Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Office Space (1999)

 

En helt grei, men litt morsom film med relativt ukjente skuespillere sammen med Jennifer Aniston. Vil utpeke Stephen Root og Gary Cole som har de morsomte og beste framførelsene i filmen. Den handler rett og slett om folk som er lei jobben sin og som blir "pushed around" og som en dag gjør noe med det. Litt kjedelig, men en okei film med noen humoristiske innslag. 4/10

Merkelig. Jeg synes dette er en av de all time bedre komediene.

Lenke til kommentar

The Gold Rush

Jeg har sett både Modern Times og The Kid, men denne overgår begge.

9/10

Jeg skjønner at du har spart den beste til slutt - City Lights! Lett innenfor min Topp 10 of all time.

Småfin boksekamp der.

 

Selvom boksekampen var dritbra så likte jeg bedre scenene med millionæren og chaplin sammen. Spesielt når de skal spise middag på den fine restauranten, lo meg i hjel hver gang de skulle dra av seg jakkene for å sloss :D Gir den filmen minst 9/10

 

By the way angående The Gold Rush, bør jeg se den gamle versjonen eller den nye som har forteller-stemme? Altså jeg har den nye versjonen men lurer på om jeg bør skaffe den gamle hvis den er en del bedre?

 

The Outlaw Josey Wales

 

God western med en veldig god historie. Det som trekker den litt ned er til tider dårlig skuespill og samtidig ganske kjedelige "slemme" menn. Men alt i alt så var den veldig underholdende.

 

8/10

 

Toy Story 3

 

Så denne selvfølgelig på engelsk på premieren her i Norge, og ja nå er barndommen min komplett! Den første delen av filmen er egentlig ikkenoe mer enn ok, og det trekker ned filmen en del, men den siste delen er fantastisk og gjør den minneverdig! 3D'en derimot var meningsløs og jeg ville heller ha sett den i 2D men sånn går det når oslokino har valgt å bare vise den på engelsk i 3D. Men uansett en veldig god film som passer til de fleste aldre.

 

8.5/10

Lenke til kommentar

The Human Centipede (First Sequence)

 

En skrekk film med mange svakheter.

 

+ Dieter Laser imponerte.

 

- 20 første minutter var fysisk vondt å se på, forsigbart og elendig skuespilling (bortsett fra Dr. Heiter selvsagt)

 

- artig konsept, men jeg ble ikke sjokkert, traileren sjokkerte meg mer

 

- plot hull

 

2/10

 

traileren sjokkerte meg mer enn selve filmen.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

The Expendables

 

Fy faen for en hinsides rå film. Jeg holdt seriøst på å få ereksjon i enkelte scener, scener som var så testosteronfylte at det var på grensen til urimelighet. Det varmet i hjertet å se alle de gode gamle ringrevene samlet med alskens brutale våpen. Selvsagt med litt ungt selskap. Alle som ikke liker denne filmen skriver automatisk under på Ottar-medlemskapet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

My Own Private Idaho (1991)

 

Har blitt litt småglad i Gus van Sant de siste årene, så det var på tide å se denne. River Phoenix sin rolletolkning av den narkoleptiske tenåringsgigoloen Mike er mildt skrevet fascinerende, og av de få filmene jeg har sett med Keanu Reeves så er dette helt klart hans beste. Stemningen, sountracket og manuset (som inneholder en god dose Shakespeare) er fantastiske og solide elementer som gir filmen et unikt uttrykk, og det er godt å se en film som inneholder tabubelagte temaer uten at den blir politisk. 8/10

 

http://www.youtube.com/watch?v=xA0U0otWuzE

Lenke til kommentar

Insomnia

 

Helt klart Christopher Nolans dårligste film.

Krim på landet har alltid vært noe kjedelige greier, og selv om Al Pacino har hovedrollen blir den ikke bedre.

 

Historien er at en storbypurk kommer og skal vise bøndene i Alaska hvordan de løser en drapssak. Men dette blir ikke skildret godt nok. Så viser det seg at han er en skitten purk, og filmen handler om hvordan hans undergang blir. Det hele er svært forutsigbart og monotont.

 

Slike filmer finnes det drøssevis av.

 

Terningkast 2

Lenke til kommentar

Shutter Island [2010]

 

Ble ikke superimponert av denne filmen. Den begynner fantastisk og pirrer nysgjerrigheten min enormt. Desverre blir ting litt forutsigbart mot slutten av filmen (selv om jeg tok feil av twisten, trodde det var litt annerledes). Til tider blir filmen også litt kjedelig synes jeg.

Alt i alt en grei film. Caprio er en fantastisk skuespiller, og de andre gjorde også gode roller..

Soundtracket var bra, og jeg fikk faktisk 50-tallsfølelse av filmen.

6/10

Lenke til kommentar

Insomnia

 

Helt klart Christopher Nolans dårligste film.

Krim på landet har alltid vært noe kjedelige greier, og selv om Al Pacino har hovedrollen blir den ikke bedre.

 

Historien er at en storbypurk kommer og skal vise bøndene i Alaska hvordan de løser en drapssak. Men dette blir ikke skildret godt nok. Så viser det seg at han er en skitten purk, og filmen handler om hvordan hans undergang blir. Det hele er svært forutsigbart og monotont.

 

Slike filmer finnes det drøssevis av.

 

Terningkast 2

 

Enig i at det er Nolan dårligste film. Memento, The Prestige, Inception og de to Batman-filmene er way better! Men en helt grei thriller med dyktige skuespillere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...