Hyperio Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Tarantino f. eks. ville jo som vanlig matet det inn med teskje. Tarantinos filmer er fylt til randen med svulstige følelsesladede scener, eller? På ingen måte, men han lar oss aldri tenke. Alt som skjer i en Tarantino-film skjer på skjermen. Håper du skjønner hva jeg mener. F. eks. i Inglourious Basterds når Shosanna treffer The Jew Hunter på cafeen. Ja da, jeg husker at det var samme mann som nesten drepte henne tidligere i filmen. Trenger ikke se samme scenen på nytt. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Siste filmen jeg så var AVATAR 2D. Grafikken var imponerende, de fikk til en bra stemning når man var i Pandora sånn at man levde seg inn i verdenen. Det som trakk ned litt var historien. Den var dessverre ikke unik (noe man har sett/hørt før), men alt i alt var det en bra kinoopplevelse. Terningkast 5. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Skjønner ikke helt hvorfor du blander inn teskje osv her. Den scenen du nevner var intens og veldig bra. Med mindre du mener at å mate inn med teskje ikke er negativt. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 The Man from Earth (2007) Hadde jeg visst dette var en lavbudskjett film der handlingen kun foregår på et sted, vet jeg ikke om jeg hadde giddi å sett denne. Men filmen slukte meg faktisk, og inneholder faktisk en utrolig intresang historie som egentlig er genial på sin måte. For alle som er litt filosof, som intreserer seg for hvordan verden ble skapt eller historie burde se denne, vanskelig å si noe uten å ødelegge for mye, men jeg kan si at mye intresangt kommer fram når man skal spørre spørsmål til en person som har levd i 14.000 år 8/10 Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 The Man from Earth (2007) Hadde jeg visst dette var en lavbudskjett film der handlingen kun foregår på et sted, vet jeg ikke om jeg hadde giddi å sett denne. Men filmen slukte meg faktisk, og inneholder faktisk en utrolig intresang historie som egentlig er genial på sin måte. For alle som er litt filosof, som intreserer seg for hvordan verden ble skapt eller historie burde se denne, vanskelig å si noe uten å ødelegge for mye, men jeg kan si at mye intresangt kommer fram når man skal spørre spørsmål til en person som har levd i 14.000 år 8/10 Hver gang jeg ser denne filmen føler jeg i begynnelsen at skuespillet er alt for dårlig... Så blir jeg helt oppslukt i dialogen og glemmer alt om skuespillet, og så, når filmen er slutt skulle jeg ønske at filmen var dobbelt så lang... Kjempeinteressant film som alle burde se Lenke til kommentar
MrL Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 The Man from Earth (2007) Hadde jeg visst dette var en lavbudskjett film der handlingen kun foregår på et sted, vet jeg ikke om jeg hadde giddi å sett denne. Men filmen slukte meg faktisk, og inneholder faktisk en utrolig intresang historie som egentlig er genial på sin måte. For alle som er litt filosof, som intreserer seg for hvordan verden ble skapt eller historie burde se denne, vanskelig å si noe uten å ødelegge for mye, men jeg kan si at mye intresangt kommer fram når man skal spørre spørsmål til en person som har levd i 14.000 år 8/10 Hver gang jeg ser denne filmen føler jeg i begynnelsen at skuespillet er alt for dårlig... Så blir jeg helt oppslukt i dialogen og glemmer alt om skuespillet, og så, når filmen er slutt skulle jeg ønske at filmen var dobbelt så lang... Kjempeinteressant film som alle burde se Ja trodde sjæl at jeg ikke kunne like snakke filmer, men hele tiden var det bare "fortell meg mer!" som stod på hjernen, faktisk drit intresangt Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Doomsday (2008) En dæsj Mad Max, en dæsj 28 Days Later og en dæsj sheriffen av Nottingham. Med andre ord en ganske spesiell miks. En slags nåtidsvariant av Blade Runner-estetikk møter cyberpunk møter riddere. Og en Bentley. Og masse blod og gørr. Merkelig nok funker filmen. Den presterer å være spennende og god selv om den rent objektivt sett klart burde kunne klassifiseres under V for Vås. En intellektuell højdare er det ikke, men den tar det igjen med å være svært underholdende. Smeller til med en 7/10 på denne, selv om det nok er i overkant. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Så The General (1926) igår, første stumfilmen min. Liker godt humoren og det blir ikke kjedelig, slik folk kanskje vil tro med stumfilm(?). Ganske enkel story, intet dypt - men det er likevel det er engasjerende. Jeg synes det er god underholdning og storkoste meg; uten at jeg har så mye egen erfaring å legge bak dette utsagnet, så vil jeg anbefale denne som en intro til stumfilmens verden:) Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Ja trodde sjæl at jeg ikke kunne like snakke filmer, men hele tiden var det bare "fortell meg mer!" som stod på hjernen, faktisk drit intresangt Hvis du heller ikke liker sort/hvit filmer så kan du bli enda mer overrasket av 12 Angry Men (1957). Som både er sort/hvit og hele handlingen er bare 12 stk. som sitter i et rom og snakker. Men i helvete så underholdene og spennende den også er. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) The Life Aquatic with Steve Zissou (2004) Film på LSD. Jeg fant den litt rotete på fremføringen, men skrøyt skal den ha for et fabelaktig visuelt opplevelse. Masse minneverdig personer, og morsom dialog. Jeg var veldig trøtt da jeg så denne, og jeg tror at det ødla litt av opplevelsen. 6/10 Endret 6. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 *The Man From Earth* Huff, skulle også ønske denne var 2X så lang. Kunne funnet på mange historier der. Lenke til kommentar
......... Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Cloudy with a Chance of Meatballs En fantastisk film som jeg bare elsket fra topp til tå, fra begynnelse til slutt. Filmen forteller oss om en gutten Flint Lockwood som alltid har vært en liten nerd og oppfinner. Oppfinnelsene hans er ikke alltid en suksess, til en dag da han kommer opp med noe stort og gigantisk. En film der humor, drama, sorg, glede, lidenskap, tro, spenning og vanvittighet dominerer. Det er virkelig artige personer og figurer som er i denne filmen. Alle har hvert sitt særpreg og hver sin fantastiske måte å bidra til denne utrolige bra filmen! Veldig, veldig fornøyd og anbefaler den på det sterkeste hvis du leter etter en vanvittig og morsom film. 10/10 Endret 6. februar 2010 av ......... Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Cloudy with a Chance of Meatballs...... 10/10 Wow, snakk om forskjellige opplevelser. Jeg synes den var skikkelig middelmådig, rimelig hjernedød underholdning i stil med dagens barnetv som ville fått Walt Disney til å snu seg i grava. Det virket også som om filmskaperne utviklet historien as they went. Kvalmende utseende på både all maten og mange av karakterne i filmen (sardin-"babyen" og ordføreren bl.a.). Filmen skal ha pluss for en del enkeltscener og øyeblikker som var veldig morsomme. Innslagene med de flyvende rottene var f.eks rimelig hilarious, de burde heller laget en film om dem synes jeg 6/10 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Whatever Works Larry David har hovedrollen i denne komedien som er regissert av Woody Allen. Larry David har laget to av verdens aller morsomste sitcoms, og Woody Allen er en legendarisk komedie-regissør. Man skulle kanskje tro at denne kombinasjonen nærmest automatisk ville gjøre denne filmen bra, men slik er det dessverre ikke. Larry David er riktignok kronisk morsom. Selv når han får litt dårlig materiale å jobbe med blir det uansett litt festlig, og filmen har noen morsomme dialoger. Men det er vel egentlig det eneste filmen har å by på. Larry David er ikke veldig troverdig i sin rolle som Boris, geni i kvantefysikk. Kanskje er det fordi jeg har sett for mye på Curb Your Enthusiasm, men det eneste jeg ser er Larry David som Larry David. Men det hadde jeg egentlig regnet med, og det bryr meg heller ikke nevneverdig. Det kanskje største problemet med Whatever Works er alle de andre karakterene. De er dritkjedelige og irriterende hele gjengen, spesielt den unge sørstatsjenta, Melody, som flytter inn hos Larry/Boris. Mye av humoren er basert på hun ikke er den skarpeste kniven i skuffen, og dette fungerer bare ikke. Samspillet mellom hun og Boris er heller ikke spesielt imponerende. En annen ting som irritererte meg med filmen var Boris sine metamonologer. De var kjedelige og langtekkelige. Boris fikk ikke frem poenger med de som man ikke kunne gjort bedre på en annen måte. Hvis man skal bryte filmillusjonen ved å henvende seg direkte til seerne bør det være en god grunn til å gjøre det, men her fremstår det som umotivert. Dette var en noe skuffende opplevelse selv om jeg ikke hadde de helt store forventningene grunnet lunkne omtaler. Jeg håper at Larry David kommer sterkere tilbake i en ny sesong av Curb Your Enthusiasm. 5/10 Endret 6. februar 2010 av Geir M Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 *snipp* Litt off topic, men for et utrolig kult bilde. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Shaun of the Dead Dette er en film som virklig tar seg opp når man ser den med venner, jeg hadde bare sett den alene før. Men så den med to venner i går, og det tok av, utrolig festlig film, og den eneste zombie filmen med en skikkelig "lykkelig" slutt. Filmen er full av samme små ting, som man bare legger merke til når man har sett den noen ganger. 8.5/10 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) The Boat That Rocked Småmorsom film med veldig mye bra musikk som dessverre er alt for lang og en tanke innholdsløs. 6/10 En god film som evnet å fortelle noe engasjerende om en epoke i nyere histore. Alltid interessant å se filmatiseringer av engasjerte mennesker som kjempet for noe vi i dag tar som en selvfølge. 8/10 Endret 6. februar 2010 av Theo343 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 The Boat That Rocked fortjener absolutt bedre enn 6/10 i mi bok. Kanskje litt for lang ja, men ikke mye. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Watchmen Er ganske mye man kunne ha sagt om denne filmen, men pizzaen er snart ferdig. Kort sagt har skurker begynt å kle seg opp i masker for å unngå å bli arrestert, siden ingen vet hvem de er. Noen politifolk gjør det samme for å takle skurkene, og blir kalt Watchmen. Hopp frem til nåtid, og bare en av dem er fortsatt aktiv. Når en av de gamle blir drept begynner han å surre rundt med en teori om at noen dreper Watchmen, så da blir vel en del Watchmen aktive igjen. Eller neste generasjon, rettere sagt. Effektene er meget bra, skuespilerne bra, historen svært bra og så videre. Alt i alt en svært bra film, hadde den bare ikke vært så lang! Jeg ble nødt til å ta den i to omganger. Hvorfor kan de ikke heller lage filmer med normal lengde? Vurdering: 8.5/10 Ville fått en 9er om den var kortere. PS: Jada, vet den er basert på tegneserien ("I'm not a comic book villain." Hihi...) og mye kunne ha vært tatt med, men for meg ble den for lang. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Artig med "superhelter" som egentlig ikke har superkrefter i det hele tatt, bare kule kostymer. Bortsett fra Dr Manhattan, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå