Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

M*A*S*H The tv Series

 

Nok et gjensyn med denne fantastiske serien, og ja, jeg er den eneste som liker sesong 5-11 bedre enn 1-5

Potter er en dyp og fin karater og mye mer levende enn Blake, og den ektremt tynne og ukomiske karatern Bruns byttes ut med min favoritt karakter fra serien Winchester, han er en rik og dyp karater som både er morosm og dramatisk, mange av favoritt episodene mine er winchester episoder der han viser sin menneskelighet som ellers ikke altid er like tydlig, pluss at mens de andre drikker hjemebrent skvip nyter han en 25 år gammel brandy.

 

Ja det er sant på de 3 siste seongene kan det bli litt kvalmt med melodrama, men som oftest greier serien å spille både drama og komedie hårfint sammen.

 

Serien har også en 2+ timer lang series finnale, like episoden eller ikke, så må man si at en så lang serie fortjener en sikkelig lang avslutting og det fikk den, en serie som ikke fikk det var Married with children, 250+ episoder og serien ble bare avsluttet som ingen ting, den fortjente bedre enn det.

Men tilbake til MASH, en flott serie man bare må ha, mange mange klassiske episoder og innimellom veldig gode prestasjoner fra skuespillerne.

 

9.5/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winchester er en flott karakter, ja. Spesiellt de første episodene når han har den snobbete holdningen til kirurgi og mener de andre jobber som aper og barbarer, helt til Hawkeye må hjelpe ham i en hasteoperasjon og slenger ut masse medisinske uttrykk, så han skjønner at de jobber på en annen måte enn rikmanns-hospitalet i USA.

Lenke til kommentar
Winchester er en flott karakter, ja. Spesiellt de første episodene når han har den snobbete holdningen til kirurgi og mener de andre jobber som aper og barbarer, helt til Hawkeye må hjelpe ham i en hasteoperasjon og slenger ut masse medisinske uttrykk, så han skjønner at de jobber på en annen måte enn rikmanns-hospitalet i USA.

 

Ja, en fin karakter på alle måter, har sine store feil, men samtidig har mange gode sider, som de fleste mennesker og derfor veldig realistisk.

 

En annen god episode er når han hjelper en soldat som stammer.

Lenke til kommentar

TRON (1982)

 

Første gang jeg har sett denne, tenkte jeg måtte få det overstått før remaken kommer.

Overraskende fresht og lite utdatert, og jeg ser jo at dette må ha vært helt sykt fett for de nerdene som "levde" i 1982!

 

Før jeg satte på filmen innstillte jeg meg for at denne skulle sees med "80-tallsøyne" og da ble det en gangske fornøyelig opplevelse. Morsomt å se The Dude som ung også :p

 

7/10

 

Nå gleder jeg meg bare helt sinnsykt hardt til Tron Legacy. Trailer til denne og smakebit på soundtracket av Daft Punk i spoiler:

 

 

Lenke til kommentar
M*A*S*H The tv Series

 

Nok et gjensyn med denne fantastiske serien, og ja, jeg er den eneste som liker sesong 5-11 bedre enn 1-5

Potter er en dyp og fin karater og mye mer levende enn Blake, og den ektremt tynne og ukomiske karatern Bruns byttes ut med min favoritt karakter fra serien Winchester, han er en rik og dyp karater som både er morosm og dramatisk, mange av favoritt episodene mine er winchester episoder der han viser sin menneskelighet som ellers ikke altid er like tydlig, pluss at mens de andre drikker hjemebrent skvip nyter han en 25 år gammel brandy.

 

Ja det er sant på de 3 siste seongene kan det bli litt kvalmt med melodrama, men som oftest greier serien å spille både drama og komedie hårfint sammen.

 

Serien har også en 2+ timer lang series finnale, like episoden eller ikke, så må man si at en så lang serie fortjener en sikkelig lang avslutting og det fikk den, en serie som ikke fikk det var Married with children, 250+ episoder og serien ble bare avsluttet som ingen ting, den fortjente bedre enn det.

Men tilbake til MASH, en flott serie man bare må ha, mange mange klassiske episoder og innimellom veldig gode prestasjoner fra skuespillerne.

 

9.5/10

 

Husker spesielt en episode når de fikk en ung vikarlege eller noe sånt (er mange år siden jeg så serien) som alltid køddet med alle og var i svært bra humør. Men en gang fikk de inn altfor mange pasienter på en gang, så straks de var ferdig med en gikk de rett over til neste. Til slutt klikket det for han unge legen, og han spaserte ut av operasjonsstuen. Han ble funnet igjen sittende og se rett forover seg og gjenta om igjen og om igjen at han ikke fikk vasket av seg blodet på hendene (hendene var rene, om jeg ikke husker feil), og pasientene bare strømmet på. Jeg hadde tårer i øynene i den scenen, for å si det mildt...

 

Men over til noe helt annet.

 

 

Delta Force

 

Litt vanskelig film å anmelde i grunn. Det hele dreier seg om en flykapring, og første del er svært bra. Det er svært mye fokus på de to terroristene, og vi ser tidlig at de er vanlige folk som har tatt et valg og må leve med konsekvensene. De er ikke så kaldblodige som vanlige terrorister, selv om de kan være brutale nok til tider. Denne biten er visstnok basert på en sann historie.

 

Men så var det å redde dem, da. Da er det bra vi har Chuck Norris på laget. Selvsagt kommer det mange flere terrorister, men hva så? Vi snakker om en mann som holde seg fast i et tau med en hånd og bruke en maskinpistol i den andre. Ikke er jeg så inne på miiitære kjøretøy fra 80-tallet, men er det vanlig å ha motorsykkel med små rakettkastere? Eller hoppe fra motorsykkel i fart, ta tak i et tau og klatre opp i et fly som holder på å ta av? Alle soldatene og terroristene i hele Midt-Østen samlet mot Chuck Norris ville vært feigt. De trenger flere folk. :p

 

vurdering 7/10 Litt for treg start og for mye action mot slutten, eller motsatt avhengig av hva man vil ha.

Endret av thecrow77
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Frank Burns var en fjompenisse.....Winchester var i hvertfall en kompetent kirurg ;)

 

Delta Force rulz :D

 

Turtles Forever 4.5/6

 

Hvis du er TMNT fan er denne spesialen et must : hva skjer hvis man krysser 1987 versjonen med 03 versjonen......see the movie to find out ;)

Lenke til kommentar
Første gang jeg har sett denne, tenkte jeg måtte få det overstått før remaken kommer.

 

Remake? Da har jeg missforstått, trodde det skulle bli en oppfølger. Men men... Gleder meg også til Tron Legacy kommer ut.

 

-----------------------

 

Jeg hadde et gjennsyn med Die Hard 4 i går.

 

Die Hard 4 aka Die Hard or Live Free

 

En film jeg sitter på i ny og ne og den holder seg like godt hver gang. Action i toppklasse. Like spesielt Justin Long sin tolkning i denne filmen. Og MacClane gjør det han gjør best.

 

4/5 - God

Endret av Write
Lenke til kommentar
Men who stare at goats

 

... Hold dere unna! Filmen var ikke noe bra. De hadde potensialet til å gjøre filmen morsom til de grader, men de visste ikke engang om filmen var ment som komedie eller om den skulle være seriøs. Det var konstant frem og tilbake! Komedie, seriøs, komedie, seriøs. Kom igjen!

 

4/10

 

Eg har ikkje sett filmen, men det er altså ein film basert på ei sann historie om eit vanvittig eksperiment i det amerikanske militæret. Det er eit seriøst emne, med komiske sider. Verkar som om filmen traff i så fall.

Lenke til kommentar

Delta Force blir aldri kjedelig i mine øyne. Bare den musikken som kommer i forkant av alle actionsekvenser gir et lite stikk i meg. Inge kødder med Chuck og skjegget hans.

 

Motorsykler med rakettkaster tviler jeg på er standard Delta Force utstyr. Men det ser jævlig fett ut på slutten, da :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Liker også at vi blir så godt kjent med de to flykaprerne, at de viser menneskelige trekk som å hjelpe folk som blir utmattet eller beroliger folk som får panikk. Men samtidig er så kaldblodige at de kan skyte en amerikaner i flydøra og dumpe han på bakken.

 

Og hun blonde flyvertinna Ingrid er veldig "girl power" karakter, som står på sitt og nekter å be jødene om å levere inn passene sine fordi hun er tysk.

 

Edit: la litt i spoiler

Synes sånne filmer er herlige, der man ikke legger ned 1 time med syting om failed marriage og problemer med å identifisere seg med sin egen sønn og sånt drama-greier. Bare gå rett på sak. Flykapring, noen må redde gislene, ring Chuck Norris, 1,5 time senere sitter man blåst bort i stolen og tenker WOW.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Delta Force blir aldri kjedelig i mine øyne.

Bare den musikken som kommer i forkant av alle actionsekvenser gir et lite stikk i meg. Inge kødder med Chuck og skjegget hans.

 

Motorsykler med rakettkaster tviler jeg på er standard Delta Force utstyr. Men det ser jævlig fett ut på slutten, da :)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Liker også at vi blir så godt kjent med de to flykaprerne, at de viser menneskelige trekk som å hjelpe folk som blir utmattet eller beroliger folk som får panikk. Men samtidig er så kaldblodige at de kan skyte en amerikaner i flydøra og dumpe han på bakken.

 

Og hun blonde flyvertinna Ingrid er veldig "girl power" karakter, som står på sitt og nekter å be jødene om å levere inn passene sine fordi hun er tysk.

 

 

Edit: la litt i spoiler

Synes sånne filmer er herlige, der man ikke legger ned 1 time med syting om failed marriage og problemer med å identifisere seg med sin egen sønn og sånt drama-greier. Bare gå rett på sak. Flykapring, noen må redde gislene, ring Chuck Norris, 1,5 time senere sitter man blåst bort i stolen og tenker WOW.

 

Liker man Chuck'ern i Delta Force bør man virkelig se "Invasion U.S.A" Hardere enn han er der tror jeg ikke han har vært i noen film......... Sier litt når "Main BadGuy'en" har mareritt om Chuck om natta :D

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Heima (2007)

Director: Dean DeBlois

 

66777529.jpg

 

Stemningen sitter fortsatt i meg, da det ikke var mere enn 10 minutter siden jeg så filmen. Usikker åssen jeg skal beskrive åssen type film det er. Kan vel kalle det en dokukonsert film, med herlige forfriskende elementer med natur og miljø bilder. Vi får se Sigur Rós turnere rundt på Island, hjemmelandet til bandet. Ett utrolig vakkert sted må jeg si.

 

De er på forskjellige steder hele tiden, så det blir egentlig aldri kjedelig. Ett sted ved ett forlatt fiskehavn, sted hvor den nettopp har blitt laget ett stort demning, og bandet er der for å vise sin for aktelse. Noen små-intervjuer som sniker seg inni sangene forklarer litt hvordan bandet er. Interessant egentlig, selv om jeg ikke er noe stor fan av bandet. Har faktisk ikke hørt stort av musikken fra før av, og det skal jeg endre på etter denne filmen. Perfekt musikk til å slappe av med, og slappe av er noe jeg stort sett gjør hele tiden. Siste konsert/sang var overveldende, rett og slett ett mesterstykke av en sang og mesterstykke av en slutt på ett mesterstykke av en film. 10/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cloudy with a chance of meatballs (Engelsk tale)

 

Dette er den beste animasjonsfilmen jeg har sett på lenge, faktisk bedre enn Up. Animasjonen er fantastiske, karakterene er morsomme og plottet er originalt, selv om jeg ikke skal legge skjul på de klassiske klisjèene som er i de fleste Animasjonsfilmer. Musikken er også veldig god. Filmen er rett og slett veldig morsom og underholdende fra start til slutt.

 

8/10 - Anbefales!

 

 

oh my god!! Er du seriøs?? Så den nettopp. Lenge siden jeg har sett en så dårlig film.. Total kvalmende og uinteressant historie, kjedelige og endimensjonelle karakterer og elendig dialog..

 

hele filmen var et stort kjedelig og kvalmende gjesp. Eneste likheten med up er at begge er animerte..

 

Karakter 3/10

Endret av husgutt
Lenke til kommentar
Cloudy with a chance of meatballs (Engelsk tale)

 

Dette er den beste animasjonsfilmen jeg har sett på lenge, faktisk bedre enn Up. Animasjonen er fantastiske, karakterene er morsomme og plottet er originalt, selv om jeg ikke skal legge skjul på de klassiske klisjèene som er i de fleste Animasjonsfilmer. Musikken er også veldig god. Filmen er rett og slett veldig morsom og underholdende fra start til slutt.

 

8/10 - Anbefales!

 

 

oh my god!! Er du seriøs??

 

Nei, han skrev anmeldelsen sin bare for å provosere deg.

Lenke til kommentar

Blade Runner (final ultimate director's cut edition version) (1982)

 

blade_runner.jpg

 

Mitt forhold til Blade Runner er som mitt forhold til mine amerikanske slektninger. Av og til tar de turen til Norge og kommer innom på kaffe, og selv om det i utgangspunktet høres fint ut så er det like dørgende kjedelig hver gang.

 

Blade Runner er nok den filmklassikeren som resonnerer aller minst hos meg. Jeg har flere ganger i mitt langdryge liv prøvd å se denne filmen uten egentlig å få det til. Som regel sovner jeg ganske fort, men nå sist holdt jeg meg våken i minst 90% av filmens varighet, noe jeg ser på som bra nok til å skrive en omtale jeg kan stå for.

 

Det er ikke det at jeg ikke vil like filmen, heller. Enkelte passasjer er virkelig gode, og avslutningsmonologen til Roy Batty (Rutger Hauer) er legendarisk, så vakker at jeg får klump i halsen hver gang. Visuelt er også filmen interessant, i sin mørke og regntunge prakt. Det hjelper imidlertid ikke når jeg får følelsen av å sitte og se på en klump tjære sakte sige nedover en vegg. Jeg klarer ikke å føle noe for karakterene, og ikke på noe som helst tidspunkt føler jeg at det skjer noe spennende eller uventet på skjermen.

 

Jeg tok en kikk innom imdb.com mens jeg skrev dette, og sakser fra en 10/10-anmeldelse: "The things Deckard encounters on his detective journey raise many philosophical questions like: Who is really a replicant? Are replicants really bad? If replicants are bad, when why did we go to such lengths with our technology to create them? Are replicants really humans? Is Deckard a hero?" Med hånden på hjertet kan jeg si at ingen av disse spørsmålene engasjerer meg etter å ha sett Blade Runner. Er Deckard en helt? Njæh. Er replikanter onde? Gidder ikke ta stilling. Hvorfor lagde menneskene replikantene? Nok spørsmål, gi meg heller en episode Battlestar Galactica.

 

Jeg har riktignok ikke gitt opp. Om et par år kommer jeg nok til å se Blade Runner på nytt. Tiden vil vise om jeg nok en gang sovner og går glipp av midtpartiet, eller om brikkene plutselig faller på plass og jeg sitter der tårevåt og forbanner det faktum at jeg ikke falt for filmen tidligere, så jeg slapp å f.eks. drite meg ut på et norsk diskusjonsforum gjennom å gi følgende karakter til Blade Runner:

 

5/10

 

(Forøvrig synes jeg at Harrison Ford generelt sett er fryktelig overvurdert)

Lenke til kommentar
Heima (2007)

Director: Dean DeBlois

 

66777529.jpg

 

Stemningen sitter fortsatt i meg, da det ikke var mere enn 10 minutter siden jeg så filmen. Usikker åssen jeg skal beskrive åssen type film det er. Kan vel kalle det en dokukonsert film, med herlige forfriskende elementer med natur og miljø bilder. Vi får se Sigur Rós turnere rundt på Island, hjemmelandet til bandet. Ett utrolig vakkert sted må jeg si.

 

De er på forskjellige steder hele tiden, så det blir egentlig aldri kjedelig. Ett sted ved ett forlatt fiskehavn, sted hvor den nettopp har blitt laget ett stort demning, og bandet er der for å vise sin for aktelse. Noen små-intervjuer som sniker seg inni sangene forklarer litt hvordan bandet er. Interessant egentlig, selv om jeg ikke er noe stor fan av bandet. Har faktisk ikke hørt stort av musikken fra før av, og det skal jeg endre på etter denne filmen. Perfekt musikk til å slappe av med, og slappe av er noe jeg stort sett gjør hele tiden. Siste konsert/sang var overveldende, rett og slett ett mesterstykke av en sang og mesterstykke av en slutt på ett mesterstykke av en film. 10/10.

Jeg har hørt musikken deres i en eller annen tv serie, eller om det brukes fragmenter av den i en tv-reklame om livsforsikring el. Men for et par uker siden snublet jeg tilfeldigvis over de i spotify, hørte på de og ble trollbundet. Herlig. Nå har jeg de i fast spilliste.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Cloudy with a chance of meatballs (Engelsk tale)

 

Dette er den beste animasjonsfilmen jeg har sett på lenge, faktisk bedre enn Up. Animasjonen er fantastiske, karakterene er morsomme og plottet er originalt, selv om jeg ikke skal legge skjul på de klassiske klisjèene som er i de fleste Animasjonsfilmer. Musikken er også veldig god. Filmen er rett og slett veldig morsom og underholdende fra start til slutt.

 

8/10 - Anbefales!

 

 

oh my god!! Er du seriøs??

 

Nei, han skrev anmeldelsen sin bare for å provosere deg.

 

godt å få det avklart ihvertfall :ohmy:

 

Men for å være seriøs, så skal han selvsagt få lov til å ha egne meninger.. Men jeg er svært uenig for å si det mildt..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

When a stranger calls.(2006)

 

Håpløs, rett og slett håpløs. Uten mål og mening, verken logikk eller sannsynlighet.

Hadde ikke gitt denne filmen til min verste fiende på en crappy dag engang.

 

0\10

Fåkke et poeng engang.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Du må da i det minste få litt høyere puls i de siste minuttene av Blade Runner.

 

Og se den en gang til, det gjorde susen for meg.

 

Har spilt Mass effect 2, og må si dette spillet tar mye fra Blade Runner. Deilig å høre på musikken mens man ser på gassflammer og skyskrapere i horisonten.

Endret av co2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...