Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Helt ok film, George Clooney drar lasset greit gjennom hele greia. Overraskende lite kjedelig til å ha et så hendelsesløst handlingsforløp, sjekka ikke klokka for å si det sånn. Koselig budskap, selv om det er selvinnlysende er det kjekt å bli minnet på at familie og venner er viktigere enn penger og karriere. Mange fine låter i soundtracket.

 

Eg likte denne betre enn deg, men i tillegg meiner eg at bodskapen ikkje er så enkel som skissar opp her. Eg meiner også at dei to kvinnelege hovud-birollene gjorde vel så mykje for filmen som Clooney, som stort sett spelte som han alltid gjer.

 

 

Filmen tykkjer eg gjev inntrykk av at Clooneys karakter fekk rett i at vener og familie er ein tung ryggsekk, han fekk jo det kjenslemessige nederlaget etter forsøket på å møta Alex.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Charlie and the Chocolate Factory (2005)

Denne friket meg ut, tbh. Jeg regner med at hvis man faller for stemningen i filmen så vil den fungere, men personlig synes jeg ikke noe om den. Kanskje det er fordi jeg liker originalen, men ingen av karakterene var bedre i denne filmen og selve fabrikken virket mindre og kunstigere enn den organiske fabrikken i originalen. En middels affære og nok en film hvor Johnny Depp viser at talent ikke er til for å brukes.

4/10

 

Sherlock Holmes (2009)

En artig nok film med en interessant vri på historien. Kanskje like greit at man ser på det med friske øyne framfor å spille inn samme film på nytt. Jeg synes det er litt hårreisende å nevne Mycroft Holmes uten å vise ham, da han er favorittkarakteren min fra bokserien. Det er også skuffende at Moriarty ikke var et større fokus, men hvis dette bare er første i en lang serie med filmer så kan jeg tilgi. Et par til sånne filmer hadde ikke skadet.

7/10

 

X-Men Origins: Wolverine (2009)

Helt grei. Jeg angrer ikke på at jeg så den, jeg angrer heller ikke på de gangene jeg sjekket mobilen, så a jeg hadde fått melding og svarte på meldingen uten å pause filmen.

6/10

Lenke til kommentar
Eg likte denne betre enn deg, men i tillegg meiner eg at bodskapen ikkje er så enkel som skissar opp her. Eg meiner også at dei to kvinnelege hovud-birollene gjorde vel så mykje for filmen som Clooney, som stort sett spelte som han alltid gjer.

 

 

Filmen tykkjer eg gjev inntrykk av at Clooneys karakter fekk rett i at vener og familie er ein tung ryggsekk, han fekk jo det kjenslemessige nederlaget etter forsøket på å møta Alex.

De to kvinnelige birollene var viktige ja, men skuespillerne var ikke særlig flinke synes jeg.

 

Og ja, naturligvis er venner og familie en tung ryggsekk, men jeg mener at Ryan til slutt innså at det var verdt å bære denne, han klarte jo ikke å gjennomføre foredraget sitt på slutten, og det tror jeg ikke kan gjør etter filmens slutt heller. 10.000.000 miles ble jo også en stor skuffelse for han i forhold til gleden han følte i forhold til Alex. Om han ble sitt gamle kyniske jeg igjen etter rulleteksten pga å bli avvist av Alex er det ingen som vet, men jeg tror hvertfall at det skjedde en forandring i Ryan's tanker og holdninger, selv om han kanskje fortsetter med den same reise-livsstilen.

 

Lenke til kommentar
Såklart..glem alle de kjente filmene og se en obskur koreansk film du ikke kan uttale navnet på. Selvsagt.

Hehe. For det første, er en film dårligere fordi du ikke klarer å uttale navnet? Og for det andre, kaller du virkelig en film med over 15k stemmer på IMDb for obskur? Dette er kanskje sjokkerende for deg, men det finnes andre severdige filmer enn blockbusterne fra Hollywood.

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar

Very Bad Things

 

Enda et utdrikningslag som ikke går etter planen, snarere tvert imot. Greien ender med mord og derfra og ut handler det om å dekke over stygge sannheter.

 

Åh herregud for en latterfremkallende sort humor. Filmen oppleves, for meg, bisarrt og virkelig på samme tid. Christian Slater spiller en av de mest kyniske jævlene at det kryper kaldt nedover ryggen på meg hver gang han åpner munnen.

 

Gir du deg selv lov til å le av smått syke ting, er dette en innertier! Slutten av filmen gav meg lyst til å gråte, være sympatisk overfor karakterene, men... HAHAHA, det er jo hysterisk bra!

 

9/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Avatar (2009)

 

Dro til kinoen med moderate forventninger - en film som likes av så mange forskjellige mennesker er sjeldent bra. Og godt var det, for hadde jeg forlatt husets fire vegger med forhåpninger om noe annet enn en middels spennende holywood-action fylt til randen av oppbrukte klisjeer og overdrevne karakterer, ja da hadde jeg blitt skuffet. For det var akkurat det det var.

 

Tenk Matrix i jungelen møter Danser med ulver, akkompagnert av 2 meter høy smurfer. Ikke bra.

 

5/10 - Helt ok, hjernedød underholdning.

Lenke til kommentar
Saving Private Ryan suger.

Lar meg provosere å sier at det er en av de beste krigsfilmene som er laget.

Da står det dårlig til med krigsfilm.

 

Ikke den beste som er laget, men mye bedre enn Taegukgi hwinalrimyeo som handler om to søsken, der den ene er mer hardcore enn Rambo. Men for all del, likte den fordet jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...