Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

X-Men: The Last Stand har jeg egentlig fortrengt, kjenner jeg ... husker knapt noe mer enn den plastaktige CGI-sminka Patrick Stewarten, samt en sterk følelse av å ha sett en skikkelig ræva film.

Ja den "sminka" På han var rar, spesielt fordi det liksom skulle være 20 år siden, og Stewart ser helt lik ut nå, som han så ut for 20 eller 30 år sia.

Viss man ser på Excalibur som er fra 82 eller 83, så ser han helt lik ut som da han var i TNG og som nå

Lenke til kommentar
Moon

Enda ein herleg sci-fi film. Kevin Spacey som ein robot som henger frå eit tak kan aldri slå feil. Herlig soundtrack av Clint Mansell. God stemning og historie. Dette er ein film du MÅ sjå om du likar science fiction.

8.35/10

Moon er en fordømt hærlig film. uten tvil!

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar

Capitalism: A Love Story

Dokumentar av Michael Moore

Moore graver dypt inn i finanskrisen og forklarer hvordan det ikke var en katastrofe som skjedde over natten, men heller noe som bygget seg opp over flere år.

Med bruk av god journalistikk, intervjuer han flere viktige personer med delte meninger om kapitalisme som økonomisk system, og dokumenterer godt hvorfor det har en rekke svakheter. Ekspertene klarer ikke å motbevise han, og filmen viser folkets kamp mot de rike, i et samfunn (USA) der middeklassen snart har forsvunnet helt, og den private sektoren går med strålende overskudd, på bekostning av folks rettigheter.

Til tider litt vanskelig å følge med, der det ofte går litt fort i svingene om vanskelige temaer og utfordringer i politikken. Disse få gangene i løpet av dokumentaren, virker det mer som et slag mot politikere enn det er informativt for seeren. Men stort sett er det meste mulig å skjønne.

Dokumentaren er preget av god research, godt håndtverk og god planlegging. Dette er er journalistikk på sitt beste, og gir seeren en følelse av å ville kjempe for rettferdighet.

Den nevnverdige svakheten er at den kanskje er litt kort, i forhold til Farenheit 9/11. President Obama presenteres som frelseren, og Moore finner det vanskelig å være kritisk mot ham på slutten av filmen. Men ett av Moores siste slag rettes mot Bush i all rettferdighet, før han overlot makten til Obama ved slutten av 2009.

Terningkast 5

Lenke til kommentar

Shutter island: dødsbra film, lurer sinnet i stor grad. Godt skuespill, alle effekter er godt utnyttet. En av de beste kinoopplevelser jeg har hatt.

5 Staaahs

Ganske så enig. Det var virkelig en bra film og godt skuespill. Likte spesielt den dystre og mørke musikk-effekten som blir brukt her. Også en av mine beste opplevelser på kino.

GO TEAM Scorsese/DiCaprio!

Lenke til kommentar

Casey Affleck overbeviste. Det samme kan man si om fotograf Roger Deakins.

Flinkissvaret, siden de også ble nominert til Oscar :p

Men ja, filmen var mitt første reele møte med Casey og han passer perfekt. Pitt er også god. Foto er som du sier også nydelig, men for min del er det soundtracket som gjorde denne filmen. Vanvittig stemningsfullt. Filmen har rett og slett en veldig god totalpakke.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Ja vil nok heller si at den har trekk fra Kunstfilmen, men det Eksentron gir utrykk for her er vel at filmen var for høyverdig for ham. Så kan folk med mer kunskap konkludere med at det nok har mer tilfelles med kunstfilm tradisjonen enn Oscar tradisjonen..

Lenke til kommentar

Mystic River (2003)

Meget bra film, Tim Robbins stjeler hele showet spør du meg. Fabelaktig prestasjon!

Den var ekstremt forutsigbar, fattet med en gang da jeg hørte telefonsamtalen, så det var veldig plagsomt å se politiet holde på å forsøke å løyse drapet. Det er ikke bra når en film røper seg så lett i starten, særlig en crim film...jaja.

7/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The assassination of Jesse James (by the coward Robert Ford): Typisk Oscar-film. Boring as hell, med andre ord.

1. Det er tiårets beste film

2. Den var jævlig kul og spennende

3. Den var ikke en gang nominert til Oscar (noe mange burde ha blitt arrestert for)

Etter min mening er den så absolutt ikke tiåret beste film, men er enig i at den er litt kul men ikke så veldig spennende for å være helt ærlig. Og det var igrunn bare greit at den ikke ble nominert.

Endret av .........
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...