Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

The Key 3.5/6

Handler om en nøkkel til en leilighet som går i arv hver gang en sjømann omkommer , denne kunne vært mye mer spennende/actionfylt , tross alt det jeg forventer av en WW2 film.

Prince and Showgirl 2/6

Huff og huff så langtekkelig , tråkig med stor T....hadde den enda vært et minimum av morsom. Olivier gjør vel forsåvidt en br innsats som den gretne hertugen.

Himalayan 3.5/6

Veldig lite action i denne kung fu filmen men det som er er bra.....handler om 2 brødre hvor den ene er ond og så er det noe med at den snille broren skal gifte seg.

Kuilt å se pagodene i Nepal , ga meg assosiasjoner til den ufullførte Game of Death.

Istid 2 4/6

Skiftet med en gang over til norske stemmer , myyyye morsommere med OJ ;)

Noe mesterverk er det vel ikke men brukbar kos.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Det hadde vært enda bedre med bodypaint :wee:

At Manhattan var klin naken kan sikkert være enda en av mange symbolske aspekter ved Watchmen. Herlig å bare snu ting på hodet.

Samt at det var underholdende å lese alle reaksjoner på folk som mislikte å se en snurrebass på lerretet. Noe sier meg at verdens feminister lo høyt over akkurat det paradokset :)

Lenke til kommentar

Magnolia (1999)

Sjelden tre timer går så fort. Men det er ikke så rart, siden de to siste timene har en ufattelig spenningskurve og en intens stemning hele veien. Man venter på noe som skal skje, da flere av filmens karakterer er i forjævlige situasjoner de ikke klarer å rote seg ut av. Denne filmen er som Crash regissert av Coen-brødrene med et lite svev av Hollywood på toppen, men ikke mye. Den er god - det eneste negative er vel kanskje syngescenen som var helt unødvendig. De fleste skuespillerne er på topp (så topp som det kan bli), og stemningen er intens og engasjerende hele veien. Tom Cruise imponerte meg mest. Vendepunktet mot slutten er bra.

Og når det gjelder filmens indre mening.

Alle hovedpersonene lider av samme gjennom hele filmen, som er at de har det vondt pga sine foreldre/familie. Men så synes jeg også at det virket som at de forskjellige karakterene var samme person. Den unge Stanley er den urolige Donnie Smith, og Jimmy Gator er en aldrende mann som er veldig lik Earl Partridge, bare yngre. Noen som har noen tanker?

9/10

Lenke til kommentar
Denne filmen er som Crash regissert av Coen-brødrene med et lite svev av Hollywood på toppen, men ikke mye. Den er god - det eneste negative er vel kanskje syngescenen som var helt unødvendig.

Der var mye rart ...

Kanskje Shorts Cuts funker bedre?

Lenke til kommentar

uff, den filmen syntes jeg var så dårlig at jeg ble småkvalm. Banal historie, ikke morsom, dårlig skuespill, kvalm historie.. Ekkel film rett og slett.

Ellers hadde jeg den "gleden" av å lide meg gjennom en verre film idag, nemlig Couples retreat..

Ikke var den morsom, ikke var den romantisk og ikke var den spennende. Ikke skjønte jeg "poenget" heller.. Jeg trodde filmen var dårlig (så den med kona, eneste grunnen.hehe), men den var faktisk dårligere enn fryktet.

2/10 (den får et poeng for vakre omgivelser)

Lenke til kommentar

Cloudy with a chance of meatballs var herlig! Ikke ofte jeg gidder å se en ikke-Pixar-3D-animasjonsfilm, men dette var jeg glad jeg tok meg tid til. Bra historie, nydelige animasjoner og ikke minst bra humor. Anbefales som en gladfilm for alle egentlig. :)

Lenke til kommentar

Det er vel mer det at folk ser etter forskjellige ting når de ser film.

En film treffer ikke like godt hos alle. Sær film blir slaktet hos vanlige personer og elsket av de som er over middels interessert i filmmediet. Det skal mye til for å skape en film som er tilgjengelig for alle og samtidig har verdi for filmentusiaster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...