DoktorBacon Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Han ble populær ja, men ikke for den han var. Dette innså faren, blant mye annet, og gjorde det rette. Jeg synes egentlig i motsetning til deg at filmen ble for komisk. Det hadde vært veldig interessant å sett en historie om en far som utnytter sin sønns selvmord i full seriøsitet. Her ble jeg av alle de vulgære replikkene minnet på at vi bare skulle ha det morro. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Første del 9/10 + andre del "gikk litt over streken" = 1/10 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Første del 9/10 + andre del "gikk litt over streken" = 1/10 Ser ikke problemet. Om noen starter en tale med en bra åpnings vits som får deg til å le, men så er resten drit. Synes du det var en bra tale da? Nei. Sånn var det for meg med denne filmen. Han ble populær ja, men ikke for den han var. Dette innså faren, blant mye annet, og gjorde det rette. Jeg synes egentlig i motsetning til deg at filmen ble for komisk. Det hadde vært veldig interessant å sett en historie om en far som utnytter sin sønns selvmord i full seriøsitet. Her ble jeg av alle de vulgære replikkene minnet på at vi bare skulle ha det morro. Vel, for meg personlig sitter selvmord tungt i famlien vår. Og noe som jeg ikke kan le av uansett situasjonen, er det dette. For meg, ble det for kvalmt og nært. Men jeg hadde akkseptert det bedre om alle disse folka fikk en konsekvens av å dyrke Kyle på denne måten. Men det gjorde de ikke. Skulle ønske de ble satt sikkelig på plass av faren på slutten der. Isteden var det han som fikk det stygge blikket (og velfortjent), men disse folka var jo like galne. Og filmen glemte å ta stilling til dette, så det å glorifisere selvmord sitter likevel i budskapet. Endret 1. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Jeg skjønner ikke helt hvordan den glorifiserer selvmord. Faren fikk elendig samvittighet og alle på skolen innså at de hyllet og dyrket en løgn. Lenke til kommentar
HarryLime Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Så igjen litt av den siste Pirates of the Caribbean filmen her om dagen og ble nesten litt sjokkert over hvor svak den faktisk var. I minnet var det iallefall god underholdning men denne gangen ble jeg mest fascinert av skuespillet til Orlando Bloom og Keira Knightley som vel kan sammenlignes med to trestoler som parrer seg. Er Orlando Bloom den kjipeste skuespilleren dette tiåret? Han voldtok jo også Ridley Scott's Kingdom of Heaven for meg. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 KOM OG TA MEG LEGOLAAAAAAAAAAAAAS er jo det damene tenker uansett hvilken film han er i. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Den siste i Pirates-trilogien er et rot uten like hva angår handlingsforløp. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Den siste i Pirates-trilogien er et rot uten like hva angår handlingsforløp.Ja. En av de verste filmene jeg noen gang har sett. Rot og dritt. Lenke til kommentar
Skogsraa Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Meningløs film, ja. Skjønte absolutt ingentng. Helt umulig å forstå hvem som er på hvilken båt til et hvert tidspunkt. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hehe. Maken til røre. Lenke til kommentar
Pocketism Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Kan ikke anbefale Mark Kermodes anmeldelse av PotC 3 nok. Lenke til kommentar
nybb Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 The Ugly Truth [2009] En av de bedre kjærlighetskomediene som tar opp temaet kjærlighet på en litt mer mandig og kontrolversiell måte, og det liker jeg! Blir ikke så klisjéaktig som mange av de kjærlighetskomediene har en tendens til å bli. Bra skuespillere, Katherine Heigl og Gerard Butler. Anbefales å se en kveld. 7/10 Lenke til kommentar
Valeit Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 To ganger i året sitter jeg på en 12 disk utgivelse av Lord of the Rings. Og dette skjer som oftest i en helg. En gang i først halvdel av året og en i siste. Jeg ender alltid opp med samme konklusjon. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring Enestående vakkert med en fortryllende historie og scenografi av de sjeldnene blir mikset sammen til ett storslått eventyr. Alt går hånd i hånd perfekt. Tre og en halv time går forsvinnende fort nå man ser på The Fellowship of the Ring. 5/5 - Fantastisk Lord of the Rings: Two Towers Andre del av Lord of the Rings triologien faller på en måte litt imellom to stoler. Eller to filmer om man vil. Den har ikke helt den samme gnisten som første og siste film har, men er for all del en minst like god film. Men filmen er nødvendig får å fortelle historien og jeg er glad for at New Line Cinema gjorde det klart at de ville ha tre filmer i stedet for to som Peter Jackson opprinnelig ville ha. Den har alt som The Fellowship har, men jeg synes at ginsten ikke var helt tilstede i denne delen. Det skygger ikke for at det er en storartet film på flere måter. 5/5 - Fantastisk Lord of the Rings: Return of the Rings Videre til siste film i triologien, som forøverig er min favoritt blandt de tre. Et fantastisk eventyr er mot slutten og her er ingenting spart på. Episke kamper, fantastisk sceneografi, action og grensesprengende spesial effekter(etter datidens standard). Og den ha ren av mine favoritt tag lines; "This Christmas the journey ends". Rett og slett fantastisk. 5/5 - Fantastisk Jeg kan selvfølgelig være kritisk og si at filmene har alt for mange slutter. Noe som forsåvidt sant, men man blir dratt med på dette eventyret fra første stund og legger ikke merke til det. Så enkelt er det. De 9 diskene med alt om hvordan filmene ble til og også full verdt 5/5 Nå gleder jeg meg stort til The Hobbit filmene kommer. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 The Hunted Generelt gode prestasjoner fra skuespillere, men lite realistisk konsept av tid mot slutten. Ga meg samme følelse som jeg fikk fra The Fugitive, og det er bra. Kanskje litt urealistisk plot når jeg tenker meg om, men aldri si aldri. Jeg tror merkeligere ting har skjedd. 7/10 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 The book of Eli Veldig kul film. Jeg liker ikke så godt han Denzel, men her gjorde han en kul jobb. Og hun jenta (husker ikke namn) overrasket veldig med en FAKTISK veldig god skuespill en hva hun gjør ellers. Den beste rollens hennes hittils. 7/10 (med dårlig bilde) Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Så igjen litt av den siste Pirates of the Caribbean filmen her om dagen og ble nesten litt sjokkert over hvor svak den faktisk var. I minnet var det iallefall god underholdning men denne gangen ble jeg mest fascinert av skuespillet til Orlando Bloom og Keira Knightley som vel kan sammenlignes med to trestoler som parrer seg. Er Orlando Bloom den kjipeste skuespilleren dette tiåret? Han voldtok jo også Ridley Scott's Kingdom of Heaven for meg. For en stund siden startet jeg en tråd på dette forumet som kun var dedikert til det elendige skuespillet hans i KoH, så dårlig synes jeg det var hehe. Når jeg tenker på det så spiller han i begge disse filmene en karakter som er en smed til å begynne med (eller husker jeg feil om PotC?). Jeg kan ikke se for meg en person som er mer uegnet til å forestille en middelaldersk smed. I Pirates kommer man unna med det fordi det er en morsom og selvdistansert film men i KoH som presterer han å ødelegge hele forestillingen av det som kunne vært en veldig bra film. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Yuke yuke nidome no shojo (1969) Director: Kôji Wakamatsu Filmen var ikke lang. Men lengden har ikke stort å si i en slik film. Hadde filmen vært lenger, så kunne det faktisk ikke bli så bra som dette. Filmen hadde ikke stort handling heller, fokuset var heller på skuespillet, det visuelle og stemningen. Og for en stemning det var!. Avslappende og elegant jazzmusikken gir en spesiell og hypnotisk opplevelse. Får litt Jarmusch følelse av hele greia. Godt mulig at jarmusch er inspirert av denne filmen, hva vet vel jeg. Som sagt så var ikke historien så komplisert, men var forsatt ikke helt tom for historie, hadde sine herlige øyeblikk. Tilbakeblikkene var ekstra flotte, likte hvordan man så dem i farger og resten av filmen i s/h, pleier som regel å være omvendt. Ellers så likte jeg hvordan filmen viste at det nesten var normalt å være som de ungdommene var. Visste hvordan slike mennesker tenker og føler. Oppveksten spiller en stor rolle i hvordan mennesker oppfører seg som eldre, og det vises godt her. Filmen er ikke perfekt, men det er ikke meningen heller. Gir ikke karakter helt enda, da jeg føler at den må synke litt mere inn. Men snuser godt på toppkarakter ihvertfall. Anbefales! Endret 2. februar 2010 av Mr. BadSmile Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Når jeg tenker på det så spiller han i begge disse filmene en karakter som er en smed til å begynne med (eller husker jeg feil om PotC?). Jeg kan ikke se for meg en person som er mer uegnet til å forestille en middelaldersk smed. I Pirates kommer man unna med det fordi det er en morsom og selvdistansert film men i KoH som presterer han å ødelegge hele forestillingen av det som kunne vært en veldig bra film. Argh, jeg husker den diskusjonen. Han er strengt tatt mye verre i PoTC fordi karakteren der er så glætt, kjip og krangler med Kiera, en spinkel dame jeg heller aldri har likt, som sammen utgjør en totalt uinteressant duo. Det gledet meg å se Montages.no inkludere DC'en av Kingdom of Heaven på tiårets topp 100, fordi hvis man klarer å overse Bloom-hatet, så er det en veldig, veldig god film. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 I, Robot (2004) Kjøpte denne filmen fordi den visstnok skulle ha helt hinsides bra bildekvalitet på Blu-ray, og det har den forsåvidt også. Jeg skulle ønske at de ikke hadde valgt Will Smith som hovedrolleinnehaver i I, Robot, det gir filmen en popcornstank den hadde klart seg helt fint uten. Tematikken er jo egentlig ganske interessant, men det skusles bort i forutsigbarhet og kjedelige actionkomedie-kjipheter. Dette er ikke den verste filmen jeg har sett, men den hadde tjent på en mørkere stemning og en litt mer "voksen" casting. Karakter 6/10. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Avatar 3D Jeg gikk inn med lav forventing. Dette måtte jo være et ubeskrivelig dårlig film med super effekter. Og hva fikk jeg? Jo nettopp det. Handlingen er svært dårlig, og personene lite presentert og utviklet til publikumet...MEN dette var en topp eventyr opplevelse. Hvordan var 3D opplevelsen? Dårlig. Dette er ikke 3D men heller lag på lag med 2D for å gi dybde. Alt som er nær skjermen er krystall klar og skarp, mens det som er bak blir litt og litt mer skurrete. Den norske teksten ødela MYE av effekten. Akkurat når jeg fikk følelse av flott dybde dukke opp den grimme gule teksten og flatnet ut bilde. Skulle ønske at vi hadde valget å se utekstet film i norge...særlig denne. Jeg angrer litt på å sett 3D versionen. Skulle ønske jeg såg den vanlige 2D først for å oppleve verdenen i et tydelig bilde, så sett 3D en annen gang for opplevelsen. Men men, jeg skal se denne igjen når den er ute på Blu-ray. Effektene var jo fabelaktig bra. Jeg kunne ikke unngå å tenke "Herregud vi kan jo lage ny Alien film med Sigourney Weaver nå! Ingen er for gammel lenger! Bring it on! Det som plaget meg mest var menneskene. Makan til flat og kjedelige personligheter, litt ironisk i en 3D film...men men. Tror ikke jeg har sett et mer stereo typisk gruppe av et militærmakt i mitt liv. Alle var pokker meg rednecks. Og alt ble bare dummere og dummere utover filmen. Hva slaks kriger er det vi mennesker har måtte hatt for å utvikkle slike svære skip??? Total dekket med våpen! Men lommekniv måtte de ha på Mech'en...sattan som jeg lo....Neida, her har vi Mechs, med våpen i hendene, og den utstyrt med en rambo kniv i en slire...herregud! Forutsigbart var dette til tusen. Du kan banne på at alt informasjon du blir matet, blir brukt..."only 5 have ever flown one...." hmmm, jeg lurer på.... og "It's armor is too thick!"...."hmmm, lurer på om det...." Joda, ALT faller på plass på slutten som et 3 stykket pusslespill. Skulle tro at James Cameron har ikke tro på publikum, at han ser på oss som idioter som må bli matet all handling på et 5årings nivå. Til tross for alt dette negative, så hadde jeg det virkelig kjekt. Filmen har en sikkelig "Feel good" følelse på den, og jeg ble lett revet med på slutten der. Mangen sier at tiden flyr fordi den er så kjekk, men jeg følte lengden. Jeg kommer nok til å se den et par ganger til (ikke på kino), men tviler på at den vil finne sted i sammlingen min....verdig til det er den ikke. Det var bare så mye DUMT i den at det ødelegger. 7/10 Endret 2. februar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå