MrLuni Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 The road (2009) Dårli film. En film med bare tårevåte sener, ingen info omhvordan verden gikk til helvette, dei skulle til sjøen men vi får ikke vite hvorfor, 0 action, 1 eller 2 SMÅ happy moments i filmen. Filmen gjorde meg bare deprimert, og jeg angrer på at jeg såg den. 3/10 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 The Wolfman Steike for en dyster, jævlig og deilig film dette er. Jeg satte meg i kinosetet med null forventninger eller info om filmen og ble blåst av banen. Stemningen er der hele tiden, det er rått og brutalt og det er vel så godt som ingen lyse scener. Og samtidig er det en spennende, om enn forutsigbar, brutal personlighetsendring som fenger. Det eneste jeg har å utsette på den er at det kanskje går litt for tregt før det uungåelige begynner, men nå er jeg streng, filmen er så og si blottet for dødpunkter. Sett hodet i standby og kos deg! 9/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 The road (2009) Dårli film. En film med bare tårevåte sener, ingen info omhvordan verden gikk til helvette, dei skulle til sjøen men vi får ikke vite hvorfor, 0 action, 1 eller 2 SMÅ happy moments i filmen. Filmen gjorde meg bare deprimert, og jeg angrer på at jeg såg den. 3/10 Du visste altså ikke hva du gikk til? Det er vanskelig å si om det er rett å si at en film er dårlig når den baserer seg på boken, og bokens formål er alt annet enn å underholde med detaljer rundt hvordan de endte opp der de var. Det skal ikke være nødvendig å lese boken først, men litt research gjør at man er klar over hva man går til. Da slipper man å vente på at filmen skal forklare noe. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ang. The Road så er det heller ikke i boken forklart hva som skjedde. Det var et bevisst valg fra forfatterens side fordi det var ikke selve årsaken til hendelsen som var viktig, det var skildringen av livet etterpå og hvordan man forsøker å holde fast på menneskeligheten i en umenneskelig verden som var fokuset. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Angående diskusjonen i forhold til Inglorious Basterds på forrige side, vil jeg bare si at jeg føler at den er en veldig typisk elsk/hat-film. Selv fant jeg de lange scenene fantastiske og ekstremt underholdende, men jeg skjønner godt at noen stiller seg negativt til denne filmen og synes den er kjedelig. Her er det snakk om smak og behag, ja. Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Ang. The Road så er det heller ikke i boken forklart hva som skjedde. Det var et bevisst valg fra forfatterens side fordi det var ikke selve årsaken til hendelsen som var viktig, det var skildringen av livet etterpå og hvordan man forsøker å holde fast på menneskeligheten i en umenneskelig verden som var fokuset. Det same med Children of Men, som vi diskuterte i ein annan tråd nyleg. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Skal bare ha denne tråden i mine innlegg. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Night of the Demons 2: Angela's Revenge Dette er nok mer av det samme som sist. Det er Halloween, og folkene på en kristen internatskole holder fest. Men siden det er en kristen skole er det ikke lov med tull som røyking, alkohol og å kysse hverandre, så noen av dem stikker av til et visst hus et lite stykke utenfor byen. Men så var det det der med tittelen, da... Som den forrige filmen er det ikke annet å forvente enn demoner som herjer, og som vanlig er effektene ganske bra. Folkene ser ut til å trives (skuespillerne, ikke karakterene) og gjør en bra jobb, og alt i alt er den underholdende nok. Jeg vil si den er hakket bedre enn den første, da de kommer raskere i gang og har flere interessante effekter. Vurdering: 8/10 Så til nr 3... Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 The road (2009) Dårli film. En film med bare tårevåte sener, ingen info omhvordan verden gikk til helvette, dei skulle til sjøen men vi får ikke vite hvorfor, 0 action, 1 eller 2 SMÅ happy moments i filmen. Filmen gjorde meg bare deprimert, og jeg angrer på at jeg såg den. 3/10 Du visste altså ikke hva du gikk til? Det er vanskelig å si om det er rett å si at en film er dårlig når den baserer seg på boken, og bokens formål er alt annet enn å underholde med detaljer rundt hvordan de endte opp der de var. Det skal ikke være nødvendig å lese boken først, men litt research gjør at man er klar over hva man går til. Da slipper man å vente på at filmen skal forklare noe. Viste bare at det var en "verden er fucked" film, og siden jeg liker sånne filmer så tok jeg sjansen på den. Ja det var en veldig spesiell film, bare synd den ikke klarer å vare en BRA spesiell film. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Da vet du vel at den skal remakes nå også, thecrow77? Blir trist av hvor tafatte hollywood er..remakes av ALT, og alle remakes er dårligere enn orginalene likevel. http://www.bloody-disgusting.com/film/2163 Sjekk lista med b-kjendiser..Shannon Elizabeth (jada hu hadde fine pupper i American Pie 1), Edward Furlong (Terminator 2 og..huh?) Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Lenge siden jeg har skrevet noe her Ninja (2009) Jeg hadde omtrent ingen forventinger til denne filmen, jeg trodde faktisk jeg hadde fått skaffet meg Ninja Assassin. Denne filmen mener jeg er en 80-talls ninja film med moderne "action". Kan til tider være litt cheesy, men alikavel veldig underholdende. Historie? tja, den er der, men ikke alverdens å skryte av, filmen kunne nok ha presentert bedre denne "kulten" med mennesker, istedenfor å markere dem som automatisk "slemme". Det er et pluss at filmen har tatt i bruk faktiske japanske skuespillere. Som Ninja film elsker gir jeg denne filmen, men jeg personlig tror at hvis du ikke er særlig interrsert i Ninja filmer fra før, da vil dette bare være en helt ålreit action film. 6/10 Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 15. mars 2010 Del Skrevet 15. mars 2010 Får slenge inn en anmeldelse av 1ern av en film. 2ern kommer senere, men begge anbefales sterkt Banlieue 13 aKa District 13: Hovedpunktet i denne filmen er Parkour. Hovedpersonen spilt av David Belle. B13 eller D13 er på en måte en avlukket ghetto i Paris. Her har kriminalitet og faenskap tatt over så staten har like godt stengt av hele området. Den er spekket med parkour og fete stunts. Mye action og spesielt blir alt ekstremt bra koordinert med to eksperter i hovedrollene. Jeg vil anbefale denne filmen til alle som får et kick av syke stunts og unnamanøvre. (alle stunts i denne filmen er utført uten bruk av stuntmenn) 8/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 The Informant! (2009) Ikke noe særlig, egentlig. Den er helt grei, men den er aldri spesielt morsom og kun spennende i begynnelsen - etterhvert blir den bare forvirrende og småkjedelig. Du husker Burn After Reading? Ikke jeg heller, og det er det denne filmen er. 6/10 Marjoe (1972) Knallgod dokumentar. Historien er nesten for god til å være sann og svært tilfredsstillende. Den trengte ikke å vare så lenge som den gjorde, men den gir et greit innblikk i hvordan ting som tungetaler, kirkesamfunn og reisende talere opererer. Se denne sammen med Religulous og Jesus Camp, så har du en treenighet av galskapen som er organisert (og skattefri) religion. 8/10 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 The Informant! (2009) Du over meg... Jeg gir den filmen 5/10, er enig med deg om den filmen. MEN jeg synset Burn after reading var en ganske god film, og kan ikke sammenlignes med The informant. 5/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Jeg husker én scene fra Burn After Reading, og det er den samme scenen alle husker med Brad Pitt. Også husker jeg den scenen alle husker fra traileren hvor Brad Pitt blir slått i nesen etter han sier "Appearances can be deceptive". Utenom det er det nothin'. Kanskje en gif Dotten postet en gang. Forglemmelig affære. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Burn After Reading er uansett skyhøyt over The Informant! som virkelig var forglemmelig. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Burn After Reading er mye bedre enn The Informant. Kan ikke sammenlignes engang. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Hvem er dere og hva er det dere ser i sånne middelmådige filmer? Er det Coen-sjarmen som vinner dere over eller hatet dere bare The Informant? Jeg søkte litt i tråden og det ser ut som dere kanskje står litt alene i meningene deres, og at flere satt filmen til 6/10 med en 3/10 blant dem. Brad Pitt i den slo meg som akkurat samme type som Matt Damon i denne - en dramatisk skuespiller som ville spille i en komedie og valgte helt feil rolle. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Pitt var jo en av dei geniale i filmen da! Han dudn som var leder på den treningsplassn derimot, han likte jeg svært lite. Vell jeg er frank og jeg likte filmen. Om det er en coenfilm eller ikke bryr jeg meg ikke om. Den hadde en go sjarm og en spesiell humor som traff meg. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 16. mars 2010 Del Skrevet 16. mars 2010 Burn After Reading er en av de dårligste filmene jeg har sett som jeg faktisk hadde litt forventninger til. En utrolig intetsigende og umorsom komedie som aldri ville gjort det bra eller høstet noe anerkjennelse hadde det ikke vært for Coen-brødrenes og skuespillernes stjernestatus/gode renommé. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå