Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Avatar

 

I går var jeg og så Avatar. Det var en spesialvisning med et foredrag først om begrepet avaterer. Som religionsstudent fikk jeg ikke så veldig mye nytt fra foredraget, men gøy likevel. Jeg hadde ikke de største forventningene til filmen, og satt vel og var for det meste analytisk og kritisk den første halvdelen av filmen, hvor jeg hang meg opp i alle Hollywood-klisjeene som kom. Dette var glemt i den siste halvdelen da jeg fant meg selv "lost in the story" og jeg satt nesten og hoppet i stolen mot slutten. Klump i halsen fikk jeg også noen ganger. Til syvende og sist må jeg si at jeg ble mektig imponert over filmen. Og bittelitt forelsket i Na'Vi-folket.

Lenke til kommentar

Religulous

 

Hadde gutte/whiskey kveld, en dokumentar er kanskje ikke det man tenker på når man skal ha gutte kveld, men den gikk over veldig bra, filmen er jo morsom som fy, høydepunktene var den ekstremt festlige presten, og alle de råe komentarene Bill kommer med under intervjuene.

 

7.5/10

 

 

Hot Fuzz

Denne er mer typisk gutte kveld film og var også godt motat, filmen er veldig britisk men samtidig internasjonal. Filmen er tidvis veldig grafisk men grafisk på en komisk måte, man må le litt når mannen fra avisen får del av kirken i hode.

Slutten er jo også epic.

 

8/10

Lenke til kommentar
Det er jo soleklart at Zwart-filmen ikke er en remake, men mere en re-imagining av den gamle historien. Nytt land, ny trener, ny unge. Egentlig ingen vits å sammenligne dem side by side hele tiden.

 

"Re-imagining" er bare et utrykk for å få fans til å ikke hisse seg opp over remake. Samme som reboot. Så lenge de tar et konsept og gjør den om igjen er det en remake uansett hva de forsøker å kalle det.

 

Uorginalt tenking er det ivertfall.

 

Trodde jeg skulle spy at "that's nasty" kommentaren på slutten der....uggg. Verden har fått nok av Will Smith sitt attitude/humor. Og nå kommer den en ny verson av han til verden. Takkler ikke den ungen. Hadde ikke bryd meg noe om det var noen andre i filmen. Jeg var faktisk positiv til det, helt til Jaden kom i bilde.

 

Pass deg med blasfemi gutt, ellers kommer AvidGamer og tar deg.

 

Hehe, er det Religious du tenker på? Nah, er ferdig med den diskusjonen....men måtte bite på tungen for å ikke si noe.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

The Towering Inferno (1974)

 

steve-mcqueen-towering-inferno.jpg

 

Tittelen måtte vel bare bli slik, siden filmen er basert på bøkene "The Tower" og "The Glass Inferno". En-setnings sammendrag: En 138-etasjers skyskraper bygges i San Fransisco, og under åpningsfesten sprer en brann seg i bygget med katastrofale følger.

 

Starten av filmen eies av Paul Newman og en strålende Faye Dunaway, men etter at ting begynner å utarte seg, folk skjønner at det er alvor og brannvesenet tilkalles, domineres resten av filmen av to hovedpersoner: Steve McQueen og flammene.

 

Filmen opprettholder spenningen og blir aldri helt forutsigbar, selv om det er begrenset hvor mye man i mainstreamfilmens navn kan forvente skal gå virkelig galt for hovedpersonene. Godt skuespill over hele linja, spesielt McQueen er strålende, og Faye Dunaway gjør seg fortjent til et ekstra bilde:

 

The%20Towering%20Inferno2.jpg

 

Karakter 8/10

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...