Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Insomnia

Helt klart Christopher Nolans dårligste film.

Krim på landet har alltid vært noe kjedelige greier, og selv om Al Pacino har hovedrollen blir den ikke bedre.

Historien er at en storbypurk kommer og skal vise bøndene i Alaska hvordan de løser en drapssak. Men dette blir ikke skildret godt nok. Så viser det seg at han er en skitten purk, og filmen handler om hvordan hans undergang blir. Det hele er svært forutsigbart og monotont.

Slike filmer finnes det drøssevis av.

Terningkast 2

Enig i at det er Nolan dårligste film. Memento, The Prestige, Inception og de to Batman-filmene er way better! Men en helt grei thriller med dyktige skuespillere.

Enig i dette. Og hadde det vært like få filmer innenfor thriller-sjangeren som det er innenfor fantasi og sci-fi, så hadde jeg gitt den bedre. Men siden det finnes så utrolig mange filmer av akkurat denne typen, som jeg har sett gjennom livet, ble opplevelsen kjedelig.

Kanskje hvis du ALDRI har sett en thriller før, så er dette en helt grei start, og kan oppleves en smule bedre. Men ikke mye bedre altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Expendables

expendables-0.jpg

Hadde ganske høye forventninger til denne filmen, og i grunn var det en fin popcorn film med masse kule action sekvenser, men dessverre var selve actionen ganske rotete, masse klipping og vanskelig å følge med på hva som egentlig skjedde. Det manglet også karakterutvikling og det klisjefylte plottet viste lite originalitet.

6+/10

Lenke til kommentar

Arnold var bare på settet en dag for å filme scenen sin. Han er jo busy politiker vettu. "He lavs playing in the jangle"

jepp, i know. Men når de først fikk ham med, kunne han gjerne vært med litt mere av filmen, en 20-30 sek ? I det minste kommet i en liten action scene ellernoe, slik vi forbinder med Arnold ^^

Lenke til kommentar

Army Of Darkness

Ja, da var det jammen meg gjennsyn med denne klassikeren. Husker når jeg var liten og så filmen og syns den var hysterisk morsomt og på en måte badass.

Filmen har mange morsomme quotes, de mest minneverdig må være "This is.... MY BOOMSTICK!" og "Well hello mister fancypants, i got news for you pal. You aint leading but two things right now, jack and shit. And jack left town." Og i tilleg masse bizare og urealistiske scener som man bare må le av.

Kan hende jeg synes filmen er genial/morsom bare fordi jeg så filmen når jeg bare var en liten unge og brydde meg ikke noe spesielt.

Men uansett så syns jeg filmen var like genial som da jeg så den første gangen og kommer nok til å se den igjen om ett par år!

9/10

Lenke til kommentar

Into The Wild eier så utrolig hardt. Den er definitivt en av mine all-time favoritter. Emile Hirsh er en genial, dyktig og en herlig skuespiller å se på. Spesielt i denne filmen hvor han er skreddersydd for denne rollen. Skjønner ikke hvorfor denne ikke engang ble nominert til noe Oscar. Det kan ikke beskrives hvor fantastisk, vakker, inspirerende og rørende denne filmen er. Fantastisk musikk, fantastisk landskap, fantastisk historie og karakterer, samt en fantastisk regi av Sean Penn. Et mesterverk av en film som kommer for alltid til å røre og inspirere meg. 10/10

http://www.youtube.com/watch?v=jpkeJWXY4ZA

Endret av .........
  • Liker 4
Lenke til kommentar

på hvilket måte synes du Into The Wild er inspirerende og rørende? Den gjør ikke annet enn å vise hvor dum en person kan være. Drittsekk til famlien, og dum i hode...særlig om du leser litt om hendelsen at det var et reddnings stasjon bare noen få KM vekke.... Hadde han tatt med seg det mest elementale tingen; et kart, ville hele hendelsen vært anderledes. Skulle tro en person som lar seg inspirere av andre "eventyrere" ville tatt et kart med seg!

Filmen burde hete "Into the Wild: The stupidity of youth."

Flott film visuelt, teknisk, og skuespiller messig. Men virker som folk feiloppfatter hendelsen. Det verste er at folk faktisk synes det han gjorde var en flott ting....huff.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

på hvilket måte synes du Into The Wild er inspirerende og rørende? Den gjør ikke annet enn å vise hvor dum en person kan være. Drittsekk til famlien, og dum i hode...særlig om du leser litt om hendelsen at det var et reddnings stasjon bare noen få KM vekke.... Hadde han tatt med seg det mest elementale tingen; et kart, ville hele hendelsen vært anderledes. Skulle tro en person som lar seg inspirere av andre "eventyrere" ville tatt et kart med seg!

Filmen burde hete "Into the Wild: The stupidity of youth."

Flott film visuelt, teknisk, og skuespiller messig. Men virker som folk feiloppfatter hendelsen. Det verste er at folk faktisk synes det han gjorde var en flott ting....huff.

Jeg sier ikke at han var en helt på noen måte og det sier ikke Sean Penn heller. Men han gjorde det som "få" mennesker tør, å løsrive seg fra samfunnets kjettinger. Mange sier han var egoistisk fordi han forlot familien, men hva med han selv? Han hadde ikke lyst til å leve på den måten, og det er det han ville gjøre noe med. Mennesker er bundet til samfunnet og er ikke så frie som vi skal ha det til.

Jeg har lest boka, og ifølge hva som står der var han langt i fra uintelligent eller gal på noen måte. Annerledes er et mer passende ord for å beskrive han.

Ja, han burde selvfølgelig ha forberedt seg bedre, men i boka står det faktisk at han hadde et kart. Vi vet ikke akkurat hva han tenkte innerst inne, vi vet bare det lille han skev i notatene.

Det sies ikke noe om en redningsstasjon, men en liten skogvokterhytte. Fullt mulig den ikke var merket på kartet.

Det er jo opplagt at Sean Penn har laget en veldig overromantiserende tolkning av de virkelige hendelsene, og det er en del som er endret på, fjernet og lagt til. Men som du sier. Den er flott visuelt, teknisk og skuespillerne gjør fantastiske rolletolkninger.

Jeg synes ikke man bør være enig i Christopher McCandless sin filosofi for å like filmen, men jeg legger jo merke til at folk ser veldig annerledes på den ettersom hvor man står politisk og filosofisk.

Lenke til kommentar

Avid: Poenget var jo nettopp at han ville leve fritt og totalt uavhengig. Hvis han følte kart ødela denne friheten så er jo det helt ok. Å bruke vår "sunne fornuft" gagner ikke alltid filmens intensjoner. Folk er forskjellige og jeg har ingenting annet enn respekt for Chris som valgte å rive i stykker A4-arket han ble tildelt av foreldrene og finne seg selv. Selv om det gikk litt over stokk og stein, så tror han hadde det mer morsomt på turen enn han hadde hatt i sitt trasige, lille forstadsliv om storsamfunnet hadde fått viljen.

Endret av tjalla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at det var dårlig av Chris å dra fra familien sin og jeg har hørt, uten at jeg har lest boken, at det står mer i boken om hvordan han såret de andre som han ble kjent med på turen? Men uansett en utrolig vakker film og kjente at det fristet litt å gjøre det samme som han. Ikke i så stor grad naturligvis :)

Filmen blir jo ikke akkurat mindre vakker med soundtrack av Eddie Vedder heller da :)

Endret av torboe
Lenke til kommentar

Insomnia

Helt klart Christopher Nolans dårligste film.

Krim på landet har alltid vært noe kjedelige greier, og selv om Al Pacino har hovedrollen blir den ikke bedre.

Historien er at en storbypurk kommer og skal vise bøndene i Alaska hvordan de løser en drapssak. Men dette blir ikke skildret godt nok. Så viser det seg at han er en skitten purk, og filmen handler om hvordan hans undergang blir. Det hele er svært forutsigbart og monotont.

Slike filmer finnes det drøssevis av.

Terningkast 2

Du burde se den norske orginalen, om ikke for noe annet så for Bjørn Floberg.
Lenke til kommentar

The Punisher

Så filmen på anbefaling fra noen venner. Vi snakket om superheltfilmer, og alle Marvel-filmene som har kommet det siste tiåret. Så hadde jeg av en eller annen grunn ikke fått med meg "Punisher". De sa at jeg bare MÅÅÅÅ SE DEN.

Når jeg ser en superheltfilm, så forventer jeg en ikonisk kvalitet, som skiller filmen ut fra mengden. Akkurat som X-men, der Wolverine har kniver som kommer ut av hendene, eller Spiderman med drakten og de spesielle egenskapene, eller Iron Man og den sinnsykt kule teknologien. Men én t-skjorte med dødningehode på er kanskje det mest uinspirerende jeg har sett i en film av dette kaliberet.

Naboene hans er også latterlig urealistiske, som av en eller annen grunn får masse skjermtid. Selve universet blir ikke skildret. Hvem er han slemme, hvorfor er han rik? osv.

Dette er bare en generisk action-film som det finnes tusenvis av. Fyr mister familie - fyr vil ta hevn. Fyr snakker med kjempemørk maskulin stemme, og tar på seg en svart skinnfrakk til slutt, for nå har han ikke følelser lenger. Før kledde han seg i kakhi bukser og blå skjorte, men når han kler seg svart er han ikke lenger den samme. Skjønner vi det vanvittig smarte fargevalget i kostymene her? Ja dessverre.

Det er nå tre minutter siden jeg skrudde av filmen, og allerede er det meste gått i glemmeboka. Bortsett fra en litt kul scene med John Travolta, et tau, og en bil på slutten.

Terningkast 2

Endret av Ramius
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Batman er ikke en superhelt. Har heller aldri påstått dette.

Men Batman kan ikke sammenlignes med The Punisher for fem flate øre.

Iron Man derimot, kan komme inn i katogorien superhelt.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Batman er ikke en superhelt.

Om du skal forsøke å starte den idiotisk diskusjonen at "superhelter" er kunn personer med såkalte "super krefter" så driter du deg ut.

Betegnelsen "Super Hero" er et VAREMERKE som DC Comics, og MARVEL eier.

Og i definasjoen på superhelt finner du dette:

A superhero is a type of stock character possessing "extraordinary or superhuman powers" and dedicated to protecting the public.

Extraordinary powers and abilities, relevant skills and/or advanced equipment. Superhero powers vary widely; superhuman strength, the ability to fly, enhanced senses, and the projection of energy bolts are all common. Others have special weapons or technology, such as Iron Man's powered armor suits and Green Lantern’s power ring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ja, men The Punisher er en antihelt, ikke superhelt.

En person som dreper, ofte uten anger overhode.

Batman har jeg alltid annsett som en person i gråsonen igrunn.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...