Gunfreak Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 A Fish Called WandaSmå artig film Små artig? Det er en av de morsomste komediene laget. R r r r Venge Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Misery (1990) Aldeles glimrende psykologisk thriller. Kathy Bates og James Caan spiller "beina av seg" i denne filmen, om en religiøst sinnsyk fan som kidnapper en forfatter etter en bilulykke. Dette er vel første spillefilm jeg ser i Blue Ray kvalitet, og det imponerte meg også. Dette er definivt en mustsee for alle som liker thillere. 9/10 Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Babel Gjensyn. Like god som 21 Grams, historien med den asiatiske kvinnen er uten tvil best, elsker scenene hvor ting er i stillhet. Flott. Helt enig. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 A Fish Called WandaSmå artig film Små artig? Det er en av de morsomste komediene laget. R r r r Venge Merkverdig oppskrytt film i mine øyne. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Babel Gjensyn. Like god som 21 Grams, historien med den asiatiske kvinnen er uten tvil best, elsker scenene hvor ting er i stillhet. Flott. Helt enig. Et vanvittig soundtrack ikke minst. Det sterkeste øyeblikket er muligens kryssklippingen mellom helikopterscenen og guttene som "lener" seg mot vinden, først og fremst pga musikken. http://www.youtube.com/watch?v=NHZ4SAZ9D8w Creditstykket er også fantastisk. http://www.youtube.com/watch?v=DHUMsNRvEIs Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) A Fish Called WandaSmå artig film Små artig? Det er en av de morsomste komediene laget. R r r r Venge Merkverdig oppskrytt film i mine øyne. Enig. Egentlig har hele John Cleese tendensen å være oppskrytt. Fawlty Tower var genialt, men uten den hadde han neppe vært noe særlig.. Endret 17. april 2010 av groenn Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 For en tåpelig teori. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 A Fish Called WandaSmå artig film Små artig? Det er en av de morsomste komediene laget. R r r r Venge Merkverdig oppskrytt film i mine øyne. Enig. Egentlig har hele John Cleese tendensen å være oppskrytt. Fawlty Tower var genialt, men uten den hadde han neppe vært noe særlig.. Jeg velger å tro at du bare har glemt Monty Python - du er jo tross alt ikke 13 år. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 A Fish Called WandaSmå artig film Små artig? Det er en av de morsomste komediene laget. R r r r Venge Merkverdig oppskrytt film i mine øyne. Enig. Egentlig har hele John Cleese tendensen å være oppskrytt. Fawlty Tower var genialt, men uten den hadde han neppe vært noe særlig.. Jeg velger å tro at du bare har glemt Monty Python - du er jo tross alt ikke 13 år. Hehe.. neida, men har aldri fått helt kicket på den der. Har prøvd flere ganger, men .. ender bare opp med å kjede meg altså Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 A Fish Called WandaSmå artig film Små artig? Det er en av de morsomste komediene laget. R r r r Venge Merkverdig oppskrytt film i mine øyne. Enig. Egentlig har hele John Cleese tendensen å være oppskrytt. Fawlty Tower var genialt, men uten den hadde han neppe vært noe særlig.. Jeg velger å tro at du bare har glemt Monty Python - du er jo tross alt ikke 13 år. Hehe.. neida, men har aldri fått helt kicket på den der. Har prøvd flere ganger, men .. ender bare opp med å kjede meg altså Da er det noe feil med deg, jeg vil gjette en hjerne svults på størrelse med en tennisball, som sitter der din humoristiske sans skulle være. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 A Fish Called WandaSmå artig film Små artig? Det er en av de morsomste komediene laget. R r r r Venge Merkverdig oppskrytt film i mine øyne. Enig. Egentlig har hele John Cleese tendensen å være oppskrytt. Fawlty Tower var genialt, men uten den hadde han neppe vært noe særlig.. Jeg velger å tro at du bare har glemt Monty Python - du er jo tross alt ikke 13 år. Hehe.. neida, men har aldri fått helt kicket på den der. Har prøvd flere ganger, men .. ender bare opp med å kjede meg altså Da er det noe feil med deg, jeg vil gjette en hjerne svults på størrelse med en tennisball, som sitter der din humoristiske sans skulle være. Ja dem sier så Har tre musts innen humor: Laurel & Hardy, Fawlty Tower og Albert & Herbert. Ellers er det svært sporadisk. Liker Olsenbanden da, men mest pga Sverre Wilberg (Inspektør Hermansen). Norges mest undervurderte komi-talent gjennom tidene etter min mening. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 There Will Be Blood for tredje gang. 9/10. Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ser på Munich igjen, bare sett den på tv. Men må si jeg virkelig liker den filmen her! Kanskje litt politisk goodwill men fremdeles en veldig god film i mine øyne. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Bridge to Terabithia (2007): Min sønn på 7 klarte ikke slutte å tenke på hva som skjedde i denne filmen. Jeg måtte lære han ordet "reflektere", for det var akkurat det han gjorde. Dette er på sett og vis en film som gir yngre et like hardt filosofisk slag i mellomgulvet som The Wrestler gjør for oss litt eldre. Dette er en fantasifull film så forankret i realitetens harde hverdag og som blir illustrert på så god måte at jeg ville vært en tåpe om jeg ikke hadde gjort annet enn å anbefale denne på det varmeste. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Lost in Translation Som den siste personen på kloden til å se denne kan jeg si jeg likte den meget godt. Rørende, uten at jeg helt vet hvorfor. Good shit, spesielt Murrays rolletolkning. Videodrome Cronenberg azz! Jeg elsker denne type plot, hvor seeren har ingen anelse om hva som er realitet og illusjon av det som foregår på skjermen (Perfect Blue, Inland Empire). Kreativ vold er dessuten alltid et pluss. Setter likevel Naked Lunch over denne. Yoidore tenshi (Drunken Angel) Denne overrasket meg. Jeg forventet en av Kurosawas svakere verker, men fikk istedenfor en ny favoritt av mannen. Den virker inspirert av vestlige filmer, og er veldig frisk i formen. Seeren får så mye av filmen: En fantastisk moralhistorie, som er både oppløftende og deprimerende, reinspikka underholdning og en herlig estetikk. Se opp for en ugjenkjennelig Toshiro Mifune i hovedrollen (hans beste rolletolkning?), og en Takashi Shimura som virkelig skinner. Nå får det være nok superlativer, jeg ble bare så overrasket over Drunken Angel. Endret 19. april 2010 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Lawrence of Arabia 4 av 6 Grei nok men jeg ble ikke bergtatt.....og ja , jeg saa faktisk hele filmen , thank you very much. Tror Cleese er en deppa mann i real life. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ser på Munich igjen, bare sett den på tv. Men må si jeg virkelig liker den filmen her! Kanskje litt politisk goodwill men fremdeles en veldig god film i mine øyne. Til hvilken side da? Jeg synes den er ganske så nøytral, når alt kommer til alt. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 How to Train Your Dragon (2010) Meget bra film, men svært forutsigbart. Likevel klarer den å fenge deg og fantasien, du blir dratt rett inn i deres verden, og det er jo som dette film skal være! Må innrømme at jeg forventet at dragen skulle snakke (sikkert pga Disney), men ble glad at ingen av de gjorde det. 8/10 Lenke til kommentar
fluffy_1 Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Ser på Munich igjen, bare sett den på tv. Men må si jeg virkelig liker den filmen her! Kanskje litt politisk goodwill men fremdeles en veldig god film i mine øyne. Til hvilken side da? Jeg synes den er ganske så nøytral, når alt kommer til alt. Det er jo det som er problemet. Den er for nøytral. Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Into the Wild Utruleg flott film. Alt stemte. Chris Mccandless sitt eventyr, vekk frå familie og samfunnet, er ei stemningsfull reise gjennom USA. Chris er verkleg noko for seg sjølv. Nokre kallar han kronidiot (wtf?). Hos meg har han fått stor respekt. Han har faktisk guts til å realisere draumane sine, han har guts til å gjere noko omtrent ingen andre ville gjort. Og eg er evig takknemleg for å fått følgje han på det flotte eventyret, som aldri blir kjedeleg. Filmen er utruleg flott visuelt og musikken, som er fantastisk, gjer sitt for å skape mange stemningsfulle og sterke augneblikk. Ein stor del av filmen er alle dei interessante folka han møter på reisa si (Ron anyone?). Chris tar kanskje nokre ikkje så smarte valg, men det er eigentleg uvesentleg for meg. I desse to åra er han lukkelegare enn nokon gong, han lever verkleg livet. Han seier jo til og med sjølv at han likar det best når han ikkje er så godt forberedt. "My days were more exciting when I was penniless and had to Forage Around for my next meal." Som du kanskje allereie har skjønt endar denne filmen på 10/10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå