Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Kung Fu Kid (2010): Pokker heller Zwart, denne filmen skulle jo være dårlig! Det er bare galt at en film familien Willis bruker til å promotere junior, regissert av en som ikke har imponert tidligere og som en heller merkelig nyversjon av min barndomsfavoritt Karate Kid ender opp som severdig. Det er som en Brann-supporter i et svakt øyeblikk skulle heie på RBK.

 

Faen heller, jeg skal ikke bli en skap-tilhenger som fronter filmen som dårlig, men innerst inne egentlig likte den. Enkelt og greit: Filmen var severdig og den står godt på egne ben. Kan tenke meg den er knall for ungdommen. Jackie Chan gjør forøvrig sin beste rolle siden.. vel, jeg vet ikke om han har spilt en bedre (småseriøs) rolle. Jaden Smith har sikkert en mulig fremtid som kampsport-stjerne på lerretet, men det holder ikke å mimikere pappa når man blir eldre.

Lenke til kommentar

The Kung Fu Kid (2010):

Pokker heller Zwart, denne filmen skulle jo være dårlig! Det er bare galt at en film familien Willis bruker til å promotere junior, regissert av en som ikke har imponert tidligere og som en heller merkelig nyversjon av min barndomsfavoritt Karate Kid ender opp som severdig. Det er som en Brann-supporter i et svakt øyeblikk skulle heie på RBK.

 

Faen heller, jeg skal ikke bli en skap-tilhenger som fronter filmen som dårlig, men innerst inne egentlig likte den. Enkelt og greit: Filmen var severdig og den står godt på egne ben. Kan tenke meg den er knall for ungdommen. Jackie Chan gjør forøvrig sin beste rolle siden.. vel, jeg vet ikke om han har spilt en bedre (småseriøs) rolle. Jaden Smith har sikkert en mulig fremtid som kampsport-stjerne på lerretet, men det holder ikke å mimikere pappa når man blir eldre.

 

 

Vurderer faktisk å ta en titt på den ikveld da den dukket opp i Blu-Ray rip for få minutter siden.

Lenke til kommentar

The Kung Fu Kid (2010): Pokker heller Zwart, denne filmen skulle jo være dårlig! Det er bare galt at en film familien Willis bruker til å promotere junior, regissert av en som ikke har imponert tidligere og som en heller merkelig nyversjon av min barndomsfavoritt Karate Kid ender opp som severdig. Det er som en Brann-supporter i et svakt øyeblikk skulle heie på RBK.

 

Faen heller, jeg skal ikke bli en skap-tilhenger som fronter filmen som dårlig, men innerst inne egentlig likte den. Enkelt og greit: Filmen var severdig og den står godt på egne ben. Kan tenke meg den er knall for ungdommen. Jackie Chan gjør forøvrig sin beste rolle siden.. vel, jeg vet ikke om han har spilt en bedre (småseriøs) rolle. Jaden Smith har sikkert en mulig fremtid som kampsport-stjerne på lerretet, men det holder ikke å mimikere pappa når man blir eldre.

 

Hehe, i sommer var Jackie Chan og Smith-gjengen intervjuet på TV ifm KK premieren i Fredrikstad. Jeg og farmor satt og så på, så sa hun "Den jenta var jo veldig søt" om Jayden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

To nye filmer nå.

 

All About Steve [2009]

 

Bullock gjør en god rolle i denne filmen, selv om jeg ikke synes hun er morsom.

Denne filmen har en god stemning over seg, men synker en del, fordi jeg synes den er tam, og at plottet twister feil.

Alt i alt en grei film å se sammen med venner.

4/10

 

Terminator 2: The Judgement Day [1991]

 

Bedre enn forgjengeren. Fantastisk god action som mikser fint mellom dialog, action, handling og fremdrift.

Artige scener som plusser en del for min del. Når Arnold tar solbrillene fra han fyren. Og når Arnold prøver å smile.

Liker denne filmen!

9/10

Lenke til kommentar

For å vite om filmen er severdig: så du den med barna dine?

 

Ungene var seff med, var jo Chess-tirsdag (digg å betale 50 kroner for kinobillett igjen). Jeg har jo alt vist dem originalen for lenge siden, så de visste hva de gikk til. Den fungerer veldig bra som familiefilm, vet ikke om den er like mye å rope hurra for om jeg hadde gått alene. Jeg er så glad i originalen at jeg fikk smått religiøse blasfemi-følelser av dette her i forkant.

 

På sett og vis er det vel logisk at de ikke bommet helt her, regner med Smith ikke aktet å la noen ødelegge sønnens film. Men jeg fatter ikke hvordan han tør utsette ungen sin for noe slik som dette.

 

Jackie Chan var forøvrig meget frisk i denne. En rar gange, men virker endelig som han fikk lov til å spille litt.

 

 

The Kung Fu Kid (2010): Pokker heller Zwart, denne filmen skulle jo være dårlig! Det er bare galt at en film familien Smith bruker

 

FTFY

Tror han siktet til familien Will(is).

 

Jeg ror meg inn med denne forklaringen, selv om den er bullshit. En eller annen av mange logiske kortslutninger fikk det til å bli Willis av en eller annen grunn, når det selvfølgelig skal være Smith :wee:

Lenke til kommentar

Terminator 2: The Judgement Day [1991]

 

Bedre enn forgjengeren. Fantastisk god action som mikser fint mellom dialog, action, handling og fremdrift.

Artige scener som plusser en del for min del. Når Arnold tar solbrillene fra han fyren. Og når Arnold prøver å smile.

Liker denne filmen!

9/10

Flere enn meg som liker soundtracket til T2? Rolig, lavmælt, effektivt. Med det sagt synes jeg ikke dette er noen stor film - en klassisk James Cameron-produksjon med mye lyd, lys og klisjéer. Men Cameron er hva han er, og ære være ham for det. Mannen kunne laget billedkunst av egne etterlatenskaper, og likevel fylt galleriet.

Lenke til kommentar

Musikken var svært god den. Den første filmen inneholder ganske "fatal" og typisk 80-talls actionmusikk. Mens denne filmens musikk minner mer om 90- og 2000-tallet.

Synes ikke denne filmen blir for preget av klisjé jeg, for jeg bryr meg ikke om at det er big guns, stupid one-liners, og sånne typiske dumme actiontegn. Tøff film.

Lenke til kommentar

salt+movie+poster.jpg

 

Salt

 

C.I.A agent Evelyn Salt er en russisk dobbeltagent som har vært sleeperagent siden den kalde krigen men som nå er aktivert for å lage "helvete" på amerikanske jord. Men hvor ligger hennes lojalitet etter alle disse årene?

 

Hadde ikke noe særlig forventninger til denne filmen, men den imponerte stort. Filmen var over på ett øyeblikk, og jeg ble sittende igjen å ønske mer. Ligger den en oppfølger i kortene tro?

 

terning5.gif

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Så herlig med 80-tallet, de bare puttet ninjaer inn i alt mulig. Og alle druglords hadde sin egen ninja army med supertrente ninjaer som helten slår ned med lillefingern

 

http://www.youtube.com/watch?v=t6Bfj6irLsg

 

Jeg hadde seriøst kommet i buksa hvis jeg så denne traileren på kino før en film.

 

This time Michael Dudikoff is NOT after revenge, he's looking for complete ANNIHILATION!

 

http://www.youtube.com/watch?v=ELe59zJgnHU&NR=1

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sist film jeg så, var skole-relatert:

Aftermath: Population zero(2008)

 

Dokumentar, om alle mennesker plutselig forsvinner.

 

Den handler om de direkte følgende av dette.

først hva som skjer første dag, så etter noen dager, noen uker, år, tiår, århundre, får å så avslutte med hva som skjer om 250'000 år etter.

 

jeg sier den er 71% korrekt, langt ifra en vanntett teori, men fil og lærerik, ettersom den første delen er ganske riktig.

Lenke til kommentar

Centurion (2010)

Meh, falt ikke helt i smak dette. Skuespiller prestasjonen var bedre enn det jeg fikk inntrykk av fra traileren, men kvaliteten på filmen var likevel dårlig.

 

Masse CGI blod som skiller seg ut. Og en gruppe personer du har INGEN følelser for i det hele tatt.

 

Jeg liker konseptet. Slike overlevelses filmer er alltid spennende, men for at vi skal leve oss inn i det er det viktig at vi knutter oss til den/de som skal overleve. Det gjør du ikke her. Ingenting vet vi om de, og ingenting får vi vite. Bare noen få "stemnings" settinger her og der, i et forsøk å virke som et dypere film enn det den egentlig er.

 

Det beste med hele filmen er kulissene. De Romerske antrekkene vi får se i begynnelesen er praktfulle og detalje rike. Du kan se at de er ikke laget av plastik...eller ivertfall virker ekte.

 

Hadde potensiale, men mangler de viktigst ingrediensene.

 

5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...