Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Med kul og spennende, mener dere de 5 minuttene der de robber toget, eller de 2 timene og 25 minuttene de snakker nærmest konstant?

 

Just my 2 cents.

 

Jeg sa at den ikke var noe særlig spennende, men litt kul. Cinderman derimot mente den var spennende. Det var hvertfall ikke The assassination of Jesse James han så hvis han mener den er jævlig kul og spennende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med kul og spennende, mener dere de 5 minuttene der de robber toget, eller de 2 timene og 25 minuttene de snakker nærmest konstant?

 

Just my 2 cents.

 

Senest i dag leste jeg i Sight And Sounds hvor filmen ble trukket fram som en av de viktigste filmene laget det siste tiåret. Det trenger jo ikke å være filmen det er noe galt med bare fordi du ikke liker den...

 

Filmen er slettes ikke kjedelig... men derimot mesterlig og har en stor evne til å skape spenning underveis, den har i tillegg flere elementer uten narrativ funksjon (såkalt excess). Men filmen kan alikevel virke skuffende å kjedelig på det gale publikum, og den er annerledes enn mange andre Western filmer, men det er et tåpelig krav at en film skal være blow them up action bare fordi den er satt i Werstern setting. Jesse James bør feks ikke sammenlignes med 3:10 to Yuma (som forøvrig klarer å ødelegge alt som var fint med den orginale 3:10 to yuma filmen), bare fordi begge to er Western filmer å kom samtidig. De er laget for helt forskjellig publikum,

Lenke til kommentar

The Box (2009)

 

Selv om dette er Kelly's mest konvensjonelle burde han lært seg begrensningens kunst. Tidvis creepy og sær, andre ganger bare unødvendig sær. Jeg skjønner folk faller av.

 

3/5

 

Edit @ Eksentron: Jeg bare påpeker at du kaller den en Oscarfilm, når den strengt tatt ikke er en typisk Oscarfilm. Se A Beautiful Mind for definisjonen.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, og her skriver vi da vitterlig personlige anmeldelser. Ergo ser jeg ikke noe poeng i at alle som liker denne filmen skal kritisere det jeg skrev. Endrer ikke det faktum at jeg syntes det var en grisekjedelig film, som jeg absolutt ikke gidder anbefale til andre.

Dette svaret begynner å bli klisjé, men jeg må likevel bare si det...

Du poster på et forum som heter "diskusjon.no", og du vil ikke ha kritikk eller svar på det du skriver?

Lenke til kommentar

Jeg skrev min definisjon av en Oscar-film, som generelt er dritkjedelig. Er bare til å akseptere at folk har forskjellige meninger.

 

Skal ærlig innrømme at jeg ikke har tidenes filmsmak, og ei heller verdens beste innsikt i Oscar og div. priser/nominasjoner annet enn det som står på coveret til filmene. 2 og en halv timer med snakking er, etter min bedømmelse, dritkjedelig.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, og her skriver vi da vitterlig personlige anmeldelser. Ergo ser jeg ikke noe poeng i at alle som liker denne filmen skal kritisere det jeg skrev. Endrer ikke det faktum at jeg syntes det var en grisekjedelig film, som jeg absolutt ikke gidder anbefale til andre.

Dette svaret begynner å bli klisjé, men jeg må likevel bare si det...

Du poster på et forum som heter "diskusjon.no", og du vil ikke ha kritikk eller svar på det du skriver?

+1

 

Jeg synes faktisk hele konseptet med å diskutere diskusjon i seg selv er teit. Når man kommuniserer med andre mennesker så er det selvskrevet at man vil få andres synspunkter tilbake. Slikt skjer i et samfunn med ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

...jarra :)

 

 

Har akkurat sett "UP" (Pixar) på Bluray. Har "ventet på denne filmen en stund nå, ville ikke se den på kino grunnet dubbing, naturligvis.

Er i utgangspunktet veldig fan av Pixarfilmer, noen har bedre story enn andre, men "UP" tok virkelig kaka. Synes de hadde fått til en veldig bra story her, en meget god blanding av alvor og humor og en liten dose "action". Animeringen er strålende god, som vanlig...

Gleder meg til Toy story 3, og er hoppende glad jeg evner å være så barnslig at jeg liker slike filmer så godt.

 

8/10 (mener dette er den beste Pixar filmen....etter Wall-E)

Lenke til kommentar

Så også Up nylig. Må si jeg det var en liten skuffelse i forhold til Ratatouille og WALL-E. Det åpner veldig bra, med kanskje noe av det beste Pixar har gjort - prologen, hvor vi får se hele livet hans i en rask montasje. Utrolig rørende og uventet med et herlig musikalsk tema. Problemet til denne filmen var for min del egentlig karakterene. Hverken gutten, fuglen eller de snakkende hundene ble for min del ikke særskilt morsomme. Litt Ducktales over det hele.

Lenke til kommentar

Up

 

Denne ble sett for ett par dager siden på Blu-Ray. Visuelt sett er det noe av det beste jeg har sett av animasjonsfilm.

Jeg sitter likevel igjen med den samme følelsen som tjalla. Den første fjerdedelen av filmen er fantastisk, spesielt prologen som nevnt. Men etterhvert som alle disse karakterene begynner å dukke opp blir filmen svakere.

Jeg skulle ønske at filmen holdt denne "drama"-stilen gjennom hele, men på en annen side ville den da ikke blitt like populær blant barna.

Filmen er nok så underholdene, og det er enkeltscener som trekker opp filmen veldig.

Så den ender vel på en svak 8/10 kanskje.

Lenke til kommentar

Gamer (2009)

Hovedrolleinnehaveren redder filmen og gjør den grei nok å se.

5/10

 

Flickan (2009)

En av de små men store filmene som gir deg godfølelsen, vekker minner og i det hele tatt tar deg med på en slags reise i deg selv.

 

Det kan nok bli kjedelig for mange, men en god avslutning på kvelden for min del.

9/10

Lenke til kommentar

Er begrenset hvor spennende og interessant en barnefilm kan bli.

 

Nå er jo det fine med Pixar at de klarer å lage filmer både for de dumme barna og det seriøse voksenfolket. Up synes jeg tar et skritt lengre vekk fra den tradisjonelle barneanimasjonsfilmen og tar opp ganske kjipe, trauste temaer som man ikke umiddelbart ville tro passer målgruppen.

 

At Up blir mer tradisjonelt etter den utypiske og nedtonede åpningen synes jeg egentlig var som forventet. Ikke bare "krever" både seerne og historien litt mer tradisjonelt tut og kjør når historien tilspisser seg, men Pixar selv påstår jo at disse actionfokuste scenene er vink til de gamle adventurefilmene på 30-tallet.

 

Ellers er jeg enig med Tjalla at disse snakkende onde hundene ikke var det helt store, og minnet meg mest om hyenene i Lion King jeg aldri helt likte. Likevel synes jeg dette var et nytt stykke kvalitetsarbeid som er animerte hestehoder foran konkurentene sine.

Lenke til kommentar

Jeg synes dessverre Up ligger ganske langt unna det Pixar tidligere har laget. Animasjonskvaliteten og de sentimentale delene av historien er topp, men humoren sitter ikke som før. Og det førte til en del dødpunkter i denne filmen. Det er mulig mine egne skyhøye forventninger er noe av problemet, da en god del folk virker å kaste toppkarakterer på både Wall-E og Up. Men etter filmene Cars og Finding Nemo har jeg aldri blitt særlig engasjert av Pixar-verk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dr Strangelove 2/6

 

Syns den var lite underholdende , Sellers var OK men det var liksom det hele.

 

Første gang jeg har blitt skuffet over en Kubrick film......selv Spartacus var mer underholdende enn dette.

 

Fantastic Four 4/6

 

Bedre enn jeg hadde trodd selv om jeg ikke er no Marvelfan.....morsommere enn X-men.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg synes dessverre Up ligger ganske langt unna det Pixar tidligere har laget. Animasjonskvaliteten og de sentimentale delene av historien er topp, men humoren sitter ikke som før. Og det førte til en del dødpunkter i denne filmen. Det er mulig mine egne skyhøye forventninger er noe av problemet, da en god del folk virker å kaste toppkarakterer på både Wall-E og Up. Men etter filmene Cars og Finding Nemo har jeg aldri blitt særlig engasjert av Pixar-verk.

 

Jo, men dette viste de da dem lagte filmen. I flere interviewer så trodde de at Up blir helt sikkert ikke så populært siden dette var et mer "vågete" film fra deres andre verk. Men de ville lage den uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...