FrankZito Skrevet 5. mai 2010 Del Skrevet 5. mai 2010 (endret) Så ut som en skikkelig munnfull det ja. Minnet om en vill mix, av David Cronenberg og David Lynch. Nei, har nok ikke sett Forbidden Zone, men utifra traileren, ser den nokså severdig ut. Endret 5. mai 2010 av FrankZito Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Human Centipede: The first segment To amerikanske damer er på tur i Tyskland, punkterer midt på natten i ødemarken, ender opp hos en sprø fyr og så videre og så videre. Hele poenget er at de to og en asiatisk fyr som ikke er med i første halvdel engang blir sydd sammen til et menneskelig tusenben. Der, nå vet du hele handlingen. Nå slipper du kaste bort tid på dette mølet og kan heller se finsk fjernsynsteater fra 70-tallet i reprise. Det er langt mer produktive og bedre. vurdering: 1/10 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Harry Potter and the Half-Blood Prince Sjette filmen om Hairy Pothead, eller hva han nå heter. Strengt tatt gikk jeg lei i den fjerde boken, men jeg leste den femte når den kom ut. Gadd aldri lese den sjette eller siste boken, og stoppet egentlig etter den andre filmen. Så likevel den fjerde filmen på dvd for en stund siden uten å bli imponert. Nuvel. I starten av denne filmen har Voldemort kommet tilbake. Deretter surrer de frem og tilbake uten egentlig å gjøre en dritt. Draco Malfoy planlegger definitivt ett eller annet, men han likevel ikke med i store deler av filmen. Når han først er der gjør han fint lite. Dumbledore leter etter noe svært viktig, men ikke viktig nok til å bruke tid på å vise det i filmen. Ron har fått seg kjæreste, så Hermione går og surmuler hele filmen. Harry på sin side har tydeligvis fått angst når han for en gangs skyld må dra lasset alene, og gjør heller ikke stort av seg. Alt i alt er det svært lenge siden jeg har sett film hvor så lite skjer. Vi snakker en film om varer nesten to og en halv time, og hele plottet tar fem minutter å forklare om man tar seg god tid til detaljer. Jeg grøsser med tanke på de siste to filmene. vurdering: 3/10 Tre bonuspoeng gis til tre enkeltscener. Denne ene har Harry, Dumbledore og flammer. Den andre til han som spiller Tom Riddle. Ganske creepy unge, og definitivt den beste skuespilleren i filmen. Det tredje bonuspoenget går til slutten: Dumbledor døde. Endelig. Endret 6. mai 2010 av thecrow77 Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) The Human Centipede: The first segment Ikke hør på Kråka, dette er en utrolig artig liten B-film. Gal tysk vitenskapsmann, veldig dårlig skuespill, billige effekter, det mest makabre plottet jeg har vært borti på veldig lenge og en herlig blodig slutt gjør det til den beste kirurgihorrorfilmen jeg har sett. (Også den eneste kirurgihorrorfilmen jeg har sett, men det skal ha lite å si.) Umulig å gi karakter, men anbefales til horror- og B-filmfans. Endret 6. mai 2010 av Enok3000 3 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Ikke hør på Kråka... Ja, etter å ha lest hans syn på HP, så er jeg fristet til å være enig med deg. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 The Human Centipede: The first segment Ikke hør på Kråka, dette er en utrolig artig liten B-film. Gal tysk vitenskapsmann, veldig dårlig skuespill, billige effekter, det mest makabre plottet jeg har vært borti på veldig lenge og en herlig blodig slutt gjør det til den beste kirurgihorrorfilmen jeg har sett. (Også den eneste kirurgihorrorfilmen jeg har sett, men det skal ha lite å si.) Umulig å gi karakter, men anbefales til horror- og B-filmfans. Hadde faktisk en del forventninger til denne, men ble litt skuffet over den, vil si 4/10 kanskje. Egentlig så var den bare teit, om man vil se en kirurg liknende grøsser bør man heller se "Grotesque" jeg kjente det iallefall godt i magen av å se den. Lenke til kommentar
Enok5000 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Drageelsk, jeg finner fire fem filmer på imdb med tittelen Grotesque, hvilken av dem sikter du til? Ikke hør på Kråka... Ja, etter å ha lest hans syn på HP, så er jeg fristet til å være enig med deg. Hans syn på Harry Potter-filmen er helt korrekt. Skjønner ikke hva det har med Den menneskelige skolopender å gjøre. Endret 6. mai 2010 av Enok3000 Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Drageelsk, jeg finner fire fem filmer på imdb med tittelen Grotesque, hvilken av dem sikter du til? Han tenker nok på Gurotesuku. Først fremst kjent -- ironisk nok -- fordi den ble forbudt i Storbritannia. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Drageelsk, jeg finner fire fem filmer på imdb med tittelen Grotesque, hvilken av dem sikter du til? Han tenker nok på Gurotesuku. Først fremst kjent -- ironisk nok -- fordi den ble forbudt i Storbritannia. Stemmer det, det var derfor jeg så den, måtte jo finne ut av hva det var som gjorde at den ble forbudt i Storbritania. Etter å ha sett den skjønner jeg godt hvorfor den ble forbudt, den burde vært forbudt i USA også da den kan være inspirasjons kilde til alle de galne folka som er der borte. Tror ikke vi trenger noe forbud i Norge, men en 18 år's grense er nok på sin plass. Den lever opp til navnet sitt også, den er ganske grotesk å syk. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Mener du virkelig at det fins tilfeller der det må til absolutte forbud? Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Når vi er inne på tema groteske filmer.. Noen som kan anbefale en håndfull rett og slett "jævlige" filmer? Eller generelt filmer som har blitt forbudt pga seksualitet osv.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Groteskue filmen, den der kinesiske om det paret som blir kidnappet? Ja den var litt grotesk. Lurer på om Quentin tarantino har hentet inspirasjon til sine Hostel filmer, fra den. Så mange likhetstrekk. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 6. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Groteskue filmen, den der kinesiske om det paret som blir kidnappet? Ja den var litt grotesk. Lurer på om Quentin tarantino har hentet inspirasjon til sine Hostel filmer, fra den. Så mange likhetstrekk. Nå skal det vel påpekes at Quentin bare var executive producer på Hostel-filmene, altså hadde han ingenting med selve filmen å gjøre. Endret 6. mai 2010 av tjalla Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Groteskue filmen, den der kinesiske om det paret som blir kidnappet? Ja den var litt grotesk. Lurer på om Quentin tarantino har hentet inspirasjon til sine Hostel filmer, fra den. Så mange likhetstrekk. Nå skal det vel påpekes at Quentin bare var executive producer på Hostel-filmene, altså hadde han ingenting med selve filmen å gjøre. Jeg forstår hva du prøver å si, men jeg føler det er verdt å nevne, slik at folk som ikke vet dette ikke misforstår, at det at man er EP betyr ikke automatisk at man ikke har noe som helst med filmen å gjøre. Ofte har de svært mye med filmen å gjøre, mens andre ganger er de bare pengene. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 VAr oå nippet til å kjøpe gurotesuku en gang, men ble utsatt. Er den likke brutal som men behind the sun? Brutaliteten i den ligger kanskje i at barnelikene i filmen var faktiske barnelik. Grusfull snhit. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Groteskue filmen, den der kinesiske om det paret som blir kidnappet? Ja den var litt grotesk. Lurer på om Quentin tarantino har hentet inspirasjon til sine Hostel filmer, fra den. Så mange likhetstrekk. Nå skal det vel påpekes at Quentin bare var executive producer på Hostel-filmene, altså hadde han ingenting med selve filmen å gjøre. Jeg forstår hva du prøver å si, men jeg føler det er verdt å nevne, slik at folk som ikke vet dette ikke misforstår, at det at man er EP betyr ikke automatisk at man ikke har noe som helst med filmen å gjøre. Ofte har de svært mye med filmen å gjøre, mens andre ganger er de bare pengene. Men i Hostel sitt tilfelle ble vel egentlig Tarantino's største bidrag at navnet hans fungerte som et merkenavn og ga filmen ekstra tyngde og "kred" under promoteringen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Men i Hostel sitt tilfelle ble vel egentlig Tarantino's største bidrag at navnet hans fungerte som et merkenavn og ga filmen ekstra tyngde og "kred" under promoteringen. IMDb gir meg følgende: The trailers bill the movie as "inspired by true events". Director Eli Roth says that he found a Thai website that advertised itself as a "murder vacation," offering users the chance to torture and kill someone for the price of $10,000. Roth later showed the site to Quentin Tarantino and the two developed the idea for the film. Wiki sier: Roth's original script was developed by Quentin Tarantino, who also acted as producer on the movie. Det er verdt å merke at mens EP ikke nødvendigvis er så veldig involvert, så er producer ofte like viktig som regissør. I mange tilfeller er det en produsent som finner idéen (det være en bok, spec script eller bare et konsept), pitcher den til studioet, finner skuespillere, finner regissør og styrer alt fra start til slutt på filmen med unntak av selve regien. Det er derfor produsenten får Oscaren for beste film - han er som oftest den som har vært med prosjektet lengst. Endret 6. mai 2010 av Dorian Gray Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Er klar over Producer og EP's roller, men nå snakket jeg om Hostel og Quentin Tarantino spesifikt. fra imdb: Directed by: Eli Roth Written by: Eli Roth Produced by: Chris Briggs (producer) Mike Fleiss (producer) Daniel S. Frisch (co-producer) Eli Roth (producer) Scott Spiegel (executive producer) Quentin Tarantino (executive producer) Philip Waley (co-producer) Boaz Yakin (executive producer) Jeg mener bare at det er feil å betegne Hostel som Tarantino sin film på noen måte, noe det virket som om f.eks Gypsy var under inntrykk av. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Wiki ga meg følgende: Produced by Eli Roth Quentin Tarantino Boaz Yakin Vet ikke om han var EP eller P, men mtp at han utviklet manuset vil jeg si at han var like mye med fra starten som Roth, og da er det ikke like kontroversielt å kalle det Tarantinos film. Man ville absolutt gjort det for noen år siden, f eks Irwin Allen's The Towering Inferno og The Posiedon Adventure. Man er også glad i å bruke Bruckheimer sitt navn hvis det ikke er Tony Scott eller Michael Bay som regisserer, og selv om jeg slet med å finne eksempler så er jeg rimelig sikker på at 40- og 50-tallet hadde en god del produsenter øverst på plakaten som "eier" av filmen. Endret 6. mai 2010 av Dorian Gray Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå