Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Avatar er mest av alt en pioner som gikk seg vill. Jeg angrer på at vi ikke så Sherlock Holmes i stedet, for dette ble skuffende middelmådig

Tviler på at du angrer like mye etter å ha sett Sherlock Holmes.

 

Hvorfor? Såvidt jeg kan se er det en helt ny portrettering av mesterdetektiven, fremfor den tradisjonelle. Det gleder jeg meg til å oppleve, for karakteren Holmes er litt som Robin Hood; Det fins mange fasiter for hvordan han kan bli illustrert på det o' så store lerret, konservativ er jeg vel ikke akkurat i forventningene. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor? Såvidt jeg kan se er det en helt ny portrettering av mesterdetektiven, fremfor den tradisjonelle.

Jeg hadde bare forvetninger om at det skulle være en underholdende og småfestlig film, men kjedet meg rett og slett gjennom hele filmen. Humoren traff meg heller ikke i det hele tatt. Når det er sagt så virker det som at de fleste er en smule mer positive til filmen enn meg, så det er godt mulig at du liker den.

Lenke til kommentar
For min del gjør det nada, jeg har sett alle ED filmene mange ganger... men det er vel rimelig og anta at det er de her som ikke har sett de? Tsk tsk...

Spesielt siden vi kom inn på Evil Dead fordi jeg skrev "Jeg har nettopp sett nummer to for første gang og gleder meg til nummer tre." ^^

 

Heldigvis leste jeg ikke mer enn et par ord før jeg snudde meg vekk og prøvde å glemme alt jeg hadde lest.

Lenke til kommentar
Den alternative er vel

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

der han tar for mange dråper og våkner opp til en apokalyptisk fremtid? Mens i den vanlige slutten er han tilbake på s-mart og forteller historien til jobbkompisene sine.

 

Ja, da er det den alternative som er best og originalen som er dritt.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Sherlock Holmes

 

Sherlock Holmes. Regissert av Guy Ritchie. Hovedrollene spilles av Robert Downey Jr, Jude Law og Rachel McAdams. Filmen er en bra, actionfylt, humoristisk og spennende film. Jeg ble hvertfall underholdt. Likte spesielt Robert Downey Jr. sin skildring av Holmes. Han som var kjent som en litt gammel, kjedelig og litt ensformig type (syns nå ihvertfall jeg) er nå gjenskapt som en vill, kul, morsom, sjarmerende, sarkastisk, litt smågal, kampsport ekspert. Jeg må si jeg likte denne versjonen av den britiske detektiven mye bedre. Jeg liker generelt Robert Downey Jr. og er en fan av han. Og jeg må si at dette er en av hans bedre roller. Han gir Sherlock et mye bedre og morsomere perspektiv for oss.

Historien i filmen er ikke så verst. Men dette var nok en av de filmene jeg så på grunn av skuespilleren/ene, pluss jeg ville se hvordan Sherlock Holmes ble skildret i dagens samfunn og på "the big screen". Syns igrunn Robert og Jude fungerte som en veldig bra og god duo i rollene som Sherlock og Dr.John Watson. De sammen er morsomme og det er generelt en god kjemi mellom disse to.

Sett i det hele, en veldig, veldig bra film! Anbefales for de som vil se Sherlock Holmes som en litt mere moderne, kulere og gøyal type. 10/10

sherlock_holmes.jpg

Endret av .........
Lenke til kommentar

Men who stare at goats

 

... Hold dere unna! Filmen var ikke noe bra. De hadde potensialet til å gjøre filmen morsom til de grader, men de visste ikke engang om filmen var ment som komedie eller om den skulle være seriøs. Det var konstant frem og tilbake! Komedie, seriøs, komedie, seriøs. Kom igjen!

 

4/10

Endret av FredrikH
Lenke til kommentar

The Fantastic Four and The Rise of The Silver Surfer 2007

Glætt superhelt-actionfilm. Eller vent, hvor var egentlig actionen? Kjedelig og stort sett uinteressant. Har ikke lest noe Fantastic Four før, og fikk ikke lyst til det nå

4.5/10

 

Avatar (3D) 2009

Handling/plot: Kokes historien ned så - Lite nytt, sett det før. Men med denne verdenen blir det jo anderledes, selv om indianer-europeer(her: amerikanere fra jorda)-greia ikke er ny

Karakterer/persongalleri: Standard personligheter, får ingen følelse at de har store dypheten

Skuespillet: Nok en gang standard. Det er liksom helt ok, nothing more, nothing less

Grafikken: Redder filmen så til de grader, og det hjalp også med 3D, selv om det til tider var irriterende med vanlige briller innenfor (når blir det mulig å få tilpassede 3Dbriller?)

Pandoraverdenen: Finfin fantasy/science-fiction-verden. Virker ganske gjennomtenkt, men samtidig ikke så vanvittig mye nytt. Det er jo snakk om standard indianer/ikke-europeisk-opplegg her.

Annet: Likte "oppdagelses"delen best, når Jake læres opp etc. etc av Na'vi-ene, og følelsen av å oppdage en helt ny og anderledes verden. Hjelpes av grafikken.

Konklusjon: Visuelt sett ganske så fantastisk, ellers middelmådig. Alikevel strides jeg med meg selv om dette - hva skal man forvente av en slik film? Og når alt kommer til alt var det godt brukte timer (og attpåtil fikk jeg se den gratis!)

7/10

Lenke til kommentar
Mor har sett Avatar.

"Det var en nydelig film. Så fine farger og rare dyr. Verdt pengene."

Når du sier "Mor" mener du da din mamma eller bestemor?

I 3-d da eller?

På hvilken måte kan "mor" bli "bestemor"?
I enkelte dialekter så er Mor en betegnelse på bestemor noe min Vesterålske oppvekst har tildelt meg.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...