Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Ingen av filmene følger Bram Stoker sin story spesiellt, som sagt. Det er 1992-filmen som er nærmest, selv om 1/3 av filmen er basert på et fiktivt plott der også. Skal du skrive en bokanalyse og raller ivei om "tapt kjærlighet over hundrevis av år" gjør du en KRAFTIG skivebom f.eks.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte jeg skulle se følgende to filmer nå i kveld.

Ong Bak: Muay Thai Warrior 2003

Ong Bak: The Beginning 2008

Hvis noen har sett dem, gi gjerne tilbakemeldinger. Virker lovende :)

Tony Jaa is going to be greater than Jackie Chan and Jet Li. I hope some American studio gets him in a high budget movie that allows him to show a larger audience how amazing he is. So many martial artists or action stars resort to camera tricks, wires or stuntmen for their films. Tony is the stunt man. He spent so many years doing stunts for other stars and it shows when he does his. It reminds me of the way Bruce Lee movies were made. I have seen Jackie Chan movies and even though he does many of his stunts, he still resorts to wires.
It reminds me of some Jet Li's better fighting sequences before he took to the wires. This is the kind of martial arts film that makes me smile and cheer
If you are of sound mind, this film will leave you gob-smacked at the way that Muay Thai has been portrayed on film -promoting its effectiveness in streetfighting situations and the acrobatics performed by this guy are just incredible.

EDIT:

Samt også ta en titt på "Session 9" etter anmeldelse i denne tråden.

EDIT2:

Er det noen som har sett Leningrad (2007), aka: "Attack on Leningrad"?

Virker å være en lovende WWII tittel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ong Bak: The Beginning (2008)

Må bare sees om man liker martial arts uten fiks-fakseri. Selv om noen få motstandere (muligens kun en) bruker en vaier i en scene er hovedpersonen selv alltid realtime i stunts uten hjelpemidler.

Filmen er flott og stylistisk men kampene er rått og ekte samt noe av det beste og mest naturtro jeg har sett i sjangeren. Se gjerne "Ong Bak: Muay Thai Warrior (2003)" for en god forsmak på hovedrolleinnehaveren først.

9/10 (heller kraftig mot 10/10).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ong Bak: The Beginning (2008)

Må bare sees om man liker martial arts uten fiks-fakseri. Selv om noen få motstandere (muligens kun en) bruker en vaier i en scene er hovedpersonen selv alltid realtime i stunts uten hjelpemidler.

Filmen er flott og stylistisk i stilen som var på tiden men kampene er rått og ekte samt noe av det beste jeg har sett. Se gjerne "Ong Bak: Muay Thai Warrior (2003)" for en god forsmak på hovedrolleinnehaveren først.

9/10 (heller kraftig mot 10/10).

Har du sett Tom Yum Goong? Anbefales veldig om du likte Ong Bak filmene.
Lenke til kommentar
Scarface

Fantastisk å se hvordan en mann bygger opp sitt imperie fra ingenting, for å så få som fortjent. Stemningen, settingen og musikken er helt fantastisk, og kunne ikke tenke meg noen bedre enn Al Pacino i hovedrollen. En film i sin egen klasse, helt klart.

9.5/10

Inneholder min favorittscene noen gang, når han har tatt over makten så står han og ser opp i luften og ser en luftbalong der det står "The world is yours". Elsker den scenen

Lenke til kommentar

2012

2012 er et godt eksempel på att heftige spesialeffekter ikke alene kan redde en film. for dette var en skikkelig drittfilm, hvor det eneste målet virket som var kun å vise frem CGI effekter. så ut som skuespillerne kjeda seg på jobb, utrolig forutsigbar og altfor lang, kunne fint vært en time kortere, for jeg begynte å se hvor lenge det var igjen på slutten av ren kjedsomhet. nei, dette var labert. eneste pluss her blir spesialeffektene, den redder filmen fra en terningkast 1.

dice2-50x50.png

Moon

Denne likte jeg derimot mye bedre, er glad i sci-fi, men har ikke sett så mange klassiske sci-fi filmer, og denne var veldig veldig bra, bør sees om du liker sci-fi, uten tvil.

557px-Dice-5svg-50x50.png

Endret av Ovechk1n
Lenke til kommentar

Popcorn absolutt. Forskjellen er teknologien Avatar bruker, som igjen gjorde det særdeles morsomt å se renspikket popcornfilm igjen. 2012 var helt ok i sin pompøse og nærmest selvironiske distanse til jordas undergang, men fy så langt unna den er Avatar på alle måter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...