Wiciwato Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 The shawshank redemption, fantastisk film selvom jeg bare fikk med meg 50% av det som ble sagt pga dårlig lyd på vokal (fiskebukta), så jeg tenkte jeg skulle se den en gang til i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
thadon Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Hei tai yang 731 (Men Behind the Sun) Filmen portreterer noen av grusomhetene den japanske enheten 731 gjorde mot kinesiske fanger. Enhet 731 utførte grusomme eksprimenter likt nazi-tysklands Dr.Mengele. For det første, jeg så filmen med engelsk dubb noe som sikkert gjorde den ENDA dårligere da stemmeskuespillet var mildt sagt ræva. Tok meg selv i le flere ganger under filmen grunnet flaue prestasjoner, men skal ikke trekke dette så mye inn i anmeldelsen totalt. Filmen har noen grusomme scener som får en til å tenke på hvilket menneskesyn de hadde, der japanerene var de overlegne og fangene blir referert til som test-materiale grunnet deres rase. De prøver å skape engasjement, men lykkes ikke da jeg ikke greier å engasjere meg så mye, det blir rett og slett for platt. Filmen veksler hovedsaklig mellom en sur general, fæle eksperimenter og noen unge soldater, men ikke nok til at jeg får noe forhold til karakterene. Og slutten var rett og slett ganske dårlig. +Viser jævelskapen som skjedde -Lite engasjerende -Engelsk dubb ødla filmen enda mer -Får ikke noe forhold til noen karakterer. 4.5\10 Endret 5. august 2010 av thadon Lenke til kommentar
pxK Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Så The Dark Knight ett par dager siden i Full HD. Har ikke så all verdens mye å si om filmen, den er ett av de beste superhelt filmene laget og Heath ledger spiller Joker rollen så å si perfekt etter min mening. Siden det er Full HD versjonen så må jeg si at filmen så absolutt utrolig ut, spesielt scenene uten de svarte linjene over og under. Filmen får 8/10 men på grunn av hvor bra filmen så ut på bluray så gir jeg filmen 9/10. Ett par bilder fra de scenene uten svarte linjer ligger i spoileren. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Inception Veldig bra, en tankevekker 9/10 Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Hei tai yang 731 Barnelikene brukt i filmen skal visstnok være ekte. Forhåpentligvis bare en myte. Lenke til kommentar
Temur Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Så The Dark Knight ett par dager siden i Full HD. Skjermbildene så veldig bra ut! Har den på Blu-ray i hylla selv, frister med et gjensyn i dette formatet! Inception Veldig bra, en tankevekker På hvilken måte? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Jeg kan godt en film 9/10 uten å gi noen stor grunn for det. Det er fordi jeg er for lat til å skrive lengre enn 3-4 linjer på innlegg. Så det trengs ikke flame noen fordi noen gir en poengsum uten noen stor grund. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 pxK: si meg, er det en dårlig piratkopi du har eller? Jeg mener bestemt at bildet i TDK på blu-ray er bedre enn det der. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 pxK: si meg, er det en dårlig piratkopi du har eller? Jeg mener bestemt at bildet i TDK på blu-ray er bedre enn det der. Skulle ikke tro det jeg. Bildene er tatt rett fra filmen så kan hende det er motion blur her og der. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) @Slimda: Mener du virkelig at det ikke finnes en film pre 1960 som er tidløs/god? Du har tydeligvis ikke opplevd den herlige kildekraften ved å se gamle filmer som faktisk er like bra som nye. Start med 12 Angry Men. (Jeg vet det var en humoristisk undertone i innlegget, men det føles likevel ikke slik.) Endret 5. august 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Heat (1995) Kan vel ikke si noe annet en at dette var tipp-topp action med Pacino og Deniro. I hvert fall de få minuttene det var action. Starten var utrolig kul, med ranet av den pansrede bilen. Etter dette synes jeg det faktisk ble litt tamt. Var en ganske lang skytescene (da de ranet banken) midt i filmen, men synes ikke denne var noe særlig. Både hovedrollene og politimennene skjøt som gærninger på hverandre, men traff ikke en dritt. Ble nok kanskje litt skuffet, etter alle de gode omtalene på forumet og IMDB, samt en rating på 9. Kort oppsummering: Synes det ble litt lite action. Men de scene det var action i, var svært gode. Slutten var også veldig bra. Er nok en film jeg kommer til å gjøre et gjensyn med 7.5/10 Endret 5. august 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Ehm ok. Takk for at du opplyste meg om at jeg er homofil, visste det ikke :ph34r:Tror jeg skal slutte å poste i denne tråden. Hver eneste gang kommer noen med slike kommentarer. Får visst ikke lov å si sine egne meninger om filmer Bare å bli. Etterhvert skjønner du at ingen på kultur-forumet tar Ramius seriøst. Selvsagt får ikke du ha egne meninger. Har ikke du sett hva som skjer når folk snakker negativt om filmer fra 50-tallet, eller andre såkalte "tidsløse klassikere"? Jeg har ikke sett dette. Lyst til å informere? 1 Lenke til kommentar
KjemikerJon Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Var en ganske lang skytescene (da de ranet banken) midt i filmen, men synes ikke denne var noe særlig. Nei, prøv heller John McClane versus jagerfly i Die Hard 4.0/lolz. Right up your alley mister. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Boondock Saints II: All Saints day Husker knapt den første filmen, men det hindret meg ikke i å slenge inn BD- versjonen av oppfølgeren. Filmen er egentlig ganske spennende, og har mye æksjen. Men humoren jeg husker fra den gamle filmen er ikke tilstede. Dette er noe jeg savnet. I tillegg dras den litt ut, som føles unødvendig. Uansett, en av de bedre filmene som lages for tiden. 7/10 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 (endret) Var en ganske lang skytescene (da de ranet banken) midt i filmen, men synes ikke denne var noe særlig. Nei, prøv heller John McClane versus jagerfly i Die Hard 4.0/lolz. Right up your alley mister. Hater blir nok feil ord, men jeg liker så absolutt ikke Die Hard filmene. Blir rett og slett for dumt. Endret 5. august 2010 av Vertical^ Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 5. august 2010 Del Skrevet 5. august 2010 Kommer til å bli skutt nå... Black Hawk Down Antar de fleste har sett denne filmen. Jeg er også av den oppfattelsen av at alle synes denne filmen er en kjempefilm. Det er den sikkert også. Men ikke for meg. Hele filmen ble egentlig litt kjedelig. Jeg følte jeg satt å så på en ekstremt amerikanisert filmatisering av en hendelse fra virkeligheten. Det at det er en hendelse fra virkeligheten hjelper ikke på inntrykket, ettersom det var så mange klisjeaktige hendelser at historien virker som en.... historie? Litt hardt førsteavnsitt; filmen var spennende. Det var bra skuespill, effektene var knall og det at historien bærer en viss grad av sannhet trekker opp inntrykket. 6/10 Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Var en ganske lang skytescene (da de ranet banken) midt i filmen, men synes ikke denne var noe særlig. Både hovedrollene og politimennene skjøt som gærninger på hverandre, men traff ikke en dritt. Dette er rekna som ein av dei beste skotvekslingane på film. Synd du ikkje likte den. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Hei tai yang 731 Barnelikene brukt i filmen skal visstnok være ekte. Forhåpentligvis bare en myte. De fikk lov til å filme en obduksjon av sønnen til et eller annet par, og det ser man i filmen. Forresten, Die Hard-filmene er knalle alle som en. Underholdning på høyt nivå! Og BHD er en dritfilm. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Kommer til å bli skutt nå... Ga den selv rundt 4-5, syntes den var lite engasjerende. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Ryddet litt i tråden, og med det ble seks innlegg slettet. Grunnet var unødig kommentering til et udugelig innlegg som ikke angikk trådens emne. Reaksjon på modereringen skjer via PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå