Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Adam

Adam bor aleine etter farens dødsfall og han Aspergers syndrom, en mild for for autisme. En dag flytter Beth inn i leiligheten ved siden av.

Dette må være en av de beste kjærlighetsfilmene i(hvertfall) løpet av det siste tiåret. Det er veldig mange filmer på dette temaet som feiler, men denne gjør alt rett på de rette stedene. Slutten er heller ikke vanlig i slike filmer, men her passer det perfekt.

Hugh Dancy spiller fascinerende bra som lett tilbakestående Adam, som sliter med daglige saker, men har alltid sin gode venn Harlan(Frankie Faison) som hjelper. Beth(Rose Byrne) spiller naboen som nettopp har slått opp med kjæresten og faren som stillen for retten for bedrageri. Hun spiller også bra og har flere situasjoner som hun må ordne opp i. Hun har også den rollen som gjennspeiler meningen med filmen.

På det tekninske er det lenge siden jeg har sett en så behagelig film å se på. Bruken av kamera og klippingen er rolige og avslappende igjennom det meste av hele filmen. Soundtrack som er i filmen er på høyde(men litt under) Moon-tracket. Det er piano som er hovedinstrumentet og det hele går i litt trist, men vakre toner.

Etter en visning av filmen finner jeg ikke de største feilene, men er redd at det kan snu med flere visninger. Det er vel en risiko som er i alle gode filmer.

5/5 - Fantastisk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Benjamin button

Fytti katta den filmen va kjedli! Hadde det ikke vært for at jeg var nyskjerrig på hvordan han pitt kom til å se ut etter hvert, så hadde jeg HELT sikkert bare lukket øynene og sovnet pent og stille inn.

Hva føler du at manglet i filmen? Selv fant jeg den veldig underholdende.

6/10

Tja.. Hadde det vært en ukjent person i filmen, så hadde den ikke tjent en 3dje del tenker jeg. Er en stund siden jeg har sett den, men mener å huske at det ikke vare SÅ spesielt liv han hadde, uten om å alderopplegget da. Og 6\10 er vell ikke en "bra score"?

ForestGump uten retard. Nei jeg sammenligner ikke dei to filmene.

Men iallefall.. Det er min mening da. Ellers så er jeg stort sett ening i dei fleste på forumet her :p

Btw. Er en film bra om den får 7/10 og opp, ok/tidsfordriv når den får 6/10, ikke verd å se 5/10?

For min del så gidder jeg ikke å se en film som får under 6, så lenge jeg ikke har en spesiell interesse for akkurat den filmen da.

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

The Godfather: Part II (1974)

En mer kompleks film enn forgjengeren, som å stirre utover havet i stedet for å stirre utover en vakker liten innsjø. Havet er fullt av fisk, været er lummert, en båt durer forbi i det fjerne, men langt nok unna til at du bare aner duren fra motoren, du hører den egentlig ikke. Blikket ditt er rolig. En bølge sveiper stille borti skoen din, og trekker seg tilbake. Du fryser litt, og trekker frakken tettere rundt deg.

Karakter: 9,5/10.

Lenke til kommentar

Solyaris (1972)

Vi var på kino og så Solyaris i kveld, samboer og jeg. Jeg er temmelig ny når det kommer til mer kunsteriske eller virkelige gode filmer, oppvokst på Hollywood som jeg er. Så jeg sitter igjen med en litt blandet følelse. Det var nok mye her som gikk meg hus forbi, siden jeg ikke er så kjent med slike filmer og heller ikke Tarkovskys symbolikk. Hvordan denne skal tolkes tør jeg ikke begi meg så mye utpå, men jeg finner selv en del interessant her hvis jeg ser på Havet som det ubevisste og det emosjonelle i mennesket.

Det er vel bare denne og Tokyo Story jeg har sett av kvalitetsfilmer utenfor Hollywood, og av de traff Tokyo Story meg mye mer enn hva denne gjorde. Men den fikk meg til å tenke, og ga litt mersmak. Men jeg blir litt bremset av at jeg føler mine trivielle tolkninger nok er temmelig langt fra hva regissøren egentlig mente med filmen, så jeg får ta disse filmene et steg av gangen.

Jeg får meg ikke til å gi noe terningkast her.

Lenke til kommentar
Che. Part Two.

Kvaliteten falt dramatisk. Virker de hadde lite å ta fra, og strak det ut så lenge de klarte.

6/10

Det var jo mykje å ta av (ekspedisjonen til Kongo f eks)- eg trur dei ynskte å bruka tid på det nyttelause slitet i Bolivia.

Ja klar over de hadde mye å ta av sånn sett. Tingen er at det temaet de valgte å vise var det lite å ta fra...selv om det er forstålig hvorfor de valgte det for å vise hans skjebne.

Jeg fikk aldri samme innlevelse som fra den første. Part Two gav meg bare en "Dette var jo helt idiotisk av han Che".

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Benjamin button

Fytti katta den filmen va kjedli! Hadde det ikke vært for at jeg var nyskjerrig på hvordan han pitt kom til å se ut etter hvert, så hadde jeg HELT sikkert bare lukket øynene og sovnet pent og stille inn.

Hva føler du at manglet i filmen? Selv fant jeg den veldig underholdende.

6/10

SniP

Jeg ga karakteren 6/10 til Maria, full of grace, ikke Benjamin Button. Jeg vil klasifisere filmer med 10/10 som helt unike og fantastiske, 9/10 og 8/10 er veldig bra, men mangler noe. 7/10, 6/10 er underholdne og filmer jeg liker. 5/10 og 4/10 er fint tidsfordriv, men filmen er ikke av så veldig stor kvalitet. Pretty much hvordan jeg avgjør hva jeg skal "gi" filmen.

Lenke til kommentar
Ja klar over de hadde mye å ta av sånn sett. Tingen er at det temaet de valgte å vise var det lite å ta fra...selv om det er forstålig hvorfor de valgte det for å vise hans skjebne.

Jeg fikk aldri samme innlevelse som fra den første. Part Two gav meg bare en "Dette var jo helt idiotisk av han Che".

Ja, men det er jo ei heilt grei oppsummering... Det var eit prosjekt utan grunnlag i folket. Du ser i filmen korleis dei er frustrerte for ikkje å få støtte frå det bolivianske kommunistpartiet etc. Har du sett Motorsykkeldagbøkene? Eg vil tilrå å sjå den før Che, då får ein meir bakgrunn for kvifor han handla som han gjorde i det området.

Lenke til kommentar

Legion 2010

Zombie film med engler, end of the world senario.

Ingenting nytt med andre ord. Dårlig historie, dårlig skuespill, dårlig action scener, dårlig dialog...full av klisjeer.

Den ville fått 1/10, men får 2 ekstra pga "Ice Cream Man" scene...den første du treffer i filmen. Denne scenen gir deg et rask håp og forventing at vi får oppleve kreative vesner osv...nesten som "The Thing"...men vi får ikke oppleve det igjen.

3/10

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Sans Soleil

Hva i alle dager var dette? En slags dokumentar som ikke beveger seg utenfor én manns sinn og tanker? Jeg er rett og slett målløs, Sans Soleil kan ikke beskrives, men oppleves. Må nok la det gå en stund før jeg sier noe mer, slik at filmen kan fordøyes. Jeg får en rar følelse i kroppen bare jeg tenker tilbake på den.

Hva i alle dager var dette?

0<Karakter<11

Solyaris (1972)

Kanskje min favorittfilm. Ikke tenk altfor mye på tolkningene, Tarkovskij gjør filmene så vanskelig som han kan. En skikkelig douchebag

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar
INGENTING NYTT? Jeg må få vite om alle disse andre filmene med zombieengler, dette er en sjanger jeg kan bli glad i.

Har du sett den? Enaste forskjellen med denne og andre zombie filmer var at de kalte disse for engler. Folka gikk jo rundt som zombier likevel. Bortsett for Gabriel og han andre som viste "vinger". Ellers oste dette av "unoriginality".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...