Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

The Last Airbender

3/10

Jeg er skuffet. Jeg ikke har ord. Bare sinne.

Det eneste som trekker opp er effekter og at historien følger serien iallefall i de store trekkene.

:cry:

Å sjå den med uberdårlig kvalitet hjelper vell ikke heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så den med helt grei kvalitet. Dessuten trenger du ikke HD-bilde for å høre en dialog dårligere enn Stars Wars III.

Jeg er veldig fan av serien, og etter fem minutter med filmen var jeg kvalm.

M. Night Shyamalan har så stort ego at han har ENDRET utalen på navnene til mange av hovedpersonene.

Jeg visste det var ting de ikke ville klare å få med i filmen, pga tidsbegrensninger. Men det blir problemer når du kutter bort halveparten av et subplot.

Endret av Vargan
Lenke til kommentar

Jeg så den med helt grei kvalitet. Dessuten trenger du ikke HD-bilde for å høre en dialog dårligere enn Stars Wars III.

CAM er ikkje god nok kvalitet.

Jeg er veldig fan av serien, og etter fem minutter med filmen var jeg kvalm.

M. Night Shyamalan har så stort ego at han har ENDRET utalen på navnene til mange av hovedpersonene.

:roll:

Jeg visste det var ting de ikke ville klare å få med i filmen, pga tidsbegrensninger. Men det blir problemer når du kutter bort halveparten av et subplot.

Av eit subplot, du. Eg trur gjerne M. Night Shyamalan har levert eit makkverk, men dette var den veikaste argumentasjonen eg har høyrt.

Lenke til kommentar

Encounters at the end of the World

Interessant Herzog dokumentar om Antarktis og spesielt personene som jobber og bor der.

8/10

The Boondock Saints II: All Saints Day

Svak oppfølger. Det meste som funket bra i den første filmen funker ikke like bra i oppfølgeren. Filmen er kjedelig og humoren blir ofte klein.

4/10

American Radical - The Trials of Norman Finkelstein

Solid dokumentar om en person jeg har bøttevis med respekt for.

9/10

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Clash of the titans

Vooooooooohooooooooooo

For et for et adrenalin-rush.

Fete effekter og utrolig flott visuell film.

Storslåtte kampscener, vakre damer, flott kunstnerisk stil, og mektige kostymer.

Enkel og forutsigbar, og en kopi av eldre filmer. I motsetning til Coppolas Oddysevs, legger denne kun vekt på kamper, utforskning, miljøskildring og mest mulig eventyr. Dermed blir dette en helt annen film.

Men en skikkelig popkorn film er det!

Terningkast fire

1981 eller 2010 versionen?

Lenke til kommentar

Clash of the titans

Vooooooooohooooooooooo

For et for et adrenalin-rush.

Fete effekter og utrolig flott visuell film.

Storslåtte kampscener, vakre damer, flott kunstnerisk stil, og mektige kostymer.

Enkel og forutsigbar, og en kopi av eldre filmer. I motsetning til Coppolas Oddysevs, legger denne kun vekt på kamper, utforskning, miljøskildring og mest mulig eventyr. Dermed blir dette en helt annen film.

Men en skikkelig popkorn film er det!

Terningkast fire

1981 eller 2010 versionen?

2010

Finnes det en enda eldre en?

Mener jeg har sett noe på TCM fra 50 eller 60-tallet.

Lenke til kommentar

"en dialog dårligere enn Stars Wars III."

Dette går ikke an å si.

Jeg er faktisk enig med deg for en gangs skyld. Maken til søppel skal man lete lenge etter.

Finnes det en enda eldre en?

Mener jeg har sett noe på TCM fra 50 eller 60-tallet.

Du tenker på originalen fra 1981 med Harry Hamlin?

Lenke til kommentar

Cargo (2009)

post-140267-1278798990,9349_thumb.jpg

Sikkelig stemings fullt Tysk Sci-Fi film. En god følese av 2001, Solaris, og Aliens. Virker som et high budget film, med du legger godt merke til varierande kvalitet på CGIen, særlig på bakgrunnene i selve skipet.

Hele filmen er fantastisk gjennomført, men så tar litt av på slutten som ødlegger mye. Alle feil og plot hull skjer innen de siste 20 minuttene. Ganske plagsomt. Men jeg velger å se litt bort fra det, og lar det ikke trekke ned opplevelsen.

Om du savner et god "spaceship" film, bør du ikke gå glipp av denne!

PS

Filmen har en åpnings scene med en romstasjon/by som er mulig noe av det nydligste jeg har sett på lenge!

8/10

NB! Traileren er ganske missvisende, den er ikke noe action med høy tempo!

http://www.youtube.com/watch?v=ROxGAncAi2U&feature=related

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The Island at the Top of the World (1974)

Det var noen som reiste på en ekspedisjon, og der fant de vikinger som levde som vikinger før.

Tror det var omtrent sånn hvertfall. Hadde drukket endel så jeg har et litt uklart bilde.

Mange Nordmenn og Svensker og sånn kan du si. Gamle Norske skuespillere som Rolf Søder, Lasse Kolstad og sånn så..

Endel artig når de snakket Norsk og Svensk( ikke tekstet på Engelsk)

Det var visst noe Disney greier dette her.

Ble egentlig drita full og vet ikke om jeg fikk sett hele.

Men kan gi den ca 6/10

Bilde fra filmen

post-12139-1278839164,8338_thumb.jpg

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Sleepers

Virkelig brutal film som jeg sliter med å komme over, filmen satt virkelig ett inntrykk på meg og jeg sleit virkelig med å sove natten etter jeg så den. Selv om handlingen og det som skjedde i filmen var utrolig urovekkende, men også ett viktig budskap, er ikke filmen i seg selv helt perfekt. Det blir litt vanskelig å anmelde en film som har så sterk virkning på deg, ikke på grunn av at den var så utrolig bra, men at tema som blir tatt opp rett og slett er helt forferdelig.

Det var ett par deler av filmen som funket bra og noen ble litt lang trokkene og kjedelig. Noen scener funket bra i seg selv og var intressant men ellers var det de små scenene av de forferdelig overgrepene som gjorde at jeg ble sittende gjennom hele filmen. Mange deler av filmen er som sagt ganske kjedelig, men de verste hendelsene gjorde så inntrykk på meg at jeg bare ble sittende helt stille og fortsette å se gjennom filmen uten ett pip. Vet ikke helt hva mer jeg skal skrive om filmen men jeg gir den vel sånn ca en 7-8/10.

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

"Finding the worst line of Lucas dialogue is no small feat. There are more crappy lines of dialogue in the Star Wars movies than there are Ewoks on Endor..."

"...Still, one exchange rises to the top. In Revenge of the Sith, we witness Anakin Skywalker become a full-blown baddy. He' doing the Emperor' bidding, he' turned on his friends and he' even slaughtered an entire temple of little Jedi children. Tough stuff.

In this scene, Lucas as screenwriter needs to find an effective why to convey three elements:

Padme is very surprised by the new evil Anakin;

Anakin has changed; and

Padme is heartbroken.

Let' see what delicate writing Lucas employs to convey these thoughts and feelings without being too obvious:

ANAKIN

Don't you see, we don't have to run away anymore. I am more powerful than the Chancellor. I can overthrow him, and together you and I can rule the galaxy.

PADME

I don't believe what I'm hearing... Obi-Wan was right. You've changed.

ANAKIN

I don't want to hear any more about Obi-Wan. The Jedi turned against me. Don't you turn against me.

PADME

I don't know you anymore. Anakin, you're breaking my heart.

In Lucas' defense, at the end of Revenge of the Sith, Padme-as diagnosed by a technologically retarded robot-does in fact die from a "broken heart." Lucas just couldn't afford to be too subtle in his wording."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...