Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg legger veldig merke til når jeg ser The Host, er hvordan monsteret skifter størrelse. For eksempel når hun jenten er fanget i kloaken virker monsteret ganske stort, men når det løper langs elven(første gang den er oppe av vannet i filmen) virker den betydelig mindre.

Lenke til kommentar
Det jeg legger veldig merke til når jeg ser The Host, er hvordan monsteret skifter størrelse. For eksempel når hun jenten er fanget i kloaken virker monsteret ganske stort, men når det løper langs elven(første gang den er oppe av vannet i filmen) virker den betydelig mindre.
Det er vel fordi den er lengre unna.

 

 

 

:mrgreen:

Lenke til kommentar

Synes de var sympatiske og engasjerende og følge med på. Men når jeg satte på denne monsterfilmen ville jeg vel egentlig ikke ha det. Jeg vil jo ikke bry meg når de blir drept. Jeg vil se på monster som smasher by, når jeg setter på monsterfilm.

 

Og med det ble det nesten mer enn slags dramafilm. Slutten var jo skikkelig sentimental, så den likte jeg ikke. Den dro det følelsesmessige litt for mye ut.

Lenke til kommentar

 

 

Sssssss

 

Neida, tastaturet mitt funker helt fint. Det der er faktisk tittelen. :p Plottet er teit nok. En forsker prøver å finne et motgift mot slangegift, og en idiot melder seg som forsøkskanin. Kort sagt går det ikke helt som han hadde regnet med. Men det sier seg jo selv. :p

 

Selv om plottet er ganske teit er skuespillerne flinke, og effektene er bra nok. Er egentlig ikke så mye mer å si om den, bortsett fra at alle slangene de bruker i filmen visstnok er ekte. Jeg har mine tvil, men det skader jo ikke å våge å tro det er sant. ;)

 

Vurdering: 6/10

Lenke til kommentar

Bande à part

Herlige greier av Godard. En metafilm som hyller og parodierer filmklisjéen til den grad at det blir umulig å se filmen uten et fårete glis om munnen. Jeg elsker slik uforutsigbar filmlek, som helt uten forvarsel veksler mellom seriøsitet og moro. Inneholder dessuten tidenes dødsscene

Gleder meg til å se mer av Jean-Luc Godard:9/10

 

Throne of Blood

Kurosawas filmatisering av Macbeth er imponerende saker. Filmen er stor i skala, historien var meget interessant, iallefall for meg som ikke har lest stykket fra før. Mifunes mimikk er fantastisk, og alle andre av karakterene vet også hvordan man overspiller. Helmaks^^

Datidens Ringenes Herre er bedre enn nåtidens: 9/10

Endret av Merkwürdichliebe
Lenke til kommentar

Les quatre cents coups

 

Sånn når det gjelder fransk ny-bølge, har jeg kun sett Godards "Breathless" fra før, og gledet meg til mer nydelig sort/hvitt, urbant landskap og spennende karakterstudier. Det fikk jeg, men den eksperimentelle formen til Godard var ikke å finne her. Filmen forteller om en ung gutt som har et vanskelig liv både hjemme og på skolen. Desperat og misforstått rømmer han hjemmefra og ender opp i flere trøblete situasjoner. Jeg nøt filmen, men den var litt uengasjerende og jeg ble ikke særlig følelsesmessig investert. Kanskje er det mangelen på tradisjonell protagonist og "standard" opplegg til identifikasjon osv, jeg vet ikke. Det ble altså en litt distansert filmopplevelse, men likevel er det mye bra å finne her. Anbefales!

 

72/100

Lenke til kommentar

War, Inc.

 

Et genialt konsept ødelagt av billige effekter, dårlig skuespill og mangel på brutalitet.

Skulle se den for noen dager siden, men ble kjedelig etter noen minutter så jeg prøvde på nytt i dag.

Sammenligner den med Lord Of War, siden de handler om privatisering av krig. Filmen bryter endel ''etiske grenser'', som for all del er bra. Men det blir teit alikevell.

Ikke at jeg er en sadist, men forventer nesten og se litt dreping og brutalitet, ikke bare høre ''Pre-emptive missile strikes were a succes sir'' fra en kar med dress på en skjerm.

Sikkert litt av sjarmen at det ikke er så voldelig og harskt men blir liksom ikke det helt det store...

 

5/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...