Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Karate Kid (2010)

 

Hadde ingen høye forventninger til denne filmen da jeg ikke er glad i kampsportfilmer og samtidig ikke har hørt så alt for mye godord om den. Ble positivt overasket, selv om filmen var litt klisjéfyllt og forutsigbar. Alt i alt en sjarmerende og morsom film. Ikke noe for filmkritikerene som digger å kritiserer hver eneste film nedom og hjem, men en flott film for mannen i gata. 7.5/10

Lenke til kommentar

Memento

 

Tror jeg har tenkt veldig mye på hvordan en bakvendt film ville vært, men jeg tror ikke jeg har sett så mange. Spesielt ikke som helt militant beveger seg bakover i tid som denne filmen.

 

Veldig spennende gjort, men jeg forventet en litt mer episk slutt. Dette syns jeg var en lettvin måte å avslutte en heller komplisert historie.

 

Terningkast 4

Lenke til kommentar

Memento

 

Tror jeg har tenkt veldig mye på hvordan en bakvendt film ville vært, men jeg tror ikke jeg har sett så mange. Spesielt ikke som helt militant beveger seg bakover i tid som denne filmen.

 

Veldig spennende gjort, men jeg forventet en litt mer episk slutt. Dette syns jeg var en lettvin måte å avslutte en heller komplisert historie.

 

Terningkast 4

 

Lettvint? Var det som var pointet. "PANG!", sånn, så lever han videre. Personlig synes jeg at den "lettvint" løysningen var med på å sette et sterkere inntrykk. At han så enkelt klarte å ta den besluttningen og forsette helt uten videre.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Memento

 

Tror jeg har tenkt veldig mye på hvordan en bakvendt film ville vært, men jeg tror ikke jeg har sett så mange. Spesielt ikke som helt militant beveger seg bakover i tid som denne filmen.

 

Veldig spennende gjort, men jeg forventet en litt mer episk slutt. Dette syns jeg var en lettvin måte å avslutte en heller komplisert historie.

 

Terningkast 4

Hvis ikke du har sett Irreversible bør du se den. Bra "baklengs" film.
Lenke til kommentar

Control

 

Siste filmen jeg så var Anton Cobijns Control. Dette er den tragiske historien om Joy Division vokalisten Ian Curtis der vi følger ham fra dannelsen av Joy Divison til hans selvmord bare 23 år gammel.

 

Dette var etter min mening en vidunderlig film! En kinematografi som bare en fotograf av Cobijs kaliber kan få til og overraskende god skuespillerprestasjon av Sam Riley som Ian Curtis.

 

Anbefales på det varmeste!

 

9/10

Lenke til kommentar

Office Space (1999)

 

En helt grei, men litt morsom film med relativt ukjente skuespillere sammen med Jennifer Aniston. Vil utpeke Stephen Root og Gary Cole som har de morsomte og beste framførelsene i filmen. Den handler rett og slett om folk som er lei jobben sin og som blir "pushed around" og som en dag gjør noe med det. Litt kjedelig, men en okei film med noen humoristiske innslag. 4/10

 

A Knight's Tale (2001)

 

A Knight's Tale er et actioneventyr med romantikk og komedie. Historien er satt i Europa på 1360-tallet hvor riddere og jomfruer regjerer. Heath Ledger har hovedrollen og spiller William Thatcher som etter at ridderen hans dør, blir med på turneringer rundt om i Europa og utgir seg selv for å være Sir Ulrich von Lichtenstein av Gelderland. Han har med seg to kompanjonger, Wat og Roland, som blir spilt av Mark Addy og Alan Tudyk. På veien til en av turneringene møter de en splitter naken som løper langs veien, Geoffrey Chaucer, som blir spilt av Paul Bettany og som joiner dem på turneringene som en slags talsmann for William. Etter en stund møter han en adelskvinne, Jocelyn, som blir forelsket i hverandre osv. William har jo selvsagt en "erkefiende" og spilt av Rufus Sewell som greven Adhemar.

 

Er ikke fryktelig begeistret over A Knight's Tale med tanke på helt greit plott, helt greie skuespiller og bare en helt grei film. Men den er et spennende og romantisk eventyr å følge med på med flere morsomme innspill og hendelser langs veien. Liker spesielt rockemusikken som blir brukt flere ganger som gjør filmen kul og litt episk. Uansett en ok actionfilm med den eventyrirske følelsen av glede, humor, drama og kjærlighet. 5.5/10

 

Grown Ups (2010)

Her har vi de, Adam Sandler, Kevin James, Chris Rock, David Spade og Rob Schneider som gjenforenes i Grown Ups. Dette er rett og slett en ganske dårlig film som ikke får meg til le i det hele tatt. Filmen har drøss av dårlige scener, prestasjoner, humor og vitser som vi er så møkk lei av å høre og se gang på gang. Sure, det høres morsomt ut å samle 5 kompiser og middelmådige komikere sammen i en sommerfilm, men dette er en katastrofe av en unødvendig film som virkelig kunne blitt MYE,MYE bedre hvis man faktisk hadde tenkt gjennom plottet, humoren og hele filmen på en rimelig og morsom måte.

 

Vi har Adam Sandler som faktisk var litt morsom i filmer som Big Daddy, Happy Gilmore og Waterboy for en god stund siden. Kevin James er mest kjent fra tv-serien King Of Queens hvor han er helt grei morsom, Chris Rock er en komediekonge med en del morsomme filmer og stand-up show. Mens David Spade og Rob Shneider er kjent fra noen små filmer og tv-serier hvor de begge bare er helt ok. Det jeg prøver å si er at alle disse skuespillerne er generelt morsomme, men også veldig middelmådige og ganske dårlige. En kunne fått til en bedre og morsommere film hvis de faktisk hadde prøvd litt hardere og ikke vært så fordømt late og idiotiske. 2/10

 

 

The Expendables (2010)

 

Dette prosjektet virket veldig kult når jeg først hørte om det. Filmen var dritkul, men levde ikke helt opp til forventningene på alle punkter.

 

The Expendables er full av det samme vi har sett over og over igjen. Den eneste forskjellen er alle disse actionheltene, noen yngre enn andre, er nå samlet i samme film. Jeg liker å se på det hele som actionversjonen av Grown Ups som kom ut tidligere i år. De er begge en slags "reunion" hvor alle de gamle heltene møtes i samme film, bare at i The Expendables er de feite, late og umorsomme guttene erstattet med maskuline og tøffe karer vi både elsket å hatet på 80 og 90-tallet. Vi har den største legenden av dem alle, Sylvester Stallone, på toppen av hele kaka sammen med de gode gamle Arnold Swartzenegger, Bruce Willis, Dolph Lungren og Mickey Rourke. Samtidig som vi har en eller to generasjoner yngre folk med Jason Statham, Jet Li, Terry Crews, Randy Couture, Steve Austin og Eric Roberts.

 

Eric Roberts spiller "badguyen" sammen med Steve Austin og Dolph Lundgren som selfølgelig skal prøve å stoppe gjengen fra et eller annet. Dette medfører mange scener med skyting, bombing og slossing, samt avkutting og brekking av en hel del kroppsdeler. Det er mange dårlige klisjeer og "one-liners" i The Expendables med et helt vanvittig vanlig og "sett hundre ganger" historie og plott. Men filmen har hvertfall litt stil over det hele med masse fart, spenning, action, våpen, slossing, eksplosjoner, maskulinitet, intensitet og en hel del blod som dekker filmen på en veldig underholdene og rett og slett dritkul måte. Jeg må si att etter å sett denne filmen har jeg virkelig åpnet øynene for Jason Statham. Denne karen vet hva han driver med og har helt fantastiske og intense kampscener som virkelig slår deg tilbake i stolen. Denne britiske 38-åringen er helt rå og ikke en så verst skuespiller slik jeg ser det.

 

Filmen er både regissert og delvis skrevet av Sylvester Stallone og var 64-åringens siste film hvor han gjorde stuntene sine selv. Under denne filmen brakk han rygg/nakke og havnet på sykehus flere ganger. Han skal ha for at han holder seg så godt i hans alder og er definitivt den som er mest veltrent her hvor man tydelig kan se blodårene bule ut av armene. Men Sly er hvertfall sitt gode gamle seg i denne filmen som vi stort sett alle elsker å se på. The Expendables er langt i fra en feilfri og perfekt film, men den er voldsom, intens, spennende, actionfylt, eksplosiv, blodig, maskulin og en underholdene film som holder for meg. 7.5/10

post-123100-1283342436,2014_thumb.jpg

post-123100-1283342443,3109_thumb.jpg

post-123100-1283342448,0367_thumb.jpg

post-123100-1283342456,8247_thumb.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

Det mest imponerande med skodespelarane i Control er at dei framførte all musikken på konsertane, samstundes som dei var så like medlemene i Joy Division. Eg likte filmen godt, men den er kanskje litt vel tydeleg prega av at den er bygd på boka til eks-kona.

 

Enig i at konsertene var virkelig bra! Men at den var for prega av boka til eks-kona vet jeg ikke helt, var igrunn overraskende lite scener med henne. Eller var det kanskje ikke det du mente?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Egentlig bare Joker , Kattekvinnen , Gaaten og Pingvinen som er superskurker i Gotham , per def.

 

Mr Freeze , Giftige Efoy , Ras Al Ghul og Man Bat er 2. divisjon....lol

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...