Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Mor har sett Avatar.

"Det var en nydelig film. Så fine farger og rare dyr. Verdt pengene."

Når du sier "Mor" mener du da din mamma eller bestemor?

I 3-d da eller?

På hvilken måte kan "mor" bli "bestemor"?
I enkelte dialekter så er Mor en betegnelse på bestemor noe min Vesterålske oppvekst har tildelt meg.

 

I familia mi kallar vi oldemora mi for mor :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Aviator

 

The Aviator. Regissør Martin Scorsese. Skuespillere som Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Kate Beckinsale, John C. Reilly, Alec Baldwin, Alan Alda, Ian Holm, Danny Huston og Jude Law. Denne filmen er jo helt fantastisk.

Den vant 5 Oscarpriser og nominert i 11 også har den vunnet 3 Golde Globe og nominert til 6. En stor film med andre ord.

The Aviator er en fantastisk skildring av Howard Hughes liv. Forteller om hvordan hans liv ble til, hans yrke, karrieren hans og det han brant for mest i livet, lage film og fly. Historien foregår på 1920,30 og 40-tallet. Hans stortid. Da han lagde hans mest kjente filmer og da han fløy og lagde de mest raskeste og største flyene i verden. Som sagt så er det Martin Scorsese som har lagd filmen og han er rett og slett en utrolig bra regissør og forteller filmene sine på en suveren måte. Leonardo DiCaprio gjør en fantastisk rolle som Howard Hughes og skildrer livet hans mest mulig slik det var. Rett og slett en fantastisk historie om lidenskap, galskap, berømmelse og hans kjærlighet for fly.

10/10

The_Aviator_poster.JPG

Endret av .........
Lenke til kommentar
Vent nå litt, New Moon er verre enn den første? (...) Nå har jeg en venninne som går rundt og sier at New Moon er bedre, men dette stemmer ikke? Hvis det er sant, så holder jeg meg unna den. Jeg har ikke lyst på flere sånne opplevelser, og jeg er generelt veldig tolerant når det kommer til film.

Twilight er sånn tålelig OK i min bok, mens New Moon (som jeg ble "tvunget" med på) var latterlig dårlig. Rating 1/10, klarer ikke å komme på noen formildende omstendigheter her, den er bare tvers gjennom uinteressant og tåpelig.

Lenke til kommentar

It's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future ...

Lenke til kommentar

It's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future, it's the way of the future ...

 

Haha, jepp.

En veldig bra avslutning av filmen igrunn. En av de beste :)

Lenke til kommentar
amir: Hva var siste replikk, for de av oss som ikke lot oss plage?

 

 

 

Reporter: Word is they're going to repeal Prohibition. What'll you do then?

Ness: I think I'll have a drink.

 

 

 

 

litt meh, alt i alt var det en god film opplevelse for meg og min far.

 

DeNiro var jo konge som Al Capone hehe

 

Her er noe som egentlig fjerner humoren i den siste replikken:

 

Ness famously became an alcoholic

 

 

:ph34r:

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Moon (2009)

 

Vanskelig å plassere, egentlig. Tildels interessant historie med noen greie vendepunkter her og der. Moon er en film som framkaller tretthet hos meg underveis, men som jeg likevel ble glad for å ha sett i etterkant. Ikke forvent for mye ut av denne, og du blir fornøyd.

 

ninjaedit: er et psykologisk drama. karakterdrevet mer enn noe annet ;)

 

6/10

Endret av sch0n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...