om en lavbudsjetts-Joker. Av en eller annen grunn er det røyk og blå og grønne lyspærer overalt på Manhattan. Under jorda, på hoteller, i folks boliger. I tillegg tror jeg absolutt alle folka i hele filmen hadde på seg svarte dresser. Terningkast 3 Endret 4. september 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Triangle (2009) Denne filmen startet så bra, men endte videre med en stor irritasjon over en såpass idiotisk handling som får deg til å rive deg i håret og spørre om det er mulig å være så dum. Mitt eneste håp var derfor en bra slutt som kunne gjøre opp for disse idiotiske handlingene som ble gjort, men alikvell ble det heller en slutt som man på en måte skjønte, men ikke virket helt logisk riktig. Antagligvis selvom jeg skjønte hovedpoenget, er dette en film med et puslespill som jeg ikke klart å pusle sammen alle bitene med. Jeg satt deretter bare frusterert resten av filmen etter 30-40% av filmen hadde gått over en idiotisk handling. Jeg sitter bare igjen med inntrykk av at filmen var teit, men kanskje jeg en dag skifter mening hvis jeg klarer å pusle alt sammen, men desverre har jeg ikke klart det, og selv etter en pang start er det synd at jeg må gi dette filmen en såpass dårlig karakter, håper som sagt den vil endres en dag. 5/10 Puslespillet i denne filmen er ikke vanskelig i det hele tatt spør du meg, se den engang til du Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Arnold var bare på settet en dag for å filme scenen sin. Han er jo busy politiker vettu. "He lavs playing in the jangle" jepp, i know. Men når de først fikk ham med, kunne han gjerne vært med litt mere av filmen, en 20-30 sek ? I det minste kommet i en liten action scene ellernoe, slik vi forbinder med Arnold ^^ "What's this guy's problem?" "He wants to be president." The Expendables Tenkte å dra på kino på mandag for å se denne, men lastet den heller ned. Heldigvis. Rollelisten består av mange kjente actionhelter, og Stallone selv påstår den var ganske farlig å spille inn fordi de tok den helt ut i actionscenene. (på den annen side, er det noen filmer hvor an ikke har blitt nesten drept?) Hadde derfor store forventninger til denne, men ble svært skuffet. Det begynte greit nok, men den standard intro-kampen varte alt for kort tid. Deretter ble det bare prating i over førti minutter, kun avbrutt av en og annen standard actionscene. I tillegg er det i hovedsak Stallone og Statham (tror jeg, kjenner ikke fyren fra før). Resten dukker opp nå og da i korte scener, men de er stort sett bare statister med noen få linjer dialog i over halve filmen. For all del, jeg har ingenting imot en bra dramafilm, og f.eks Rocky er en av favorittifilmene mine. Rocky 2 - 5 var kjedelige, men Rocky 6 var greit nok fordi den satser mer på drama enn action. Men jeg ser ikke filmer som Predator, Commando og Terminator for å få dype samtaler om filosofiske spørsmål om meningen med livet, og jeg ser heller ikke en film som Expendables for få en romantisk kjærlighetshistorie. Jeg vil ha ren action! Selv Jason bourne har i gjennomsnitt langt mer action enn denne, og vi snakker Matt Damon. Det sier litt. Siste halvdel tar seg opp en del, men da er det dessverre for sent. Skal en film være bra må den holde et visst standard gjennom hele filmen. Er det et drama må den være engasjerende heel veien. Er det en grøsser må den være skummel hele veien, ikke bare de siste tyve minuttene. Er det en ren actionflim holder det ikke med å vise oss en gjeng actionhelter i ti minutter, og så fortsette med rent prat de neste førti minuttene. Litt prat mellom actionsekvensene er selvfølgelig godtatt for å få en pause og utvikle historie og karakterer, men ikke halve filmen. Vurdering: 5/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 The Punisher er ikke en superhelt. Nei det kan du si om igjen Han er stort sett ikke så mye han. Det er fordi du så på barnehage versjonen av the punisher, se helller Warzone, der får du se hvordan punisher egentlig er og selv den filmen er litt barnevennlig i forhold til hvordan han er i bladene Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Hvilken Punisher er det dere snakker om? De nye eller Dolph Lundren-versjonen? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Triangle (2009) Denne filmen startet så bra, men endte videre med en stor irritasjon over en såpass idiotisk handling som får deg til å rive deg i håret og spørre om det er mulig å være så dum. Mitt eneste håp var derfor en bra slutt som kunne gjøre opp for disse idiotiske handlingene som ble gjort, men alikvell ble det heller en slutt som man på en måte skjønte, men ikke virket helt logisk riktig. Antagligvis selvom jeg skjønte hovedpoenget, er dette en film med et puslespill som jeg ikke klart å pusle sammen alle bitene med. Jeg satt deretter bare frusterert resten av filmen etter 30-40% av filmen hadde gått over en idiotisk handling. Jeg sitter bare igjen med inntrykk av at filmen var teit, men kanskje jeg en dag skifter mening hvis jeg klarer å pusle alt sammen, men desverre har jeg ikke klart det, og selv etter en pang start er det synd at jeg må gi dette filmen en såpass dårlig karakter, håper som sagt den vil endres en dag. 5/10 Puslespillet i denne filmen er ikke vanskelig i det hele tatt spør du meg, se den engang til du Har lest litt og skjønt det nå, men det er en ting jeg forsatt ikke kommer over som gjorde filmen latterlig for min del: Hvorfor lot dama seg bli slått over bord, og hvorfor når hun allerede visste hva som kom til å skje, gjorde hun alikevell de tingene som allerede hadde skjedd uten å blunke, uten å prøve å unngå fremtiden med kunnskapen hun nå hadde. Hun fulgte bare sine egne spor som en dum idiot, hvorfor prøvde hun ikke å gjøre ting annerledes? Ble for dumt for min del, og dette ødla filmen. Endret 5. september 2010 av MrLG 1 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Hvilken Punisher er det dere snakker om? De nye eller Dolph Lundren-versjonen? The Punisher (1989) The Punisher (2004) Punisher: War Zone (2008) - DENNE Det finne to nye. Endret 5. september 2010 av Venerable Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Derfor sa jeg de nye, ikke den nye. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 (endret) Sant nok det, men slik jeg tolket filmene har ingen av filmene noe med hverandre å gjøre. Eneste de har til felles er at de alle handler om antihelten Frank Castle. Endret 5. september 2010 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Derfor sa jeg de nye, ikke den nye. Så ikke det. Sant nok det, men slik jeg tolket filmene har ingen av filmene noe med hverandre å gjøre. Eneste de har til felles er at de alle handler om antihelten Frank Castle. Det er mange folk som har laget tegneserier om Punisher, og fortalt om han på forskjellige måter. Filmene er basert på to forskjellige tegneserier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Var jo det jeg sa... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Det var bare ment som en forklaring på hvorfor. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 The Shawshank Redemption Fy faen, for en fantastisk perle dette er. Utrolig bra film. Nå er Men denne fanget meg virkelig. Filmthemsene er også utrolig bra. Sitter å lytter gjenom de nå, som : rock hammer, og new fish. Fantastiske. Utrolig bra film, og den fortjener 1 plass etter min mening på imdb. Den er der ikke uten grunn. Den tar opp mange viktige temaer på solide og gjennomførte måter. Nå sier ikke jeg at det er den beste filmen jeg har sett, men jeg mener at denne har de kvalitetene på hver sin måte som gjør en film utrolig bra. Dette er ikke min favoritt film, og jeg har sett flere jeg synes er bedre. Men denne er nok den "beste" vist man tenker litt mere folkelig. Eller hva jeg skal si. ^^ Vanskelig å gi karater egentlig. Lå og vippa mellom 9 og 10. Men jeg endte på 10/10i og med at jeg kun har 2 filmer som er 10 på imdb vote story, og at jeg enda har mange filmer igjen og se. Så vi får se hva fremtiden bringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå