DoktorBacon Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Dette er noe som er typisk for kinesiske Wuxia-filmer, og har en historie og en hensikt. Ta en titt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Wuxia#Skills_and_abilities Det endrer ikke at det ser klovnete og teit ut. Blir nok ikke noe mer Wuxia på meg med det første. Endret 1. mars 2010 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 The Boondock Saints II: All Saints Day Dette er noe av det værste jeg har sett på lenge! Hadde et snevert håp om at denne skulle i det minste være ok. Med unntak av hovedrollene fra eneren er det ganske lav kvalitet på skuespillerprestasjonene. Finnes ikke troverdighet i Julie Benz's karakter, og lite hjelper det at hun fører en helt elendig sørstatsdialekt. De andre agentene var også ekstremt lite interessante. Dette er dog ikke det værste. Man opplever gjennom hele filmen forsøk på å gjenskape de mest kjente og kjære scenene fra eneren, dette slår feil gang på gang. Kan ikke huske sist jeg angret på å ha sett en film. 3/10 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Eneste jeg likte med den filmen var Julie Benz, men det er fordi jeg har en liten småcrush på henne , ellers var det en en helt grei dritfilm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Den kunne jo ikke blitt like bra som 1'eren. Tåpelig oppfølger spør du meg, jeg var tilfreds med måten den første sluttet på. Får håpe de ikke tjener noe på den, hadde vært vært herlig ironisk. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Sherlock Holmes (2009): Merksnodig hvordan denne filmen, som portretterer Sherlock Holmes ganske så annerledes enn den Mr. Holmes jeg vokste opp med, allikevel presterer å utvise slik respekt for den britiske mesterdetektiven. Den er ganske elementært en veldig god film og jeg er glad Sherlock Holmes viser at han er en karakter som, på lik linje med Robin Hood og Batman, tåler å bli portrettert på forskjellig vis. Men jeg frykter enkelte vil ha for mange år på baken til å kunne falle for denne lille perlen. The Princess and the Frog (2009): Endelig et gjensyn med den klassiske formen for tegneseriekunst. Men det hjelper fint lite om ikke historie og karaktergalleri er av den likandes sorten. Noe denne heldigvis er proppfull med, en herlig film av ekte Disney-merke. Har du dame vil du være en ytterst dårlig kjæreste om du ikke tar henne med på denne. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) The fourth kind. Startet veldig kjedli, men tok seg ganske mye opp midt under filmen og mot slutten. Det skal vist være ekte opptak dei viser under filmen, men har mine tvil. At dei viser film av et ekte mord (med sladd) kan jeg ikke skjønne er lovlig. SÅ jeg er veldig nysgjerrig på om disse klippene er sanne. 6,9/10 Nå skal det siest at jeg liker Mila Jovovich (eller hva hun heter). EDIT!: Ja etter litt googling (er trøtt) så fant jeg ut at alt er fake. Temmelig teit gjort og si at det er ekte. Jeg likte faktisk filmen, men veit ikke om jeg er fornøyd eller sur Endret 2. mars 2010 av [email protected] Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Men jeg frykter enkelte vil ha for mange år på baken til å kunne falle for denne lille perlen. Har "bare" 22 år på baken, og jeg synes den var forferdelig. Egentlig sliter jeg med å finne hva som er bra med den. Mark Strong gjør en veldig god jobb, men det er det eneste. Alle actionscenene er håpløse, noen ganger til det parodiske. Den scenen med masse eksplosjoner overalt i en gate er noe av det dummeste jeg har sett for eksempel. Dessuten overspiller Downey Jr. på en irriterende måte, og humoren treffer meg ikke. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Stumpen min er 25 hærlige år, og jeg digget Sherlock Holmes. Eneste jeg viste om Holmes var namnet hans, og han var en etterforsker av noe slag. Hadde jeg lest en bok elns om han så hadde jeg sikkert ikke likt filmen, men takk gud for at jeg SJELDENT leser bøker, filmer blir så mye bedre av det Men når det er sagt, så leste jeg Engler og Demoner for noen år siden, det at jeg leste den først ødela en STOR del av filmen. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Visste du forresten at "Elementary, my dear Watson" aldri sto i ACD bøkene, bare i senere Sherlock Holmes-filmer? Han sier "Elementary" i en bok, og "It was superficial, my dear Watson" i en annen bok, i en tredje sier han "Exactly, my dear Watson". Men altså aldri den mest berømte feilsiteringen.. Endret 2. mars 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Jude law og Robert Downey Jr var en god kombinasjon i Sherlock Holmes ja. Min C14 daterte stuss på snart 26 hadde ingen problem å like denne filmen. Er og meget interesangt at en tidligere indie regisør klarer å gjøre en såpass god deby inn i hollywood. Ikke den Sherlock Holmes man er kjent med fra eldre portreteringer, men en sabla god en i mine øyne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det er Big Boss og Chinese Hercules som er ekte fu , blir ikke det samme med wire fu Lucky Lukes Daisy Town 4.5/6.....animasjonen virker noe primitiv men så er den oxo fra 1971 LL's Balladen om Dalton-brødrene 4/6.....ikke fullt så morsom som Daisy Town , var litt trøtt på slutten dog Asterix hos britene 4.5/6.....dette er topp , A hos Vikingene var ikke så bra som denne. Cæsar = Jahn Teigen kloning lol ? Fant noen Iznogoud episoder på YT , ikke sett den på bortimot 10 år Lenke til kommentar
Analmeth Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Iznogoud er fantastisk, har heller ikke sett det på flere herrens år. Fikk nostalgiasme jeg så introen på YouTube! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Elvis: det er derfor sånne wire fu-filmer har en egen genre, Wuxia (Uttales vusja). Det er ekstremt mange sånne filmer i Kina. F.eks. når Megan fra Lonely Planet (Travel Channel) var på besøk i et filmstudio i Hong Kong, var hun sammen med masse stuntmenn og skulle få spille inn sin egen filmscene. Da var det ikke snakk om å kaste seg rundt i slow motion med dual pistols og leke bullet time. Hun ble koblet til en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaang wire, så "fløy" de rundt i lufta og lekte sverdkamp. Endret 3. mars 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Iznogoud er fantastisk, har heller ikke sett det på flere herrens år. Fikk nostalgiasme jeg så introen på YouTube! +1 Barnetv var mye bedre før ! Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Iznogoud er fantastisk, har heller ikke sett det på flere herrens år. Fikk nostalgiasme jeg så introen på YouTube! +1 Barnetv var mye bedre før ! +2 http://www.youtube.com/watch?v=IpyF9OKUbyo Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Stalker Nok en gang ble filmen sett, en herlig film å se på det store lerret. Poetisk, skitten, og dystopisk. Og mest av alt; filosofisk. Desverre lød opplevelsen av flere avbrytelser, og slik kan fort føre til unødige lidelser. Lidelser fordi en slik film bør sees i ett, av den grunn at det kan ødelegge flyten rett og slett. En slitt kopi ble brukt, så den røyk flere ganger, men er deilig å ha få sett den på kino anyway, så jeg har ingen anger. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Ser ikke helt flyten i diktet ditt. Dikt er mer enderim Lenke til kommentar
TMB Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Dikt trenger ikke å rime i det hele tatt Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Mye enderim og nødrim er mitt kjennemerke Endret 3. mars 2010 av Mr. BadSmile Lenke til kommentar
Atald Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 KJennemerke. Jeg takler det ikke når folk uttaler det sj, langt mindre når det skrives. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå