MrLuni Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Bøker er ALLTID bedre en filmene da Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Og spillet om filmen om boka er HVERTFALL elendig. Alltid. Endret 12. april 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Bakura Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Har du lest boken? Jeg elsker boken, men er "redd" for at filmen skal vise seg å være katastrofe i forhold. Nei dessverre, har ikke hat anledningen til det, men tenker at jeg kommer til å lese den i nærmeste fremtid. Og som [email protected] sier lever aldri opp filmene til bøkene og ikke spillene av filmene heller for den saks skyld Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Det er en grunn til at boken alltid kommer først. Just sayin... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Husker en historie fra en avis i sverige, der en journalist var så irritert over all merchandisingen, at de hadde laget BØKER av lord of the rings-filmene også, nå. For å tjene enda mere penger selvsagt. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Det er en grunn til at boken alltid kommer først. Just sayin... I forhold til hva? Fins jo masse filmer ute som er ikke bassert på bøker. Flere som får bøker ETTER filmene, beste eksempel er Star Wars og Star Trek. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Bøker er ALLTID bedre en filmene da Sant nok, men det finnes likevel mange veldig gode filmadapsjoner. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Og nå som de tydeligvis har gått tom for bøker å adaptere til film, så går man til å lage film basert på leketøy. Dog ikke av den seksuelle sorten (med mindre man brukte Transformersen til noe innovativt...). Filmer basert på noe man selv har erfart fra andre steder vil alltid ha vedkommendes fantasi og etablerte forventninger å overkomme. Ikke lett den der Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Du klarer vel å copy-paste tittelen inn i søkemotoren oppe i hjørnet? Vips så er du inne på filmens side på IMDB. Latskap går begge veier. Det var et generelt ønske å få en god praktisk standard for postingen. Joda jeg har klart å skrive "imdb filmtittel" i adresselinjen til Firefox i mange år. Vips så er du også inne på filmsiden hos IMDB. Men hvorfor ikke bare gjøre ting godt i utgangspunktet. Ellers veldig unødvendig å måtte gå til IMDB el. for å sjekke når en film er utgitt og det oppgis som regel i alle andre sammenhenger man omtaler filmer. Endret 12. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Om folk legger til lenker så blir det ekstra herlig for de av oss med FF og IMDB-preview add-on. Da kan vi bare med enkel mouseover få info. Lenke til kommentar
Lawliet Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Det er en grunn til at boken alltid kommer først. Just sayin... I forhold til hva? Hæ? Jeg vet at filmer er blitt "bokisert", men poenget mitt var at bøkene er "best" sett at de kommer før filmen. Hypotetisk sett, ville man sagt det samme om Potter filmene kom først? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Det er helt naturlig å filmatisere medie som ikke er laget for film, rett og slett fordi film er så utrolig spennende med så mange dyktige mennesker. Jeg ser ingenting galt med det, og synes ikke det viser tegn på mangel på kreativitet i det hele tatt. Hver eneste film Kubrick laget var basert på en bok, Gudfaren og Apokalypse Nå! var bøker, Kurosawa var glad i Shakespeare, osv i det uendelige. Jeg gleder meg veldig til Dorian Gray-spillet kommer ut, forresten. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Husker en historie fra en avis i sverige, der en journalist var så irritert over all merchandisingen, at de hadde laget BØKER av lord of the rings-filmene også, nå. For å tjene enda mere penger selvsagt. Regner med det er denne du tenker på: Ikke for å ødelegge en fin historie, men teksten er skrevet ironisk. Legg også merke til at bildet er passende laget slik at kun innledningen er kommet med. Det er heller ikke denne Erica som har skrevet teksten. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 (endret) Om folk legger til lenker så blir det ekstra herlig for de av oss med FF og IMDB-preview add-on. Da kan vi bare med enkel mouseover få info. jeg håper Fin, fin sak. Endret 12. april 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Husker en historie fra en avis i sverige, der en journalist var så irritert over all merchandisingen, at de hadde laget BØKER av lord of the rings-filmene også, nå. For å tjene enda mere penger selvsagt. Regner med det er denne du tenker på: Ikke for å ødelegge en fin historie, men teksten er skrevet ironisk. Legg også merke til at bildet er passende laget slik at kun innledningen er kommet med. Det er heller ikke denne Erica som har skrevet teksten. what. Da har vi proof på at svensker er dumme (Måtte ta med den siste smileyn siden den var så stygg) Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Ikke for å ødelegge en fin historie, men teksten er skrevet ironisk. what. Da har vi proof på at svensker er dumme (Måtte ta med den siste smileyn siden den var så stygg) Dobbel-what. Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Interessant, jeg er en av de som ikke likte Blade Runner særlig godt, men har bare sett den 1 gang og det var for under et år siden. Kanskje jeg skal prøve meg på et gjensyn snart. Jeg husker ikke hvilken versjon jeg så sist, men vet det finnes flere forskjellige. Hvilken versjon er "best" for meg? Final Cut er nok den mest anerkjente og beste versjonen, men jeg har ikke sett noen av de andre versjonene så jeg skal ikke være for brå her. Uansett, et gjensyn hadde vært på sin plass. En fantastisk film! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Er de dumme som skriver ironiske tekster? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 12. april 2010 Rapporter Del Skrevet 12. april 2010 Men hvorfor ikke bare gjøre ting godt i utgangspunktet. Selvsagt er det bedre å gjøre det slik du sier. Det hadde vært enda bedre om folk i tillegg til en utfyllende anmeldelse, la til direktelinker til trailerne og undertøysbilder av hun fine skuespillerinnen som spiller birollen. Det ville hevet den praktiske standarden, men ikke nødvendigvis kvaliteten på det som blir skrevet. Folk legger ned forskjellig arbeid i omtalene, og jeg synes ikke vi bør stenge ut de som kun skriver en kjapp setning og derfor ikke orker å inkludere alt det andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå