Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel den avateren som irriterer folk. Vet ikke, men jeg kan ikke fordra den hvertfall. Måtte se det der samme slikkmunn bildet hver gang man er innom her. Æsj :ermm:

 

Ja, hvordan våger han? Må jo være det ekleste jeg har sett.

 

Din er verre :) Du utkonkurrerer både ham og meg :(

 

Don't insult the Pope!

Lenke til kommentar

I Love You Phillip Morris (2009)

 

Filmen som er basert på en sann historie handler om Steven Russell og hvordan han gang på gang klarte å rømme fra fengsler USA rundt. Det eneste jeg hadde hørt om denne filmen fra før var at den var "utrolig morsom", men jeg lo kanskje bare et par ganger. Filmen var kjedelig til tider, men en veldig spennende historie med noen kule twister :) Er fan av filmer som er baserte på virkelige hendelser :) Velger å gi denne 6/10.

 

Var litt rart å se Carrey spille en slik rolle :p Ikke en typisk Jim Carrey-film :thumbup:

Endret av Subject Delta
Lenke til kommentar

I Love You Phillip Morris (2009)

 

Filmen som er basert på en sann historie handler om Steven Russell og hvordan han gang på gang klarte å rømme fra fengsler USA rundt. Det eneste jeg hadde hørt om denne filmen fra før var at den var "utrolig morsom", men jeg lo kanskje bare et par ganger. Filmen var kjedelig til tider, men en veldig spennende historie med noen kule twister :) Er fan av filmer som er baserte på virkelige hendelser :) Velger å gi denne 6/10.

 

Var litt rart å se Carrey spille en slik rolle :p Ikke en typisk Jim Carrey-film :thumbup:

 

Gleder meg til å se den. Ingen storfan av Carrey, men har litt troa på denne.

Lenke til kommentar

The Elephant Man (1980)

 

Da jeg så filmen for første gang hadde jeg et lite håp om at dette faktisk var en Lynch-film, og under de første sekundene av filmen ble forventningene skutt til topps med den deilige klippingen og stemningen, før den brøt ut i sitt sanne vesen: En moralpreken. I sitt felt fungerer den, da den spiller på de rette hjertestrenger og gir seeren en god dose dårlig samvittighet, men å se Lynch i det samme feltet er jeg ikke helt komfortabel med. Kort fortalt handler filmen om John Merrick som på grunn av sitt noe spesielle utseende blir behandlet mer som en kuriositet enn et medmenneske. Skuespillerprestasjonene er gode, lyssettingen er til tider sinnsykt vakker, manuset inneholder desverre noen klisjeer og et par facepalmfremkallende stikkrepikker, men for det meste oser den av kvalitet. 7/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommandør Arne Treholt og Ninjatroppen

 

Seriøst, for en drittfilm???

 

Jeg forstår ikke hvem som er målgruppen. I den ene enden trenger man mennesker som er gamle nok til å i det hele tatt vite hvem Treholdt er. I den andre enden trenger man unge (gutter) som liker ninja- humor, og humoren generelt i filmen.

 

Filmen er skutt i retro- stil. Det vil si VHS- kvalitet, for at den skal være autentisk. Selve bildene er et lite kunststykke i seg selv, og verdt å se for de som liker det. Men handlingen er rett og slett dritkjedelig, humoren er dårlig, og det var ikke tilfeldig at meg og en venninne var alene i kinosalen.

 

Dritkjedelig, barnslig og teit.

 

1/10

Lenke til kommentar

Karate Kid (2010)

 

The-Karate-Kid-2010.jpg

 

Reboot av noe jeg vil omtale som en legendarisk film fra 1984.

 

Historien er enkel nok: Mor og sønn flytter til et nytt sted, gutten kommer i problemer og bestemmer seg for å lære kampsport, noe som ikke blir vellykket før han får hjelp fra uventet hånd og lærer hva kampsport virkelig betyr.

 

Om du har sett 1984 versjonen kjenner du historien, men denne filmen er fortsatt en helt annen. Den fokuserer på andre ting med annen vekting og har mere storartete scener. Jeg synes ikke det er positivt at guttene er 12. I den originale var de 15-17, noe jeg synes er en mer passende arena for kampsport. Den lot heller ikke hovedpersonen utvikle seg på lik linje som originalen, her var det mer fokus på fysisk forandring kontra mental.

 

Alt i alt en grei film som blir bedre om du har vokst opp med originalen.

 

Edit: Jeg er en bildetyv. IMDB liker visst ikke det.

Endret av cbastus
Lenke til kommentar

Ninjafilmer er vel strengt tatt noe som tilhører 80-tallet (Cannon Films lagde utallige filmer med Ninja i tittelen), og vi som vokste opp på 80-tallet vet også hvem Treholdt er såklart. Vil heller si den sikter seg inn på min generasjon (noen-og-tredveåringer), ikke 1998-unger som aldri har hørt om noen av delene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Godfrey Ho står visstnok bak over 100 filmer med 'ninja' i tittelen (tallet er litt uklart, da han har brukt en lang rekke med pseudonymer).

http://www.youtube.com/watch?v=IXY6eKY8Qf8

http://www.youtube.com/watch?v=5XuuWrKkA2E

http://www.youtube.com/watch?v=svesRa0HsQo

 

Robert Tais 13 timer lange mesterverk (fuck off Satantango) Ninja: The Final Duel må også nevnes:

http://www.youtube.com/watch?v=O2xOpXgoC0Q&NR=1

 

 

Med slike filmer i tankene ble jeg selvsagt fryktelig skuffet da jeg så 'Kommandør Arne Treholt og Ninjatroppen'. Alt for lite ninja-action, og tidvis fryktelig filming. Likevel synes jeg det er positivt at slikt blir laget her i Norge. Håper bare det blir bedre neste gang.

Lenke til kommentar

Kalifornia (1993)

 

Denne herlige filmen er regissert av Dominic Sena hvor Brad Pitt, Juliette Lewis, David Duchovny og Michelle Forbes er sammen på en fantastisk biltur gjennom USA. Brian er en psykologi student som ønsker å flytte til California med sin kjæreste Carrie. På veien dit skal han studere og undersøke om seriemordere for boken sin mens Carrie tar bilder. På denne turen vil de gjerne ta med noen andre som også skal til California. Det ender opp med at de tar med seg Early og Adele, to trailer-hillbillies, som ikke heelt omgås i samme krets som Brian og Carrie.

 

Når turen begynner utspiller det seg humor, intensitet, drama, litt action og kjærlighet. Jeg føler at denne filmen er undervurdert og jeg skjønner egentlig ikke det med tanke på at Brad Pitt her gjør definitivt en av sine BESTE framfølelser og en utrolig overbevisende skildring av rollen som Early som bare er fantastisk morsomt å se på. Vil også nevne Juliette Lewis som utgjør den usikre og følelsesmessige delen av filmen sammen med David Duchovny og Michelle Forbes som det "perfekte" par.

 

Filmen er på en måte en vanlig road-film som vi har sett før, men det er absolutt Brad Pitts rolleskildring som holder filmen oppe og gjør den interessant. Kalifornia er en klassisk, god, uvanlig, undervurdert, morsom, spennende, karakterfull og litt skremmende roadfilm som gir oss et blikk inn i Pitts gale og geniale hodet med hans skildring av morderen Early Grayce. 09/10

 

The Beach (2000)

 

The Beach er basert på romanen med samme navn av Alex Garland, samt Leonardo DiCaprios comeback film etter hans 1-års pause i 1999. Jeg ser på denne som en eventyrlysten kultfilm som tar alt det vanlige "finne en øy og leve for alltid i paradis" til et nytt nivå hvor karakterene ikke bare skal finne en hemmelige øy, men også finne seg selv og finne ut hvem man er og hvor man hører til.

 

Reisen går til Thailand hvor Leo spiller rollen som den reiselystne Richard som leter etter rush, kick og spenning. Han vil gjøre ting han vanligvis ikke gjør. Men det er det som er meningen med denne turen for han. Han møter så et fransk par, Francoise og Étienne, som finner ut at de alle tre skal prøve å finne en øy som gjemmer seg noen kilometer utenfor kysten av Thailand. Når de kommer dit finner de en helt sekt som lever sitt eget liv utenfor sivilisasjonen, som kan betegnes som et paradis. De blir med i sekten og alt utvikler seg til dramatikk, forræderi, lykke, kjærlighet, eventyr og tragedie.

 

Filmen er regissert av mannen bak Trainspotting, 28 Days Later og Slumdog Millionaire, Danny Boyle. Han bringer karakterene, historien, myten om en hemmelig og forbudt øy til liv i det eksostiske og flotte Thailand. The Beach er en helt grei film, men med en hederlig stil og gjennomføring. 07/10

 

Elf (2003)

 

Dette er nok mest sannsynlig en av Will Ferrells morsomste og beste filmer sammen med Anchorman, Old School og Talladega Nights. I denne filmen fra 2003 spiller han Buddy The Elf, en av alvene til julenissen som arbeider hard og stridt på Nordpolen sammen med hundrevis av andre alver. Det eneste forskjellen er at han ikke er helt som de andre. Han er høyere, større og føler at han ikke helt hører hjemme. Han finner så ut at han er et vanlig mennesket og at han ble adoptert som barn.

 

Buddy reiser så til New York for å finne faren sin, der turen byr på en hel rekke nye ting som han aldri har opplevd før. Dette medfører mange latteranfall og en utrolig underholdene tur gjennom New York i juletider. Filmen viser Will Ferrells gode komediske evner og de morsomme påfunn og utsagn han gjør å sier for å utføre en av de morsomste julefilmene og en av hans morsomste filmer noensinne. Filmen har historiemessig et god og klassisk jule preg over seg som først og fremst passer i juletidene, men også en fantastisk veldreid og utrolig morsom komedie som står fult og helt på sine egne ben. En perfekt julefilm og en perfekt Will Ferrell film. 10/10

 

 

Stranger Than Fiction (2006)

Dette er en av Will Ferrells mere alvorlige filmer, men med noe komikk i seg selvsagt. Det er jo Will Ferrell vi snakker om. Men en god del drama, tragedie, lykke og kjærlighet i bilde her sammen med noe artige utsagn av vår kjære Will. Jeg liker denne filmen ganske godt med tanke på at det er godt skuespill av alle karakterene, det er en god historie og et flott plott som er rørende. Her viser Will at han ikke bare kan være morsom på skjermen, men også vise fram sine seriøse og dyktige kunnskaper og evner som en god skuespiller.

 

Filmen handler om en ensom og deprimert kvinnelig forfatter, Karen, som skriver en bok som beskriver Harold Cricks liv. En dag begynner Harold å høre en kvinnestemme som beskriver alle tingene han gjør med innlevelse og lidenskap. Harold er en mann som lever livet sitt etter hans klokke hvor alle de daglige tingene må gjøres på samme tidspunkt. Det er virkelig en underholdene og litt trist film som viser hvordan livet til en mann blir snudd på hodet.

Det er flere gode skuespillere som påvirker filmen til det bedre som Emma Thompson, Dustin Hoffman, Maggie Gyllenhaal og Queen Latifah. Den kan til tider dra det hele litt ut i lengden og bli litt kjedelig. Men en fin historie med dramatikk, kjærlighet og tragedie samt humoren til Will Ferrell. 08/10

 

 

Inception (2010)

 

Inception! Regissert av Christopher Nolan, mannen bak Memento, Insomnia, The Prestige, Batman Begins og The Dark Knight. I dette FANTASTISKE, EPISKE, EFFEKTFULLE og VISUELLE eventyret har han samlet et helt perfekt og stjernespekket rolleliste som gjør filmen til hva den er, BEAUTIFUL, TOUCHING, INCREDIBLE.

Her har vi Leonardo DiCaprio, Joseph Gordon-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy, Ken Watanabe, Cillian Murphy, Marion Cotillard, Michael Caine, Dileep Rao, Tom Berenger, Pete Postlethwaite og Lukas Haas. Absolutt alle sammen her er gode, dyktige og utrolige skuespillere som gjøre dette MESTERVERKET til hva det er. Dette er virkelig James Bond møter The Matrix samtidig som man føler vibber fra Blade Runner og The Eternal Sunshine Of The Spottless Mind mens man holder seg fast og absolutt ikke er i stand til å ta øynene av lerretet mens stjernene utfører sin magi til det ytterste.

 

Det publikum får se er skuespill på det ypperste og det beste Hollywood har sett siden Heath Ledgers rolle som Jokern i The Dark Knight fra 2008, samt Tobey McGuires rolle som den amerikanske soldaten Capt. Sam Cahill i Brothers fra 2009. Et helt vakkert og spektakulært syn man sent vil glemme med det første. Jeg håper og har troen på at den kommer til å bli nominert og forhåpentligvis vinne mange Oscar-priser. Jeg trenger ikke å fortelle om plottet og historien fordi alle har sett og hørt hva det handler om uansett.

 

Det som er viktig er att INCEPTION er det mest dramatiske, actionpakkede, stjernespekkede, utrolige, fantastiske, vakre, visuelle, rørende og beste filmen dette tiåret har sett som Christopher Nolan gjennomfører på en så fremdragende og fullstendig dritkul, veldreid, gjennomført og drømmende måte at resultatet blir en total filmdrøm. En av de beste filmene jeg noensinne har sett! 10/10

post-123100-1282648111,8304_thumb.png

post-123100-1282648122,2912_thumb.jpg

post-123100-1282648127,8572_thumb.jpg

post-123100-1282648134,9537_thumb.jpg

post-123100-1282648149,0171_thumb.jpg

post-123100-1282648170,3625_thumb.jpg

Endret av .........
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Artig å se at noen andre her liker Will Ferrell. Hvis du synes Elf er en 10/10, finnes det ikke ord for hvor godt du vil like Anchorman: The Legend of Ron Burgundy. :)

 

 

Will ferell er en av de bedre komikerne som er, synes nå jeg, har sett det meste av han.

 

Elf har jeg faktisk ikke sett tror jeg, en annen bra film med han som jeg kommer på i farten er

Step Brothers

 

Jo jeg hadde visst sett den :)

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Centurion:

 

En dårlig film rett og slett. Alt har man sett før, alt er gjort før. Det merkelige er hvordan hele historien er satt opp. Her er det innvaderende romere som dreper, voldtar og torturerer seg landbit for landbit. Merkelig nok er det romerene som er gjort til "the good guys" i denne filmen. Sikkert en grei film hvis man er 11 år.

 

2/10

 

 

Clash of the titans:

 

Har du sett disney filmen Hercules? Ja, da har du sett denne også. Bare at tegnefilm versjonen er noen hakk bedre. Veldig "billig" film på alle tenkelige måter.

 

2/10

 

 

Skulle tro begge filmene var laget av samme mann. Manuskriptet er så dårlig at man kan se at skuespillerene sliter. Huff..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...