Bytex Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) ME1 sin musikk hadde også blade runner feelingen..en av få spill hvor jeg aldri skrudde ned Music Volume, selv om jeg hørte de samme sangene mange ganger. Skrudde opp lyden litt ekstra bare for å høre soundtracket faktisk. Høres ut som musikken er lagd på gamle 70-80 talls synther, som passer space settingen perfekt. Endret 29. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Ghostbusters Herlig film, elsket denne som barn da den kom, elsker den enda mer som voksen. Perfekt på alle måter. Humor/replikker er genialt plassert, action er bra, oppbyggingen er som det skal være...ikke noe frekvens der vi må se at de lager utstyrer osv...noe som er altfor vanelig i dagens "superhelt" filmer. Handingen er fengende, og alle figurene er intersante. Rick Morranis er hysterisk, og Bill Murray er i toppform. Jeg må innrømme at jeg er litt bias, det er bare noe med Ghostbusters som vekker barnet i meg og jeg elsker det! Noe av effectene holder seg bra selv idag, takket til at de brukte den gjennomsiktig stilen på mangen av spøkelsene. 10/10 Ghostbusters II (1989) Du skulle tro at 5 år er lenge nok å lage et bra og solid script/historie til en film, men neida. Jeg like den da jeg var ung, men husker at det var noe som ikke stemte helt. Og nå takket til denne gjensynen fikk jeg se hvorfor. Dette va RÆV dårlig!! Hvordan er det mulig!!?!?! Samme folk står bak filmen jo, men likevel klarer de å levere et skammelig og pinelig film. Humoren bommer på alle måter. Timingen er helt feil. Replikkene til Murray er på et nivå av en 12 åring. Alt av humor er bånn og virker stivt utført. Skulle tro at filmen er sammensatt av første forsøkene under filmingen. Historien er piss, og bygger seg opp til denne Gozer...men som viser seg å være en sikkelig pingle. De har slengt inn et TV Prime Time moral i filmen....alle må være snille med hverandre! Ufff, jeg gulpet opp litt i munnen... Og action scenene er mindre/kortere i denne. Selv musikken (som var KANON i den første) er dårlig. Theme sangen til Ghostbusters sangen høres også tammere ut. 3/10 Return of the Ghostbusters (2007) Fan laget film. Nonprofit. Og godt var det, fordi jeg tror ikke de hadde klart å få en profit fra denne! Men for å være litt snill, så er den ikke dårlig for å være et fan film. Noen av skuespillerene gjør et bra jobb. Som f.eks han onde, og et par andre "random" folk her og der. Men selve Ghostbusters gruppa var elendige. Action scene er det litt mer av enn GBII, og effectene er ganske dårlige, MEN visse ganger er den på samme nivå som hollywood filmene. Skulle bare mangle egentlig. De forsøkte for hardt å kopiere Ghostbusters. Alle personene skulle liksom være som de i stor filmene, og det var her de feilte. Greit nok at de skulle være slektningene, men det var tydelig at de idolized film figurene. En ting som vekket interesse var at de hadde konseptet at Ghostbusters hadde flere avdelinger nå. At det var et større konsern ut i USA. Det hadde ikke gjort meg noe om Hollywood gav Ghostbusters en reboot med dette konseptet. Gi oss nye personer fra en annen by på denne måten. 3/10 Men jeg nå sitter her og gleder meg til 2011. Ghostbusters 3 kan ikke bli dårligere enn det den har mutert til.... Endret 29. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du må da i det minste få litt høyere puls i de siste minuttene av Blade Runner. Og se den en gang til, det gjorde susen for meg. Har spilt Mass effect 2, og må si dette spillet tar mye fra Blade Runner. Deilig å høre på musikken mens man ser på gassflammer og skyskrapere i horisonten. ME1 sin musikk hadde også blade runner feelingen..en av få spill hvor jeg aldri skrudde ned Music Volume, selv om jeg hørte de samme sangene mange ganger. Skrudde opp lyden litt ekstra bare for å høre soundtracket faktisk. Høres ut som musikken er lagd på gamle 70-80 talls synther, som passer space settingen perfekt. Ser ut som at jeg må spille Mass Effect. 1 og 2. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Blade Runner er tidenes vakreste film, men det er definitvt en film du "må" se flere ganger for å like. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Defiance (2008) Regi: Edward Zwick Året er 1941 og man er midt i okupasjonen av hviterussland. Jøder blir drept og stuvet i massgraver eller stuvet sammen i ghettoer hvor de senere blir enten drept eller dør. Midt i alt dette er Bielski brødrene Tuvia (Daniel Craig), Zus (Liev Schreiber) og Asael (Jamie Bell) som får familien brutalt drept av det hviterussiske politiet under kommando av den tyske. De overlever ved å gjemme seg i den hviterussiske skogen. Først er det bare dem, men snart vokser det hele og til slutt har de en liten landsby å ta seg av. Det er ikke lett å skal regisere en film som omhandler slike historiske omstendigheter og gjøre det rett. Den desidert beste vestlige produserte filmen rundt nettopp dette er kultklassikeren "Schindlers Liste" av Spieldberg. Men "Defiance" gjør en faktisk god jobb, overaskende godt. Historien kommer godt frem selv om den til tider kan bli litt langtrukken og enkelte segmenter kunne vært kortet ned litt. Det er mye dialog og interkonflikter i filmen, så den kan lett bli uforståelig om man ikke følger med. Følger man derimot med hele filmen er det en god og solid historie som viser livet på rømmen fra den tyske stormakten. Skuespiller messig ble jeg og overasket. Alle 3 Bielski brødrene snakker Engelsk, men ble overasket når de begynte å snakke russisk. For det utrente øret (som mitt) var det vel overbevisende og godt lagt sammen. Når de snakke på engelsk var det og med et russisk preg over seg, slik at man ikke fikk en urtypisk amerikaner/britte midt i de hviterussiske skoger. Dette hjalp på å holde på troverdigeheten til filmen og historien. Den vel 2 timer lange filmen blir som sagt kanskje litt mye, og mange segmenter blir litt langtrukken og kunne godt vært kuttet litt ned på. Prestasjonen av skuespillerne derimot er det ikke noe å utsette på da de gjør en troverdig og god jobb. Defiance er en film verd å se kun for historien. Den er basert på en sann historie og virker ikke over dollet av glamor. Her er man virkelig midt i skauen og faller en bombe i nærheten blir den som står nært både skitten, og betydelig nedsatt. Ikke noe Tom Cruise her i gården, skiten flyter godt og det hjelper å holde på troverdigheten. Karakter: 4/6 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) The Hide (2008) Filmer som dette ELSKER jeg. Få skuespillere, ja fatisk så er det bare 2 personer igjennom hele filmen. Og alt foregår i en plass. The Hide tilbyr ikke annet enn personene og deres personligheter. Her er skuespilling viktig, Phil Campbell gjør en bra jobb men det er Alex Macqueen som stråler her. I min meining er hans prestasjon i Oscar kaliber her. Roy Tunt (Alex) befinner seg i et "Hide" en liten utkikks hytte for å se på fugler. Så dukker Dave John (Phil) opp rundt noe mystisk omstendigheter. Enten så elsker du, eller hater denne filmen. Og jeg elsker den! 8/10 Endret 29. januar 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Med hånden på hjertet kan jeg si at ingen av disse spørsmålene engasjerer meg etter å ha sett Blade Runner. Er Deckard en helt? Njæh. Er replikanter onde? Gidder ikke ta stilling. Hvorfor lagde menneskene replikantene? Nok spørsmål, gi meg heller en episode Battlestar Galactica. Etter to sesonger med BSG er jeg enig i at den serien utforsker disse spørsmålene på en langt mer kostnadseffektiv måte, men atmosfæren i Blade Runner kjøper jeg hver gang likevel. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Blade Runner er tidenes vakreste film Kraftig utsagn, Cyph. Selv om Blade Runner riktignok er vakker, så er den langt unna den tittelen imo. Men Blade Runners største styrke er definitivt den detaljrike, dystopiske og nydelig komponerte verdenen. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Blade Runner er tidenes vakreste film Kraftig utsagn, Cyph. Selv om Blade Runner riktignok er vakker, så er den langt unna den tittelen imo. Men Blade Runners største styrke er definitivt den detaljrike, dystopiske og nydelig komponerte verdenen. Musikken sammen med landskapet, gjør at den går inn på en potensiell topp 3 i alle fall. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Lawrence of Arabia tar den prisen for min del. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) LOA må jeg må sett snart. Dårlig med filminnsats i det siste. Men jeg fikk sett The Bear her en dag. Vakkert landskap, rørende historie og veldig imponerende bjørne-skuespill. Noen syke drømmesekvenser midt inni filmen, veldig freaky. Var som om en ellers ganske streit film plutselig prøvde å være kunstfilm. Passet ikke helt inn i helheten. Som sagt, så var bjørnenes innsats det mest interessante og imponerende med filmen. Historien i seg selv var veldig uorginal og moralsk, men den engasjerte sånn passe. Artig å se en film hvor dyr spiller hovedrollen. Naturfotoet er også et stort pluss. Anbefales! Endret 31. januar 2010 av Speik Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Lawrence of Arabia tar den prisen for min del.Ja, fy. At jeg kan glemme slikt.Kort liste: Lawrence of Arabia Blade Runner 2001 Barry Lyndon Zerkalo og Stalker Once Upon A Time In The West Raging Bull Nok OT (fra min side). Dette er tross alt en mini-anmld.-tråd. Endret 29. januar 2010 av CypheroN Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 LOB må jeg må sett snart. Dårlig med filminnsats i det siste. Lawrence of Borabia er knallgod, anbefales. Lenke til kommentar
ballsack Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Dorian Gray, har du sett Dorian Gray, 2009-utgaven? Jeg så den i går, jeg gir den 4/6. Men jeg er ikke så befaren med Oscar Wilde akkurat. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har ikke sett den, men regner med at jeg får sett den i løpet av helgen. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Nå har du vel 23 andre filmer du burde prioritere i helgen steffyboi. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Public Enemies Filmen kan beskrives slik " veldig uperfekt film, men drit kul" Dette var første gjensyn av filmen på Blu Ray, og ja den ble bedre andre gang, er filmen full av mangler ja, og de er klare og tydlige, det er spesielt karakternene det er mangler på, men ved andre vising vet man hva man får og man kan heller sitte tilbake og nyte action, og det er det filmen hverkan mangler eller gjør dårlig, dette er enkelt den Mann filmen med mest action og da mener jeg ENKELT, men michael mann lager aldri rene action filmer, han lager thrillere og eller drama filmer, men skulle man gi tittelen action film til en Mann film, måtte det være denne. Det er en god 40 minutter med action i en film på 2 timer 10 minutter. Lyden er rivende skyte lyder braker ut og etter en endt action sene er ørene dine slitene av all skytinga, men sliten på en god måte, man hører kuler slå inn i trær eller mennesker. Periode action på sitt beste. En film som kanskje feilet på mange måter kvalitets messig, er underholdene og en veldig god action thriller med trykk på ACTION. En film jeg sikkert kommer til å si igjen om ikke så lenge 8.3/10 Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Predator 2 (1997) Smått underlig oppfølger til legendariske Predator, Arnold Schwarzeneggers macho-tour-de-force. Denne gangen har Danny Glover hovedrollen, og rammen rundt drepingen er flyttet fra den søramerikanske jungelen til Los Angeles. En hetebølge preger byen, som samtidig ødelegges av blodige gjengkamper. Dette er kos for en "predator" som er ute etter bråk. Filmen har mange problemer. Det ropes og overspilles, det tar litt tid før "predator"-effektene sitter skikkelig, og mye av handlingen føles litt søkt og/eller selvmotsigende. Heldigvis dukker legendariske Gary Busey opp på skjermen etterhvert, og derfra og inn tar filmen seg en smule opp. Etterhvert blandes middelmådighetene med en del engasjerende actionscener, og slutten funker bra. Alt i alt en OK film. Karakter 4.5/10. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Blade Runner er fantastisk. Men den er langt fra å nå opp til boken når det gjelder den filosofiske siden ved replikantene. I boken har også kunstige dyr en mye mer sentral rolle. Til å være dyp scifi er den også forholdsvis lettlest, så om man likte Blade Runner bør man lese Do Androids Dream of Electric Sheep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå