Hyperio Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 For å vite om filmen er severdig: så du den med barna dine? Ungene var seff med Ja, men da tar jeg hyllesten din med stor ro. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Tja, jeg tror nå filmen er underholdende tidsfordriv også for jomfruer i nød Lenke til kommentar
Marius5051 Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Den var faktisk underholdende for en som har "mistet sin møydom" også, dog nøden var temmelig nær (eksamenslesing) Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Men den slår ikke originalen. Bare se på dette bildet her: Smith-versjonen virker med photoshop/strømlinjeformet visuelt sett. Konstruert er vel ordet jeg leter etter. Forivrig svakt spark, han glemmer helt guarden og er fullstendig åpen for en liten kontring. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 (endret) Kommandør Treholt & ninjatroppen (2010) Jaja jeg vet ikke helt hva jeg forventet men jeg ble uansett ganske skuffet. Jeg elsker filmer som kill buljo etc som er utrolig morsomme og latterlige med vilje, men dette var for dårlig. Ja filmen er litt morsom her og der men gjennomgående så er det lange perioder mellom artige ting... I tillegg så er det veldig mye materiale som bare kunne blitt kastet ut av vinduet fordi det hverken er morsomt eller tilfører filmen noe som helst. Litt trist er det at det som skulle kalle på flest fnis i filmen er "med-vilje"-dårlige effekter. 4/10 Endret 18. august 2010 av sureup Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Har ikkje sett filmen, men er nokså sikker på at ninja-Treholt funkar best som trailer. Endret 19. august 2010 av magnusbe 1 Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 19. august 2010 Forfatter Del Skrevet 19. august 2010 Det er det inntrykket jeg har av filminteresserte kompisser som har sett filmen. Morsom og snappy de fem første minuttene, men lufta eser ut veldig fort. I en perfekt verden skulle den kanskje bare vært en trailer ala Grindhouse. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Karate Kid Tror du at du får se en film om Karate, bare fordi det står i tittelen? Glem det! Dette er noe helt annet. Det er ingen vei rundt det, tittelen er misledende. Det er akkurat som å kalle en film for "Basketball Kid" for at den skal handle om håndball istedenfor. Men når det er sagt, må dette være Jackie Chans beste skuespillerprestasjon noen gang. Men han er desverre ikke like ikonisk som Mr. Miyagi. Først av alt fordi han mangler utseendet, og han har ikke den sjarmen. Will Smith sin sønn spiller godt, men her er problemet. Disse barna oppfører seg altfor voksent, og er altfor polerte til å virke troverdig. Kjærligheten mellom tolvåringene, ser ut som en scene immitert fra et voksendrama, og kampferdighetene til barna er av alt for høy kvalitet. Dermed blir det typisk amerikanisert ved å gjøre om barna til superhelter, når det kunne vært en menneskelig og realistisk historie, slik den orginale Karate Kid-filmen var. Harald Zwart følger fotsporene NESTEN ned til millimeteren, og dermed blir filmen forutsigbar, og for de som har sett orginalen, blir den lite overraskende. Sannheten er at denne filmen fantes fra før, og Zwarts versjon blir heller en kopi, enn en gjenskapning. Filmen gir en spennende reise rundt i Kina, og er kun underholdende fordi den leverer det samme som orginalen gjorde. Terningkast tre Endret 19. august 2010 av Ramius Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Karate Kid Tror du at du får se en film om Karate, bare fordi det står i tittelen? Glem det! Dette er noe helt annet. Filmen heter The Kung Fu Kid de fleste steder (ikke her til lands som jeg først skrev). Karate Kid er mer et markedsføringstriks i enkelte land. Det er vel Argentina, USA, Finland, Tyskland og Portugal den går under navnet Karate Kid, men selv Will Smith sa i intervju med NRK tidligere i år at den ville hete The Kung Fu Kid. Lenke til kommentar
Montag Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Over til en real møkkafilm - Centurion (Neil Marshall, 2010). Allerede under de malplasserte og småelendige åpningskreditene begynte jeg å ane at dette ikke kom til å bli en bra opplevelse - jeg fikk dessverre rett. Noen Gladiator er dette ikke; der hadde du i alle fall skuespillere som maktet å skape involverende rollefigurer. Ikke så i Centurion, her får vi i stedet (b-)rautende, non-deskripte pappfigurer som overhodet ikke engasjerer. Det lille som fins av forsøk på å karakterisering føles som et pliktløp, og et meget mislykket sådan. Velondulerte og pent sminka heksekjerringer samt tidenes minst troverdige amasone (Olga Kurylenko bør snarest sendes tilbake på catwalken - som skuespiller har hun ingenting å komme med) kompletterer bildet av et mageplask av en c-film. Kampscenene er forresten mange og ganske så blodige, men de eier ingen glød og ender kun opp med å kjede og irritere. Trist å se et talent som Fassbender sløse bort tiden sin på slikt møl. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Da kan du ''glede'' deg til Flassbender rolle som Magneto i den kommende X-men: First Class filmen Montag. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Karate Kid Tror du at du får se en film om Karate, bare fordi det står i tittelen? Glem det! Dette er noe helt annet. Filmen heter The Kung Fu Kid de fleste steder (ikke her til lands som jeg først skrev). Karate Kid er mer et markedsføringstriks i enkelte land. Det er vel Argentina, USA, Finland, Tyskland og Portugal den går under navnet Karate Kid, men selv Will Smith sa i intervju med NRK tidligere i år at den ville hete The Kung Fu Kid. Spiller ingen rolle hva den heter andre steder. Her heter den Karate Kid. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Spiller ingen rolle hva den heter andre steder. Her heter den Karate Kid. Hvem bryr seg om hva den heter her i Norge. Er original tittel som gjelder spør du meg. Vi har jo lang erfaring med å forandre navn på filmer. Er jo så ille at av å til forandrer vi til og med engelske original tittelen til en annen engelsk tittel. De som står bak dette er nødt til å ha blitt mistet i gulvet som barn eller noe tror jeg....... Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) The Expendables (2010) Jeg for det første må si jeg aldri har vært så ekstrem fan av Stallone, Dolph Lundgren o.s.v. Men rett og slett, disse sammen med Jet Li, Jason Statham, Eric Roberts, David Zayas, Mickey Rourke og videre fungerte så utrolig bra. Kjemi`ene mellom skuespillerne var dere hele tiden. Kommer i tillegg til å huske dialogen mellom Bruce Willis, Stallone og Arnold i filmen. Den var morsom, noe som filmen er en del ganger faktisk en del. Litt bra, siden jeg forventa en testoron-fest med altfor mye action. Den er veldig flink på veksle mellom dette. Drama`et i filmen er heldigivis ikke så blusset opp i filmen at det gjør noe. Og det var klokt valg synes jeg. Dette var testoron-fest, morsomme replikker, greie badguys, lots and lots of ammo`s, og for å ikke glemme lots and lots av eksplosjoner. Mickey Rourke fremsto også egentlig som den beste skuespillern i filmen, selv om han ikke er med i noe action-sekvenser. I tillegg så fungerte Eric Roberts(broren til Julia Roberts) som filmens største badguy gangske bra, noe vi egentlig også har sett litt i "The Dark Knight". Her bare gjort litt bedre og. Må også si at Randy Couture og Steve Austin funka bra i filmen. Couture er faktisk sammen med Li og Crews mer eller mindre bare comic-relif`s i tillegg til action-delene. Å det funker også. Det er noen små deler av filmen som jeg følte jeg ikke likte, disse var dog med Jason Statham så det var kanskje ikke så rart. Han er en awsome action-skuespiller, men å forsøke på å gjøre noe mer ordentlig acting synes jeg ikke han kler seg til. Ellers så var filmen veldig god synes jeg. Liten overraskelse, da jeg hadde lave forventninger til filmen. 8/10 Endret 19. august 2010 av Empire of Maury Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Har den allerede kommet på kino? Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Har den allerede kommet på kino? Ikke i Norge, bare ved spesielle anledninger. Kommer offisielt til Norge den 27. august. Gleder meg! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Trist å se et talent som Fassbender sløse bort tiden sin på slikt møl. Er mer bekymret over Dominic West. Som de fleste andre fra herlige The Wire ønsker jeg han alt vel. Han var vel også et av de få lyspunkt med denne filmen. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Spiller ingen rolle hva den heter andre steder. Her heter den Karate Kid. Hvem bryr seg om hva den heter her i Norge. Er original tittel som gjelder spør du meg. Vi har jo lang erfaring med å forandre navn på filmer. Er jo så ille at av å til forandrer vi til og med engelske original tittelen til en annen engelsk tittel. De som står bak dette er nødt til å ha blitt mistet i gulvet som barn eller noe tror jeg....... Du argumenterer kort og enkelt med "nei den heter ikke det", og det er feil. Her spiller følelser liten rolle. Filmen heter Karate Kid, og sånn er det her i landet. Argumentet ditt er ikke gyldig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor det kjekles om det, filmen opererer med tre-fire ulike titler (Karate Kid, Kung Fu Kid, The Kung Fu Dream, Best Kid...). Selv Jackie Chan var forvirretog inntil rett før lansering her til lands gikk den under The Kung Fu Kid. Det er en kjekk liten trivia, men jeg angrer nesten på at det ble nevnt hvis folk skal ta sin egen virkelighetsmodell og la den bli gjeldende for alle andre. Dog tror jeg de fleste kan enes om at Karate Kid vel er den dårligste tittelen av alle den seiler under, men det er også den mest brukte for filmen. Forøvrig forholder jeg meg alltid til internasjonal tittel, det er den som er riktig i min lille boble og ikke oversettelser. Men her er det ikke til å bli klok på, jeg vil nok gå for Karate Kid fordi det er tittelen i det meste av verden. Men jeg vil ikke klage på om noen kaller den Best Kid heller, kjært barn har mange navn det. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Forøvrig forholder jeg meg alltid til internasjonal tittel, det er den som er riktig i min lille boble og ikke oversettelser. Helt enig. Selvsagt er det den tittelen som er riktig. Er jo den tittelen de som har laget filmen har valgt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå