Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

American Psyco

Ble mildt sagt overrasket av denne. Veldig spennende å se hvordan han taklet situasjonene og hvordan livet hans var. Holdningen hans var også noe å merke seg, veldig arrogant og egoistisk.

8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brothers (2009)

En dramafilm som omhandler krig og dets ettereffekt på livet for de involverte (The Deer Hunter, anyone?). Her er det familie- og kjærlighetslivet som skildres. Veldig rørende underveis, og en skikkelig intens avslutning, mye takket være Tobey Maguire i hovedrollen. Vanskelig for meg å sette fingeren på noe her faktisk. Høy klasse på skuespillerne er det i hvertfall.

8/10

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

The Losers (2010/I)

post-140267-1278436840,2471_thumb.jpg

Lyst å se film som blir bare verre og verre for hvert minutt som går forbi? Ja, da kan du se denne.

Sattan for noe dritt. Viste ingening om den, såg bare koveret og tok en skjanse....huff.

Er vist nok bassert på en tegneserie. Fristet ikke å lese den etter dette.

Beste med filmen var tekst animasjonen i starten og slutten.

1/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The Losers (2010/I)

post-140267-1278436840,2471_thumb.jpg

Lyst å se film som blir bare verre og verre for hvert minutt som går forbi? Ja, da kan du se denne.

Sattan for noe dritt. Viste ingening om den, såg bare koveret og tok en skjanse....huff.

Er vist nok bassert på en tegneserie. Fristet ikke å lese den etter dette.

Beste med filmen var tekst animasjonen i starten og slutten.

1/10

Synes ikke den var så ille. Var nok en 4/10 hos meg. Grei nok underholdning når jeg pleiet fyllesyken, men alikevel er den bare en fattigmannsutgave av A-Team som jeg likte veldig godt.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

The Great Escape(1963)

Herlig morsom og humoristisk første halvdel, bygger seg opp mot den spennende flukten. Får et mindre "ondt" inntrykk av nazistene i denne filmen, passer bra inn til humoren i min mening. Herlige tre timer!

10/10

Lenke til kommentar

The Great Escape, ja. Den ligg rett ved sia av tv'en, men det er so vanskeleg no om dagen å få tid til å sjå ein film på 3 timar. Men kanskje det der var den pushen eg trengte. Får sjå om eg får sett den i morgon!

Lenke til kommentar

Shutter Island

Man tar en liten øy, plasserer et sinnsykehus der og slenger inn de verste gærningene man finner. Sikkerheten er selvsagt på topp, men en dame klarer å rømme likevel. Leonardo DeCaprio blir tilkalt for å finne henne, men det er ikke så lett som det høres ut. ;)

Det kunne vært kjedelig og langtekkelig, men jeg koste meg gjennom hele filmen. Joda, den er litt vel forutsigbar, men hva så? Bare fordi man vet hvor man ender opp betyr det ikke at man ikke kan nyte reisen dit. ;)

Vurdering: 7/10

Tomme tønner

Hvorfor ser jeg norsk film egentlig?

Lenke til kommentar

The Great Escape, ja. Den ligg rett ved sia av tv'en, men det er so vanskeleg no om dagen å få tid til å sjå ein film på 3 timar. Men kanskje det der var den pushen eg trengte. Får sjå om eg får sett den i morgon!

Det er ferie, du har god tid:p

Lenke til kommentar

American Psyco

Ble mildt sagt overrasket av denne. Veldig spennende å se hvordan han taklet situasjonene og hvordan livet hans var. Holdningen hans var også noe å merke seg, veldig arrogant og egoistisk.

8/10

"Don't touch the watch!" :cool:

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Det er ferie, du har god tid:p

Der har du problemet med gard. Det fins ikkje ferie.

Og viss eg skal få med meg innspurten i tour de france og ein fotballkamp i ny og ne so fins det i alle fall ikkje fleire timar i døgnet. Men vi får sjå om eg får pressa den inn i kveld når det ikkje er VM.

Lenke til kommentar

Date Night

Steve Carell er på oppløpssiden, desverre.

Den engang geniale komikeren, graver seg nå samme grav som Jim Carey gjorde, hvor humoren kun består i å lage grimaser, dumme lyder, og ellers følge praktisk barnehumor tammere enn Disney.

Et ganske utroverdig plott, som prøver å overraske, men isteden blir forutsigbart. Det holder seg hvertfall unna tragedie, som begynnelsen av filmen la opp til. Takk for det.

Jeg tror jeg lo to ganger, og kanskje smilte litt i ny og ne. En del kjente skuespillere, som ikke helt har blitt Hollywood-superstjerner ennå, som Mark Walberg og Ray Liota, løfter filmen opp et lite hakk, ved å gjøre en rekke scener mer intensive.

Men Date Movie er bare nok et eksempel på at sjangeren romantisk komedie misbrukes, og gjøres aller dårligst i Hollywood.

Terningkast 2

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Ramius:

Eg skjønar godt kva du meinar.

For min eigen del var Date Night ein film som ikkje trefte meg i det heile teke. Eg rett og slett kjeda meg gjennom store delar av kinoen! Sat eigentleg berre å venta på at det skulle ta slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og viss eg skal få med meg innspurten i tour de france og ein fotballkamp i ny og ne so fins det i alle fall ikkje fleire timar i døgnet. Men vi får sjå om eg får pressa den inn i kveld når det ikkje er VM.

Okay... du har ikke noe på filmforumet og gjøre! Sportsnerder som prioriterer sport fremfor film vil vi ha oss frabedt her i gården!

Fotball og sykling da gitt! :roll:

:tease:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Clash of the titans

Vooooooooohooooooooooo

For et for et adrenalin-rush.

Fete effekter og utrolig flott visuell film.

Storslåtte kampscener, vakre damer, flott kunstnerisk stil, og mektige kostymer.

Enkel og forutsigbar, og en kopi av eldre filmer. I motsetning til Coppolas Oddysevs, legger denne kun vekt på kamper, utforskning, miljøskildring og mest mulig eventyr. Dermed blir dette en helt annen film.

Men en skikkelig popkorn film er det!

Terningkast fire

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...