Husam Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det er vel mer det at folk ser etter forskjellige ting når de ser film. En film treffer ikke like godt hos alle. Sær film blir slaktet hos vanlige personer og elsket av de som er over middels interessert i filmmediet. Det skal mye til for å skape en film som er tilgjengelig for alle og samtidig har verdi for filmentusiaster. Nåja. Forskjellige folk som er like interessert i film kan ha ulik smak de også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Det er vel mer det at folk ser etter forskjellige ting når de ser film. En film treffer ikke like godt hos alle. Sær film blir slaktet hos vanlige personer og elsket av de som er over middels interessert i filmmediet. Det skal mye til for å skape en film som er tilgjengelig for alle og samtidig har verdi for filmentusiaster. Nåja. Forskjellige folk som er like interessert i film kan ha ulik smak de også. Ja, men da blir det mer snevert hva forskjellene er. En som er veldig interessert i film henter ofte dypere fra en film enn en person som ikke er like interessert. Bare sånn det er.. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Dogville Hehe. Amerikanerne er en flokk hunder og Lars von Trier er en gutsy faen. Fantastisk film. Utrolig at man blir bitende engasjert i en film som fortelles med så distanserende og uvanlige stilgrep. Jeg kjente Nicole Kidmans karakters følelser på kroppen. Ikke en enkel opplevelse, en bra "stein i skoen", som Trier-filmer flest. Solid innblikk i flokkmentalitet og individet i tette samfunn. Saftig kritikk. Det stilmessige er selvfølgelig på topp, Trier har nok seilt opp som min favorittregissør i det siste. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Har du sett alt av Trier nå da? Selv mangler jeg Riget, Breaking the Waves og Antichrist, og ser mest fram til sistnevnte. Dogville var et skikkelig ballespark, både avskyelig og underholdende. Von Trier legger ikke skjul på fordommene sine akkurat^^ Endret 7. februar 2010 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Speik Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Mangler Epidemic og Manderlay.. Men fikk veldig lyst til å fortsette med Manderlay nå etter å ha sett Dogville. Om Dogville: Jeg tror Grace kan leses som en slags antikrist. Hun kommer til menneskene og er bare god, hardtarbeidende og rettskaffen. Etter hvert gjør alle menneskene syndige ting mot henne, og henger et jernhjul fra nakken hennes. Jesus så våre synder og valgte å forlate oss, mens Grace så våre synder og serverte den ultimate guddommelige straffen som vi virkelig fortjente. Antikrist eller en syndeflodsk gamle-testamente-Gud. Lett å trekke religiøse paralleller vertfall. Kristne amerikanere som tror de er så gode.. Møteplassen i filmen er jo kirkehuset også. Endret 7. februar 2010 av Speik Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Spiderman 3 (2007) Første gang jeg prøvde å se denne sovna jeg, og etter det har den for det meste ligget og slengt på gulvet under TV-bordet, der jeg med jevne mellomrom har dytta rundt på DVD-coveret med støvsugeren. Etter at Empire kåret den til en av tidenes 50 verste filmer fikk jeg imidlertid lyst til å se den igjen, for å se om den virkelig er så dårlig. For det første var det en nedtur å se en DVD, etter at jeg har levd på Blu-ray i tre måneder nå. Jeg skal imidlertid se bort fra den ræva bildekvaliteten. Etter å ha glemt handlingen fra Spiderman 1 og 2 er starten litt forvirrende. Peter Parker blir angrepet av "New Goblin", sønn av Hobgoblin(?), en av skurkene fra en tidligere film. New Goblin, som egentlig er en gammel venn av Peter som har blitt bitter etter farens død, ramler i bakken og ender opp med hukommelsestap. Kompiser igjen. En ny skurk dukker opp, ikke uventet på mest mulig forutsigbart vis, etter å ha havnet midt i et eksperiment med en eller annen type stråler (se også Hulk, Watchmen etc etc). Og så dukker det opp en annen skurk som først har en gjesteopptreden som en del av Spidermans drakt, og gjør Peter Parker til en fyr med hengende lugg som går rundt og danser på gata. Jeg tror aldri jeg har vridd meg fullt så ille i stolen av skam på vegne av filmskaperne. Forferdelig pinlig. Filmen har sine spennende øyeblikk, alt er ikke bare klumsete handling og pinligheter, men det er og blir en mislykket film med altfor mange /facepalm-øyeblikk. Karakter 3/10. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Om Dogville: Jeg tror Grace kan leses som en slags antikrist. Hun kommer til menneskene og er bare god, hardtarbeidende og rettskaffen. Etter hvert gjør alle menneskene syndige ting mot henne, og henger et jernhjul fra nakken hennes. Jesus så våre synder og valgte å forlate oss, mens Grace så våre synder og serverte den ultimate guddommelige straffen som vi virkelig fortjente. Antikrist eller en syndeflodsk gamle-testamente-Gud. Lett å trekke religiøse paralleller vertfall. Kristne amerikanere som tror de er så gode.. Møteplassen i filmen er jo kirkehuset også. Har ikke tenkt på det slik, og det virker ikke usannsynlig. Hvilket forhold har von Trier til religion egentlig? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Har sett to brukbare filmer i dag: The Mist Ganske creepy saker vil jeg si, og ikke dumt laget. Det var hvertfall en befirende normal film til en forandring. Der er så mange rare nye filmer for tiden. Sånne Sms-filmer som District 9 Og helt sånn spesialgreier som Avatar. Her var det en mer ordentlig laget film. Den hadde snev av likheter med The Thing og Aliens ( Folk som henger innhyllet i spindelnett og monsterbarn som blir født i kroppen deres.) Det var interessant at så mye foregikk i et kjøpesenter. Slike stativer til plastposene var jo ikke så dumt. Litt spesielt med hun Reglion-dama som fikk nesten alle med seg, og ville ofre personer til monstrene. Avlutningen var også litt rar og uventet. Minus var at den ble noe langtekkelig og stillestående i perioder 7/10 Fracture Som gikk på NRK i kveld. Hopkins spiller en litt lignende type som i Hannibal filmene. En sånn intelligent Psyko som forvirrer og lurer alle. Advokaten var en litt under pari skuespiller. Kan ikke huske å ha sett han der før. Så ut som en litt nedsløvet guttunge. Men stemningen var ganske bra, og interessant filming av en del bygninger og innvendig intriør. 8/10 Lenke til kommentar
Speik Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Om Dogville: Jeg tror Grace kan leses som en slags antikrist. Hun kommer til menneskene og er bare god, hardtarbeidende og rettskaffen. Etter hvert gjør alle menneskene syndige ting mot henne, og henger et jernhjul fra nakken hennes. Jesus så våre synder og valgte å forlate oss, mens Grace så våre synder og serverte den ultimate guddommelige straffen som vi virkelig fortjente. Antikrist eller en syndeflodsk gamle-testamente-Gud. Lett å trekke religiøse paralleller vertfall. Kristne amerikanere som tror de er så gode.. Møteplassen i filmen er jo kirkehuset også. Har ikke tenkt på det slik, og det virker ikke usannsynlig. Hvilket forhold har von Trier til religion egentlig? Von Trier er ikke-troende, og er ofte i humør til å påpeke alt som er galt med kristne mennesker/verdier. Men han er jo tydelig fascinert av temaet. Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Sånne Sms-filmer som District 9. SMS? Lenke til kommentar
T4rdy Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 District 9 HD. SKAM BRA FILM Løp å kjøp eller last ned folkens Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Sånne Sms-filmer som District 9. SMS? Kanksje groenn meinte CGI? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ...så "Inglorious Bastards" i går. Vanvittig bra blanding av virkemidler, veldig spennende og rasende festlig, om et veldig alvorlig tema.... Dessuten veldig god filmmusikk ! Anbefales ! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Sånne Sms-filmer som District 9. SMS? Bare min mening da. De lager ikke filmen skikkelig (ordentlig) det blir sånn primitiv sms-nivå. Akkurat som enkle Sms-er er godt nok, skal filmene også gjøres sånn enkelt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+alsdf Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 ...så "Inglorious Bastards" i går. Vanvittig bra blanding av virkemidler, veldig spennende og rasende festlig, om et veldig alvorlig tema.... Dessuten veldig god filmmusikk ! Anbefales ! Det beste med den filmen i mine øyne er dialogene! Satt klistret hver gang Christoph Waltz(jødejegeren) åpnet munnen! Utrolig bra film Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Bare min mening da. De lager ikke filmen skikkelig (ordentlig) det blir sånn primitiv sms-nivå. Akkurat som enkle Sms-er er godt nok, skal filmene også gjøres sånn enkelt. Kan du koma med eksempel på det? Er det opningssekvensen du tenkjer på? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Bare min mening da. De lager ikke filmen skikkelig (ordentlig) det blir sånn primitiv sms-nivå. Akkurat som enkle Sms-er er godt nok, skal filmene også gjøres sånn enkelt. Kan du koma med eksempel på det? Er det opningssekvensen du tenkjer på? Husker ikke så godt nå. Så den en gang og bare slettet den. Syns den var forferdelig dårlig og kjedelig. Så ut som den var tatt opp med mobilkamera også. Lenke til kommentar
modin Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Von Trier er ikke-troende, og er ofte i humør til å påpeke alt som er galt med kristne mennesker/verdier. Men han er jo tydelig fascinert av temaet. Vel han har jo konvertert til Katolisismen, men for all del det kan jo like godt være katolisismens dekadente rødvinskultur (som er utbredt blant nordiske konvertitter) som har tiltrukket ham. Men hadde vært interesant å vite hva som gjør at du bastant kan si at han er ikke-troende? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 SMS-film Erre mulig? Lenke til kommentar
magnusbe Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Husker ikke så godt nå. Så den en gang og bare slettet den.Syns den var forferdelig dårlig og kjedelig. Så ut som den var tatt opp med mobilkamera også. Såg du ein .CAM? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå