NurielNorge Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 (endret) Haha Jeg elsker Star Wars-filmene ## reklame fjernet fra posten av ilpostino ## Endret 29. juni 2010 av ilpostino Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Joint Security Area (gjensyn) Fantastisk historie fra grensevakta mellom Nord-Korea og Sør-Korea. Trist film. 9/10 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Så nettopp Blade Runner for første gang. Det var en stor skuffelse, spesielt med det ryktet den har fått. Jeg ser derimot at den har påvirket science fiction i enorm grad, der serier som Farscape og Battlestar Galactica har lånt fra den, samtidig som den gjør noen referanser til Star Wars selv. Den visuelle identiteten er sterk, og fortsatt imponerende den dag i dag. Restaurert fra de orginale negativene, og forbedret med en spesiell teknikk. Men fy flate, for en kjedelig film... derimot er de nesten fire timene med bonusmatriell spennende å se, fordi det beviser at filmen tok en helt feil rettning, og utrolig mange gode ideer ble skrinlagt. Problemet er at vi ikke får vite noen ting. Hvem er og hvordan fungerer androidene eller replikatorene? Hva er historien dems? Hvordan ser arbeidet ut de gjør på månen? Filmen åpner med introduksjon i tekst, som er så spennende at den heller burde vært fortalt filmatisk. Kanskje den latterligste kampscenen i filmens historie mot slutten. Terningkast 2 Lenke til kommentar
nybb Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Bør jeg se She's Out of My League? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Kanskje den latterligste kampscenen i filmens historie mot slutten. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Bør jeg se She's Out of My League? Jeg synes det var en god film, blir ikke dratt av stolen akkurat, men er til tider veldig morsom synes ihvertfall jeg Lenke til kommentar
nybb Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Bra. Håper det er en descent komedie Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Bra. Håper det er en descent komedie Den er kul I går så jeg Virgin Territory. Huff, denne var absolutt ikke som jeg trodde (trodde den var som alle andre slike filmer á la American Pie). Den handler om noen folk fra middelalderen som sloss om å gifte seg med samme jente. I tillegg så får man pop/techno backgrunnsmusikk som ikke passer i det hele tatt. Med andre ord helt ræva story. Eneste gode med denne filmen må være et par scener hvor man får se pupper 4/10 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Så nettopp Blade Runner for første gang. (…) Terningkast 2 Nå skal jeg ikke klage på deg fordi filmen er bra, men jeg kan nesten _love_ deg at den egentlig er bedre enn du tror, selv i dine øyne. Den virker kanskje litt kjedelig hvis man ser på den som en actionfilm, men hvis man klarer å se forbi det, og studerer det filosofiske i filmen, vil du nærmest oppnå nirvana når rulleteksten er over. Det er så mye bra i den filmen, og det er jo synd at folk ikke skal se det. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Her har jeg vært borte fra forumet i et halvårs tid, og jammen var Cypheron blitt elitist. 5 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 BR er en laaaaaaaaaangsom film til tider, ja. Mange trege scener med rolig noir-musikk og "kjedelig" etterforskning. Men hvis du klarer å ta inn hele atmosfæren, Vangelis sin fantastiske synthmusikk og de dype karakterene, blir det bedre. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Så nettopp Blade Runner for første gang. (…) Terningkast 2 Nå skal jeg ikke klage på deg fordi filmen er bra, men jeg kan nesten _love_ deg at den egentlig er bedre enn du tror, selv i dine øyne. Den virker kanskje litt kjedelig hvis man ser på den som en actionfilm, men hvis man klarer å se forbi det, og studerer det filosofiske i filmen, vil du nærmest oppnå nirvana når rulleteksten er over. Det er så mye bra i den filmen, og det er jo synd at folk ikke skal se det. Jeg ser ikke noen grunn til å lete etter spenning i filmen etter at jeg har sett den. Hvis den ikke er underholdende, og jeg sitter å gjesper underveis, er det en dårlig film. Jeg ser på den som en science fiction film. Enten det er drama, action eller annet. Og kanskje den var bra i sin tid, men som mange andre 80-talls filmer, har den ikke overlevd til nå 2010. Det jeg derimot ser i Blade Runner, er det svære tomrommet den markerte for potensialet til å lage verk som Terminator, Battlestar Galactica, A.I og mer, men Blade Runner selv, feilet i å plukke opp disse mulighetene. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Her har jeg vært borte fra forumet i et halvårs tid, og jammen var Cypheron blitt elitist. Det har jeg vel alltid vært. Jeg ser ikke noen grunn til å lete etter spenning i filmen etter at jeg har sett den. Hvis den ikke er underholdende, og jeg sitter å gjesper underveis, er det en dårlig film.Har du aldri tatt et gjensyn med en film du syntes var kjedelig, og likt den andre gangen du så den, på andre premisser som du har lest om/hørt om i ettertid? Jeg ser på den som en science fiction film. Enten det er drama, action eller annet. Og kanskje den var bra i sin tid, men som mange andre 80-talls filmer, har den ikke overlevd til nå 2010.Jeg trodde også det var en Sci-fi-film med en del action første gang, og ble skuffet. Men filmen er mye mer enn som så. Og jo, jeg vil si den har holdt seg. Effektene er magiske, ingenting å si på storyen eller skuespillet heller. Jeg har sett filmen tre ganger nå, og det er en av mine favoritter. Det jeg derimot ser i Blade Runner, er det svære tomrommet den markerte for potensialet til å lage verk som Terminator, Battlestar Galactica, A.I og mer, men Blade Runner selv, feilet i å plukke opp disse mulighetene. Det er vel litt av poenget, at den ikke er som Terminator og full av action, men er mer en filosofisk science fiction-film. Endret 30. juni 2010 av CypheroN 3 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 (endret) Det å ta en film på feil grunnlag, og se den med feil forventninger kan ødelegge noe fantastisk. Det har jeg opplevd flere ganger. Å forvente en actionfilm når man setter på Blade Runner er en dødelig feil. Ingen film kan imponere deg hvis du allerede har bestemt deg for at "men dette er jo feil, her skal det være action". Hvis du skjønner. Viktig å huske: markedsføringen av amerikanske filmer prøver alltid å plassere filmen i enten action-, romantisk komedie- eller grøsser-båsen. Dermed kan en trailer sørge for at du stiller med helt feil forventninger. Endret 30. juni 2010 av Speik 2 Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Dette blir for dumt. Hvis dere nekter for at Blade Runner er scifi? Jeg kjøpte den, og så den. Helt uten spesielle forventninger, annet enn at det var en science fiction film. Filmen er KJEDELIG. Kall det så filosofisk dere bare vil, filmatisk sett så feiler den. Jeg skjønner egentlig ikke at dere kan berømme filosofien i den heller, den er da ikke så tilstedeværende. Det handler om en detektiv/leiemorder som jakter ned byttet sitt. Vi får egentlig ikke vite noe som helst om noen av dem. Hverken androidene eller detektivene. Jeg blir skeptisk med én gang en film begynner med handling i tekst. Da blir det med en gang et kræsj mellom medier. Den eneste som har fått det til er Star Wars. I Blade Runners tilfelle var handlingen presentert i teksten ganske spennende, og jeg ble nysjerrig på hvorvidt jeg kom til å få se noe av dette i selve filmen. Som jeg selvfølgelig ikke fikk. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Jesus, bare se den igjen om en stund. Du kommer nesten garantert til å skifte mening. 3 Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Bra. Håper det er en descent komedie Trur du meiner 'ascending' - 'descent' tyder nedstiging. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Ble en s for mye i farta der ser jeg Decent Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Er morsomt hvordan alle går i fistel bare noen slakter en "perfekt film". Like morsomt hver gang. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Twilight Gangsters (2010) Koransk komedie/drama/action. Fortryllende film. Vi følger 3 eldre damer i deres drøm å reise til Hawaii. I flere år har de jobbet å spare opp penger, de har offret mye men likevel ikke satt pris på av famlien. Derfor vil de gjøre noe for segselv. Det hele går ikke etter planen og ting begynner å bli kompleksert når de blir fra ranet pengene og bestemmer seg å stjele tilbake pengene. Filmen har en flott dose med "granny" humor, nokså bra skuespilling, bra redigert (!), og er aldri kjedelig å se på. Tror ikke at dere unge vil like denne, tempoen er litt lav. Men se den sammen med mor, eller andre "godt voksne" så vil dere kose dere. Du kan nesten se på filmen som et version av Thelma & Louise for de eldre folk. 7.5/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå