Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cube (1997)

cube-1997.jpg

Ah, jeg digger både gode psykologiske dramaer og ukompliserte mysteriefilmer. Syv mennesker er av ukjent årsak fanget i et enormt byggverk bestående av kube-formede rom, fullt av dødelige feller. Filmen går rett og slett ut på at de vil finne ut hvorfor de er der, og hvordan de skal komme seg ut. Stemningen er herlig trykkende hele tiden, og jeg kjedet meg ikke et sekund. Følelsen av klausrofobi og paranoia trengte rett gjennom skjermen. Gi den en sjanse selv! :)

Lenke til kommentar

Whip It

Regissert av Drew Barrymore, med Ellen Page i hovedrollen. Synes filmen så ganske artig og sjarmerende ut på forhånd. Den viste seg derimot å være et eneste langt gjesp. Ikke en eneste morsom vits. Jeg visste det var en jentefilm liksom, men dette ble for drøyt, satt bare og venta på at filmen skulle bli ferdig. Drew Barrymore har røyka litt for mye weed opp gjennom åra tror jeg...

+ bra soundtrack, mange ålreite låter

+ Ellen Page er ganske søt

+ kred for å ha funnet opp en ny sport, "roller derby" wtf LOL det viser seg at det er en ekte sport :S

+ faren i filmen er han som spilte skurk i Home Alone

- alt for lite showerscenes til å være en film om jentesport

- Drew Barrymore pleide å være kul, hun har tydeligvis blitt for gammel...

4/10

Endret av thesinner
Lenke til kommentar

The Informant

En grei film som beviser at man kan komme langt her i verden og ha en heftig årslønn uten altfor mye mellom ørene, så lenge man ikke er helt blåst og ødelegger alt for seg selv. Som denne karen opplagt var.

7/10

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

The curious case of Benjamin Button(2008)

En film jeg lenge har utsatt å se som jeg tok meg tid til å se her om dagen, og faktisk, positivt overasket over filmen.

Filmen handler ganske simpelt om livet til en viss herre ved navnet "Benjamin button" som av merksnodige årsaker er født gammel. Dette spiller kanskje på vitsen om han som skulle ønske han var født gammel og kunne avslutte livet ved å krype inn i en dame og dø i en helvettes svær orgasme. Dette er derimot ikke tilfellet med denne filmen, interesangt som det en gang måtte være å se. Neida, her fortelles historien i tilnærmet "Forest Gump" stil, men denne gangen i form av en dagbok skrevet av Benjamin selv, med litt suplementering av en dame på dødsleiet.

Det er egentlig ikke stort å si om historien til Benjamin Button, den går frem, har sine morsomheter (som f.eks en persons fortelling om hans møte med lynet) og den fortelles, men den har noen mangler. Og her er det bare en film jeg føler kan refereres til og det er "Forrest Gump". Hvor man i Forrest Gump virkelig blir knyttet til Forest og hans væremåte (perfekt protretert av Tom Hanks) får jeg ikke akkuart samme relasjoner knyttet til Benjamin. Kan være at Forrest Gump er mer tilbakestående enn Benjamin er, dog Benjamin "vokser opp" og blir til slutt en normal voksen mann, erm, barn? Ok dette kan bli litt problematisk.

Uansett

Forrest Gump forblir "tilbakestående" gjennom hele filmen mens i Benjamin Button vokser han opp, og blir en hvilken som helst annen mann nærmest og man har Pittern med trutleppe og hele sulamitten å ta seg av. Og det er her filmen mister meg litt av lasset og blir litt dryg. Begynnelsen og slutten er virkelig gode momenter, men midten blir litt vel tam av seg og gir ikke mye. Det som gjør at jeg holder meg gjennom filmen er fordi jeg vil se hvordan det slutter.

Filmen har sine momenter og porterter at til syvende og sist er vår største fiende tiden selv. Dessverre blir den vel kjedelig midt i og mye av luften som samles opp på starten pumpes ut fort og gløden på en måte forsvinner. Derimot tar den seg opp mot slutten, og blir nok interesang igjen til at man ønsker å følge med. Filmen er ikke dårlig, men mangler sin del av midten. At filmen og varer i 2 timer og 30 min gjør at den føles litt langtrukken til tider.

Karakter: 7/10

Lenke til kommentar
Benjamin button

Fytti katta den filmen va kjedli! Hadde det ikke vært for at jeg var nyskjerrig på hvordan han pitt kom til å se ut etter hvert, så hadde jeg HELT sikkert bare lukket øynene og sovnet pent og stille inn.

Hva føler du at manglet i filmen? Selv fant jeg den veldig underholdende.

Maria, llena eres de gracia

Så denne filmen i spansktimen på skolen i dag. Føler at filmen startet litt dreg, noe som gjorde at jeg ikke fulgte så alt for godt med, men det hele tok seg veldig godt opp etter hvert. "Kjedelig" var det eneste klassekameratene mine hadde å si om filmen, men jeg synes tvert i mot at den var spennende (til tider i alle fall). Mye fine karakterer i filmen. Likte veldig godt hvordan Carla stilte seg skeptisk, men hyggelig, opp mot María. Synes at det gjorde det hele mye mer naturtro i mine øyne.

6/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...